промяна на напрежението на алтернатора

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
techhard
Мнения: 22
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 15:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

промяна на напрежението на алтернатора

Мнениеот techhard » Пет 24 фев 2012 22:28


здравейте колеги, днеск си купих акумулатор "Berga Basic Block 12 V 74 Ah" понеже старяи си беше заминал. Момчето от магазина ми зазмери алтернатора и в началото не искаше да ми признае гаранцията понеже напрежението беше 12,5-7V, но след 1-2 мин няма и толкова се качи на 13.9- 14.2-3V, момчето ми призна гаранцията на акумулатора, но каза, че имам проблем с алтернатора и за момента всичко е в ред, но трябва да го оправя за да нямам главоболия по нататък. Въпросът ми е от четките ли е или проблемът е по сериозен и какво евентуално може да се направи? Моля помогнете! благодаря предварително !




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: промяна на напрежението на алтернатора

Мнениеот ktamen » Пет 24 фев 2012 22:37


Най-вероятно проблем няма. Ако акумулатора е нов и не е напълно зареден на алтернатора му трябват поне няколко минути да го зареди до 14В. Момчето от магазина явно го е нямало на този урок :wink:


techhard
Мнения: 22
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 15:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: промяна на напрежението на алтернатора

Мнениеот techhard » Пет 24 фев 2012 22:42


това е добре, но покарах колата 15тина минути и когато се прибрах пред блока я загасих и отидох до вкъщи да си взема мутицета и ситуацията беше същата. това пролем ли е ? или да направя още няколко дни тестове преди да предприема каквото и дае ?


Потребителски аватар
mccoy
Мнения: 993
Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
Двигател: N22A2
Местоположение: Стара Загора

Re: промяна на напрежението на алтернатора

Мнениеот mccoy » Пет 24 фев 2012 22:48


и при мен е така
през пурвите 1-2минути напрежението играе 13-13,8В а след това заспива на 14,2
Мисля че не е проблем


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: промяна на напрежението на алтернатора

Мнениеот ktamen » Пет 24 фев 2012 23:20


techhard написа:това е добре, но покарах колата 15тина минути и когато се прибрах пред блока я загасих и отидох до вкъщи да си взема мутицета и ситуацията беше същата. това пролем ли е ? или да направя още няколко дни тестове преди да предприема каквото и дае ?

Ако искаш "проблема" да изчезне си сложи си някой стар акумулатор, и докато излезеш от колата да премериш вече ще е 14В.


techhard
Мнения: 22
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 15:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: промяна на напрежението на алтернатора

Мнениеот techhard » Пет 24 фев 2012 23:45


к 10х за помоща


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13547
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: промяна на напрежението на алтернатора

Мнениеот kris11 » Нед 26 фев 2012 15:49


въртиш на стартер - голяма консумация .На акумулатора му трябва малко време да възстанови изхабената енергия.
Каков толкова чудно има?


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: промяна на напрежението на алтернатора

Мнениеот lion_heart002 » Нед 26 фев 2012 16:17


Проблем с реле-регулатора имаш.Най-добре направо да се смени.Тъкмо ще си и с нови четки.Много коли съм мерил,при изправна зарядна система,и с читав и с прецакан тотално акумулатор,незареждан от години,който е за боклука за 2-3 секунди си застава на 14.2-14.3 волта.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: промяна на напрежението на алтернатора

Мнениеот fox_vt » Нед 26 фев 2012 19:36


lion_heart002 написа:Проблем с реле-регулатора имаш.Най-добре направо да се смени.Тъкмо ще си и с нови четки.Много коли съм мерил,при изправна зарядна система,и с читав и с прецакан тотално акумулатор,незареждан от години,който е за боклука за 2-3 секунди си застава на 14.2-14.3 волта.

:да: именно няма значение колко ток е глътнал стартера реле регулатора е там за да поддържа напрежението в тесни граници.Дори и алтернатора да се натовари на максимум пак няма да падне толкова напрежението че то 12.5 е по малко от самия акумулатор бре,сменяй релето и хвърли един поглед и на колекторните пръстени.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: промяна на напрежението на алтернатора

Мнениеот ktamen » Нед 26 фев 2012 19:44


Някой от вас двамата мерил ли е колко ток консумира акумулатора (нов акумулатор) веднага след запалване?
Консумацията е огромна и алтернатора просто не може да произведе толкова ток (особено на ниски обороти) затова напрежението спада.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: промяна на напрежението на алтернатора

Мнениеот milmar » Нед 26 фев 2012 19:50


fox_vt написа:
lion_heart002 написа:Проблем ...

. пак няма да падне толкова напрежението че то 12.5 е по малко от самия акумулатор бре....


При изправна инсталация и генератор това не може да стане . Да спадне с 0.5V за няколко секунди , да! , но 12.5V не може да е нормално , дори и при съвсем нов разреден акумулатор !

ktamen написа:Някой от вас двамата мерил ли е колко ток консумира акумулатора (нов акумулатор) веднага след запалване?
Консумацията е огромна и алтернатора просто не може да произведе толкова ток (особено на ниски обороти) затова напрежението спада.


Прав си , но в момента , в който акумулатора спре да отдава енергия и започне да приема (да се зарежда) напрежението му бързо скача от 11V примерно на 13V и повече , зарядно/разрядната характеристиката има хистерезис . При напрежение 12.5V няма да протече почти никакъв ток към акумулатора , да не говорим голям .


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: промяна на напрежението на алтернатора

Мнениеот fox_vt » Нед 26 фев 2012 19:57


Ей го милен той е мерил тока гълтан от акумулатора в първите секунди,аз лично не съм.Но съм зареждал много пъти много паднали акумулатори със стартерна количка и последващо палене със нея и съм наблюдавал колко ток гълта аку то и за колко време.И говоря за 180Ач акумулатори не за въшки по 70-75Ач.И друго ти мислиш ли че акуто е стояло на рафта в магазина и е толкос изтощен че ще смъкне напрежението ама е успял да запали като нов акумулатор,щото аз не мисля :D


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: промяна на напрежението на алтернатора

Мнениеот ktamen » Нед 26 фев 2012 20:12


Тези 12,5В са измерени от някакво хлапе и аз не ги вземам особено насериозно. Забучил е сондите докато колегата върти на стартер и като е запалил първите цифри, които са се появили на дисплея са били 12,5В - много продавачи са напълно способни да повярват на подобно измерване. Милене, ти самия си писал в подобни теми, че имаш съмнения в квалификацията на акумулаторджиите. Ако не е изфорсирана малко след запалването ще е нужно повечко време да се вдигне напрежението. Стартерната количка е несравнимо по-мощен източник на ток от алтернатор на ниски обороти, а капацитета на нов 70Ачасов акумулатор е по-голям от капацитета на стар (и нуждаещ се от стартерна количка) 180Ачасов акумулатор.
Горе съм предложил елементарна проверка - слага се стар акумулатор и ако проблема не изчезне тогава ще му мислим.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: промяна на напрежението на алтернатора

Мнениеот milmar » Нед 26 фев 2012 21:09


ktamen написа:.... Ако не е изфорсирана малко след запалването....


Хм-м-м за това не се сетих :? . На Голфа ми генератора не тръгваще на ниски обороти при първоначално запалване на колата ,а само след еднократно леко изфорсиране . После си работи перфектно . Не коментирам каква е била причината :D , но така или иначе не намерих за необходимо да я търся тогава . Авторът на темата да обърне внимание за подобен ефект , направо точно на такава работа ми прилича :да: . Ако е това и иначе си поддържа напрежението нормално - карай си колата и толкова :beer .


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: промяна на напрежението на алтернатора

Мнениеот Ljubon » Нед 26 фев 2012 21:22


milmar написа:На Голфа ми генератора не тръгваще на ниски обороти при първоначално запалване на колата ,а само след еднократно леко изфорсиране . После си работи перфектно .

На старите Голфове и Пасати е така, при запалване без газ, червената лампа на таблото свети и алтернатора не зарежда, докато не подадеш повечко газ. Тогава включва и си работи нормално и без подаване на газ.
А авторът на темата не е упоменал за каква кола става въпрос.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта