Присаждане на MFA на Голф4 / Бора
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора
Погледна ли в ръководството на Бентли? Там има много добри схеми - ако не намериш там, значи е много вероятно да не намериш никъде. Ако го нямаш ми пиши на лични да ти го дам
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора
Мина ми през акъла да сменя и ЕКУ от колата донор на таблото. Иначе казано да си стане оргиналдъ и да си комуникират хайванчетата по КАН.
Е да ама сечено - след 2000г. ЕКУ-тата са с различни букси и различен брой пинове, така че този вариант не става директно, с само с пренареждане на кабелите, което не искам да правя.
Разгледах на зелената букса при мен на пин 19 и 20 има изведени кабели за КАН към компютъра, утре ще разглобя буксата на компютъра за да видя дали и там са свързани, ако не са - ще пробвам, ако са - се предавам.
Е да ама сечено - след 2000г. ЕКУ-тата са с различни букси и различен брой пинове, така че този вариант не става директно, с само с пренареждане на кабелите, което не искам да правя.
Разгледах на зелената букса при мен на пин 19 и 20 има изведени кабели за КАН към компютъра, утре ще разглобя буксата на компютъра за да видя дали и там са свързани, ако не са - ще пробвам, ако са - се предавам.
- Aprilia
- Мнения: 1300
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Торино, Италия
Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора
evroto9 написа:Ами как става обучаването на таблото!?!?!
Пин на таблото и вагком, обучават се ключовете към таблото.
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора
aradovanov написа:...Разгледах на зелената букса при мен на пин 19 и 20 има изведени кабели за КАН към компютъра, утре ще разглобя буксата на компютъра за да видя дали и там са свързани, ако не са - ще пробвам, ако са - се предавам.
Проверих имам изведени кабели от компа до таблото пин 19,20 за КАН.
Оборотомера не работи.
Има ли вариант, от това, че колата няма АБС фабрично, компа да не е програмиран да работи по КАН?
Т. е. ако сложа комп от кола с АБС, оборотите трябва да тръгнат?
Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора
Aprilia написа:evroto9 написа:Ами как става обучаването на таблото!?!?!
Пин на таблото и вагком, обучават се ключовете към таблото.
това го знам,но мен ме интересува самия ред къде се влиза какво се прави.само новия пин ли иска на таблото?стария пин ще ми трябва ли?
- Aprilia
- Мнения: 1300
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Торино, Италия
Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора
evroto9 написа:Aprilia написа:evroto9 написа:Ами как става обучаването на таблото!?!?!
Пин на таблото и вагком, обучават се ключовете към таблото.
това го знам,но мен ме интересува самия ред къде се влиза какво се прави.само новия пин ли иска на таблото?стария пин ще ми трябва ли?
Това е най-важното да имаш пина, натам е лесна работа с вагкома, от адаптейшън на канал 00 чифтосваш таблото (даваш тест, сейв и си готов) с компа после на 21-ви канал обучаваш ключовете и си готов
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора
Ако си с Immo2: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/I ... pping.html
Ако си с Immo3: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/I ... pping.html
За да си разбереш пина на таблото ти трябва vag tacho или vag commander.
Ако си с Immo3: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/I ... pping.html
За да си разбереш пина на таблото ти трябва vag tacho или vag commander.
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора
Ето една много полезна тема, която колегата Aprilia е направил. Там има ясно описание как се обучава таблото към ECU-то и съответно ключовете към таблото.
Поздравления на колегата за темата и за труда му
viewtopic.php?f=11&t=318396&start=0
Поздравления на колегата за темата и за труда му
viewtopic.php?f=11&t=318396&start=0
Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора
icefire написа:Ето една много полезна тема, която колегата Aprilia е направил. Там има ясно описание как се обучава таблото към ECU-то и съответно ключовете към таблото.
Поздравления на колегата за темата и за труда му
viewtopic.php?f=11&t=318396&start=0
Много благодаря колега!!!
- Mborisov
- Мнения: 14
- Регистриран на: Вто 20 сеп 2011 23:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца/София
Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора
Надявам се да не ми е толкова тъп въпроса но може ли да ми разясните каква е разликата между FULL FIS i FULL MFA
Благодаря предварително !!!
Поздрави !
Благодаря предварително !!!
Поздрави !
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора
Не мисля, че има разлика
FIS = Fahrerinformationssystem, т.е. това е пълната система за информация на водача, която включва не само борд компютър, но и може да се свърже с фабричната навигация и да показва пътя. Става дума за големия дисплей м/у оборотомера и скоростомера.
MFA = Multifunktionsanzeige, т.е. многофункционален дисплей. Става дума или за т.нар. lowline mfa, което представлява бордкомпютър в дисплея под оборотомера, или за т.нар midline mfa, което представлява малклия дисплей м/у оборотомера и скоростомера.
FIS = Fahrerinformationssystem, т.е. това е пълната система за информация на водача, която включва не само борд компютър, но и може да се свърже с фабричната навигация и да показва пътя. Става дума за големия дисплей м/у оборотомера и скоростомера.
MFA = Multifunktionsanzeige, т.е. многофункционален дисплей. Става дума или за т.нар. lowline mfa, което представлява бордкомпютър в дисплея под оборотомера, или за т.нар midline mfa, което представлява малклия дисплей м/у оборотомера и скоростомера.
- Mborisov
- Мнения: 14
- Регистриран на: Вто 20 сеп 2011 23:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца/София
Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора
icefire написа:Не мисля, че има разлика
FIS = Fahrerinformationssystem, т.е. това е пълната система за информация на водача, която включва не само борд компютър, но и може да се свърже с фабричната навигация и да показва пътя. Става дума за големия дисплей м/у оборотомера и скоростомера.
MFA = Multifunktionsanzeige, т.е. многофункционален дисплей. Става дума или за т.нар. lowline mfa, което представлява бордкомпютър в дисплея под оборотомера, или за т.нар midline mfa, което представлява малклия дисплей м/у оборотомера и скоростомера.
Благодаря за пояснението !!!
- Not_another
- Мнения: 45
- Регистриран на: Сря 21 мар 2012 15:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Kofia
Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора
icefire,
при положение че нямам нито MFA, нито FIS (да не говорим че не знам какво може да се прави с ECU-то) има ли смисъл (освен стоковият вид) да търся табло с гореспоменатите и лостче, като мога да бодна един инфоборд (гледах в хонда форума че пак са ги пуснали)
при положение че нямам нито MFA, нито FIS (да не говорим че не знам какво може да се прави с ECU-то) има ли смисъл (освен стоковият вид) да търся табло с гореспоменатите и лостче, като мога да бодна един инфоборд (гледах в хонда форума че пак са ги пуснали)
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Присаждане на MFA на Голф4 / Бора
ECU-то ти няма нищо общо с бордкомпютъра. Дали има смисъл или не - ти сам трябва да си прецениш. Според мен има смисъл, защото бордкомпютърът е много готина екстра (поне за мене). Купуваш табло и лостче и ако после успееш да продадеш нещо от старите ти компоненти, не е чак толкова скъп ъпгрейдът. Пък и си става оригинално... Ти си знаеш де, ама аз съм за бордкомпютъра
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта