Здравейте,
проблема е от известно време, но напоследък се изостря и му дойде времето за решаване.
Колата е Б3 комби, с мотор АБС. При движение на скоростния лост надясно (за включване на 5-та) се усеща напрежение (леко го напъвам), а когато изключвам 5-та лоста отива назад, но когато трябва да отиде наляво нещо запъва и се налага да го ударя за да мине в ляво.
От първа до четвърта, както и задна нямат проблеми.
Първо "майстор" каза, че проблема е в избирача над скоростната кутия, когато купих (втора употреба) и отидох да го сменяме, се оказа, че проблема не е в него. При откачени жила проблема го имаше. Тоест остават жилата (едното де) или скоростния лост някъде отдолу.
Понеже се ядосах на майстора днес разглобих пластмасите между седалките, чак до пепелника отпред. Оказа се, че по този начин нямам достъп до връзката между жилата и скоростния лост.
Легнах под колата, но там ако има достъп, трябва да се свалят ауспуховите тръби и кожуха им.
Из форума не намирам инфо - откъде и как се сваля самия скоростен лост. Моля ви за инфо - откъде мога да достигна до долната част на скоростния лост (връзката между жилата и лоста).
Проблем скоростен лост или жила Б3
- Plamen Spasov
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пет 24 дек 2010 16:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- vit_autosofia
- Мнения: 2544
- Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
- Автомобил: Мерцедес W210 2002г
- Двигател: 2700CDI
- Местоположение: Орланденбург
- Контакти:
Re: Проблем скоростен лост или жила Б3
Мъка
Има няколко места на жилата и лоста за реглаж.


-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Проблем скоростен лост или жила Б3
vit_autosofia написа:Мъка![]()
Има няколко места на жилата и лоста за реглаж.
Е на това му викам аз полезен коментар,хем е обяснено кое къде е,хем да ти стане ясно как се регулира....
- vit_autosofia
- Мнения: 2544
- Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
- Автомобил: Мерцедес W210 2002г
- Двигател: 2700CDI
- Местоположение: Орланденбург
- Контакти:
Re: Проблем скоростен лост или жила Б3
lion_heart002 написа:vit_autosofia написа:Мъка![]()
Има няколко места на жилата и лоста за реглаж.
Е на това му викам аз полезен коментар,хем е обяснено кое къде е,хем да ти стане ясно как се регулира....
Лъвчо ти па вървиш с рогите срещу мен.Заради такива като теб спрях да пиша във форума.Проблеми ли имаш или комплекси избиваш?А може би,ако не завъртиш някоя интрига няма да си спокоен.
Не всичко може да се обясни във писмена форма.Практика си требе.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12136
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Проблем скоростен лост или жила Б3
Покрай скоростния лост са една камара щанги и щангички и обяснение, не е видно как може да се направи, но все пак виж като махнеш кожата която е покрай лоста най-горната напречна щанга на която лагерува лоста, в левия край от към шоф. седалка има една външна зегерка, при мен се беше отчупила и паднала долу. Симптомите бяха почти същите, плюс "разместване" на първа и трета предавка. По-късно днес ще пробвам да го снимам за да покажа точно за кое говоря.
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Проблем скоростен лост или жила Б3
Просто коментара ти не е изчерпателен-нищо повече! 
И какво искаш да кажеш с това ''мъка'' ? То на човека ако му е ясно всичко-той няма да пита.Имаш такава кола-помогни му!

И какво искаш да кажеш с това ''мъка'' ? То на човека ако му е ясно всичко-той няма да пита.Имаш такава кола-помогни му!
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12136
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Проблем скоростен лост или жила Б3
К.Одаджийски написа:По-късно днес ще пробвам да го снимам за да покажа точно за кое говоря
На тая картинка http://ci.catcar.info/audivw/vw/084/084090000.png номер 12
- Plamen Spasov
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пет 24 дек 2010 16:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем скоростен лост или жила Б3
Днес купих скоростен лост с жилата от колегата "kenar11". Другия уикенд ще ги слагам. После ще пиша къде точно е бил проблема.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем скоростен лост или жила Б3
Научното обяснение и сам си го открил - свалят се тръбите на ауспуха или поне се откачат до толкова,че да увиснат надолу,махат се щитовете,после са 4 болта към тунела на купето (дали бяха 4 или 6 и дали са болтове или гайки не съм сигурен,не помня,може и отгоре да бяха,ама за ауспуха и щитовете 100% се махат),сваля се цялата кутия с лоста и жилата на земята,разглобява се и се гледа какво става вътре или в твоя случай,се сменя със следващата.Това и сам си го открил,че така става и не,няма друг начин да се направи.
Ако ще го правиш в домашни условия и нямаш канал или подемник,ще разбереш много добре какво има предвид Люси с "мъка"

Ако ще го правиш в домашни условия и нямаш канал или подемник,ще разбереш много добре какво има предвид Люси с "мъка"


- Plamen Spasov
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пет 24 дек 2010 16:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем скоростен лост или жила Б3
РЕЗУЛТАТ:
Сменен лоста със жилата - проблема е оправен!
Относно разглабянето - майстор свърши всичко за 50 лв. (в тази сума е и нова скоба за тръбите на ауспуха, която се прецака при свалянето).
Както написаха колегите - сваляни са тръбата на ауспуха и една ламарина, която е над него. Основната трудност е в тръбата, защото всичко беше доволно ръждясало, затова се скъса и скобата
Не се сдържах и "зачоплих" свалените лост и жила - проблема е бил в по - късото жило, което предава движението "ляво-дясно" от лоста към скоростната кутия.
Остава да си купя някоя прилична кожена топка за новия лост, че старата беше оригиналната и е станала на части при свалянето.
Сменен лоста със жилата - проблема е оправен!
Относно разглабянето - майстор свърши всичко за 50 лв. (в тази сума е и нова скоба за тръбите на ауспуха, която се прецака при свалянето).
Както написаха колегите - сваляни са тръбата на ауспуха и една ламарина, която е над него. Основната трудност е в тръбата, защото всичко беше доволно ръждясало, затова се скъса и скобата
Не се сдържах и "зачоплих" свалените лост и жила - проблема е бил в по - късото жило, което предава движението "ляво-дясно" от лоста към скоростната кутия.
Остава да си купя някоя прилична кожена топка за новия лост, че старата беше оригиналната и е станала на части при свалянето.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: plamen_gramatikov и 29 госта