Проблем със запалването, Клеморед+лоши връзки. Jetta2 >Решен

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Jetta 2 - Проблем със запалването - Клеморед

Мнениеот x15 » Вто 21 фев 2012 1:40


:D Няма стопено, само опушено, утре ще го пробвам.

Благодааря! :beer

Между другото как се набива обратно цялата история?




Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Jetta 2 - Проблем със запалването - Клеморед

Мнениеот x15 » Сря 22 фев 2012 20:37


Как да си улесним живота :)

Изображение

Последна промяна от x15 на Пет 09 мар 2012 16:58, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: VW Jetta 2 - Проблем със запалването - Клеморед

Мнениеот ktamen » Сря 22 фев 2012 21:32


Сглобява се по обратния ред не разбирам какво те затруднява. Ако има възможност да сложиш друго винтче за да ти е по-лесно следващия път слагай го, щом има възможност.
Сложи реле за захранването на шалтера, така ще намалиш много вероятността от повторен проблем :!:


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: (Решен) Проблем със запалването - Клеморед (Jetta; Golf)

Мнениеот x15 » Пет 24 фев 2012 19:04


С новото винтче отстрани, няма да ти се налага да сваляш волана за да свалиш клемореда!
на мен ми се наложи да го сваля пак клемореда и ми отне 30 секунди (при свалени кори)

Колеги, ако ще слагате нов клеморед, защо просто не избиете (извадите с клещи) старият клеморед (държи се на една видиика закачена на малко пластмасово ухо) и закрепите новият по описаният по-горе начин?


Ето схема на клемореда ако на някой му потрябва:
П.П. по № 2 има ток само ако е монтиран на патрона (ключа натиска средната част на клемореда)
Под OFF имам в предвид с изваден ключ!Иначе на мен първата позиция на ключа нещо ми се губи?

Изображение

Последна промяна от x15 на Пет 09 мар 2012 17:05, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем със запалването - НЕ Е клеморед - Jetta 2

Мнениеот x15 » Пон 27 фев 2012 1:28


Оправих клемореда, но пак прави проблеми със запалването?
Този път като дадеш на контакт има ток и на изхода на клемореда, но колата не пали с ключа? Но пък директно като му пуснеш ток на стартера пали?


Потребителски аватар
IvanCHyZz
Мнения: 61
Регистриран на: Сря 16 юни 2010 18:34
Автомобил: Audi A4 1.9 TDI
Двигател: AHU
Местоположение: Botevgrad

Re: Проблем със запалването - НЕ Е клеморед - Jetta 2

Мнениеот IvanCHyZz » Пон 27 фев 2012 1:35


На времето и на мен ми правеше така на Голфа и се оказа че е от клемите на акомулатора опитай може би и при теб е това...абсолютно същите неща ми правеше и на мен :)


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Проблем със запалването - НЕ Е клеморед - Jetta 2

Мнениеот ktamen » Пон 27 фев 2012 9:23


В крайна сметка ти май не сложи допълнително реле за да предпазиш клемореда от големия ток към шалтера :beat_butt2
Мисля, че проблема пак е от клемореда, но ти не мериш правилно. Като дадеш ключа в положение стартер появява ли се напрежение на червения кабел с черната ивица? Трябва да мериш на самия кабел без да вадиш буксата от клемореда. Всъщност е най-добре да закачиш една лампичка към този кабел, а другия извод на лампичката да го свържеш към купето и като завъртиш ключа в положение "стартер" лампичката трябва да светне. Кабела към стартера не трябва да го прекъсваш, свържи лампичката към някоя от снадките.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблем със запалването - НЕ Е клеморед - Jetta 2

Мнениеот Iezekil » Пон 27 фев 2012 9:38


ktamen написа:В крайна сметка ти май не сложи допълнително реле за да предпазиш клемореда от големия ток към шалтера :beat_butt2
Мисля, че проблема пак е от клемореда, но ти не мериш правилно. Като дадеш ключа в положение стартер появява ли се напрежение на червения кабел с черната ивица? Трябва да мериш на самия кабел без да вадиш буксата от клемореда. Всъщност е най-добре да закачиш една лампичка към този кабел, а другия извод на лампичката да го свържеш към купето и като завъртиш ключа в положение "стартер" лампичката трябва да светне. Кабела към стартера не трябва да го прекъсваш, свържи лампичката към някоя от снадките.

+1 :да:
С една уговорка че изречението "не пали" е подвеждащо,на мен ми звучи като "стартера върти но колата не пали"
правилното би трябвало да е "завъртам ключа но стартера не върти".Виж и на другия край на кабела какво се случва


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем със запалването - НЕ Е клеморед - Jetta 2

Мнениеот x15 » Пон 27 фев 2012 15:56


:) "завъртам ключа но стартера не върти" на червено-черният кабел има ток като дадеш на старт. Интересното е че като дам на старт напрежението пада от 12.5 на 10в и на двата кабела - червен и червен с черна ивица?
Купих си релето но още не съм го сложил, че така и не успях да оправя пластината за радиото, и сега чакам да ми донесат един ментак клеморед за 5 лв, надявам се с релето да кара дълго време...


rado_ev
Мнения: 118
Регистриран на: Сря 20 окт 2010 7:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Проблем със запалването - НЕ Е клеморед - Jetta 2

Мнениеот rado_ev » Пон 27 фев 2012 16:46


С пробната лампа провери дали идва напрежение на шалтера на стартера. Закачаш единия край на лампата на кабелчето на шалтера, другия край на лампата към маса. Завърташ контактния ключ в положение да стартираш и ако свети лампата значи всичко в ключа е наред. Така си спестяваш навирането отдолу при ключа та там да търсиш да закачаш пробната лампа.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем със запалването - НЕ Е клеморед - Jetta 2

Мнениеот x15 » Пон 27 фев 2012 17:00


Koй е кабела към шалтера, чер или чер с жълта ивица?
(виж по горе на снимката какви кабели излизат от клемореда ми)


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Проблем със запалването - НЕ Е клеморед - Jetta 2

Мнениеот ktamen » Пон 27 фев 2012 17:01


Сложи лампата както те посъветва колегата над мен и и свържи волтметър към изводите. И пиши тук какво е показал волтметъра.
Напрежението е нормално да пада, но не и толкова много. Има твърде много снадки и по двата кабела, на червения са си фабрични, но на червено-черния са допълнителни прегледай ги всичките. Ако просто са усукани трябва да ги запоиш. Намери и другия край на червения кабел и му прегледай буксата, провери го и за други снадки.
Когато по един кабел тече ток по цялата му дължина има някакъв пад на напрежение. Ако има лошо направени снадки по тях пада е още по-голям.
Ако захраниш силовата верига на релето с директен кабел от акумулатора и го сложиш в коша за да можеш да го вържеш директно към кабела на стартера снадките ще са малко и качествени и проблема трябва да се реши. С червено черния ще захраниш само намотката на релето и понеже тя ще консумира съвсем слаб ток дори да има лоши снадки до релето пак ще стига достатъчно голямо напрежение.
Кабела към шалтера е червен с черна ивица, ако и това още не си разбрал значи само си губим времето да пишем. Закачи лампата в коша за да мине тока към нея през всички снадки. И като светне измери напрежението, което стига до нея.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем със запалването - НЕ Е клеморед - Jetta 2

Мнениеот x15 » Пон 27 фев 2012 17:16


Както писах по-горе, свързах волтмер на маса и червено/черно кабела под клемореда и като дам на старт вади 10в. Чисто червеният кабел и тои вади 10в когато ключа е на "старт" когато пусна ключа нпрежението в чисто червеният кабел се качва до 12.5в.
Шалтер и бендикс едно и също ли са? От това което четох до стартера ходят два кабела, тънък и дебел?
:? На кое казваш кош? На купето или двигателният отсег?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Проблем със запалването - НЕ Е клеморед - Jetta 2

Мнениеот ktamen » Пон 27 фев 2012 19:31


Дебелия кабел до стартера е 25мм2 - това е най-дебелия кабел в колата, рядко е по-дълъг от 1 метър и ходи директно от плюсовата клема до шалтера на стартера. Тънкото кабелче и то е доста дебело така като гледам по снимките е 4мм2, за сравнение повечето кабели в колата са 1,5мм2. Бендикс е механизъм до самата зъбчатка, който трябва да предева въртящия момент от оста на стартера към забчатката, но след запалването трябва да осигури превъртане на зъбчатката за да предпази стартера от развиването на 50 000об/мин, до него кабели не ходят щото е чиста механика и жици не му трябват. Шалтер викат на релето на стартера, което представлява цилиндърче върху самия ел двигател на стартера и в което влизат дебелия кабел от акумулатора и тънкото кабелче. Като се подаде 12В по тънкото кабелче шалтера избутва бендикса да зацепи с маховика и след като е зацепен свързва четките на стартера със дебелия кабел и стартера завърта двигателя.
Свържи лампа и волтметър между червеночерния кабел (там при двигателя където беше се свързал преди за да можеш да палиш) и минуса на акумулатора и завърти ключа в положение "стартер" и пиши свети ли лампата и колко волта показва волтметъра. Кош е при двигателя.
Нарисувах ти една схема на свързването на стартера, на която не е отбелязана намотката, която избутва бендикса към маховика.
С цифри за отбелязани:
1 акумулатор
2 стартерен елдвигател
3 шалтер на стартера
4 контактен ключ
5 тънкото кабелче за стартера, при теб червеночерен 4мм2
6 дебел кабел за стартера
Прикачени файлове
27-02-12_1929.jpg


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем със запалването - НЕ Е клеморед - Jetta 2

Мнениеот x15 » Пон 27 фев 2012 20:19


Благодаря за разясненията!
Премерих където ми каза,
като вкл на старт(този път запали от ключа) волтметъра показа 9.5 волта! Мерих и акомулатора тои си е 12.45в
Нормален ли е такъв голям пад на напрежението?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Ивайло Димов и 74 госта