Дизел + отработено олио?????

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8995
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот samo_pechka » Вто 03 апр 2012 21:23


Един начин за фино фитроване намерен в нета :Mr Green Fun :един варел срязан по средата по дължина и сложен на стойка:
варел с решетка.jpg
варела сниман отпред.jpg
филтърен плат.jpg
филтърен плат 1 микрон + 5 микрона.jpg
фитриране....jpg




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8995
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот samo_pechka » Вто 03 апр 2012 21:24


остатъци....jpg
и зареждане на резервоара :Mr Green Fun
зареждане на колата.jpg


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8995
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот samo_pechka » Вто 03 апр 2012 21:30


Намерих една фирма в БГ която произвежда технически филтърни платове http://www.arbanassi.com/bg/filter-fabrics.html но не ми е ясно какво означават тези класове и на колко микрона филтруват ?На нас за перфектно филтруване ни трябват 5 микрона и 1 микрон филтри!Дано някой колега от Търново се включи и помогне в търсенето. И къде на дребно могат да се купят такива платове с исканите микрони? :019: Тука в тази тема http://hardwarebg.com/forum/showthread. ... 0%B0/page2 колегата Фенкото си е купил някакви филтри от мосю Бриколаж единия 5 микрона ,другия 1 микрон на цена 30 лева парчето- интересна идея :idea:


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот milenski_77 » Сря 04 апр 2012 11:06


По-назад в темата мисля че също съм писал, но пак ще го напиша.
Преди 2 лета карах Голф 3 ТД само на олио от май до септември. Изобщо не бях стъпвал на бензиностанция в тия месеци.
Тогава зет ми носеше от София олио от фритюрници и аз го филтрирах.
Около 300 литра олио изгорих за лятото, като имаше и такова от бутилки, от фритюрници и нерафинирано.
Системата ми беше следната: две туби от минерална вода по 10 литра с отрязано дъно и сложени на стойка.
На капачката със скоба хващам парче плат или от дънки и оставам олиото да си капе. Ако е много мръсно се налага да се смени парчето преди да минат 10-е литра, ако не след като се изкапе слагам ново парче.
Това е грубото пречистване.
След това бях направил друга система за финно пречистване. В един затворен съд сипвам олиото и под налягане(надувам го с компресора) го прекарвам последователно през един маслен филтър и един горивен филтър за дизел.
Маслени филтри имах един чувал за без пари, а горивен си купувах за голф 1 по 12 лева.
Един горивен филтър ми цедеше около 60-70 литра олио и се задръстваше.
Но за мен беше добре защото олиото ми беше без пари.
Има вариант да се взимат горивни филтри от някой сервиз втора употреба, но не ми се занимаваше.
При така филтрирано олио ми се наложи да сменя филтъра на колата само веднъж за цялото лято, но в началото като почнах олиото след първите 20 литра смених филтъра, защото бях чел че олиото обира всички боклуци в резервоара.
Дали е така не знам, но го смених профилактично.
Като цяло не съм имал никакви проблеми с Голфа. Първото палене беше малко по-трудно, но като поработи 2-3 минути вече си пали като на нафта. Вървежа си е същия, разхода и той. Даже сипвах една корабна нафта и с нея не искаше да върви добре, но с олиото си е като на нафта. Единствено отзад мирише на кюфтета, но това изобщо не ме бъркаше.
Проблема е че на зетя му спряха олиото и аз смених колата и сега си карам на нафта понеже съм комънрейл вече.


alopoo
Мнения: 71
Регистриран на: Пон 05 сеп 2011 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот alopoo » Съб 07 апр 2012 22:50


Метода по който аз го цедя е следния: в една тенджера загрявам на котлона мръсното олио, след това изсипвам мръсното затоплено олио в един крачол от дънки завързан в долния край на възел. Олиото капе в 10 литрова туба. Като се изцеди крачола, вече филтрираното олио го прекарвам през филтър от кафе машина в друга туба, смесвам го с нафта според зависи колко нафта имам и наливам в резервоара. По този начин съм изгорил над 300 литра олио, а колата е голф 2 JP мотор.


alopoo
Мнения: 71
Регистриран на: Пон 05 сеп 2011 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот alopoo » Съб 07 апр 2012 22:54


samo_pechka написа:Един начин за фино фитроване намерен в нета :Mr Green Fun :един варел срязан по средата по дължина и сложен на стойка:
варел с решетка.jpg
варела сниман отпред.jpg
филтърен плат.jpg
филтърен плат 1 микрон + 5 микрона.jpg
фитриране....jpg



Колега нещо не ми се връзва това олио да минава през плат 1 микрон без никакво налягане... освен ако е загрято доста добре и да се топли постоянно :roll:


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8995
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот samo_pechka » Нед 08 апр 2012 13:31


alopoo написа:
samo_pechka написа:Един начин за фино фитроване намерен в нета :Mr Green Fun :един варел срязан по средата по дължина и сложен на стойка:.........



Колега нещо не ми се връзва това олио да минава през плат 1 микрон без никакво налягане... освен ако е загрято доста добре и да се топли постоянно :roll:

Ами явно минава колега :roll: аз това го "мернах" в нета и не съм чел подробности много-много,може пък да е подгрято олиото до някаква температура.А това за дънките го зная отдавна ( и аз го правя така :beer )-филтрова се до към 5-7 микрона ,само това филтърче за кафе :roll: ....
alopoo написа:Метода по който аз го цедя е следния: в една тенджера загрявам на котлона мръсното олио, след това изсипвам мръсното затоплено олио в един крачол от дънки завързан в долния край на възел. Олиото капе в 10 литрова туба. Като се изцеди крачола, вече филтрираното олио го прекарвам през филтър от кафе машина в друга туба, смесвам го с нафта според зависи колко нафта имам и наливам в резервоара. По този начин съм изгорил над 300 литра олио, а колата е голф 2 JP мотор.
...след това ..нямам нерви да си "играя"


Потребителски аватар
andon_
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
Автомобил: VW Vento 1H2
Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
Местоположение: Асеновград

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот andon_ » Вто 10 апр 2012 23:20


Здравейте, не прочетох обстойно всички мнения по темата, затова моля да ме извините, ако греша, но едва ли има тук човек, който да е минал повече километри от мен със отработено от фритюрници олио - около 25000 км (може и повечко да са вече...). Няма кой знае каква философия в цеденето на олиото. Двоен или троен тензух е достатъчен. Проблема със горивния филтър се решава кардинално, като се премахва!!! На негово място се слага филтър от мотокар, който е с метални миещи се цедки, а самото филтърно тяло е стъклено и се вижда кога има утайка там. Обратната нафта (от помпата) се праща директно в резервоара, а не както допреди това през горивния филтър. След стъкленото тяло, малко преди помпата се слага един клапан на правата нафта (към помпата) за всеки случай (аз имах проблем и затова), защото филтърното тяло (стъклото) може да пропусне малко въздух и да ви "избяга" нафтата. Със така направената "система" колата върви като луда!!! Забравих да спомена - AAZ мотор 75HP. Почти няма промяна в разхода. Динамиката на мотора си е същата, щом върви до около 180 км/h на магистралата. Ако някой иска помощ да ми пише на лично, готов съм да помогна с каквото мога.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8995
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот samo_pechka » Сря 11 апр 2012 9:13


andon_ написа:Здравейте, не прочетох обстойно всички мнения по темата, затова моля да ме извините, ако греша, но едва ли има тук човек, който да е минал повече километри от мен със отработено от фритюрници олио - около 25000 км (може и повечко да са вече...). Няма кой знае каква философия в цеденето на олиото. Двоен или троен тензух е достатъчен. Проблема със горивния филтър се решава кардинално, като се премахва!!! На негово място се слага филтър от мотокар, който е с метални миещи се цедки, а самото филтърно тяло е стъклено и се вижда кога има утайка там. Обратната нафта (от помпата) се праща директно в резервоара, а не както допреди това през горивния филтър. След стъкленото тяло, малко преди помпата се слага един клапан на правата нафта (към помпата) за всеки случай (аз имах проблем и затова), защото филтърното тяло (стъклото) може да пропусне малко въздух и да ви "избяга" нафтата. Със така направената "система" колата върви като луда!!! Забравих да спомена - AAZ мотор 75HP. Почти няма промяна в разхода. Динамиката на мотора си е същата, щом върви до около 180 км/h на магистралата. Ако някой иска помощ да ми пише на лично, готов съм да помогна с каквото мога.

Здравей колега ! Ами то и аз си имам филтър такъв :roll: (предполагам ,че за едно и също нещо говорим-от Перкинс е моя- със стъкло(утаител) и едно колелце на скобата отдолу,което като се "развива" всъщност "затяга" стъкленото бурканче към конзолата му.Там има само една месингова мрежичка (цедка),но тя не е ли около 25 микрона ?!При мен е предварителен филтър,преди другия-финния.Аз досега не съм карал толкова САМО на олио ,колкото теб поради простата причина ,че липсва суровина в такива количества ,каквито мен ме устройват :Mr Green Fun


Потребителски аватар
boss_901
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот boss_901 » Чет 12 апр 2012 21:28


milenski_77 написа:По-назад в темата мисля че също съм писал, но пак ще го напиша.
Преди 2 лета карах Голф 3 ТД само на олио от май до септември. Изобщо не бях стъпвал на бензиностанция в тия месеци.
Тогава зет ми носеше от София олио от фритюрници и аз го филтрирах.
Около 300 литра олио изгорих за лятото, като имаше и такова от бутилки, от фритюрници и нерафинирано.
Системата ми беше следната: две туби от минерална вода по 10 литра с отрязано дъно и сложени на стойка.
На капачката със скоба хващам парче плат или от дънки и оставам олиото да си капе. Ако е много мръсно се налага да се смени парчето преди да минат 10-е литра, ако не след като се изкапе слагам ново парче.
Това е грубото пречистване.
След това бях направил друга система за финно пречистване. В един затворен съд сипвам олиото и под налягане(надувам го с компресора) го прекарвам последователно през един маслен филтър и един горивен филтър за дизел.
Маслени филтри имах един чувал за без пари, а горивен си купувах за голф 1 по 12 лева.
Един горивен филтър ми цедеше около 60-70 литра олио и се задръстваше.
Но за мен беше добре защото олиото ми беше без пари.
Има вариант да се взимат горивни филтри от някой сервиз втора употреба, но не ми се занимаваше.
При така филтрирано олио ми се наложи да сменя филтъра на колата само веднъж за цялото лято, но в началото като почнах олиото след първите 20 литра смених филтъра, защото бях чел че олиото обира всички боклуци в резервоара.
Дали е така не знам, но го смених профилактично.
Като цяло не съм имал никакви проблеми с Голфа. Първото палене беше малко по-трудно, но като поработи 2-3 минути вече си пали като на нафта. Вървежа си е същия, разхода и той. Даже сипвах една корабна нафта и с нея не искаше да върви добре, но с олиото си е като на нафта. Единствено отзад мирише на кюфтета, но това изобщо не ме бъркаше.
Проблема е че на зетя му спряха олиото и аз смених колата и сега си карам на нафта понеже съм комънрейл вече.

Колега и аз карам на олио ТДИ, обаче много пуши. При тебе пушеше ли???


alopoo
Мнения: 71
Регистриран на: Пон 05 сеп 2011 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот alopoo » Пет 13 апр 2012 9:42


колеги до сега съм прекарал над 300 литра олио с голфчето JP, обаче мисля да го пробвам на биодизел. http://www.youtube.com/watch?v=eJfBKISg ... re=related намерих това интересно клипче в u tube и не изглежда сложно да се прави биодизел. Просто плюсовете на биодизела са няколко: няма проблема със студения старт, може да се кара на чист биодизел без да се добавя нафта, и може да се кара без никакви системи за подгряване и т.н. Само се притеснявам да не ми протече помппата, тъй като голфа е 88ма и тогава са правили гумените уплатнения от "натурална" гума. Вие какво ще ме посъветвате, да си продължавам ли на олио или да пробвам на биодизел :?:


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8995
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот samo_pechka » Пет 13 апр 2012 12:26


alopoo написа:колеги до сега съм прекарал над 300 литра олио с голфчето JP, обаче мисля да го пробвам на биодизел. http://www.youtube.com/watch?v=eJfBKISg ... re=related намерих това интересно клипче в u tube и не изглежда сложно да се прави биодизел. Просто плюсовете на биодизела са няколко: няма проблема със студения старт, може да се кара на чист биодизел без да се добавя нафта, и може да се кара без никакви системи за подгряване и т.н. Само се притеснявам да не ми протече помппата, тъй като голфа е 88ма и тогава са правили гумените уплатнения от "натурална" гума. Вие какво ще ме посъветвате, да си продължавам ли на олио или да пробвам на биодизел :?:

Колега ,ще си "отвориш" рана на г..а с тоя биодизел .Навремето се бях интересувал,ама като видях ,че има кофти химикали с които се работи и много остатъчни продукти ,които не знам какво да ги правя и се отказах -още повече ,че прецаква гумените маркучи и уплътнения .Джиткай си на воля с олиото и нафтата (смесени съответно според сезона и наличния хардуер :Mr Green Fun за олио ако го имаш де :) )На мен, по-големия зор е самото олио ,да го намирам в по-сИриознУ количество :Mr Green Fun


Потребителски аватар
andon_
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
Автомобил: VW Vento 1H2
Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
Местоположение: Асеновград

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот andon_ » Пет 13 апр 2012 17:21


Колега, не съм сигурен колко микрона е, но върши перфектна работа!!! Има опция и за по "ситна" мрежичка, въпрос на преценка. Като опция може да се сложи филтърчето от 2 лева след въпросния стъклен филтър. В момента обмислям опция да сложа една подгряваща свещ, свързана с тези на мотора, за да подгрява сместа, докато мотора достигне работна температура, или докато "превърти" горивото в резервоара и не го загрее :)


alopoo
Мнения: 71
Регистриран на: Пон 05 сеп 2011 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот alopoo » Пет 04 май 2012 5:44


Колеги от известно време карам на 100% олио (без никаква нафта вътре) и се появи следния проблем. Достига нормална работна температура двигателя и като е на свободна работи по следния начин: около 2 секунди оборотите са равномерни, след това 1 секунда оборотите падат, след това колата лееееко се форсира и цикъла се повтаря. Като казвам се форсира имам в предвид съвсем лекичко, сякаш едвам съм докоснал педала на гаста. Това го направи само веднъж вчера. Проблема в дюзи, в помпа във филтър ли е или нещо друго, да знам какво да очаквам. Иначе колата си върви доволно, като е студена пали ужастно и трудно но това е друго на ръка. И още нещо ми направи впечатление. Започна доста силно да "цъка". Това пак ли е от дюзи или повдигачи. Цъка си както на ниски така и на високи обороти, даже на високите обороти цъкането се чува повече. Ида добавя, че нямам никакви системи за олио.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: Дизел + отработено олио?????

Мнениеот rmk » Пет 04 май 2012 7:51


А пробвал ли си на 50/50 нафта+олио или на 100% нафта как ще се държи ?
Какъв е двигателя ?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта