Смяна на мембраните на изпарител-на колко време или км?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Смяна на мембраните на изпарител-на колко време или км?

Мнениеот doktora » Пон 02 окт 2006 12:28


Има ли някакво препоръчително време, или километри на които е хубаво да се сменят мембраните на изпарителя?Какви са симптомите при "заминали" мембрани, без да се отваря изпарителя?
Изпарителя ми е електронен BRC. Някой ако има същия изпарител и е сменял мембрани да сподели кога е направил смяната.




Потребителски аватар
trifonov
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 22:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Мнениеот trifonov » Пон 02 окт 2006 19:53


За километри или години е относително да се говори.Признака е следния.Вадиш маркуча за газта който излиза от изпарителя към двигателя и даваш ключа на контакт и слагаш нещо запенено (веро) или плюнка на изхода на изпарителя.Ако изпуща газ,за смяна са.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пон 02 окт 2006 20:25


trifonov написа:За километри или години е относително да се говори.Признака е следния.Вадиш маркуча за газта който излиза от изпарителя към двигателя и даваш ключа на контакт и слагаш нещо запенено (веро) или плюнка на изхода на изпарителя.Ако изпуща газ,за смяна са.


не е съвсем така, защото може клапанчето за празен ход да е доста развито и да пуска газ без да има засмукване.


Потребителски аватар
trifonov
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 22:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Мнениеот trifonov » Пон 02 окт 2006 20:47


ivo123 написа:
trifonov написа:За километри или години е относително да се говори.Признака е следния.Вадиш маркуча за газта който излиза от изпарителя към двигателя и даваш ключа на контакт и слагаш нещо запенено (веро) или плюнка на изхода на изпарителя.Ако изпуща газ,за смяна са.


не е съвсем така, защото може клапанчето за празен ход да е доста развито и да пуска газ без да има засмукване.


АКо ще е развито това клапанче просто се връща в нормално положение.Друг признак за скапани мембрани е миризмата на газ от казнчето с антифриз и давенето на колата(при което от ауспуха мирише яко на газ),невъзможността да се контролират ниските обороти от болта на изпарителя.повишения разход на газ,нестабилни ниски обороти и трудно палене точно от това давене на колата,защото има изпускане на газ от изпарителя още при завъртане на ключа на контакт.


Потребителски аватар
FIRE
Мнения: 79
Регистриран на: Вто 25 яну 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот FIRE » Вто 03 окт 2006 10:48


Мой съвет е дойде ли време за смяна на мембраните, сменяйте направо изпарителя защото има износване и на лостовата система.
Аз така се набутах за скъпи мембрани италиански и после си купих нов изпарител и си е.... майката.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Вто 03 окт 2006 14:31


Благодаря за съветите!
trifonov, ниските обороти определено не мога да ги контролирам, или по точно не мога да ги вдигна над определено ниво. Искам например да ги направя към 900 но възможностите са до 800.
Иначе за сега нямам някакви подозрения че мембраните не са добре, но вече 2,5 год ( 25 000 КМ ) нищо не съм сменял по изпарителя.


Потребителски аватар
naskogolf
бърз голфаджия
Мнения: 1138
Регистриран на: Сря 08 юни 2005 9:33
Автомобил: Passat B 7 Alltrack
Двигател: 2 CFG 2014
Местоположение: София

Мнениеот naskogolf » Вто 03 окт 2006 19:52


Ако палиш зимата на бензин и караш докато загрее малко 25 000 са нищо за испарителя трябва да мине поне още толкова.


Потребителски аватар
digigi
Мнения: 192
Регистриран на: Чет 15 юни 2006 9:24
Автомобил: Audi A6 C8 50TDI
Двигател: 2019
Местоположение: Варна-->London

Мнениеот digigi » Чет 05 окт 2006 16:48


Колеги да продължа темата с един въпрос...
Днес ходят да погледнат газовото и щото от време на време и падат оборотите до 800 и почва да тресе. Исках да увеличат оборотите малко ама човека каза че не можело щото компютъра сам си ги намествал автоматично и на газ и на бензин(газовота е слагана в Италия). И така не можа да ми ги направи по-високи. Той ми каза че изпарителя отивал към ремонт обаче ремонтния комплект на BRC го имало обаче в него нямало някакво си лостче което било кофти. И като прочетох поста на FIRE разбрах за тези лостчета. Та въпроса ми е колко струва един нов изпарител BRC ако се наложи да вземам скоро време, то поне да взема нов отколкото да ремонтирам стария.


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Чет 05 окт 2006 16:52


по принцип може да вземеш и друг изпарител (друга марка)
аз например на старата кола бях с електрически изпарител БРЦ или нещо подобно и го смених с ВОЛТРАн (2 год) гаранция - вакумен ...много бях доволен


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Чет 05 окт 2006 19:06


[quote="trifonov]
АКо ще е развито това клапанче просто се връща в нормално положение.Друг признак за скапани мембрани е миризмата на газ от казнчето с антифриз и давенето на колата(при което от ауспуха мирише яко на газ),невъзможността да се контролират ниските обороти от болта на изпарителя.повишения разход на газ,нестабилни ниски обороти и трудно палене точно от това давене на колата,защото има изпускане на газ от изпарителя още при завъртане на ключа на контакт.[/quote]

Колега съгласен съм но ядно не ми е ясно.
Ако вземем Ланди Ренцо или БРЦ - как аджеба ще мириже в казанчето за антифриз на газ след като има метална стена между антифриза и газта, както в случая колегата пише за БРЦ?

А клапанчето /пружинката ако е много мека/ ще обогатява сместа, и няма да притиска достатъчно лостчето, така че като даде още на контакт и ще пуска постоянно газ и ще пали трудно, особено загряла.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Чет 05 окт 2006 19:09


doktora написа:Благодаря за съветите!
trifonov, ниските обороти определено не мога да ги контролирам, или по точно не мога да ги вдигна над определено ниво. Искам например да ги направя към 900 но възможностите са до 800.
Иначе за сега нямам някакви подозрения че мембраните не са добре, но вече 2,5 год ( 25 000 КМ ) нищо не съм сменял по изпарителя.


Колега оборотите не можеш да ги вдигнеш така, защото компа на моното си ги стабилизира.
Трябва да се базика потенциометъра на дросела, което не е добра идея, другия вариант е датчика на температурата - загряла на 80 градуса колата - стойноста е около 300 ома, ако е 600 ома оборотите са по-високи. :lol:
пробвай със съпротивление - струва стотинки


Потребителски аватар
dxd
Мнения: 1174
Регистриран на: Съб 11 фев 2006 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dxd » Пон 09 окт 2006 18:02


На бащата на опела мембраните изкараха 100 000км преди да ги сменим-нова Ловато 2001- 5год. след това и 100 000км ги сменихме и колата пак заспа като и зимата пали на газ (само че преди това полива изпарителя с топла вода ако вънка е под -10 градуса) защото малко след като купихме колата изгоря помпата и бащата не я смени :lol: Та нормално живота на мембраните е около 80-100 хил. км. :wink:


Потребителски аватар
slavi tsvetkov
Мнения: 936
Регистриран на: Нед 19 мар 2006 21:46
Автомобил: 2023 VW TIGUAN ELEGANCE
Двигател: 2023
Местоположение: Harlow, UK
Контакти:

Мнениеот slavi tsvetkov » Пон 09 окт 2006 18:29


Мойте ги смених на 50 000 км.Проблема беше че вече не палеше дори и в гаража,а пък си вървеше добре и си гореше нормално!


Потребителски аватар
alien1
Мнения: 339
Регистриран на: Сря 31 авг 2005 12:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот alien1 » Вто 10 окт 2006 9:57


От бакшишите съм чувал, че профилактично се сменят мембраните на около 40 000 км. Колко е истина не знам. Знам само че не всички видове изпарители подлежат на такава профилактика. При някой се сменя целия изпарител. Аз моите мембрани ги смених скоро /БРЦ система с Ловато изпарител/ понеже се съмнявах, че ми изпуска газчица в антифриза. Колата я купих с газова уредба и освен реглаж и 2 маркуча не бях пипал нищо до тогава. Смяна на мембраните+реглаж+технически преглед=30лв по спомени. Какво му плащаш. :lol:
А 40000км аз ги минавам за около 2 години. Така че нищо не ми коства една такава смяна.
Чувал съм че и след 2-3 смени на мембраните е добре да се смени целия изпарител, че с времето се деформирал малко. Има логика като цяло ама нека някой спец да каже така ли е. :dontknow:



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта