Вероятен проблем с ГИ-Решено!

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Вероятен проблем с ГИ-Решено!

Мнениеот Pencp » Пон 26 мар 2012 8:47


Привет на всички колеги!
В четените от мен теми не открих проблем сходен с моя,затова пускам тази тема.
Става въпрос за следното:
Досега -1 година проблеми никакви ,и бях супер доволен от ГИ Фобос ,монтиран на POLO CLASSIC 1.6-AFT ,2000г.Ходих на майстор-газаджия ,за да установим евентуален проблем с настройката на ГИ,тъй като единия цилиндър прекъсва и то само на газ!Прекъсването е в ниските обороти ,и от средни нагоре -но е осезателно.На бензин работи малко неравномерно ,но прекъсване няма!
Оказа се че неможем да се свържем с компа на газовата през диагностичния кабел.Майстора ми казва че компа е изгорял ,а колата си работи на газ ,включва изключва и всичко останало прави ,както е било винаги!Чува се странен звук "чукане" на една от газовите дюзи!
Въпроса ми е: 1.Възможно ли това прекъсване на газ ,да се получава от неработеща газова дюза -съответно да не може да храни цилиндъра?
2.Възможно ли е компа да е изгорял?
3.Възможно ли е газовият комп. да бърка ,работата и на бензин и на газ?
Майстори при които ходих са трима за два дни.Как намерих време и аз незнам но проблема си остава засега! scare
Вчера, прегледах всички свещи,кабели,лули дистр.капачка -няма прроблем с тях!/имам резервни и ги сменях/.Ламбда сондата е леко бавна но влиза в "крак" и си работи!
Молбата ми е за помощ?!

Последна промяна от Pencp на Пет 30 мар 2012 13:48, променено общо 1 път.




BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Вероятен проблем с ГИ!

Мнениеот BG_POLICE » Пон 26 мар 2012 9:20


Колега като за начало кажи от къде си и кои майстори си посещавал? Според мен вариант с изгорял компютър няма как да има! Има вероятност да е газов инжектор, защото напоследък Райл се дънаят и то на сравнително малък пробег (в тази връзка колко си минал), още повече, че казваш за отчетливо чукане на инжектора! Според мен може да има проблем и в токовете като например свещи или кабели, защото на бензин може да е слабо изразимо или да го няма, но газовото гориво е много по-капризно! В тази връзка кога си сменял за последно свещи? Истината, е че без да се погледне от човек който разбира може само да се гадае какво може да бъде! Затова те питах от къде си за да те посъветват колегите къде да отидеш! Успех, според мен проблема не е сериозен и ще го решиш безпроблемно с читав майстор :beer


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Вероятен проблем с ГИ!

Мнениеот Pencp » Пон 26 мар 2012 9:39


BG_POLICE написа:Колега като за начало кажи от къде си и кои майстори си посещавал? Според мен вариант с изгорял компютър няма как да има! Има вероятност да е газов инжектор, защото напоследък Райл се дънаят и то на сравнително малък пробег (в тази връзка колко си минал), още повече, че казваш за отчетливо чукане на инжектора! Според мен може да има проблем и в токовете като например свещи или кабели, защото на бензин може да е слабо изразимо или да го няма, но газовото гориво е много по-капризно! В тази връзка кога си сменял за последно свещи? Истината, е че без да се погледне от човек който разбира може само да се гадае какво може да бъде! Затова те питах от къде си за да те посъветват колегите къде да отидеш! Успех, според мен проблема не е сериозен и ще го решиш безпроблемно с читав майстор :beer


Благодаря колега,от Казанлък съм ,газовата е слагана във В.Търново -доволен съм от момчетата там!
Инжекторите са Yasy Gas -мисля на 1,5Ом.Свещите са на 800km оригинални NGK BKUR6ET.Като цяло пробега на газовата е 11 000km!
Защо обаче неможем да се логнем в компа на газовата?Какъв може да е проблема?От там ще видим ,на газ всичко ли работи!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19316
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Вероятен проблем с ГИ!

Мнениеот stefan4o » Пон 26 мар 2012 11:59


Колега, описал си колебание в работата на мотора и на бензин. Имаше ли го и когато колата работешре добре на газ? Или и двете се появиха в един и същ момент? Щото ако е последното проблемът на газ, всъщност е само следствие от евентуален проблем на бензин.


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Вероятен проблем с ГИ!

Мнениеот Pencp » Пон 26 мар 2012 12:10


На бензин също работи малко не чак дотам добре-притриса на празен ход и няма добро ускорение!Работата на бензин определено беше по добра преди ,но поне не отцъства нито един от цилиндрите-всичките си работят.Проверих крайте две свещи /защото се сменят лесно/ заедно с кабелите им.За средните две ,нещата стоят по-трудоемко и не успях да намеря време за тях...


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19316
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Вероятен проблем с ГИ!

Мнениеот stefan4o » Пон 26 мар 2012 12:16


Така, както го описваш, явно има някакъв проблем щом няма ускорение на бензин. Може от някъде да смуче въздух, примерно :wink:


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Вероятен проблем с ГИ!

Мнениеот Pencp » Пон 26 мар 2012 12:23


Проверих ,колега -не смуче въздух от никое от вероятните места!Има обаче,два горивни маркуча,които захранват бензиновата рейка!Кагато ДВГ е студен ,"сълзят" леко!Когато загрее -не се вижда нищо ,а може и бензина да се изпарява бързо!Мокро е около тях и по подкалника до тях.Може ли от това да е проблема?Вероятно ниско налягане на бензиновата рампа...!?
Отдушника на картерните газове е под ДВГ.Тръбата от дебитомера до дросела е със запушен отвор за картерните пари! :D


Потребителски аватар
eurogas
Мнения: 438
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
Автомобил: Jeep
Двигател: 4.7 V8
Местоположение: София
Контакти:

Re: Вероятен проблем с ГИ!

Мнениеот eurogas » Пон 26 мар 2012 17:43


Чукането в рейката е от разбит инжектор, трябва да се разглоби рейката, да се почисти, да се подмени повреденото буталце, да се сглоби, после да се калибрира с микромер, и като се монтира обратно на колата това прекъсване ще изчезне завинаги, в момента разбития инжектор дави единия цилиндър с много излишна газ, и точно затова работиш на три цилиндъра.

Ако комуникацията не се получава, трябва да направите една манипулация описана от производителя, в момента когато даваш контакт с ключа на колата се чува един три секунден звуков сигнал, точно в този момент докато се чува сигнала трябва да се кликне върху бутона за свързване на програмата, така трябва да се свърже безпроблемно ако разбира се кабела е наред.

Прекъсването на бензин може да има много причини, въпрос на по-сериозна диагностика, вероятно запушени бензинови дюзи, но е трудно да се гадае. :да:


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Вероятен проблем с ГИ!

Мнениеот Pencp » Вто 27 мар 2012 8:09


eurogas написа:Чукането в рейката е от разбит инжектор, трябва да се разглоби рейката, да се почисти, да се подмени повреденото буталце, да се сглоби, после да се калибрира с микромер, и като се монтира обратно на колата това прекъсване ще изчезне завинаги, в момента разбития инжектор дави единия цилиндър с много излишна газ, и точно затова работиш на три цилиндъра.

Ако комуникацията не се получава, трябва да направите една манипулация описана от производителя, в момента когато даваш контакт с ключа на колата се чува един три секунден звуков сигнал, точно в този момент докато се чува сигнала трябва да се кликне върху бутона за свързване на програмата, така трябва да се свърже безпроблемно ако разбира се кабела е наред.

Прекъсването на бензин може да има много причини, въпрос на по-сериозна диагностика, вероятно запушени бензинови дюзи, но е трудно да се гадае. :да:


Благодаря за ценните съвети колега eurogas!!!
Вече имам запазен час при газаджия тук в Казанлък ,който би трябвало да разреши проблема с газовия инжектор .Обясних му ,каква е твоята позиция по проблема -той е съгласен на това.И според него ,проблема при работа на гас се крие в инжектора!Инжектори при мен не са на обща рейка а са секвинционални -на всеки цилиндър по отделно.Тази схема какви недостатъци и положителни качества има.Да ги сложа ли на обща рейка-сега е момента да се центроват и настрои уредбата финно?!


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Вероятен проблем с ГИ!

Мнениеот muns61 » Вто 27 мар 2012 9:36


Хубавото на тези инжектори е, че могат да се монтират направо на колектора.


Потребителски аватар
eurogas
Мнения: 438
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
Автомобил: Jeep
Двигател: 4.7 V8
Местоположение: София
Контакти:

Re: Вероятен проблем с ГИ!

Мнениеот eurogas » Вто 27 мар 2012 17:48


Единичните инжектори са за предпочитане поради възможността да се постигнат значително по-къси маркучи между колектора и инжектора, освен това се оказаха по-устойчиви и издръжливи от цялата рейка, не те съветвам да ги подменяш, просто ги почистете и калибрирайте.

Проверете бушонните тела, при лош контакт със бушончето е възможно ГИ да работи, но да отказва връзка с лаптопа,малко контактен спрей, или едно изваждане и повторно закачане оправя нещата. :да:


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Вероятен проблем с ГИ!

Мнениеот Pencp » Сря 28 мар 2012 10:36


Развитие по проблема ,колеги... :D !
Проблема с газовата остава за сега ,но е ясно ,каква води до неравномерната работа на газ-чакам да ме приеме газаджията!Ще следвам съветите на eurogas и muns6-стриктно ,за което им благодаря!
Проблема при работа на бензин ,обаче се разреши вчера!
Проблема беше....неработеща ламбда-сонда!Явно и е дошло времето защото беше забила напълно ,а освен това беше и оригиналната -на всичко отгоре /202 000km/!
Сменихме я с такава оригинална на NTK -110лв!
Немога да си позная колата-ускорение,динамика ,равномерна работа ,стабилни ниски обороти ,стабилен топъл и студен старт!Полото направо лети,никога не е било така!
Момчето ,ми прошепна ,че ако има и един рециклиран или нов дебитомер ,няма да мога въобще да си я позная-ефекта ще е още по-голям!Но такъв дебитомер има само на HITACHI и цената му не е за пред хора...!Не мисля за сега да го сменям.По-скоро ,само ще го пичистя със спрей! :D


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Вероятен проблем с ГИ!

Мнениеот Pencp » Пет 30 мар 2012 13:46


В този ред на мисли:
Дебитомера HITACHI е добре да се почисти вътре в дифузьора ,където е тънката нишка в малкия дифузьор ,като се напръска внимателно със спрей за дебитомири AIRFLOU CLEANER!Това добре.Но трябва ли да се почиства вътре ,като се разглоби самият корпус /капачката/ ,която се държи на два винта тип "еврейска звезда" ,или това не се прави!?


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Вероятен проблем с ГИ-Решено!

Мнениеот Pencp » Съб 31 мар 2012 13:49


Чакам мнението Ви ,което за мен ще е: eusa



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта