Здравейте колеги,
старите майстори са казали, ако работи нещо да не се пипа. Е сега разбрах колко са прави ..
Та проблема тръгна от смяна на едно буренце, и сега целия изпарител се скапа и колата върви много зле
Въпросния изпарител е BRC ME 110kV, метанов.
И така след като от известно време сутрин смърдеше леко на метан в гаража (правеше го само като изтине, като загрее беше Ок) със сапунена вода го хванах че изпуска леко от тръбичката която влиза в изпарителя, т.е буренцето беше за смяна. И тъй взех си буренце метаново, и в събота, навън хубаво време, и се надявам че вече отстранявам един от последните проблеми по тая кола, слагам новото буренце, затягам, пускам крана за газта, и се чува съскане на газ от изпарителя. След като поогледах, видях че пуска газ от отвора който свързва първата камера (високото налягане) с атмосферата ..

. В тоя момент ми идваше да хвана чука .. и наред. Кво общо има едното с другото. Къде го чукаш то къде се пука. Както и да е, пооспокоих се малко, викам не е кой знае какво, ще го оправя. Раглобих първата камера на изпарителя, вътре всичко блести, мембраната като нова (бях сменял комплект мембрани преди няколко месеца, бях мил и целия изпарител с коросалин). Сглобих всичко, притегнах, пускам пак крана за газта и се ослушвам, отначало всичко изглежда добре, минаха няколко секунди и .. пак се чу съскане, само че от другаде. Е не, викам тва не може да бъде. Егати и филма в който се вкарах. Извадих маркуча който отива към двигателя, и както предполагах от гам изтичаше метан. Свалих ел. клапана, смених гумичката с нова, сглабям - пак същия х*й. Направи ми идваше да се гръмна. На всичкото отгоре и него ден трябваше да ходя на сватба на 70 км от къщи. Реших да пробвам дали ще може да работи на метан, че не исках да се търкалям на бензин. Паля, работи, дам гас и на 2000 оборота глъхне

. Тръгнах да покарам, 1-ва 2-ра 3-та върви но на 4-та и 5-та като подам малко повече газ забива муцуната сякаш свършва газта. Ако подавам съвсем малко газ, колкото на 5-та да поддържа 80 км/ч колата върви, дам ли още съвсем малко гас след няколко секунди колата моментално забива муцуната и колкото и газ да давам няма абсолютно никаква разлика. Обръщам на бензин - върви, обръшам пак на метан - върви, но ако пак натисна малко повечко газта, става същата работа. Сякаш нещо се е запушило, или се изпразва някоя камера, и аз не мога да си го обясня. И най-странното нещо: паля, отивам при двигатяля, давам ръчно газ и стрелката на манометъра пада !! и после пак се връща, понякога падаше и до 0-та, Какво може да предизвика падане на налягането със 160 бара за 1-2 сек ??
Както и да е, сега колатя я карам така, щото просто нямам нерви да се занимавам повече с нея, а на газаджия не ми се ходи. Много странно, как от смяна на едно буренце може да се случи всичко това. Да не би нещо да се е запушило вътре, но от какво. Само да спомена че старото буренце го отрязах с флекса барабар с тръбичката, т.е намалих медната тръбичка с около 1 см. Може би трябваше преди да вържа тръбата към изпарителя да пусна малко метан за да я издуха. Да се е запушил филтъра ли ??
Да кажа, това го прави само на метан, на бензин е Ок, изпробвано.
Дано някой от вас е се е сблъсквал с нещо подобно, защото на мен идеите вече ми се изчерпаха. Или това е единсвения подобен случай в историята на изпарителите .. Или ме е хванала 100 % каръщина
Ако все пак някой знае нещо нека да сподели