Здравейте
Въпроса ми е дали ако си намеря климатроник мога да си сменя климатика с него. Става въпрос за VW Golf IV 1.6
Въпрос за VW Golf IV смяна климатик с климатроник
- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпрос за VW Golf IV смяна климатик с климатроник
Може но доста солено ще ти излезе-кои ще го монтира, трябва всичко от климатроника да си сигурен,че е здраво и няма липси.
- krumessko
- Мнения: 2
- Регистриран на: Нед 20 ное 2011 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Въпрос за VW Golf IV смяна климатик с климатроник
Здравейте .. аз също искам да попитам възможно ли е да премина от климатик на КЛИМАТРОНИК ?
Re: Въпрос за VW Golf IV смяна климатик с климатроник
Така и аз се редя на опашката, но колкото и да се опитвам да намеря информация няма - май никой не е правил тая интервенция? Моля ако някой знае да каже 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за VW Golf IV смяна климатик с климатроник
А,никой не е
.Не е вярно
ама съм го правил само 2 пъти,защото е уникално безсмислено и много сложно (да се разбира и скъпо) 
Причините :
-трябва да се смени тялото с клапите под таблото от Голф 4 с климатроник.
-трябва да се вземе цялата ел. инсталация от Голф 4 с климатроник и да се слага на другия.това е една от най-сложните части на упражнението,защото при ГоУф още от едно време цялата инсталация се монтира според екстрите и е в един общ сноп.Т.е. искам да кажа,че някой трябва да седне и да реже кабели и да цепи снопове до побъркване,докато измъкне всеки един кабел,който е за климатроника,измежду всички останали в дадения сноп.Звучи лесно,ама никак не е.Към нея слагам контролера,всичките кабели,контролера за перките и т.н. модули,модулчета и модулченца.
-трябва да се свалят всички датчици от донора и да се накичат на съответните места по пациента,което е свързано с разни подобрения по детайлите (датчик за външна температура,отделен си е от този за MFA-то,датчик за слънчева светлина в средата на таблото горе на решетчицата и т.н.)
Последната и най-важна част - при Голф 4,климатроникът е проблемен като система и си слагате сами таралеж в гащите и то срещу една кофа с пари и при положение,че модулите на климатроника няма как да се тестват,преди да се сложи на колата и да се направят всички ел. връзки,които трябва...
Иначе аз се занимавам с такива неща и няма проблем да ви обясня всичко,което искате да знаете за това как стават нещата от климатик към климатроник,но аз лично не бих се захванал да усложнявам умишлено цялата работа и сам да си създавам бъдещи проблеми.




Причините :
-трябва да се смени тялото с клапите под таблото от Голф 4 с климатроник.
-трябва да се вземе цялата ел. инсталация от Голф 4 с климатроник и да се слага на другия.това е една от най-сложните части на упражнението,защото при ГоУф още от едно време цялата инсталация се монтира според екстрите и е в един общ сноп.Т.е. искам да кажа,че някой трябва да седне и да реже кабели и да цепи снопове до побъркване,докато измъкне всеки един кабел,който е за климатроника,измежду всички останали в дадения сноп.Звучи лесно,ама никак не е.Към нея слагам контролера,всичките кабели,контролера за перките и т.н. модули,модулчета и модулченца.
-трябва да се свалят всички датчици от донора и да се накичат на съответните места по пациента,което е свързано с разни подобрения по детайлите (датчик за външна температура,отделен си е от този за MFA-то,датчик за слънчева светлина в средата на таблото горе на решетчицата и т.н.)

Последната и най-важна част - при Голф 4,климатроникът е проблемен като система и си слагате сами таралеж в гащите и то срещу една кофа с пари и при положение,че модулите на климатроника няма как да се тестват,преди да се сложи на колата и да се направят всички ел. връзки,които трябва...
Иначе аз се занимавам с такива неща и няма проблем да ви обясня всичко,което искате да знаете за това как стават нещата от климатик към климатроник,но аз лично не бих се захванал да усложнявам умишлено цялата работа и сам да си създавам бъдещи проблеми.

- kn9453
- Мнения: 731
- Регистриран на: Съб 24 яну 2009 21:00
- Автомобил:
- Двигател: AHF 99
- Местоположение: Kn
Re: Въпрос за VW Golf IV смяна климатик с климатроник
Всеки иска нещо дето го няма! Аз на свой ред искам климатик,а не климатроник!!!
И ще обясня защо? Като завъртя "врътката" на "студено" да съм сигурен че клапата е отишла посредством най-простия механизъм (жило)там където трябва.В противния случай (климатроника) трябва да разчиташ на изпълнителен механизъм (мотор който движи освен самата клапа и позициониращ елемент) който пък от своя страна е толкоз болно място на Г4 !!!
И ще обясня защо? Като завъртя "врътката" на "студено" да съм сигурен че клапата е отишла посредством най-простия механизъм (жило)там където трябва.В противния случай (климатроника) трябва да разчиташ на изпълнителен механизъм (мотор който движи освен самата клапа и позициониращ елемент) който пък от своя страна е толкоз болно място на Г4 !!!
Последна промяна от kn9453 на Вто 28 фев 2012 22:55, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: Пон 23 авг 2010 19:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Харманли-Осло
Re: Въпрос за VW Golf IV смяна климатик с климатроник
абе аз само не разбрах защо всички желаете тази инервенция,аз пък искам да си махна климатроника и да си сложа климатик
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Въпрос за VW Golf IV смяна климатик с климатроник
Не са занимавайте с глупости. Моята Бора я купих въпреки климатроника, макар че търговецът разправяше колко било яко. Вярно е, че е по-комфортно от обикновен климатик, само че клапите са адски капризни... и като станат на по 11-13 години започват проблемите. Моите още се движат.. но.. всичко е въпрос на време 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за VW Golf IV смяна климатик с климатроник
Ами аз точно затова ви пея,че не ви трябват такива "екстри" .По-доброто решение при по-възрастна кола (кола на 10 години не е нова
),е по-простата система,защото няма да прави ядове - климатик.
При Голф 3 и Пасат В3/В4,има 3 ел. мотора и още 3 вакуумни клапи,моторите са 250лв единия,вакуумните клапи вече не се произвеждат,само една от тях още се прави,за скромната цена от 460лв.
При Голф 4 е по-усложнено разбира се и вече няма вакуумни клапи,всичко се изчерпва с 4 ел. мотора,които обаче са много по-проблемни от тези на по-старите,защото зъбните им колела сякаш са измислени да се чупят


При Голф 3 и Пасат В3/В4,има 3 ел. мотора и още 3 вакуумни клапи,моторите са 250лв единия,вакуумните клапи вече не се произвеждат,само една от тях още се прави,за скромната цена от 460лв.
При Голф 4 е по-усложнено разбира се и вече няма вакуумни клапи,всичко се изчерпва с 4 ел. мотора,които обаче са много по-проблемни от тези на по-старите,защото зъбните им колела сякаш са измислени да се чупят


- Erazer
- Мнения: 64
- Регистриран на: Съб 21 мар 2009 14:07
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Бургас
Re: Въпрос за VW Golf IV смяна климатик с климатроник
Наистина е готина екстра климатроника,ама се скапват тия клапи.На мен не ми работи едната, ама си я карам така то ако тръгнеш всичко да оправяш колата ще ти излезе...
Re: Въпрос за VW Golf IV смяна климатик с климатроник
Аз съм готов да направя бартер климатик за климатроник
Климатика си има някой плюсове но специално за голф 4 предпочитам климатроника!

- kiro rachnata
- Мнения: 558
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 18:44
- Автомобил: vw
- Двигател: бензинов
- Местоположение: в средата на България
Re: Въпрос за VW Golf IV смяна климатик с климатроник
Незнам на какво се дължи но съм забелязъл че при климатроника(със здрави клапи) на Г4 въздуха в купето е много по-тежък и влажен че и в Г5 също!И аз бях замислил тази интервенция даже намерих и донор но се отказах навреме.Ако някой зане дали може да се монтира датчик за замърсеност на въздуха от ауди? да пише че отдавна го мисля.
- Cern Swiss
- Мнения: 397
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпрос за VW Golf IV смяна климатик с климатроник
Има поне 3 такива теми - потърсете ги. Изводът е, че е много скъпо и безсмислено да се сменя - вкарваш се в излишни проблеми и разходи.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за VW Golf IV смяна климатик с климатроник
kiro rachnata написа:Незнам на какво се дължи но съм забелязъл че при климатроника(със здрави клапи) на Г4 въздуха в купето е много по-тежък и влажен че и в Г5 също!И аз бях замислил тази интервенция даже намерих и донор но се отказах навреме.Ако някой зане дали може да се монтира датчик за замърсеност на въздуха от ауди? да пише че отдавна го мисля.
Датчика за замърсеност от Ауди само влошава това,защото постоянно затваря клапата за рециркулация на въздуха в купето и постоянно върти въздуха вътре,който пък е влажен и винаги въздуха вътре ще ви се струва тежък и гаден.При Ауди системата е по-различна и позволява да има такъв датчик,както и управлението на клапите е съобразено с него (при Голф 4 няма въобще вход на контролера за този датчик).
Причината да е такъв въздуха,основно е във филтрите за купето,които никой не сменя,когато им е времето.Сменят се на 6 месеца,максимум,като е хубаво да се сменя 1 път пролетта и 1 път есента,за да е наред всичко.Моят се е налагало да го сменям и през 2000км,когато навън е много прашно.Ако при предния собственик на колата,филтъра не е сменян на време (защото знам,че сега всички ще кажете,че си го сменяте точно на време,само че аз знам какви филтри вадя от колите,които правя

За да се оправи радиаклно проблема,се сваля таблото на колата,измъква се цялото парно и се почиства изпарителя.Кисне се в едни специални препарати,за да се почисти добре,понеже питата ми е дебела 6-7см и вътре се набива с гнус.Също така се почиства дренажа за конденза,който също се пълни с боклуци и лятото не се оттича и си имате блато под таблото цяло лято,че и цяла зима и си ми мирише и ви овлажнява въздуха.
това е характерно за Голф 4 и Голф 5 с климатик и с климатроник (няма значение от системата),поради една проста причина - тръбичката за оттичане на конденза при тях е по-тясна от на Голф 3,примерно,съответно много по-лесно се задръства с боклуци,които пречат на правилното оттичане на конденза от изпарителя и ефекта е налице,но определено не излизат с от завода с проблема гаден въздух в купето


- kiro rachnata
- Мнения: 558
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 18:44
- Автомобил: vw
- Двигател: бензинов
- Местоположение: в средата на България
Re: Въпрос за VW Golf IV смяна климатик с климатроник
Сигурно е така както казваш колега но в една от темите за проблема пишеше за потенето и при нов голф5 със климатроник! 

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Sky_is_the_Limit и 30 госта