Поло 86c, 1043 HZ мотор. - Надува маркучите.

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
OZZY_
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 20:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Поло 86c, 1043 HZ мотор. - Надува маркучите.

Мнениеот OZZY_ » Сря 07 мар 2012 9:58


Поло 86c HZ мотор 1043 кубика с АГУ (газова уредба) надува маркучите на охладителната система и изхвърля охладителната течност (антифриза) през капачката на разширителния съд.
На какво може да се дължи това? Парното си духа топло , което ме навежда на мисълта, че не е гарнитура (поне така съм чувал). Когато я настъпя малко повече за кратко започва да мирише кофти. Проблема го има целогодишно, независимо дали е топло или студено.

Проблем 2:
Нещо жестоко се разтракаха клапани, особенно когато е студена. При загряване на колата ту спира ту пак трака. Колата се кара само на газ. Маслото уж е за коли на газ 15W40 обаче е Плама Плевен. Дали в това е проблема. Преди карах с обикновенно 15W40 и нямаше ядове въпреки, че пак беше Плама.

Благорадя предварително за мненията :)




Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Поло 86c, 1043 HZ мотор. Надува маркучите.

Мнениеот bobocamaro » Сря 07 мар 2012 10:22


Изпарителя ти примерно(някои модели), може да надува водната система с газ през прокъсана мембрана.
Явно на бензин не бачкаш, та да покараш с байпаснати маркучи на изпарител.
Така че виж в казанчето смърди ли на газ.
А "масло за коли на газ" - бозаджийски търгашовски трикове. Мое мнение, не ангажирам.


Потребителски аватар
OZZY_
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 20:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поло 86c, 1043 HZ мотор. Надува маркучите.

Мнениеот OZZY_ » Сря 07 мар 2012 10:59


След смяна на мембраните на изпраителя, проблема остана.
А за маслото съм напълно съгласен :beer , но такова ми изпадна за без пари и реших да го пробвам.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Поло 86c, 1043 HZ мотор. Надува маркучите.

Мнениеот dj_tuhla » Сря 07 мар 2012 12:00


Това често се дължи на запушване по системата. Антифриза сменян ли е редовно, какъв цвят е? Виж от тънкия маркуч дали тече нормална струя в казанчето.. отвори капачката и гледай. По принцип същото съм виждал да го прави и при запушен радиатора отпред .. Изпарителя как е монтиран спрямо казанчето за антифриза - трябва да е по-ниско от него... а това за парното дето ако топлело не можело да е гарнитура на глава не виждам някаква логика в подобно твърдение .. извади и огледай свещите дали няма някоя "по-измита" от останалите..


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Поло 86c, 1043 HZ мотор. Надува маркучите.

Мнениеот nokiangage » Сря 07 мар 2012 12:14


dj_tuhla написа:а това за парното дето ако топлело не можело да е гарнитура на глава не виждам някаква логика в подобно твърдение ..

:да: това мога да го подтвърдя и аз, парно си имах и всичко наред, докато не ми се прецака тотално гарнитурата и не вкара вода в маслото, пак добре, че я хванах супер бързо и не съм я карал така....
Като запалиш колега на отворена капачка на разширителния съд, илиза ли първоначално някаква пяна или нещо подобно, или си е кристален антифриза? Наистина провери миризмата на антифриза след като е позагряла.

OZZY_ написа:Когато я настъпя малко повече за кратко започва да мирише кофти. Проблема го има целогодишно, независимо дали е топло или студено.

Къде мирише колега - от парното в купето или от ауспуха? Иначе като палиш за първи път има ли някакво претрисане на мотора за някакви секунди и после като я изфорсираш да се оправи? Маслото на колко хиляди километра е колега и какво е на цвят?


Потребителски аватар
OZZY_
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 20:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поло 86c, 1043 HZ мотор. Надува маркучите.

Мнениеот OZZY_ » Сря 07 мар 2012 12:37


Къде мирише колега - от парното в купето или от ауспуха? Иначе като палиш за първи път има ли някакво претрисане на мотора за някакви секунди и после като я изфорсираш да се оправи? Маслото на колко хиляди километра е колега и какво е на цвят?[/quote]

Мирише от парното в купето и като вдигна капака отпред също мирише, но не мога да установя от къде.
При палене само веднъж е ми е правила номера с притрисането преди около 2-3 седмици, и толкова. Маслото на цявт е като това в кутията като е ново а иначе е на 8000

А колкото до връзката с парното и гарнитурите, масово като споделя на накой, че ми надува маркучите, той ме пита имам ли парно. Когато кажа да, отсреща следва отговор "Значи не е гарнитура". И аз не вижвам логочна връзка но...

dj_tuhla написа:Това често се дължи на запушване по системата. Антифриза сменян ли е редовно, какъв цвят е? Виж от тънкия маркуч дали тече нормална струя в казанчето.. отвори капачката и гледай. По принцип същото съм виждал да го прави и при запушен радиатора отпред .. Изпарителя как е монтиран спрямо казанчето за антифриза - трябва да е по-ниско от него... а това за парното дето ако топлело не можело да е гарнитура на глава не виждам някаква логика в подобно твърдение .. извади и огледай свещите дали няма някоя "по-измита" от останалите..


Изпарителя е на по- ниско от разширителния съд. Антифриза е син попринцип, но като попадне в системата и покафенява. Тъй като доливам всяка седмица по N кличество антифриз, мога да твърдя, че се сменя често, но понякога при липса на финанси доливам вода. Радиатора отпред е нов.

Довечера след като покарам малко, ще проверя дали в казанчето мирише на газ и ще извадя свещите да ги погледна.

Много Ви благодаря за съветите :) :beer


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Поло 86c, 1043 HZ мотор. Надува маркучите.

Мнениеот nokiangage » Сря 07 мар 2012 12:47


OZZY_ написа:Антифриза е син попринцип, но като попадне в системата и покафенява. Тъй като доливам всяка седмица по N кличество антифриз

Не искам да те плаша колега, но при мен беше абсолютно същото, дано при теб се окаже от нещо друго. Доливане и покафеняване на охладителна течност от край време и резултата беше сцепена гарнитура на 1-ви и 4-ти цилиндър и се хванах на хорото с гарнитури, шлайф, гумички за клапаните и полиране, масло, филтри mhihi .

А някакви добавки сипвал ли си в охладителната система - там за залепване на теч или нещо подобно, промивана ли е и кога?


Потребителски аватар
OZZY_
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 20:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поло 86c, 1043 HZ мотор. Надува маркучите.

Мнениеот OZZY_ » Сря 07 мар 2012 13:05


Слагх една "американска" добавка за запушване на течове и след това започна да покафенява антифриза. Количеството което сложих беше около 1/2 чаена лъжичка. А колкото до промивки- не съм правил от страх да не отвори нови течове. Казвали са ми пишман майстори с оцет да си промия системата, но прецених, че не са достоверен източник на информация и не съм се занимавал. Мисля да го направя и ако проблема не отшуми предполагам, че ще отида и аз на шлайфане и гарнитури. Избягвах до сега тази мисъл първо от финансова гледна точка и второ от това, че читавите майстори, които могат да го направят са малко и не познавам такива.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Поло 86c, 1043 HZ мотор. Надува маркучите.

Мнениеот dj_tuhla » Сря 07 мар 2012 16:56


Ами като нищо освен течовете е запушила и нещо друго тази добавка. Въпроса е и какъв антифриз слагаш, понеже ако е от най-евтините български те нямат антикорозионни добавки (а да не кажа че съм виждал и солена вода боядисана синьо) и ръждата си яде от вътре, пада, запушва канали, боядисва кафяво .. виж както ти казах дали ти прави струя тънкия маркуч в казанчето, дали изобщо излиза нещо от там ...


Потребителски аватар
darksidezoo
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 20:04
Автомобил: Polo Movie 1.1
Двигател: HZ 1987
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Поло 86c, 1043 HZ мотор. Надува маркучите.

Мнениеот darksidezoo » Чет 08 мар 2012 15:06


Изпарителя студен ли е ? От добавката за спиране на течове може нещо да се е запушило , обикновенно така става . А колкото до клапаните , повдигачите са се запушили от скапаното масло или просто са износени . Пробвай със добавка за хидравлични повдигачи да поработи двигателя след което смени маслото , ако не се оправят ги смени . Не помня как точно се определяше кой са за смяна , разстърси се.Ако не , смени 8 те по 10 лв са .


Потребителски аватар
OZZY_
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 20:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поло 86c, 1043 HZ мотор. Надува маркучите.

Мнениеот OZZY_ » Пет 09 мар 2012 9:31


darksidezoo написа:Изпарителя студен ли е ? От добавката за спиране на течове може нещо да се е запушило , обикновенно така става . А колкото до клапаните , повдигачите са се запушили от скапаното масло или просто са износени . Пробвай със добавка за хидравлични повдигачи да поработи двигателя след което смени маслото , ако не се оправят ги смени . Не помня как точно се определяше кой са за смяна , разстърси се.Ако не , смени 8 те по 10 лв са .


Благодаря за съвета колега.
Колко време трябва да работи мотора с тази добавка и има ли значение каква марка е или просто някаква добавка за хидравлични повдигачи?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Поло 86c, 1043 HZ мотор. Надува маркучите.

Мнениеот kris11 » Пет 09 мар 2012 10:53


OZZY_ написа: Колко време трябва да работи мотора с тази добавка и има ли значение каква марка е или просто някаква добавка за хидравлични повдигачи?

На опаковката на добавката пише колко. По спомени 3-5 мин максимум, източваш горещото масло.Сменяш филтъра и маслото.


Потребителски аватар
OZZY_
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 20:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поло 86c, 1043 HZ мотор. Надува маркучите.

Мнениеот OZZY_ » Пет 09 мар 2012 14:10


Колеги, смених маслото и тракането от клапаните изчезна, но се натъкнах на нещо, чието предназначение е неясно за мен. Както се вижда на снимките по- долу няма кабели влизащи в датчика. За какво служи този датчик?
Прикачени файлове
Снимка0792__1.jpg
Датчика
Снимка0793__2.jpg
Ето къде приблизително се намира


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Поло 86c, 1043 HZ мотор. Надува маркучите.

Мнениеот genov1 » Пет 09 мар 2012 14:23


Щом ти надува маркучите и си сменял мембраните на изпарителя значи най-вероятно е от гарнитурата, а парното в случая няма нищо общо ..


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Поло 86c, 1043 HZ мотор. Надува маркучите.

Мнениеот enigma79 » Пет 09 мар 2012 15:24


darksidezoo написа:Изпарителя студен ли е ? От добавката за спиране на течове може нещо да се е запушило , обикновенно така става . А колкото до клапаните , повдигачите са се запушили от скапаното масло или просто са износени . Пробвай със добавка за хидравлични повдигачи да поработи двигателя след което смени маслото , ако не се оправят ги смени . Не помня как точно се определяше кой са за смяна , разстърси се.Ако не , смени 8 те по 10 лв са .

Аз ли бъркам или на поло 86Ц е с механични повдигачи,а не хидравлични mhihi
До колегата започни от малкият маркуч,провери на студен двигател като запалиш дали в казанчето не мирише на газ,после гледаш дали няма мехурчета в казанчето на антифриза и по въпроса за оцета, моята кошница беше минала подобна промивка,ако знаеш колко гнилоч излезна.Провери и компресията на цилиндрите,въобще направи един пълен преглед на мотора,той не е излишен и ако имаш нещо което ще си заминава така можеш да го хванеш на време и съответно да се подготвиш финансово за него :да:



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта