Aлуминиеви или железни джанти?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 28 сеп 2006 8:37


rudolf написа:
VW_FEN написа:
yossarian написа:Mного +/- се изписаха само най-важния още се губи :)

Летите джанти охлаждат по-ефективно спирачките!


Да, батка, ама тука да не сме на състезание? ;) хихих ;) То това, че е плюс, плюс е, ама интересно аз как карам с железните, и още са ми студени спирачките ;) :roll:



аз си мисля същото, но дори и за охлаждането е тъпо ако караш с сток 239 или 256 дискове и си тръгнал с джанти да ги охлаждаш...ефекта ще е по голям с големи и вентилирани дискове,,а в някой случей и по ефтин...
малко е като ефекта на ремус-накрайник


Най- лесно ни е ако нещо не ни е ясно да го обявим за тъпо! Напоследък наблюдавам такава тенденция във форума. Като вземеш да обясниш защо едно нещо е така, а не инак, те обявяват за комплексар и дървен философ! Нали форума е за това, да се дават разумни съвети, а не от сорта на шуролейка ми братовия девер като ходил на панаира в Каспичан чул да разправят че...


Алуминиево-магнезиевите сплави имат коефициент на топлопроводност, не ми се търси точната стойност, поне 4 пъти по-висок от стоманата. В допълнение на това контактната площ на фланеца на джантата с фланеца на диска е по-голяма, както и площта на самата джанта особенно оребрените или със спици. В резултат се постига 4-5 пъти по-добро топлоотдаване, независимо дали си със сток или не дискове. А майстора по-горе дето все кара, а спирачките са му студени, не го карам да спуска Флюела, да слезе от пампорово на трета и да си пипа тогава спирачките.




Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Чет 28 сеп 2006 9:22


Вярвам на завода производител който изкарва колата с железни джанти, значи е изчислил охлаждането. Всичко друго е за красота и пари :dance:


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Вто 03 окт 2006 0:15


yossarian написа:
rudolf написа:
VW_FEN написа:
yossarian написа:Mного +/- се изписаха само най-важния още се губи :)

Летите джанти охлаждат по-ефективно спирачките!


Да, батка, ама тука да не сме на състезание? ;) хихих ;) То това, че е плюс, плюс е, ама интересно аз как карам с железните, и още са ми студени спирачките ;) :roll:



аз си мисля същото, но дори и за охлаждането е тъпо ако караш с сток 239 или 256 дискове и си тръгнал с джанти да ги охлаждаш...ефекта ще е по голям с големи и вентилирани дискове,,а в някой случей и по ефтин...
малко е като ефекта на ремус-накрайник


Най- лесно ни е ако нещо не ни е ясно да го обявим за тъпо! Напоследък наблюдавам такава тенденция във форума. Като вземеш да обясниш защо едно нещо е така, а не инак, те обявяват за комплексар и дървен философ! Нали форума е за това, да се дават разумни съвети, а не от сорта на шуролейка ми братовия девер като ходил на панаира в Каспичан чул да разправят че...


Алуминиево-магнезиевите сплави имат коефициент на топлопроводност, не ми се търси точната стойност, поне 4 пъти по-висок от стоманата. В допълнение на това контактната площ на фланеца на джантата с фланеца на диска е по-голяма, както и площта на самата джанта особенно оребрените или със спици. В резултат се постига 4-5 пъти по-добро топлоотдаване, независимо дали си със сток или не дискове. А майстора по-горе дето все кара, а спирачките са му студени, не го карам да спуска Флюела, да слезе от пампорово на трета и да си пипа тогава спирачките.



съгласен,,,четох с интерес,,,,по принцип съм съгласен с всичко ,освен че едва ли не топлоотдаването от джантата е почти толко важно колкото от диска

все си мисля че дисковете са доста по основни ,докато джантата спомага...

незнам дали има общо с мотоциклетите ,но не съм виждал спортен мотор където да се опитват да овеличават контакта с джантата,а напротив... надупчва се към фланците и диска стъпва само на петички,а не ляга,,,да не кажа че има има и синтетични (мисля кевларени) фланци който държат диска за джантата с никакав топлообмен

а при алуминийй-магнезиевите сплави , винаги истъкват по голямата лекота,,предполагам топлообмена е допълнителен плюс ,а й никой тук не пита за магнезиеви,

не разбирам много,,сигурно греша


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Сря 04 окт 2006 9:47


rudolf написа:все си мисля че дисковете са доста по основни ,докато джантата спомага...


Естествено.

rudolf написа:незнам дали има общо с мотоциклетите ,но не съм виждал спортен мотор където да се опитват да овеличават контакта с джантата,а напротив... надупчва се към фланците и диска стъпва само на петички,а не ляга,,,да не кажа че има има и синтетични (мисля кевларени) фланци който държат диска за джантата с никакав топлообмен


Ето защо:
The floating rotor.
Standard brake rotors are cast in a single piece which bolts directly to the wheel or drive plate. If the mounting surface of your wheel or drive plate isn't perfectly flat, you'll get vibration at speed. Floating rotors are typically cast in two pieces - the rotor and the carrier. The carrier is bolted to the wheel and the rotor is attached to the carrier using float buttons. The other method of floating a brake rotor is to have the rotor bolted directly to the wheel itself without a carrier, but the bolts have float buttons built into them.


These buttons allow the brake rotor some freedom to move laterally, but restrict the angular and rotational movement as if they were bolted directly to the wheel. This slight lateral motion which can be less than 0.03mm, is just enough to prevent vibration in the brake system. Because the calipers are mounted solidly, and warping or misalignment in the wheel or brake rotor mounting face can be compensated for because the rotor will "float" laterally on the float buttons. This side-to-side vibration is separated from the carrier by the float buttons themselves, so none of the resulting motion is transferred into the suspension or steering. Clever eh? The rendering below shows an extreme close-up of the brake disc shown above. I've rendered the components slightly transparent so you can see what's going on.


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Сря 04 окт 2006 20:33


yossarian написа:
rudolf написа:все си мисля че дисковете са доста по основни ,докато джантата спомага...


Естествено.

rudolf написа:незнам дали има общо с мотоциклетите ,но не съм виждал спортен мотор където да се опитват да овеличават контакта с джантата,а напротив... надупчва се към фланците и диска стъпва само на петички,а не ляга,,,да не кажа че има има и синтетични (мисля кевларени) фланци който държат диска за джантата с никакав топлообмен


Ето защо:
The floating rotor.
Standard brake rotors are cast in a single piece which bolts directly to the wheel or drive plate. If the mounting surface of your wheel or drive plate isn't perfectly flat, you'll get vibration at speed. Floating rotors are typically cast in two pieces - the rotor and the carrier. The carrier is bolted to the wheel and the rotor is attached to the carrier using float buttons. The other method of floating a brake rotor is to have the rotor bolted directly to the wheel itself without a carrier, but the bolts have float buttons built into them.


These buttons allow the brake rotor some freedom to move laterally, but restrict the angular and rotational movement as if they were bolted directly to the wheel. This slight lateral motion which can be less than 0.03mm, is just enough to prevent vibration in the brake system. Because the calipers are mounted solidly, and warping or misalignment in the wheel or brake rotor mounting face can be compensated for because the rotor will "float" laterally on the float buttons. This side-to-side vibration is separated from the carrier by the float buttons themselves, so none of the resulting motion is transferred into the suspension or steering. Clever eh? The rendering below shows an extreme close-up of the brake disc shown above. I've rendered the components slightly transparent so you can see what's going on.


верно,,,,мерси....



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 90 госта