Б3 - пяна по щеката за маслото

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Б3 - пяна по щеката за маслото

Мнениеот stefan4o » Пон 19 мар 2012 21:36


krasi748 написа:имали вариант смяната на гарнитурата да мине без съпровождащите други операции като шлайфане, нови гумичики на клапаните и т.н. Само смяна на гарнитура. Нямам проблем с прегрявания, не ми се намалява маслото през периода до смяната. Предполагам че ако се сменя и прави всичко двигателя ще издържи още безпроблемни 1о0хил.км., но колата не е само двигател, а пък годишно правя под 8хил.км. Затова питането ми възможно ли е да се направи смяна само на гарнитурата

То е малко като да влезеш в банята да се къпеш, да си измиеш з@дника (с извинение), а да не си измиеш предника mhihi




krasi748
Мнения: 116
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 22:00
Автомобил:
Двигател: CAYB ++130кс
Местоположение: varna

Re: Б3 - пяна по щеката за маслото

Мнениеот krasi748 » Пон 19 мар 2012 22:28


да, така е :D
ясно е че ще се прави, както си му е реда.
Кофтито е че пак се наливат пари в тия стари кошници. През месец правя нещо за по 300лв., и ми идва в по-вечко.
Благодаря на всички за отговорите :applause:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Б3 - пяна по щеката за маслото

Мнениеот stefan4o » Вто 20 мар 2012 19:16


Ако си решил да караш - ремонтирай. Ако не ти се дават пари по тая кола - продавай (може и на части) и така :wink: Може и да не си извадил късмет с тая кола.


krasi748
Мнения: 116
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 22:00
Автомобил:
Двигател: CAYB ++130кс
Местоположение: varna

Re: Б3 - пяна по щеката за маслото

Мнениеот krasi748 » Вто 20 мар 2012 20:56


да, ремонта зависи от това какво ще поиска маистора :042:
От вчера забелязах че от пластмасовата капачка в двигателният отсек на преден ляв амортисьор има мазно петно, т.е. предстои смяна най-вероятно и на два предни амортисьора, със свързаните с това подмяна и на другите елементи по тях(300лв.).
Лятото в жегите след топъл старт вдига оборотите- оказва се че ми предстои неизбежна смяна на стъпковото моторче за празен ход(300лв.)
Преди месец сменях съединител(320лв.)
Не че съм недоволен от колата просто не е нормално в 21век да караме коли на по над 20години. Хората карат 3-4години и ги продават на нас. Но това е действителността и затова се питаме и помагаме със съвети, които биха ни спестили пари и нерви.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Б3 - пяна по щеката за маслото

Мнениеот Iezekil » Вто 20 мар 2012 22:11


от амортисьорите можеш да спестиш малко,но от стъпков мотор.....направо е грехота да дадеш 300лв при условие,че се намират за по 30.Още повече,че караш 20 годишна кола.


Потребителски аватар
kirqka79
Мнения: 103
Регистриран на: Съб 07 ное 2009 1:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Б3 - пяна по щеката за маслото

Мнениеот kirqka79 » Вто 20 мар 2012 23:30


колега пращай го пасата да си ходи,не наливай грешни пари по него.Аз този път съм го минал с моя пасат (вече бивш)налях маса пари по него просто не искам да ги смятам колко са,не че не мие служил вярно но като стана на 21г,въпреки постоянната подръжка почна само да се чупи.Та идеята ми е че накрая го дадох на морга и взех 400лв за него scare та то само за смяната ми на гарнитура,масло,антифриз и други пошибалки дадох повече....сам си прави сметка дали си струва да го правиш.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Б3 - пяна по щеката за маслото

Мнениеот ktamen » Сря 21 мар 2012 0:12


krasi748 написа:да, ремонта зависи от това какво ще поиска маистора :042:
От вчера забелязах че от пластмасовата капачка в двигателният отсек на преден ляв амортисьор има мазно петно, т.е. предстои смяна най-вероятно и на два предни амортисьора, със свързаните с това подмяна и на другите елементи по тях(300лв.).
Лятото в жегите след топъл старт вдига оборотите- оказва се че ми предстои неизбежна смяна на стъпковото моторче за празен ход(300лв.)
Преди месец сменях съединител(320лв.)
Не че съм недоволен от колата просто не е нормално в 21век да караме коли на по над 20години. Хората карат 3-4години и ги продават на нас. Но това е действителността и затова се питаме и помагаме със съвети, които биха ни спестили пари и нерви.

Просто не знаеш как се поддържа толкова стара кола :!:
Трябва да смениш само проблемния амортисьор с друг втора употреба за 10 - 30лв. 320лв за съединител също ми се виждат твърде много, предполагам, че е можело да се мине само с феродов диск за доста по-скромна сума. А можеше да си вземеш и втора употреба за още по-малко пари. Колегата над мен ти обясни за стъпковото моторче. Освен това трябва всички ремонти да си ги правиш сам - в най-лошия случай ще прецакаш колата и ще я закараш на Вторични, което не ми се вижда толкова страшно, като си говорим за кола на преклонна възраст.
Гумичките няма смисъл да ги сменяш щом не ти харчи масло, но вероятно там където е текло главата е корозирала и са се образували язвички и ако не се оправят пак ще протече. Като се свали главата тогава трябва да се прецени дали може да се спести шлайфането. Аз бих я карал така без да я ремонтирам, поддържай ниско ниво на антифриза (под минимума, да има поне мъничко течност в разширителния съд) Така налягането в системата ще е по-ниско и загубата ще е по-бавна. Носи си винаги 2 бутилки с вода в багажника за екстрени случаи :!: Веднъж на Орлов мост ми се наложи да доливам от казанчето за чистачките - добре, че бях с чиста вода.
Ако не ти харесват съветите ми или си купи нова кола или, ако нямаш пари ползвай обществен транспорт. При твоя начин за поддръжка варианта със стара кола е абсурдно скъп.


krasi748
Мнения: 116
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 22:00
Автомобил:
Двигател: CAYB ++130кс
Местоположение: varna

Re: Б3 - пяна по щеката за маслото

Мнениеот krasi748 » Сря 21 мар 2012 21:07


прав си колега ktamen, ако можех да си правя колата сам щях да спестя доста излишни разходи. :да:
Майсторите по принцип гледат да сменят дефектиралата част с покупка на нова такава и монтаж. Това гарантира последваща дълготрайна употреба и безпроблемна работа на сменената част и липса на полагане на труд в този сегмент за дълъг период от време. Това беше и мое предпочитание до сега.
Обаче когато новите части с труда започнат да превишават пазарната цена на колата, при положение че на следващият месец се чупи нещо друго(а при 22г. кола това е сигурно), тогава е по-добре да си купуваш втора употреба(където позволява) части и да полагаш собствен труд(ако имаш умения и познания в тази област).

Така в тази връзка кажете за стъпковите моторчета по 30лв. Това втора употреба ли са? Смяната свързана ли е с
нещо по специфично(настройки) и т.н.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Б3 - пяна по щеката за маслото

Мнениеот Iezekil » Сря 21 мар 2012 21:22


Проверяваш в раздел продава коли на части или пък по моргите.Относно новите части гаранции за дълга и безпроблемна работа няма.Относно ЕГН-то да ти кажа,моята кола като беше на 11 години се чупеше повече,отколкото на 18...


krasi748
Мнения: 116
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 22:00
Автомобил:
Двигател: CAYB ++130кс
Местоположение: varna

Re: Б3 - пяна по щеката за маслото

Мнениеот krasi748 » Сря 21 мар 2012 21:26


ясно значи са втора употреба :да:
а при смяната трябва ли да се прави някаква настройка после?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Б3 - пяна по щеката за маслото

Мнениеот ktamen » Сря 21 мар 2012 21:31


Какво значи "ако можех" като не можеш ще се научиш. Вярно е че междувременно може да си скапеш колата, но тя и без това не е особено ценна. Аз станах "специалист" защото си купих москвич, ремонтирах го 1 месец, накрая се наложи от дванайсетак да стане на осмак (тоест прецаках тотално двигателя 1500см3 и сложих друг 1360см3) и дори успях да навъртя цели 400км с него. Но се научих и година по-късно смених буталата на ладата съвсем сам и напълно успешно. Сега разбирам повече от 90% от "майсторите".
Имай повече доверие на частите втора употреба, в много случаи те са за предпочитане не само заради цената, но и заради качеството и надеждността (това важи с пълна сила в Бг защото магазините са пълни с ментета).
Имал съм само карбураторни коли и един дизел затова не разбирам особено много от стъпкови моторчета, но доколкото знам просто сваляш старото и слагаш другото. Има риск да си купиш моторче в по-лошо състояние от твоето, затова трябва да внимаваш от кой го купуваш. Ако започнеш сам да си правиш ремонтите бързо ще научиш какво да им гледаш на старите чаркове за да разбереш дали са читави. Ако нещо не ти е ясно пускаш си тема във форума и ще ти обяснят. И за стъпковото моторче можеш да си пуснеш тема, ако не намериш друга от която да прочетеш как става смяната и има ли нещо специфично.


Потребителски аватар
kirqka79
Мнения: 103
Регистриран на: Съб 07 ное 2009 1:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Б3 - пяна по щеката за маслото

Мнениеот kirqka79 » Чет 22 мар 2012 0:29


колега имам една изостанала моноинжекция от пасата ми,прати ми някакъв телефон на ЛС да се чуем да ти я подаря да спестиш някой лев от чупандрака :Mr Green Fun
(мисля ,че степ мотора на инжекцията бачка ама знае ли човек) :beer


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Б3 - пяна по щеката за маслото

Мнениеот Iezekil » Чет 22 мар 2012 5:57


Да отваря главата и да се види положението,от там пътища много....Или ще направи ремонтче за към 200лв,или ако е по-зле работата ще си купи цял мотор за 300лв.и готово.Няма по-евтин ремонт за нова кола,прави си колицата и си я карай....


krasi748
Мнения: 116
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 22:00
Автомобил:
Двигател: CAYB ++130кс
Местоположение: varna

Re: Б3 - пяна по щеката за маслото

Мнениеот krasi748 » Чет 22 мар 2012 21:40


ходих днес при майстор, много разбран човек излезе :да:
Погледна мазното петно което видяхте от снимките ми и каза че точно там се намира една образно казано маслена пътека за връщане на маслото от горната част на двигателя надолу и там се е образувало нещо като язвичка от което е омазнило. Обясни ми че това не е класическата скъсана гарнитура на главата: няма голяма загуба на антифриз(200гр. на месец и половина), няма надуване на маркучите, няма прегряване. Проблемите с прекъсването на двигателя сутрин на студено изчезнаха, както и пяната по щеката - предполагам от необичайно топлото време.
Замаза проблемният участък с нещо като метал и за сега карам смело.
Както каза един колега за антифриза в казанчето по-добре да е на минимума(или малко под него) за да не създава по-голямо налягане. За сега е така, наблюдавам го и установявам че като е загрят двигателя нивото достига почти до МАХ, и като отвори термостата или като е студена сутрин е на MIN.
За сега отлагам операцията със смяната на гарнитура. След време то ще си покаже mhihi :banghead:


Потребителски аватар
ibm
Мнения: 219
Регистриран на: Сря 29 окт 2008 22:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София-Враца

Re: Б3 - пяна по щеката за маслото

Мнениеот ibm » Сря 28 мар 2012 20:12


И моят имаше същите ядове,вече няма проблеми,тия малко те вкараха във филми!
Карай курника докато не почне да излиза бел дим и да се треса-от 3 години имам балончета и пяна по щеката и курника няма проблеми
Докато не грохне пасатко го сцепвай от каране! Пасатко Б3 е железен войн! Карай и съ не бой! eusa



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта