при тях има една зависимост която много хора не я знаят

става дум за това,че при масления маслото в камерата си променя вискозитета при интензивно натоварване 0.4% до 2.8%,което ще значи че става малко по рядко и съответно количеството на масло се увеличава малко - това само по себе си води или до изтичане(ако е по стар) или до леко втърдяване
при газовите обаче е друго положението.понеже газовия разтвор вътре в камерата е запечатан и е винаги едно и също количество,би трябвало проблема на маслените .да ама не. до колкото знам развора е различен при различните твърдости на модела.при по-нормалните(които всички позлват) отново при интезивно натоварване разтвора на газта показва промяна в гъстотата си но доста по усезаема,газта се разширява и олеква...следсвие на което би трябвало отново да има втвърдяване в амортесьора.в действителност обаче омеква и то омеква с прогресивност при постоянно високо натоварване.причината е в това, че газта до такава степен се разрежда в камерата ...20 до 40% понякога,което води до залепване на разтвора (или по точно еди кои си нз си кои вещества) за стените на камерата,което автоматично води до по малко количество "буфер" за поемане на натоварването.
така го казах че сиг. няма никои да разбере

но факта е че газовите амортесьори в този вид,за по 70-120лв парчето са с този недостатък.истинските спортни газови са с специално пригодени метали за да се избегне това залепване,съшо така знам че има и модели с охлаждане...