Връщане на стока

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1750
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Връщане на стока

Мнениеот MMX » Вто 27 мар 2012 11:18


maxpayne написа:Иначе за онлайн поръчките съм чувал доста оплаквания, че си пробутват мостри и стоки с дефекти и разчитат, че на хората или няма да им се занимава да ги връщат или не знаят какво взимат.

Пределно ясно е, че ще пробутат нещо такова. Поне при тях мостри колкото искаш - ще поизбършат екрана да изглежда "нов" и готово. А примамващата отстъпка от 5% може да се вземе и на място, стига да си по-настоятелен.




Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Връщане на стока

Мнениеот Haralampi » Вто 27 мар 2012 11:23


А каква е гаранцията, че това дето ще получиш в магазина не е свалено предния ден от рафта? :idea:
Едно и също е реално. Ако политиката на търговеца е да бъде некоректен - така ще е и по единия и по другия начин.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8372
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Връщане на стока

Мнениеот Stivi » Вто 27 мар 2012 11:27


Haralampi написа:А каква е гаранцията, че това дето ще получиш в магазина не е свалено предния ден от рафта? :idea:
Едно и също е реално. Ако политиката на търговеца е да бъде некоректен - така ще е и по единия и по другия начин.


Ако си мераклия и прочетеш съветите от Сетком форума за избор на телевизор, ще им е много трудно да не кажа невъзможно да ти пробутат мостра :idea: Друг е въпроса че някой ги влече да взимат точно мострите :)


boglev

Re: Връщане на стока

Мнениеот boglev » Вто 27 мар 2012 11:29


Winner25 написа:
Haralampi написа:...

Разсъждаваш само от твоята гледна точка и кое за теб е най добре :) Представи си че си от другата страна - аз съм си купил от теб фотоапарат за 3000лв снимам 15 дена с него и решавам че това не е моя апарат, нося го и си искам парите. Какво ще го правиш този апарат? Ще го продадеш на загуба или ще го пробуташ на друг клиент за "нов"? Защото вносителя въобще не го интересува че клиента не го кефи, то ти го е продал ти го прави каквото искаш.


Да бе, то затова в държави като САЩ, всички търговци са фалирали... Там всичко може да се върне и никой не ти задава въпроси. Просто го връща на доставчика, той на производителя и т.н.

От друга страна, колегата е прав, трябва потребителите да образоваме търговците, като внимателно избираме от кого, какво купуваме.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Връщане на стока

Мнениеот Haralampi » Вто 27 мар 2012 11:38


boglev написа:Да бе, то затова в държави като САЩ, всички търговци са фалирали... Там всичко може да се върне и никой не ти задава въпроси. Просто го връща на доставчика, той на производителя и т.н.

От друга страна, колегата е прав, трябва потребителите да образоваме търговците, като внимателно избираме от кого, какво купуваме.


Да беше само щатите :) Единствената развтиа държава за която се сещам, която има подобни принципи като БГ в това отношение, е UK.

Потребителя винаги трябва да е защитен! Това е водещия принцип! Аз като потребител трябва винаги да имам право да получа това, което очаквам за парите си или просто да си задържа парите! А това с гледането в магазина е пълен абсурд. Ще пробвам аз всичко от значение в един лаптоп в магазина :screwy

Да не говорим, че дори много производители на хранителни продукти и козметика предлагат парите обратно, ако не останеш доволен!! Ако мислиха като българския търговец, ще си стискат левчетата, че знае ли се, не се ли знае, пък клиента да ходи да се гръмва - да е гледал етикета в магазина heavy metal zork


Потребителски аватар
maxpayne
Мнения: 2808
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Връщане на стока

Мнениеот maxpayne » Вто 27 мар 2012 11:43


Haralampi написа:А каква е гаранцията, че това дето ще получиш в магазина не е свалено предния ден от рафта? :idea:
Едно и също е реално. Ако политиката на търговеца е да бъде некоректен - така ще е и по единия и по другия начин.

Ами за телевизорите специално е трудно както заради фолиото, с което иват така и заради сервизното меню, по което също се разбира. Само че нали се сещаш чичо Ваньо от Перник колко е наясно с тези неща - та на обикновените хора си пробутват такава стока според мен. Ако мине. За хладилници, печки, перални едва ли е от голямо значение, че е седяла стоката отвън, щото не се ползва, но все пак се цапа и т.н.

В крайна сметка няма нищо лошо в това да продават мостри стига купувача да е наясно и да има съответната отстъпка. А за политиката на търговеца дето викаш - така е, ама ти ок колко бг търговеца си доволен?


boiko_ndl
Мнения: 41
Регистриран на: Вто 21 окт 2008 16:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Връщане на стока

Мнениеот boiko_ndl » Вто 27 мар 2012 11:47


И аз да споделя моя опит с връщане на стока.
Купих си в чужбина (UK) лаптоп , ползвах го една седмица и започна да прави проблеми.
Занасям го в магазина обяснявам проблема си изискаха ми касовата бележка и лаптопа.
Оставям лаптопа и до един час парите ми бяха преведени обратно на картата.
Без пазарлъци. Даже имах чувството, че на консултанта му беше неудобно, че стоката е дефектирала
макар той да нямаше вина.


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1750
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Връщане на стока

Мнениеот MMX » Вто 27 мар 2012 11:49


Haralampi написа:А каква е гаранцията, че това дето ще получиш в магазина не е свалено предния ден от рафта? :idea:
Едно и също е реално. Ако политиката на търговеца е да бъде некоректен - така ще е и по единия и по другия начин.

Може, но за продавача е риск да попадне на опитен клиент, който да го разобличи. Оттам следва тежка процедура - да опакова обратно "като нов" разпечатания и да отваря друг кашон. По-лесно е да му донесе наистина нов, а мострите да ги пробутва на интернет поръчка - освен ако някой по телефона не е подчертал изрично, че не иска мостра и ще я върне ако разбере че е такава.

PS: Това за връщането в чужбина има друг водещ "мотив" - кредитните карти позволяват връщане на парите при обаждане от клиента и разваляне на сделката (което не става в БГ). Оттам магазина има интерес да се хвали, че приема връщане на стока отколкото да не се хвали и пак да я приема (след като парите така и така ще им бъдат изтеглени обратно). За който не знае - Visa и другите директно дърпат от сметката на търговеца и ги връщат по картата на клиента като оставят евентуалните възражения и недоволство на търговеца да се уреждат по други начини. Съответно ако донесеш стоката в магазина и я оставиш - имаш връщане. А ако само се обадиш да ти възстановят парите и не донесеш стоката, вече е нещо като измама или кражба.

Последна промяна от MMX на Вто 27 мар 2012 11:53, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Връщане на стока

Мнениеот Haralampi » Вто 27 мар 2012 11:50


maxpayne написа:
Haralampi написа:А каква е гаранцията, че това дето ще получиш в магазина не е свалено предния ден от рафта? :idea:
Едно и също е реално. Ако политиката на търговеца е да бъде некоректен - така ще е и по единия и по другия начин.

Ами за телевизорите специално е трудно както заради фолиото, с което иват така и заради сервизното меню, по което също се разбира. Само че нали се сещаш чичо Ваньо от Перник колко е наясно с тези неща - та на обикновените хора си пробутват такава стока според мен. Ако мине. За хладилници, печки, перални едва ли е от голямо значение, че е седяла стоката отвън, щото не се ползва, но все пак се цапа и т.н.

В крайна сметка няма нищо лошо в това да продават мостри стига купувача да е наясно и да има съответната отстъпка. А за политиката на търговеца дето викаш - така е, ама ти ок колко бг търговеца си доволен?


Това е ясно, върпосът ми бе какво различава в това отношение покупката по интернет (тъй като тук се лансира тезата, че по интернет пробутват мостри) от покупката в магазина? Колкото могат да ти пробутат мостра по интернет - точно толкова и от самия магазин според мен.

MMX написа:Може, но за продавача е риск да попадне на опитен клиент, който да го разобличи. Оттам следва тежка процедура - да опакова обратно "като нов" разпечатания и да отваря друг кашон. По-лесно е да му донесе наистина нов, а мострите да ги пробутва на интернет поръчка - освен ако някой по телефона не е подчертал изрично, че не иска мостра и ще я върне ако разбере че е такава.


Не виждам здрава логика в това - в единия случай рискува да трябва да се разходи още веднъж до склада.... в другия да се занимава с обратна доставка, инспекция, набутвация с повторно пращане и т.н. и т.н.! Логиката е по-скоро обратната - на търговеца би му била по-мирна главата ако изпраща само веднъж, а в магазина - ако мине - мине. Поне ако не мине може директно да го прибере пак отзад, няма нужда да инспектира, всичко става пред очите му и готово.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Връщане на стока

Мнениеот Haralampi » Вто 27 мар 2012 11:55


MMX написа:PS: Това за връщането в чужбина има друг водещ "мотив" - кредитните карти позволяват връщане на парите при обаждане от клиента и разваляне на сделката (което не става в БГ). Оттам магазина има интерес да се хвали, че приема връщане на стока отколкото да не се хвали и пак да я приема (след като парите така и така ще им бъдат изтеглени обратно). За който не знае - Visa и другите директно дърпат от сметката на търговеца и ги връщат по картата на клиента като оставят евентуалните възражения и недоволство на търговеца да се уреждат по други начини. Съответно ако донесеш стоката в магазина и я оставиш - имаш връщане. А ако само се обадиш да ти възстановят парите и не донесеш стоката, вече е нещо като измама или кражба.


Важи абсолютно същото за БГ :) Не е в нищо по-различно :) Нито VISA, нито MasterCard имат българска вариация на политиката и правилата си ;)


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1750
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Връщане на стока

Мнениеот MMX » Вто 27 мар 2012 11:56


Haralampi написа:
MMX написа:Може, но за продавача е риск да попадне на опитен клиент, който да го разобличи. Оттам следва тежка процедура - да опакова обратно "като нов" разпечатания и да отваря друг кашон. По-лесно е да му донесе наистина нов, а мострите да ги пробутва на интернет поръчка - освен ако някой по телефона не е подчертал изрично, че не иска мостра и ще я върне ако разбере че е такава.


Не виждам здрава логика в това - в единия случай рискува да трябва да се разходи още веднъж до склада.... в другия да се занимава с обратна доставка, инспекция, набутвация с повторно пращане и т.н. и т.н.! Логиката е по-скоро обратната - на търговеца би му била по-мирна главата ако изпраща само веднъж, а в магазина - ако мине - мине. Поне ако не мине може директно да го прибере пак отзад, няма нужда да инспектира, всичко става пред очите му и готово.

Логика има - на място в магазина има десетки отегчени продавач-консултанти, които не получават % от пробутана мостра и ако има нова бройка им е по-лесно да продадат нея. Тия дето изпращат по куриер едва ли са много на брой и там работата им е точно да разтикват проблемни бройки когато ги има и има съответните дистанционни поръчки.


Потребителски аватар
maxpayne
Мнения: 2808
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Връщане на стока

Мнениеот maxpayne » Вто 27 мар 2012 12:12


Haralampi написа:Това е ясно, върпосът ми бе какво различава в това отношение покупката по интернет (тъй като тук се лансира тезата, че по интернет пробутват мостри) от покупката в магазина? Колкото могат да ти пробутат мостра по интернет - точно толкова и от самия магазин според мен.

И ти си прав. За ТВ специално един приятел си купи така и му го доставиха от куриерска фирма (а не самото техно) и имаше право да го отвори и тества набързо.


Потребителски аватар
maxpayne
Мнения: 2808
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Връщане на стока

Мнениеот maxpayne » Вто 27 мар 2012 15:09


Относно кредитните карти - направих едно бързо запитване към една БГ банка по повод глобалната политика на Visa и MC и ми отговориха:

"В подобни ситуации се вземат предвид местните практики и закони. В този случай препоръчително е да се обърнете към търговеца, от който е закупена стоката, и с него да договорите връщането й. От помощ в този аспект може да Ви бъде и Комисията за защита на потребителя."


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Връщане на стока

Мнениеот Winner25 » Вто 27 мар 2012 15:37


Не знам дали сте пазарували онлайн, но в 90% от случаите стоката не е мостра. Може да е мостра, ако става въпрос за стар модел от който количествата са ограничени и повечето търговци уведомяват клиентите си. Онлайн ползвате някаква отстъпка понеже търговеца спестява голяма част от разходите си - не защото си пробутва дефектните стоки. И като толкова държите да можете да върнете стоката - поръчайте си я онлайн :)

Ако пък търсите спецефичен вид информация (като примера за фотоапарата) - в нета има информация колкото искате - ревюта, лични впечатления...


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Връщане на стока

Мнениеот Haralampi » Вто 27 мар 2012 15:37


maxpayne написа:Относно кредитните карти - направих едно бързо запитване към една БГ банка по повод глобалната политика на Visa и MC и ми отговориха:

"В подобни ситуации се вземат предвид местните практики и закони. В този случай препоръчително е да се обърнете към търговеца, от който е закупена стоката, и с него да договорите връщането й. От помощ в този аспект може да Ви бъде и Комисията за защита на потребителя."


Интересно.... може би зависи от банката (или не зависи, но на човекът, с който си говорил, му се иска да зависи).

Аз съм спирал/връщал плащане с кредитна карта (MasterCard) издадена от българска банка без абсолютно никакви проблеми.

Winner25 написа:Ако пък търсите спецефичен вид информация (като примера за фотоапарата) - в нета има информация колкото искате - ревюта, лични впечатления...


Разбира се, и тази информация помага много, но не може да замени личните впечатления и не винаги дава ясен и категоричен отговор на индивидуалните изисквания и представи! Око да види, ръка да пипне!
Ми да няма и разводи тогава? Да си гледал като си я взимал :D :D Или викаш - жена можеш да върнеш, ама телевизор в никакъв случай, щото търговеца вече бил цъкнал в касовия mhihi



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта