17" джанти на B5 1.6

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
bobby route
Мнения: 39
Регистриран на: Нед 02 май 2010 7:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот bobby route » Чет 08 мар 2012 9:16


jos написа: Миналото лято карах 18 цола, разхода в града грубо си ми беше 8.5, да речем със съчки, извън града 6.5, без съчки.
По-миналото лято карах 17 цола, разход с литър надолу.Като сложа зимния си комплект, които е 15 цола, все едно се прераждам от към разход и комфорт.

Колега, търкалям абсолютно същата 'гад' като твойта и като ти чета поста, се убеждавам, че всичко е до "маниер на шофиране"; аз съм с летни 17ки и зимни 15ки и ако съм те разбрал правилно, разхода ти с 15ки ти пада до 4,5 зимата :shock .... отивам да "наритам" моя, да го питам 'Що и зиме и лете, все разход между 5,3 и 6 държи :beat_butt2 mhihi

.... А, иначе по темата - Колега, железните ти 15ки не тежат по кило всяка; затова сметни разликата в килограмите със 17ките и ако ти се вижда "предизвестената смърт" на мотора.... просто си потърси някои алуминиеви :idea:




Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот joromnt » Чет 08 мар 2012 9:19


Със сигурност ще ги усетиш но кеф цена няма.

Въпрос на личен избор! Ако си го решил да взимаш 17-ки, недостатъците от използването им ще се компенсират от начина по който изглежда колата :да:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот pe6kata » Чет 08 мар 2012 9:42


има хора дето са много силни в офтопика, и теми като тази. интересно защо не съм ги засичал в специфични технически мнения. Неможе да си провери маслото и да си смени гумата, иначе чул недочул, тръгват много експертно да ръсят акъл

ебах ти джантите, тежали и много, все едно не са на колата, а си ги носиш под мишница.

Та това колело да не би да се върти свободно, все едно е във въздуха. За да направи оборот, означава че колата трябва да измине примерно 3метра, с 500кг върху самото колело. И какво значение има в случая тежестта на колелото съотнесено в/у това дали колата е празна или пълна, или дали е по надолнище или нагоре

Наясно ли си какво значи тази кола да качи разхода от 6 на 8/100
това е 33% загуба на мощност, съответно и разход, за да компенсираш... Какви са тия загуби, къде точно отиват в джантите?

И ти предлагам преди да смениш зимните гуми/джанти, да пробваш по някое надолнище, от покой, да се спуснеш и да видиш докъде ще спре колата (т.е. надолнище което преминава в равен път или изкачване), и веднага след като ги смениш с големите и тежки джанти, да повториш същото и да видим каква ще е разликата в пътя :!:

Спазен ли външния диаметър на гумата, трудно би се усетило нещо


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот brum » Чет 08 мар 2012 9:44


Не става дума за максимална скорост, а за ускорение. Та в тази връзка не трябва да замерва колко ще мине по наклона, а за колко време ще го мине. На пасата като му сложих 312мм дискове вместо 288 (разликата беше около 1.5кг на диск) и колата започна да ускорява осезаемо по-бавно. Джантите си бяха същите.

Не случайно тия дето карат по писта търсят леки джанти. Или пък да са глупави и нищо не разбират, и вземат това което е скъпо :) ? Масата която е закачена под амортисьорите играе доста голяма роля. Май я водеха под ресорна маса. Поразрови се и се ограмоти малко.

И да допълня с още малко инфо - ако сравняваме една и съща гума в различни размери най-лек е 195/65/R15, после 205/55/Р16 и най-тежък е 225/45/R17. За джантите е ясно, че 15ката ще е по-лека от 16ката и тя е по-лека от 17ката. Въпреки, че всичките имат еднакви външени диамети с всеки размер на горе качваш по поне кило отгоре. Като се има в предвид, че при джантите масата е изнесена по-навън отколкото при дисковете то ефекта е в пъти по-голям. По-трудно тръгва и по-трудно спира с по-тежката джанта.

Същата работа е с маховиците. Все се върти нещо там, ама къде са 5, къде са 10 кила? И там ли разлика няма? Там единственото което те интересува е маса, а не диаметър. Същото е и при джантите от към масата. То на практика маховика и джантите са закачени заедно през няколкоко зъбни колела и полуоска.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот pe6kata » Чет 08 мар 2012 10:10


brum написа: Масата която е закачена под амортисьорите играе доста голяма роля. Май я водеха под ресорна маса. Поразрови се и се ограмоти малко...
Същата работа е с маховиците. Все се върти нещо там, ама къде са 5, къде са 10 кила? И там ли разлика няма? Там единственото което те интересува е маса, а не диаметър. Същото е и при джантите от към масата. То на практика маховика и джантите са закачени заедно през няколкоко зъбни колела и полуоска.


ей го още един чул недочул,
разлика от 5кг на джанта с гума си е 20кг за 4-те, на фона една олекотена кола за спортни цели си е много.
окаченото тегло го бърка на писта и има отношение към поведението на колата и работата на окачването..

И за маховиците имаш големи пропуски, да знаеш. Да, може да отнеме повече енергия завъртането на по-тежък маховик, но какво става като се развърти веднъж :?:
По-тежките джанти могат да се разгледат като маховик, колкото ще спъват в ускорение, толкова ще помагат в константа скорост.

И примера с изтъркулването на колата явно не си го схванал.Неможе да имаш 30% разлика в горенето... загуби, а да се окаже че, може да минеш и по-голямо разстояние по инерция, нещата не се връзват :!:

Явно много си усещаш колата, щом като с 1.5кг по-тежък диск си хванал разлика :shock :bowdown


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот pe6kata » Чет 08 мар 2012 10:17


brum написа: Като се има в предвид, че при джантите масата е изнесена по-навън отколкото при дисковете то ефекта е в пъти по-голям.


извинявай, тая глупост я пропуснах :horror:

значи "ефекта" (друг е въпроса за какви точно ефекти става на въпрос), за който говориш зависи и от офсета на джантите- по-малък офсет, повече гори и спъва и по-големи загуби. Я си сложил пък и фланци, става да си еб@ мамата, бензинопил

Неможе да гори повече, да спъва осезаемо и в същото време да прави еднаква максимална скорост :!:


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот brum » Чет 08 мар 2012 10:28


Навън по радиус, не по ET. Т.е. центробежната сила е по-голяма в случай на 1кг по джантата отколкото на 1кг по спирачния диск.

И на второт - що да не може, може :) . Или поне разликата в максималната скорост ще е пренебрежима. Аналогията е с маховика. Друг въпрос е, че тебе те мързи да си напрегнеш сивото вещество и да разбереш защо. Нека да ти го кажа по-просто, че да разбереш - кое е по-трудно да завъртиш: 100г пумпал или 10кг пумпал?

Нищо не каза за рацерите и леките джанти, нищо не каза и за маховиците. За мен въпроса е ясен, ако държиш да спориш - спори си сам :) .

Я да те питам - ти лека и тежка джанта карал ли си?


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот pe6kata » Чет 08 мар 2012 10:51


brum написа: И на второт - що да не може, може :) . Или поне разликата в максималната скорост ще е пренебрежима. Аналогията е с маховика. Друг въпрос е, че тебе те мързи да си напрегнеш сивото вещество и да разбереш защо.

Нищо не каза за рацерите и леките джанти, нищо не каза и за маховиците. За мен въпроса е ясен, ако държиш да спориш - спори си сам :) .

Я да те питам - ти лека и тежка джанта карал ли си?


pe6kata написа:
разлика от 5кг на джанта с гума си е 20кг за 4-те, на фона една олекотена кола за спортни цели си е много.
окаченото тегло го бърка на писта и има отношение към поведението на колата и работата на окачването..

по този въпрос какво повече искаш да кажа

по отношение на маховика- маховика е акумулатор на въртящ момент, нито дава, нито отенма коне. Има плюсове и минуси по-лекото му тегло. Лек маховик- олекотена кола, високи обороти, разчита се мощността да идва от обороти, не от торк. Помага в преходните режими, но и губи в други, няма как.

Нещо друго?

Колелото не се върти свободно във въздуха, пак казвам, а се търкаля по асвалта, като носи теглото на цяла кола.
Ако замерваме времето за достигане от 1000 до 6000 оборота на 5-та примерно, като колата е качена на подемник, ще има разлика, сигурно чувствително при това.

При равни условия, няма как една и съща кола да гори с 1-2литра повече, щото минала от 195/65/15 на 225/45/17.тия 30% загуби на разход идваат и на мощност, как тогава ще има същата макс скорост :shock
Дойде ли разлика в разхода, тя ще е от друго. Дори и 13-ка да е, сложиш ли гума, която е по-висока от оригинално заложената, колата става мудна, това я спъва вече наистина.

Инак като си напрегна сивото вещество и почвам да се чудя не само що пиша, ами и какво правя в такива теми, че и напоследък във форума като цяло :?


Потребителски аватар
SoManyRetards
Мнения: 240
Регистриран на: Сря 09 сеп 2009 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот SoManyRetards » Чет 08 мар 2012 11:02


До колегата, които иска да "набие" колата си - Колега, написах ти го абсолютно по груби сметки, разбира се, че има някакво разминаване, мисълта ми беше, че разлика между 3-те цола джанти, които съм търкалял аз на моита кола, има, и то не е малка, визирам разход и армотизация, комфорта няма да го коментирам.

До колегата за, които дори и 20 цола да сложиш, за него никаква промяна няма да има - Колега, аз ТВЪРДЯ това, което ми се е отразило на моя джоб! :!:
Не може да ми кажеш, че няма да има никаква разлика! :012:

Последна промяна от SoManyRetards на Чет 08 мар 2012 11:04, променено общо 1 път.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот brum » Чет 08 мар 2012 11:03


pe6kata написа:При равни условия, няма как една и съща кола да гори с 1-2литра повече, щото минала от 195/65/15 на 225/45/17.тия 30% загуби на разход идваат и на мощност, как тогава ще има същата макс скорост :shock


А точно де, условията не са равни. С по-голямо окачено тегло (както му викаш ти) по-трудно ще ускорява. Май за това се съгласихме (примера с пумпала) и по-трудно ще спира (пак примера с пумпала). И тука идва момента, че ти като караш не караш с константна скорост а обикновенно ускоряваш и намаляш постоянно. И при условие, че ускорението отнема повече енергия (пак пумпала) е логично, че ще изразходваш повече гориво. Чал литър - два ме съмнява. По-скоро 5% до 10% разлика в разхода звучи реално. Отделно, че като спираш повече ще хабиш накладките.

Ако примера с пумпала не ти харесва, нека е примера с маховика. За да развъртиш по-тежък маховик ти трябва повече енергия. И както казах - в случая развърташ маховика + това което е закачено за него (джантите) което като цяло е с по-висока маса.


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот KirilGeorgiev » Чет 08 мар 2012 11:19


Разликата в горенето не идва толкова от разликата в теглото на джантите колкото от ширината на гумите


Потребителски аватар
zvera92
Мнения: 558
Регистриран на: Пон 19 юли 2010 23:43
Автомобил: Vw Passat
Двигател:
Местоположение: София

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот zvera92 » Чет 08 мар 2012 14:12


Добре че има такава тема,за да питам и аз едно въпросче.Значи и аз съм пред същата дилема ,само че пасата е 125 коня..17-ки оригинални от Б5.5 не са ли по-леки от 15 железарки??


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот brum » Чет 08 мар 2012 14:34


Железните 15ки май са около 8кг, че и малко отдолу. 17ките (заводските на B5.5) 100% са по-тежки. 8кг за 17ка се счита за доста лека джанта.


Потребителски аватар
zvera92
Мнения: 558
Регистриран на: Пон 19 юли 2010 23:43
Автомобил: Vw Passat
Двигател:
Местоположение: София

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот zvera92 » Чет 08 мар 2012 14:39


Ако някой има инфо за това коя джанта колко тежи ще бъде много полезен предполагам не само на мен. :beer


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: 17" джанти на B5 1.6

Мнениеот brum » Чет 08 мар 2012 16:03


Е, то има такава база вече - http://www.wheelweights.net/ .



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 86 госта