Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
lenovec
Мнения: 172
Регистриран на: Пон 27 дек 2010 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот lenovec » Чет 01 мар 2012 22:33


samo_pechka написа:
lenovec написа:Вече е претопена поне пет пъти, ще се услушвам за инсталацийка сега имам ред други неща за дооправяне, че мойто кънтри се оказа най проблемното :) Ако може да искараш схема на подгряването ще съм много благодарен, понеже сега подгрявам с копче релето за погряването го взех, но немога да си обесня как това реле разбира двигателя топъл ли е или не, има още едно такова с реотанче и него взех ама нещо свързването немога да го издокарам...

На тройника (фланеца) дето е на главата-на него са навързани маркучите за охлаждането и има един температурен датчик-той подава сигнал ,както на таблото термометъра дето е и съответно и на релето за подгрева ,като подадеш контакт ,се "разпознава" каква е температурата и оттам колко време да подгрее.Пиша го ,но никога не ми се е налагало да поправям нещо там ,така ,че може и нещо грешно да казвам :roll: А за схема-ще издиря нещо...

Колега какво стана със схемата? Ще съм благодарен ако в прариш.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот samo_pechka » Пет 02 мар 2012 13:14


Беше ми изскочило от акъла колега :beer Направих снимки.Не са много ясни ,но смятам -ще свършат работа ! :oops:
Схема 1.jpg
схема 2.jpg
схема 3.jpg
Ако нещо не е ясно-може на лични да ми пишеш :) Поздрави .


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот ventotdi » Пет 02 мар 2012 16:32


Малко по назад прочетох ,че след 3000 оборота при подаване на 12 волта клапана правил закъснение.Не е така колеги точно обратното е.Когато настъпваме и минем 3000 оборота мотора има нужда от предварение и този клапан го дава. Под 3000 и на празен ход включително клапана е изключен и помпата е на закъснение и ето това допринася за меката работа колеги :)Този клапан имат помпи само на турбо дизели заради порцията гориво от LDA ,а чистия дизел няма този клапан и се прави само механична центровка която се коригира само от центробежния регулатор :)


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот samo_pechka » Пет 02 мар 2012 21:20


ventotdi написа:Малко по назад прочетох ,че след 3000 оборота при подаване на 12 волта клапана правил закъснение.Не е така колеги точно обратното е.Когато настъпваме и минем 3000 оборота мотора има нужда от предварение и този клапан го дава. Под 3000 и на празен ход включително клапана е изключен и помпата е на закъснение и ето това допринася за меката работа колеги :)Този клапан имат помпи само на турбо дизели заради порцията гориво от LDA ,а чистия дизел няма този клапан и се прави само механична центровка която се коригира само от центробежния регулатор :)

То там е работата ,че когато има ток на клапана мотора работи в закъснение,а когато няма ток-предварение превеждам го от немски линк.Да не съм в грешка нещо ,погледнах го пак -така е написано :roll: Допълнително пише ,че когато мотора е във фаза "студено палене" и дръпнат ръчен авансатор - на ел.авансатора няма ток (логично е защото като дръпнем "ръчния" даваме леко предварение,а като има ток на ел.авансатора -мотора изпада в закъснение и двете системи изпадат в противоречие).Ако имам нещо грешка моля за извинение.Търся още на едно место където пишеше за ел.авансатора и там ясно беше казано ,че има ли ток на него-предизвиква закъснение,няма ли -предварение!Но нещо не мога го намеря :banghead: И над три хиляди оборота на клапана (ел.авансатора) се прекъсва захранването и мотора преминава в предварение!

Последна промяна от samo_pechka на Пет 02 мар 2012 21:41, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
lenovec
Мнения: 172
Регистриран на: Пон 27 дек 2010 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот lenovec » Пет 02 мар 2012 21:24


samo_pechka написа:Беше ми изскочило от акъла колега :beer Направих снимки.Не са много ясни ,но смятам -ще свършат работа ! :oops:
Схема 1.jpg
схема 2.jpg
схема 3.jpg
Ако нещо не е ясно-може на лични да ми пишеш :) Поздрави .

Браво колега схемите са ок, само че там пише пасат а аз съм с голф но предполагам е същото?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот samo_pechka » Пет 02 мар 2012 21:25


Добавям един отговор който бях написал преди
samo_pechka написа: От информацията която изчетох ,си създадох преценка за функцията му и приложението му.Общо взето го има по някои модели ГНП на (най-вече-Голф) Фолксваген с цел по-добри показатели на изгорелите газове.Клапана се управлява от реле .То пък го включва при определени ситуации и показания на мотора(показатели като обороти и температура). При палене студен-няма ток на клапан-авансатора ,така е докато позагрее.След което се включва -с това се постига редуциране на азотни окиси в изгорелите газове.Като мине 3000 оборота(прочетено на друго место) -пак му се прекъсва захранването.Когато НЯМА ток на клапана-мотора работи в предварение .Когато се закачи " + " на клапана-закъснение!Ефекта особено на ниски е по-мека работа на мотора(по-малко трака) .Може ли да работи без да е подвързан-излиза ,че може! Но определено е по-добре с него(ако го има) по-меката работа на ниски и средни обороти допринасят за по-добра работа на мотора,отразява се и топлинно-мотора би трябвало да грее по-малко(мое мнение :roll: ) и по-голям комфорт .Всичко това -без реле 120(оригиналното на Голф) -трудна история -все пак управлението на клапан-авансатора е от него. Един линк http://faq.piranha-net.de/index.php?id=10&node=11
То може би затова като мине 3000 оборота на ел.авансатора му се изключва захранването ,защото при липса на ток-мотора изпада в предварение (желания ефект). Отворен съм за друго мнение.Просто това чета в чужди сайтове...верни ли са ,не са ли :roll:


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот samo_pechka » Пет 02 мар 2012 21:37


lenovec написа:....
Браво колега схемите са ок, само че там пише пасат а аз съм с голф но предполагам е същото?

:beer Ами предполагам ,че по-лесно ще се намери това реле от Пасат Б3 или Б4 такава е схемата при всички дизели без 1Z и AFN мотори(т.е. 1.9 Д,1.9 ТД ,1.6 ТД+И) Намерих и на Голф 3-проблема е ,че схемата беше на немски и беше с онова прословуто реле 120 .А то е трудно за намиране :beer


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот emo-gar » Нед 04 мар 2012 10:50


Или аз съм "кьорав",ама кой точно елемент е "ел.авансьора" в снимките със схемичка за управление на подгрева? :lupe Май го няма,а ?При мен си е на ръчка,имам наблюдения върху "вакуумно" управляван(поло,кади..).


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот samo_pechka » Нед 04 мар 2012 11:05


emo-gar написа:Или аз съм "кьорав",ама кой точно елемент е "ел.авансьора" в снимките със схемичка за управление на подгрева? :lupe Май го няма,а ?При мен си е на ръчка,имам наблюдения върху "вакуумно" управляван(поло,кади..).

Назад в темата колега :lol: погледни първа страница,то тия схеми за подгрева в последствие (без особена връзка в с темата от заглавието)ги постнах по молба на колегата :)


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот emo-gar » Нед 04 мар 2012 17:49


Ахааа..,видях,даже съм писал в темата от линка,ма не си спомних веднага за този случай


Потребителски аватар
lenovec
Мнения: 172
Регистриран на: Пон 27 дек 2010 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот lenovec » Нед 04 мар 2012 19:28


emo-gar написа:Или аз съм "кьорав",ама кой точно елемент е "ел.авансьора" в снимките със схемичка за управление на подгрева? :lupe Май го няма,а ?При мен си е на ръчка,имам наблюдения върху "вакуумно" управляван(поло,кади..).

Ами то го няма тук според мен???


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот samo_pechka » Нед 04 мар 2012 19:57


Колеги ..за да няма объркване повече,казвам че схемичките нямат връзка със заглавието по темата.Просто по молба на колегата lenovec постнах схема да си направи ел.инсталация за подгревните свещи.Аз намерих и схема (немска)на Голф 3 модел с ел.авансатор на ГНП ,но е с реле 120,това реле управлява ел.авансатора и подгрева същевременно ,но самото реле е доста рядко за съжаление и без него практически не може да се управлява ел.авансатора (ако го има естествено :) )


Потребителски аватар
lenovec
Мнения: 172
Регистриран на: Пон 27 дек 2010 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот lenovec » Нед 04 мар 2012 21:04


Колега няма да е зле да качиш и тази схема мотора го свалих от г3 заедно с релето несъм сигурен но може да е 120 свалих и още едно такова като реотан което в тази схема го няма. На помпата имам авансатор които се чудя как да свържа. Ако не ти е проблем снимай я.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот samo_pechka » Пон 05 мар 2012 10:26


lenovec написа:Колега няма да е зле да качиш и тази схема мотора го свалих от г3 заедно с релето несъм сигурен но може да е 120 свалих и още едно такова като реотан което в тази схема го няма. На помпата имам авансатор които се чудя как да свържа. Ако не ти е проблем снимай я.

Снимах схемите ,но нещо не ми е много ясно кое как е свързано.Тези дни ще ги разуча и ако успея да вникна в самите схеми -ще споделя :
Изображение0439.jpg
Изображение0440.jpg
Изображение0442.jpg
Изображение0444.jpg
J179 е реле 120,J52 е изпълнителното реле за подгр.свещи,N43-клапан гасене,N165 е ел.авансатора и т.н.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Един клапан на AAZ с помпа BOSH

Мнениеот samo_pechka » Пон 05 мар 2012 10:30


Добавям и снимки от конзолата с релетата за Голф AAZ с ел.авансатор на ГНП :
Изображение0445.jpg
Изображение0447.jpg



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта