Разлика в работата при моно - топла/студена

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Разлика в работата при моно - топла/студена

Мнениеот nepreklonniq » Нед 01 апр 2012 18:29


balamata написа:
Hristo Dimov написа:
balamata написа:Качвам ти няколко снимки да видиш господа"жабарите",какво са сложили на входа за студен въздух на филт.кутия.И как са застопорили клапата с една видийка да не може да смуче от входа за топъл въздух.Както и снимка на моя възд.филтър,който,както писах в друга тема си някакъв вид спортен и с който не виждам разлика във вървежа специално за топъл или студен двигател.Подчертавам,че всичко тук е правено от италианците,защото знам предния собственик,какъв е идиот и само е карал,без да прави!Аз единствено съм си преработил дифузера към по-малък.

Колега, можеш ли да дадеш точни размери на тази пластинка, дето е ограничен входа на студения въздух на последната снимка ?

Сега го мернах с шублера.Външния е ясен,а вътрешния диаметър е 28 мм.Интересното е,че и диаметъра на дифузьора на плочката ми,е също 28 мм.Без да искам съм ги уеднаквил :) .

Хммм...доста странно е това да си го улучил случайно...всъщност какъв ти е разхода в градски условия? Пък и съм сигурен, че щом не е правено в БГ, а от хора с повече опит навън сигурно има ефект...сега е момента да споменеш и как ти реши да си намалиш дифузьора??




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19316
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Разлика в работата при моно - топла/студена

Мнениеот stefan4o » Нед 01 апр 2012 18:30


Hristo Dimov написа:Хммм...доста странно е това да си го улучил случайно...всъщност какъв ти е разхода в градски условия? Пък и съм сигурен, че щом не е правено в БГ, а от хора с повече опит навън сигурно има ефект...сега е момента да споменеш и как ти реши да си намалиш дифузьора??

Може ли да ти отговоря вместо него? Той ми даде жокерите за дифузьора, за което съм му много благодарен. Четох доста материали, но друго е, когато някой те насочи и ти даде малко жокери, макар и през скайп :beer
За разхода той да ти каже, може и да не ти се повярва колко е, ще си намразиш колата :Mr Green Fun
Този вид дифузьори с фунията на Вентури ги има при метановите плочки. При газовите не съм виждал :beer


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Разлика в работата при моно - топла/студена

Мнениеот parno » Нед 01 апр 2012 18:38


Winner25 написа:Според мен "дефекта" е в това, че изпарителя като е студен не работи нормално и пуска повече газ. Колкото и хубави да са мембраните все си мисля че еластичността на материала от който са направени силно зависи от температурата.

И понеже си писал че си извадил тръбата за топлия въздух - не е правилно защото отворите за топъл и студен въздух са с голяма разлика в диаметрите. За да изключиш напълно този вариант откачи вакумчето на клапата.
А и по принцип може да си го откачиш :)

мислих над това че мембраната като се нагрее започва да бърка работите - но все си напомням че наскоро ги сменях
извадих я преди време,днес пак от чисто любопитство - ефект няма...
защо са различни диаметрите на тръбите топъл/студен въздух?
все си мисля че тая клапа е сложена за да подържа една цифра температура за постоянно постъпваща в мотора лято или зима
ако я запуша с един винт примерно ще влиза такъв какъвто е на околната среда?
поне до такъв извод стигнах след като прочетох темата за клапата
това със затапването на студения въздух и стесняването му не мисля че е добра идея
ти как караш с работеща или неутрализирана клапа?

колега баламата не разбрахме как работи колата ти на бензин с това стеснение и блокираната клапа


Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Re: Разлика в работата при моно - топла/студена

Мнениеот balamata » Нед 01 апр 2012 19:46


При всички положения на бензин колата ми върви повече отколкото на газ.Както писа и ти,и при мен го има това замисляне в първия момент при по-рязко натискане на педала,когато съм на бензин.Мен това не ме дразни.Колко гори на бензин,мен никога не ме е вълнувало.Все пак аз гоня винаги максимума при минимален разход на газ,съответно най-добра динамика.Предварението ми е доста над фабричното.Но това е пак заради пропан-бутана.На бензин само паля на първо палене за деня.Без значение дали е зима или лято.Щом потегля и на стотния изминат метър,дето се вика,вече съм обърнал на газ.Както знаем,газта като вид гориво е един компромис.Бензиновата помпа съм си я ремонтирал и си прави същото налягане,както преди да я отворя.Както споменах в една друга моя тема за ТПС-а,вече карам и с откачена ламбда сонда.Никаква разлика не виждам при работата на бензин.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Разлика в работата при моно - топла/студена

Мнениеот parno » Нед 01 апр 2012 20:43


ся при тези температури над 10 градуса изобщо не пипвам бензина
но ми се налага понякога да карам на бензин и за това те питах как е след тея работи..
идея нямам как е и дали е въртяно при мен делкото - как е разхода ти на газ?
това с затапването на студения въздух не го приемам като вид ъпгрейд щото според мен е равносилно на един стар и задръстен въздушен филтър
тази клапа ми бърка в мозъка и се чудя дали да не я затворя с рапидката за проба (макар че с откачена тръба няма файда вярно отворите са с различен диаметър - защо?)
после ще сменя тампона на моното - клатя го няма промяна ама ей така авансово
и ще продължа да се чудя що така прави тая кола


Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Re: Разлика в работата при моно - топла/студена

Мнениеот balamata » Нед 01 апр 2012 20:54


Ами моята кола е карана на метан в Италия.Така,че едва ли е случайно слагането на тази ламаринка и застопоряването на клапата.Щом жабарите са го направили,значи са имали нещо впредвид.Ние българите по принцип сме винаги като "Тома неверни".Все скептично гледаме на нещата.А аз винаги съм отворен към нещо новаторско,щом след това имаме положителен резултат!


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Разлика в работата при моно - топла/студена

Мнениеот parno » Нед 01 апр 2012 20:57


да ама говорим за газ колега - последно тези доработки по твоята са заради метана или газта?
:wink:
това прочетох в ръководство за метанова уредба
we want to remember that
it’s necessary to block thermostat
blade, in order to close hot air
intake, orienting the frontal intake
towards lower or rear side of the
vehicle.


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Разлика в работата при моно - топла/студена

Мнениеот nepreklonniq » Нед 01 апр 2012 21:32


balamata написа:Ами моята кола е карана на метан в Италия.Така,че едва ли е случайно слагането на тази ламаринка и застопоряването на клапата.Щом жабарите са го направили,значи са имали нещо впредвид.Ние българите по принцип сме винаги като "Тома неверни".Все скептично гледаме на нещата.А аз винаги съм отворен към нещо новаторско,щом след това имаме положителен резултат!


Май колегата кара на метан! Което пък не е като на газ...явно при метана е друго


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Разлика в работата при моно - топла/студена

Мнениеот Winner25 » Нед 01 апр 2012 23:11


Аз клапата съм я изолирал напълно - има една тема в която подробно е обяснено за какво служи. Аз лично проблеми съм нямал дори и при минус 20, но и не съм видял някакъв положителен ефект. Явно си е работела правилно :) Проблем ще е ако клапанчето се повреди и стои постоянно на топло.
Каквото и да правиш няма как да накараш изпарителя да работи еднаква на когато е студен и когато е топъл. Не знам каква е оптималната температура за работа, но определено трябва да е леко загрят.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Разлика в работата при моно - топла/студена

Мнениеот parno » Пон 02 апр 2012 7:10


ами клапата си отваря и затваря в зависимост от температурата на мотора
та си мисля че работи - а за изолирането й май излиза че е все тая дали с нея или без нея
и всъщност какво се оказва ,че колата ще си работи различно на топло и студено :?
в една тема колега беше писал че колата му е правила подобни магарии + замислянето на бензин и като е сменил тампона под моното се е оправило
ще го сменя и ще видим


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Разлика в работата при моно - топла/студена

Мнениеот nepreklonniq » Пон 02 апр 2012 7:21


При мен дори и със скъсан тампон на моното си работеше нормално, просто въздуха, който засмукваше от там свистеше неприятно...така или иначе, за 5г. съм сменил 3бр. тампони. колкото до това дали е правила като твоята при стопляне на изпарителя - да, имаше го и при мен...от лошо настроен изпарител. Сега пак ми замирисва на газ в купето и сигурно пак е от тампона - явно пак е за смяна. Преди два дни разкарах ловатото и сега съм с друг изпарител и още засичам разход...
Можеш да пробваш да натегнеш малко пластмасовия винт на изпарителя и да отвориш малко от тройника и да провериш как се държи...
За работата на бензин - всичко идва от компа - грешната информация за постъпващия въздух и гориво му разказват играта - и при мен има леко замисляне на бензин при рязко настъпване на педала, обаче това не ме дразни така, както високия разход на газ! за клапата - при мен съм я подпрял само на студено, въпреки че си работеше нормално - отваря и затваря двете тръби...всъщност всяка външна намеса във филтърната кутия оказва влияние 1-во на бензин/ за основния вид гориво на което е сметнат обема й/ и 2-ро на по- капризната газ... аз нали бях писал в една друга тема- опитах да огранича входящия въздух и явно прекалих с това, защото после компа се побърка и на двете горива...


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Разлика в работата при моно - топла/студена

Мнениеот parno » Пон 02 апр 2012 7:45


ами преди време колата трупаше грешки и не можеше да работи на бензин
след настройка на изпарителя сега когато и да прехвърля на бензин си работи без никакви ядове (освен това глъхнене при рязко натискане на педала)
не искам да затапвам клапи и да слагам фунии на студения поток тъй като резултата е неясен за газ дали е положителен ,отрицателен или никакъв
а за бензин е на 100% негативен :roll:
поне от четене по темите до такова заключение стигам за себе си - но най-точно бих се убедил ако пробвам на моята си кола
какъв е диаметъра на отвора на студения въздух и какъв на топлия?


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Разлика в работата при моно - топла/студена

Мнениеот nepreklonniq » Пон 02 апр 2012 8:00


Забелязал съм, че след откачане на акумулатора за 10-тина минути, и последващото палене - първоначално на бензин /компа си събира акъла и заработва с новите стойности/ и после държи различни обороти на газ - по-високи, и после след 7-8 паления си ги нормализира сама... а ако на газ я запаля първо - после на бензин ги няма никакви оборотите и даже се опитва да гасне... това е защото ламбдата е жива и дава инфо на компа - противно на това, което някой колеги твърдят, че тя не влияе при работата на газ...Веднъж дори - преди 3г. пробвах да я изключа и после при диагностика с Ваг - ком ми даде куп грешки - едната от тях беше - отворена в повече с 3 градуса от нормалното дроселова клапа, при напълно загрял автомобил, на празен ход и имаше едно досадно клатене на оборотите между 900 и 1025 - доловимо главно на диагностичната програма...може би единствено симулаторите на ламбдата могат да премахнат нейното влияние на газ, но пък си е вид набутване със средства и то за тези стари кошници...
За диаметъра на тръбите - не си спомням колко бяха, но можеш да си ги премериш - всъщност, зависи и с кой вид филтърна кутия си...Клапата, ако ти е активна при нормални обороти на загрял мотор никога не затваря напълно входа на тръбата от колекторите - топлата...това се случва при подаване на газ и тогава чак го затваря напълно... пробвал съм с една отверка къде стои - по средата е ...а при студен мотор и обороти около 1200 е напълно затворила студения въздух...


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Разлика в работата при моно - топла/студена

Мнениеот parno » Пон 02 апр 2012 8:09


клапата затваря колега гледах я веднъж след като паркирах - даже перката беше включила клапата стоеше плътно на отвора за топлия въздух
мислех си за отворите че като са с различна големина при рязко натискане на педала до дъно примерно
от отвора за топъл постъпва наведнъж по-малко въздух от този за студен
защото при леко натискане на педала колата си набира хубаво но това е ако ще подържам скорост (а тя си държи 120 извънграда и не пада)
ама ако намаля примерно до 90 и ми се наложи да изпреваря голям камион да речем няма да натискам леко педала а ще го смачкам - може би точно тогава въздуха идва в повечко заради по-голямата тръба и се дави мотора
мисля да пробвам да намаля отвора на студения да е равен с този на топлия без да изолирам клапата а пък ще пиша какво е станало
ще я пробвам и на бензин обаче ако има негативно отношение към него и не толкова положително към газта няма да се занимавам :beer


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Разлика в работата при моно - топла/студена

Мнениеот parno » Пон 02 апр 2012 13:55


ся...
сипах 10 лв газ и направих няколко разходки на шосе ето кво става
преди време гледах клапата отваряше и си затваряше никви ядове - днес гледам стои на топло
пробвах я стои си там в града и на шосе
спрях и запоих със запалката тръбичката за вакуума така че клапата да стои в постоянно студено положение
тръгвам - няма особенна разлика в работата на газ и на бензин
спрях да пробвам нещо което си мислих тая сутрин в кенефа mhihi
спрях до работа и взех един маншон за ПВЦ тръба с външно Ф60 а вътрешно Ф40 - тръбата за топлия въздух е с диаметър 43 а тази за студения около 60
съвсем с недоверие отворих кутията и натъпках маншона в отвора за студеното - тука нищо не пипам по газовото
тръгвам и за мое голямо учудване даже ми стана смешно колата работи добре - не бих казал чудно но осезаемо по-добре
стоя така :shock и спирам - свалих гумата и тръгнах
газ мас и на 5та стига 140 и започва да хълца като ускорението на 1ва и 2ра става само на тласъци и някъде след 3500 оборота заработва нормално
не можах да повярвам и пуснах да работи на бензин без гумата - никви ядове колата набира доста доволно за умрелите си коне
спирам пак (това е разходка Бургас - Ветрен няколко пъти та наблюденията ми са точни) , слагам гумата и тръгвам на бензин - може би тука има малко спънка при работата на колата но спокойно подържа 120-130 което ми стига за бензина mhihi
тука стана интересно - карам 1ва 2ра с педал до дъно и колата набира доста по-добре от колкото без маншона ,аз пак така :shock
разбира се има едно забиване при оборотите под 3К но нищо общо с предния опит
спрях във Ветрен и дигам капака гледайки умно - реших да оставя маншона на място и да пробвам да завия крана - завих го с 1/4 оборот и на връщане към Бургас стана така
завих с 1/4 оборот газта , оставих маншона,изолирах топлото - резултата е че колата работи доволно на газ и без угризения карах с 160 mhihi
на бензин е малко по-счупена но ще го преживея някак си :shock
за да не остана с грешно впечатление свалих маншона и оставих газта завита с 1/4 както преди малко - посегнах да направя 160 и ми умря ускорението при 130 като на 4та пробвах и освен хълцане в движение друго не можах да постигна
опитах се да си го обясня някяк че като стесних отвора от Ф60 на Ф40 колата пуска по-малко въздух и с по-малко газ работи някак по-добре от колкото с повече въздух и същата газ
честно да си кажа обяснение още нямам но резултата е на лице
сега ще я оставя да истине хубаво и ще я пробвам студена как пали и т.н.

проблема с гасненето по инерция при по висока скорост обаче остава :Mr Green Fun



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта