brum написа: И на второт - що да не може, може

. Или поне разликата в максималната скорост ще е пренебрежима. Аналогията е с маховика. Друг въпрос е, че тебе те мързи да си напрегнеш сивото вещество и да разбереш защо.
Нищо не каза за рацерите и леките джанти, нищо не каза и за маховиците. За мен въпроса е ясен, ако държиш да спориш - спори си сам

.
Я да те питам - ти лека и тежка джанта карал ли си?
pe6kata написа:
разлика от 5кг на джанта с гума си е 20кг за 4-те, на фона една олекотена кола за спортни цели си е много.
окаченото тегло го бърка на писта и има отношение към поведението на колата и работата на окачването..
по този въпрос какво повече искаш да кажа
по отношение на маховика- маховика е акумулатор на въртящ момент, нито дава, нито отенма коне. Има плюсове и минуси по-лекото му тегло. Лек маховик- олекотена кола, високи обороти, разчита се мощността да идва от обороти, не от торк. Помага в преходните режими, но и губи в други, няма как.
Нещо друго?
Колелото не се върти свободно във въздуха, пак казвам, а се търкаля по асвалта, като носи теглото на цяла кола.
Ако замерваме времето за достигане от 1000 до 6000 оборота на 5-та примерно, като колата е качена на подемник, ще има разлика, сигурно чувствително при това.
При
равни условия, няма как една и съща кола да гори с 1-2литра повече, щото минала от 195/65/15 на 225/45/17.тия 30% загуби на разход идваат и на мощност, как тогава ще има същата макс скорост
Дойде ли разлика в разхода, тя ще е от друго. Дори и 13-ка да е, сложиш ли гума, която е по-висока от оригинално заложената, колата става мудна, това я спъва вече наистина.
Инак като си напрегна сивото вещество и почвам да се чудя не само що пиша, ами и какво правя в такива теми, че и напоследък във форума като цяло
