След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ

Мнениеот FELIPE » Сря 07 мар 2012 18:54


Бях оставил колата за почистване на променливата геометрия на турбото,изчистен е също ЕГР и колекторите,но сега колата върви по-малко,пак се набира от 1800 оборота,но я чувствам някак разтоварена, не дърпа както преди.
Причината да я оставя бе ,че забиваше на 120 км/ч ,сега не забива,но и не върви както по-рано.
Ходих при майстора извършил манипулациите и той каза че е отхлабил турбото и така било по-добре, повече движела геометрията и така била по-малка вероятността да блокира пак,за да тръгнела както преди трябвало турбото пак да се натегне,но тогава се увеличавала вероятността да се счупи.
Дайте някакъв съвет?




Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5452
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ

Мнениеот Даскала™ » Сря 07 мар 2012 19:15


Ми да затегне турбото,колега...то причината е ясна...избора е твой :wink:


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ

Мнениеот morfei1 » Сря 07 мар 2012 19:15


Направете логове и вижте какво е исканото нялагане и какво е реалното, регулирайте актуатора. Настройте турбината така, че да е максимално близко до исканото налягане от компютъра при 100% натиснат педал - с леки пикове.

Примерно моята иска 1.45 бара, а реалното отива на 1.50~1.55. Това като имаш предвид че колата е с чип, турбината е нова и е със заводски насторен актутор.

Тези налягания принципно ги постигаш на пълна газ, при нормално каране , не можеш да претовариш турбото.... ма явно това твоят майстор не го знае :wink:


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ

Мнениеот FELIPE » Сря 07 мар 2012 19:22


Ами утре ще си играем с актуатора, явно там е причината.
Има ли начин да се направи както трябва без логове,а на принципа проба-грешка?
Изобщо може ли да се направи без ВагКом?
Моята също е с чип и май трябва да иска 1,6 бара.


Потребителски аватар
BRUKLLIN
Мнения: 363
Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN

Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ

Мнениеот BRUKLLIN » Сря 07 мар 2012 20:54


По принцип без ваг-ком е трудно да настроиш турбото, евентуално ако имаш боост метър и с него да сравняваш!


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ

Мнениеот morfei1 » Сря 07 мар 2012 23:27


почти невъзможно да се настрои без ВАГ. Не знам койти е правил чипа ма искано налягане (говорим за искано, не реално) 1.6 бара си е множко за сток чаркалъци :)


Потребителски аватар
izcrazy
Мнения: 334
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 0:35
Автомобил: Vw Golf 3 Variant 1995
Двигател: AAZ
Местоположение: Добрич

Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ

Мнениеот izcrazy » Сря 07 мар 2012 23:42


FELIPE написа:Ходих при майстора извършил манипулациите и той каза че е отхлабил турбото и така било по-добре, повече движела геометрията и така била по-малка вероятността да блокира пак,за да тръгнела както преди трябвало турбото пак да се натегне,но тогава се увеличавала вероятността да се счупи.
Дайте някакъв съвет?

:063: :063: :respect :red card


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ

Мнениеот Dobromirski » Чет 08 мар 2012 8:09


Регулирането на налягането на тази кола няма нищо общо с лостчето на актуатора. От там могат само да се поизгладят пиковете при управлението.
Настройте актуатора така, че предварителната му натегнатост да е около 2мм. Демек, ако извадиш актоатора от лостчето на геометрията, за да го вкараш обратно , трябва да го свиеш около 2мм за да съвпаднат и да влезне.
ПП: Я като откачиш, виж колко е хода на лостчето на геометрията, че е възможно майстора да е обърнал гривната на геометрията вътре и сега да го мързи да разглабя пак mhihi .


Потребителски аватар
ventostz
Мнения: 197
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 21:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ

Мнениеот ventostz » Чет 08 мар 2012 9:32


Dobromirski написа:Регулирането на налягането на тази кола няма нищо общо с лостчето на актуатора. От там могат само да се поизгладят пиковете при управлението.
Настройте актуатора така, че предварителната му натегнатост да е около 2мм. Демек, ако извадиш актоатора от лостчето на геометрията, за да го вкараш обратно , трябва да го свиеш около 2мм за да съвпаднат и да влезне.
ПП: Я като откачиш, виж колко е хода на лостчето на геометрията, че е възможно майстора да е обърнал гривната на геометрията вътре и сега да го мързи да разглабя пак mhihi .



Ако е обърната гривната, колата ще пренадува - от личен опит го знам :) Брах и аз ядове, докато разберем, че гривната ми е обърната.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ

Мнениеот Stivi » Чет 08 мар 2012 10:33


То си беше ясно че тия няма да "уварят боба" ,това би трябвало да е предисторията на невървежа !
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=316139


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ

Мнениеот FELIPE » Чет 08 мар 2012 19:28


Днес бях пак при майстора,качих се в колата вдигнаха ме на подемника,запали ,дай газ,загаси...гледаха хода на лостчето на актуатора,промениха натегнатостта,сега си върви колата както преди,ходих до Пловдив,поддържах 120-130 ,не заби,дано вече всичко да е наред.
Иначе аз си мислех,че компютъра регулира надува на турбината чрез актуатора ,който отваря и затваря лопатките на променливата геометрия,оттам и промяна в налягането му,когато влезе в авариен режим ги отваря докрай и оттам няма налягане и не върви колата


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ

Мнениеот morfei1 » Чет 08 мар 2012 19:30


на пълна газ на 3-та, 4-та, пробва ли я да я видиш какъв надув прави?


Потребителски аватар
Ludiq
Мнения: 733
Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ

Мнениеот Ludiq » Чет 08 мар 2012 20:01


FELIPE написа:Днес бях пак при майстора,качих се в колата вдигнаха ме на подемника,запали ,дай газ,загаси...гледаха хода на лостчето на актуатора,промениха натегнатостта,сега си върви колата

Доста първобитни методи.
Ако не друго си го настрой по метода на Добромирски,че е срамота да пишете в автомобилни форуми,пък 2 гайки не можете да развиете.

Успех. :beer


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ

Мнениеот FELIPE » Чет 08 мар 2012 20:13


Имам проблем с установяването на връзка с компютъра,тя става само при разкачено табло,така поне ми казаха,но е факт че по обикновения начин не става,иначе доста чета и знам как става настройката на актуатора...мисля по нататък да сложа един буустметър,поне да гледам налягането на турбината в движение и под товар.


Потребителски аватар
izcrazy
Мнения: 334
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 0:35
Автомобил: Vw Golf 3 Variant 1995
Двигател: AAZ
Местоположение: Добрич

Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ

Мнениеот izcrazy » Чет 08 мар 2012 22:02


Ludiq написа:
FELIPE написа:Днес бях пак при майстора,качих се в колата вдигнаха ме на подемника,запали ,дай газ,загаси...гледаха хода на лостчето на актуатора,промениха натегнатостта,сега си върви колата

Доста първобитни методи.
Ако не друго си го настрой по метода на Добромирски,че е срамота да пишете в автомобилни форуми,пък 2 гайки не можете да развиете.

Успех. :beer

колега,то нали от там се тръгва,с гледане само не става,1-во прочиташ дадено нещо и го правиш :beer
П.П : Не го приемай лично



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта