Търся съвети за Пасат б3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
wetrelaks
Мнения: 100
Регистриран на: Сря 01 фев 2012 13:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Търся съвети за Пасат б3

Мнениеот wetrelaks » Нед 04 мар 2012 10:49


GAZ 666 написа:Здравейте,решил съм да си купя пасат б3 комби.Ще гледам скоро един 2000 куб.115к.Даите съвет какво да гледам,какви недостатъци имат тези коли.И кои мотор е по добре,1.8 или 2.0 куб.Колата няма климатик и няма да се надбягвам с нея.Интересуваме двигателя като здравина и издръжливост и подръжка.(говоря за двата модела двигатели).

колега карах същия пасат 92 год.1.8 90 к.с 7 години.няма по-здрав мотор .и на газ няма да имаш проблеми,подръжката е смешна.повече такива здрави автомобили едва ли ще направят .
просто си избери читав екземпляр с по- малко забележки !!!!




Потребителски аватар
sodata1
Мнения: 212
Регистриран на: Пет 08 яну 2010 16:19
Автомобил: BMW
Двигател: 330XD
Местоположение: София

Re: Търся съвети за Пасат б3

Мнениеот sodata1 » Нед 04 мар 2012 12:23


Iezekil написа:
stefan4o написа:
Iezekil написа:Дълга е тази кутия AGC,да.Нека някой притежател на такава каже,каква е максималната скорост която позволява,че искам да направя един извод и да ви го споделя...

Не се хаби. Максималната скорост на даден автомобил зависят от неговото челно съпротивление, плътността на въздуха и мощността на мотора. Т.е. факторът "скоростна кутия" изобщо не присъства във формулката. Дали ще е с малко по-къса или малко по-дълга СК максималната скорост на теория е една и съща. :beer

е точно от теб това не го очаквах,колега.И на теория и на практика зависимоста е огромна.Моя АБС мотор с моята кутия вдига 180 и двигатела има тяга,но няма обороти за повече,на 180 -7000 об/мин.По книжка тази скорост е предела ми.Но сега да попитаме колегата sodata неговия АБС с неговата кутия от която се оплаква,че е тромава колко вдига?И ако каже 220 на 7000об/м какво ще опонираш?А чувал ли си защо слагат дизелови кутии на някои бензинови бегачки?Или да съпоставим 2 еднакви двигатела окоплектовани с различни кутии,което при нас е най-разпространено и следствието е налице по думите на самите водачи...оплакващи се от тромави коли

Имам снимка на която доказвам,че колата вдига 200 с 98 бензин по магистралата на абсолютно равен участък оборотомерът показваше 6000 оборота.И тея вдигната на крик или по нанадолнище не са ми в стила.


Потребителски аватар
HukuTyY
Мнения: 600
Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 13:40
Автомобил: Vw Passat B4
Двигател: ABF 16v
Местоположение: Каварна

Re: Търся съвети за Пасат б3

Мнениеот HukuTyY » Нед 04 мар 2012 14:50


sodata1 написа:
Iezekil написа:
stefan4o написа:
Iezekil написа:Дълга е тази кутия AGC,да.Нека някой притежател на такава каже,каква е максималната скорост която позволява,че искам да направя един извод и да ви го споделя...

Не се хаби. Максималната скорост на даден автомобил зависят от неговото челно съпротивление, плътността на въздуха и мощността на мотора. Т.е. факторът "скоростна кутия" изобщо не присъства във формулката. Дали ще е с малко по-къса или малко по-дълга СК максималната скорост на теория е една и съща. :beer

е точно от теб това не го очаквах,колега.И на теория и на практика зависимоста е огромна.Моя АБС мотор с моята кутия вдига 180 и двигатела има тяга,но няма обороти за повече,на 180 -7000 об/мин.По книжка тази скорост е предела ми.Но сега да попитаме колегата sodata неговия АБС с неговата кутия от която се оплаква,че е тромава колко вдига?И ако каже 220 на 7000об/м какво ще опонираш?А чувал ли си защо слагат дизелови кутии на някои бензинови бегачки?Или да съпоставим 2 еднакви двигатела окоплектовани с различни кутии,което при нас е най-разпространено и следствието е налице по думите на самите водачи...оплакващи се от тромави коли

Имам снимка на която доказвам,че колата вдига 200 с 98 бензин по магистралата на абсолютно равен участък оборотомерът показваше 6000 оборота.И тея вдигната на крик или по нанадолнище не са ми в стила.

Аз със Рп-то съм вдигал 200км по магистралата шумен - варна с още едно аверче бенз 95.Нормално е да вдигнеш толкова кво невъзможно има незнам ..Тогава нямах оборотомер на таблото и немога да кажа на колко оборота бях :Mr Green Fun
п.п Не се гордея с това,просто споделям мнение да разсеем съмненията


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Търся съвети за Пасат б3

Мнениеот kr1s0 » Нед 04 мар 2012 15:04


щом стрелката на оборотите ви върви успоредно с тази на скоростта не може ли да се предположи,че стрелката когато достигне прекъсвача успоредно пренесена ще бъде и тази на скоростта ?
например ако си на 6250 и си с табло до 220 скоростта при 6250 ще ти бъде ще е около 200-те ?
Снимка1623.jpg
Снимка1623.jpg (9.5 KиБ) Видяна 1839 пъти


Потребителски аватар
plamen000000
Мнения: 989
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 19:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Търся съвети за Пасат б3

Мнениеот plamen000000 » Нед 04 мар 2012 21:10


Големи хора сте, ама не се научихте.Как питам аз при максимална допустима скорост от 173-178 км в час/ зададена от производитела, когато колата е нова - варира от това дали е комби или седан, Вие аджеба ше "литнете " с 200?!


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: Търся съвети за Пасат б3

Мнениеот snupeca » Нед 04 мар 2012 22:06


А дали посочената от производителя Допустима максимална , е еднаква с Технически възможната за мотора? Аз си мисля, че посочената от производителя е тази, която може да се поддържа без опасност за мотора. Дали е така не знам, но има какви ли не клипове из нета с коли хвърчащи с доста над заводски предписаната.
Отклонихме се доста от въпроса на колегата пуснал темата - нека обобщим написаното, което може да е от полза на автора:

1.8 е по-удачен за нормално каране, по-лесен за поддръжка и газифициране, по-икономичен, не до там "еластичен".
2.0 е по-мощен, купето не е проблем за мотора, с по-сложна електроника е, но аз винаги предпочитам да имам запас от ресурс под капака, вместо недостиг при нужда - било то и при цена от 1-2л газ повече от 1.8. Пък и това че е с по-сложна електроника не значи, че ще се разваля всеки ден все пак.

Последна промяна от snupeca на Нед 04 мар 2012 22:19, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Търся съвети за Пасат б3

Мнениеот Iezekil » Нед 04 мар 2012 22:19


С този пост отговарям на всички не разбрали и прекратяваме всяко участие в темата.Ако някой нещо не му е ясно,да пусне тема в която да се включа.
Първо на kr1s0,отговора е не и се съдържа в постовете ми,разучи ги.

stefan4o,от коментарите ти оставам с впечатление,че знаеш как се смята макс.скорост по кутия.Защо тогава противоречиш и приказваш за сметки на челни съпр. и прочие?Давам пример с 2 кутии,слагани на едни и същи двигатели.
CGX 3,944444444 диференциал,5та 0,837209302
AFE 3,684210526 диференциал,5та 0,795454545
гуми 185/65/14-обиколка 596мм.
от тук като изчислим при 3000 оборота на двигатела колелата колко оборота правят и колко метра изминават,виждаме че едната кутия предава скорост 102км/час ,а другата 115км/ч.

при максималните 7 000 об/мин. разликата става 30км в полза на втората кутия.
stefan4o написа:Не се хаби. Максималната скорост на даден автомобил зависят от неговото челно съпротивление, плътността на въздуха и мощността на мотора. Т.е. факторът "скоростна кутия" изобщо не присъства във формулката. Дали ще е с малко по-къса или малко по-дълга СК максималната скорост на теория е една и съща. :beer


Както каза сам,по метода на инженерната мисъл и изчисления това е голата теория.А това защо са дали едно а се получава друго като резултат е може би защото са измислили другите кутии в последствие,или не знам и аз.Факт е,че максималната скорост е в тясна завиимост не само от двигатела,колкото от предавателните числа на кутията.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Търся съвети за Пасат б3

Мнениеот zfa159 » Нед 04 мар 2012 22:23


Ето ги стрелките как застават в крайния си предел mhihi :
Изображение
Пасат-а е моят си,1.8 моно 92-ра година,комби със стоковата му кутия с код CEW и нормалните гуми за модела - 195/60/14 за лятото (няколко мм разлика в обиколката спрямо 185/65/14).Двигателят не е подобряван,само е с вал от 2Е.Тук е на газ (на бензин прекъсвача е далеч преди тези обороти и нямам да вдигне толкова никога) по относително равен път ( между Пловдив и Стара Загора,набирах 15км,за да вдигна толкова де mhihi ).Реалната скорост е 201км/ч по ГПС в този красив момент.Гледайки как се движа по километраж и по ГПС,грешката на тези уреди е от порядъка на 15-20км/ч при скорости,над 160 по километража,като нараства с увеличаване на скоростта.Общо взето дори да приемем,че пътя наистина е бил равен(сложно е да се намери наистина равен път и то достатъчно дълъг за такъв експеримент),има още куп други неща,които оказват влияние на максималната скорост,като наклон,който не е видим с просто око или плътност на въздуха или какво ли още не,защото реално това е субективно и много относително според условията.Показвам снимката с цел да покажа къде са стрелките и да кажа каква е грешката на километража,не защото искам да си меря оная работа с някой друг и да се хващаме за гушите дали вдига толкова или не,защото мен не ме интересува дали се движа с 120 или с 400,държа да го отбележа :)
По темата - двигателят е абсолютно безсмъртен,само че не мога да кажа,че е по-здрав от 2-литровия с код 2Е,малко по-прост е,но пък е и по-слаб.Както конструкция и здравина,са идентични.Според мен лично,като собственик на два Пасат-а с 1.8 моно,мотора е добър,ако колата няма климатик,но ако има климатик,идва малък,защото климатика лятото смуче между 10 и 15 конски сили в целия диапазон на оборотите и съответно при изпреварване,е малко тегаво да се позасилиш,заради което е по-добре да бъде 2-литров.Карал съм не 1 и 2 2-литрови и определно динамиката при изпреварване с 4 души в колата и някакъв багаж и при пуснат климатик,е доста по-добра.Ако човек ще си се вози сам,90 коньовия мотор стига напълно дори с климатик,ама ако ще си се вози сам,не му трябва Пасат комби mhihi
:beer


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Търся съвети за Пасат б3

Мнениеот stefan4o » Нед 04 мар 2012 22:24


Iezekil написа:С този пост отговарям на всички не разбрали и прекратяваме всяко участие в темата.Ако някой нещо не му е ясно,да пусне тема в която да се включа.
Първо на kr1s0,отговора е не и се съдържа в постовете ми,разучи ги.

stefan4o,от коментарите ти оставам с впечатление,че знаеш как се смята макс.скорост по кутия.Защо тогава противоречиш и приказваш за сметки на челни съпр. и прочие?Давам пример с 2 кутии,слагани на едни и същи двигатели.
CGX 3,944444444 диференциал,5та 0,837209302
AFE 3,684210526 диференциал,5та 0,795454545
гуми 185/65/14-обиколка 596мм.
от тук като изчислим при 3000 оборота на двигатела колелата колко оборота правят и колко метра изминават,виждаме че едната кутия предава скорост 102км/час ,а другата 115км/ч.

при максималните 7 000 об/мин. разликата става 30км в полза на втората кутия.
stefan4o написа:Не се хаби. Максималната скорост на даден автомобил зависят от неговото челно съпротивление, плътността на въздуха и мощността на мотора. Т.е. факторът "скоростна кутия" изобщо не присъства във формулката. Дали ще е с малко по-къса или малко по-дълга СК максималната скорост на теория е една и съща. :beer


Както каза сам,по метода на инженерната мисъл и изчисления това е голата теория.А това защо са дали едно а се получава друго като резултат е може би защото са измислили другите кутии в последствие,или не знам и аз.Факт е,че максималната скорост е в тясна завиимост не само от двигатела,колкото от предавателните числа на кутията.

Изчисли с кутия от AFN с код CTN (диф.3.158 и 5-та 0.756)на 7000 с колко трябва да си mhihi :063:


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Търся съвети за Пасат б3

Мнениеот Iezekil » Нед 04 мар 2012 22:30


имаш ли село и бебе си е предимство комбито,да не говорим ако трябва да мъкнеш обемна бяла техника по ремонти.Мен ме ползват предимно за това.Удобно беше и с количката на бебето че не я събирах а я слагах цяла.И със седан съм товарил 1 кубик дърва,но пък мебели примерно няма как да сложиш.В това отношение е семейна кола,за младежите е седана да редят говорители по задната кора :D А в реда на мисли на предния пост,за какво ти е 2 литра щом ще е семейна и комби.
stefan4o написа:Изчисли с кутия от AFN с код CTN (диф.3.158 и 5-та 0.756)на 7000 с колко трябва да си mhihi :063:

колега,не виждам каква точно ти е целта,казваш дали съм прав или не и се аргументираш.Това е дизелов двигател,при 3000оборота тази кутия с гуми 185/65/14 трябва да върви с 141км/час.Е И?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Търся съвети за Пасат б3

Мнениеот zfa159 » Нед 04 мар 2012 23:00


Ами когато натовариш дете,жена,още едно дете,всичкия багаж и какво ли още не и се понесеш по магистралата с пуснат климатик посред лято,осъзнаваш,че с 90 коня си до никъде,защото тръгваш да изпреварваш камион и го изпреварваш 10 минути,а през това време 3 БМВ-та и 5 Мерцедес-а ти седят на бронята и те чакат,да изпревариш...С 2-литровия двигател нещата се случват много по-добре и аз отдавна съм признал,че този двигател е идеалния за това купе от бензиновите като вървеж/динамика и разход на гориво (иначе най-идеалния е 1.9 ТДИ 110 коня,ама при B3 го няма...).2Е при 100-120км/ч е по-икономичен от 1.8 моно отвсякъде,ако и двата мотора са изправни. Също така 2Е-то има ресурс,което е важно за семейната кола,понеже като понесеш къщата от единия край на България,за другия,ти трябва ресурс да влачи всичко това и да не се налага да караш на 4-та по Витиня,за да поддържаш 80км/ч и да не те изпреварват цистерните mhihi . Моето мнение е такова и не обременявам никой с него.Не успях да намеря на времето запазен В3 с 2Е и си взех 1.8 моно,както и предния ми беше 1.8 моно...иначе ако харесвах В4 като дизайн,щях да карам В4-ка 1.9 ТДИ 110 коня и да си хвърча с нея безгрижно :)
:beer


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Търся съвети за Пасат б3

Мнениеот stefan4o » Нед 04 мар 2012 23:05


Iezekil написа:Изчисли с кутия от AFN с код CTN (диф.3.158 и 5-та 0.756)на 7000 с колко трябва да си mhihi :063:
колега,не виждам каква точно ти е целта,казваш дали съм прав или не и се аргументираш.Това е дизелов двигател,при 3000оборота тази кутия с гуми 185/65/14 трябва да върви с 141км/час.Е И?

Въпросът беше риторичен. Отговорът е: ще успее ли с тая кутия ABS да развие 7000 на последната предавка. Аз мисля, че не. И тук мисля да приключа със спора. Плюс това тия небивалици, че със 7000 на пета предавка ти показвал 180 км/ч с два калкулатора го смятах, ама не ми даде такава цифра. Има нещо нередно по колата ти, или само кожухът на скоростите ти е с този код, който си посочил.
Прекалено много се отнесохме, пак ти казвам - ако искаш да коментираме, спорим, обсъждаме, пусни тема с кодове на двигатели, скоростни кутии, там ще се развихрим с елките. :beer
Плюс това Стефан ви разясни, колко е верно тахо-то на Б3, за какво изобщо продължаваме да си спорим :screwy То не е работа стрелката, колко показва, а с колко си реално. Аз мога да си направя стрелката да показва, че карам с 200, но това няма да промени факта, че се движа със 150 :lol:


Потребителски аватар
I4o_naskov
Мнения: 665
Регистриран на: Пон 01 дек 2008 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Търся съвети за Пасат б3

Мнениеот I4o_naskov » Нед 04 мар 2012 23:14


Напълно съм съгласен с последния пост на ЗФА,тъй като съм карал пасат б4 1.8 моно и 1.9 110 коня разликата е огромна,не случайно минах на дизелова кола макар и Сеат :да:


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Търся съвети за Пасат б3

Мнениеот Iezekil » Нед 04 мар 2012 23:34


аз лично не съм виждал 1,8 с клима,но аз много неща не съм виждал..Прав си за кефа от каране,въпроса беше от към поддръжка и съм дал примери при това лични.За икономията сме под въпрос,мисля че с моя ако карам 70 ще дам същщия разход.Що се отнася до града....

stefan4o,и аз като я смятам не изкарвам това което е н апрактика с тая кутия,но и с другите изкарвам по-големи от залоените от производитела стойности.Не се наемам да се изказвам дали е само кожуха оригинален,факт е че и при 100км съм си "оборотен"даже и по книга.За всичко останало можем да приключим спора с една мъжка приказка.Явно ти е трудно да се поправиш но пак ще те цитирам
stefan4o написа:... Т.е. факторът "скоростна кутия" изобщо не присъства във формулката. Дали ще е с малко по-къса или малко по-дълга СК максималната скорост на теория е една и съща. :beer
е това кажи че е верно и да слагам дизелова..
А за дизелова се бях замислил щото ми изпадна една.Естествено няма да я пълня 7000об. но кой дизел поддържа толкова?На 4000 да върви пак стига :beer Що се отнася до моето комби че не ти се вярва да върви 180,аз по-коро не вярвам че другите котурници вървят с 200.Някой бее споменал прекъсвача-прекъсва на 7000 моя.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Търся съвети за Пасат б3

Мнениеот stefan4o » Нед 04 мар 2012 23:41


Re: Как мога да постигна максимална скорост ?
от nikoror » 16 Авг 2010, 6:22

Сметката (с определени допускания) е доста проста:

Мощност необходима за задвижване на МПС на равен път:
Pr=(Cr*Mv*g+0.5*ρa*Cd*Av*Sv^2)Sv
което при стандартни условия се свежда до:
Pr(W)=(2.72*Cr*Mv(kg)+0.0126*Cd*Av(m2)*Sv^2(km/h))Sv(km/h)
Cr = коефициент на съпротивление на търкаляне (coefficient of rolling resistance) (обикновено 0.012<Cr<0.015)
Mv= маса на мпс
ρa = плътност на въздуха
Cd= коефициент на въздушно съпротивление (обикновено 0.25<Cd<0.5)
Av= челна площ
Sv= скорост на мпс
Пример: 1995 M3 (Cd=0.31) необходима мощност за да вдигне 200км/ч P~(53.8+290.6)*200~70kW~94 к.с. (на гумите)

П.П. Ясно е, че достигането на максимална скорост означава, че ускорението е спряло, което от втория закон на Нютон означава, че общата сила действащата по посока на движение е нула, т.е. двигателната мощност изравнява триенето (въздушно и настилка). В зависимост от кривата на мощността това може да се случи на коя да е предавка (но ако инжинерите са си свършили работата трябва да е от последните )

П.П.2 Забележете, че мощността необходима за постигането на определена скорост е зависима от трета степен на скоростта, т.е. расте доста бързо!

Източник:
http://store.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=2366274&sid=b4207d3deca375e21656ca261db8dbe8


Силата оказвана от въздуха на движещо се тяло се описва със следната формула:

F = 1/2 * rho * S * Cx * v^2

Където:

* F е силата в Нютони (N);
* S е лицевата (фронтална) площ на колата в квадратни метри (m²);
* Cx е аеродинамичния коефициент който така смело цитирате наляво-надясно и зависи само от формата на обекта. Не и от размерите му;
* v е относителната скорост на колата спрямо въздуха в метри за секунда;
* rho (ро) е плътността на въздуха в килограми на кубичен метър (kg/m^3), приблизително е 1.55 kg/m^3.


Източник:
http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=1977&st=0

В тия два източника да виждаш някъде някой да споменава скоростна кутия???? Говорим за теория, която на 100% се припокрива с реалността, ако са изпълнени всички условия по формулите.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dtony и 38 госта