Здравейте колеги предстои ми първоначално обслужване на Lupo 1.2 TDI (3L) и ме интересува какво трябва да се смени. Като цяло информацията за този мотор е много оскъдна, защото е сравнително рядък за нашите географски ширини. Кода на двигателя е ANY и е 2000 г. Благодаря предварително !
Използвах търсачката и не открих конкретно каквото ме интересува за това и питам. Ако има такава тема се извинявам.
На този етап е сменено само маслото с Q8 0W30.



Първоначално обслужване 1.2 TDI
- surgula
- Мнения: 73
- Регистриран на: Съб 27 дек 2008 0:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Първоначално обслужване 1.2 TDI
Тъй като не получих отговор ще споделя опита, който трябваше да придобия с малко повече обикаляне и питане.
Първоначално обслужване на двигател ANY при 120 000 км изминати:
- Ангренажен ремък - 65 лв
- Ролка 1
- Ролка 2
- Водна помпа (на ангренажа е) - 70
- Хидравличен обтегач (обтяжка) - 166 лв
Общо ~ 450 лв (като е сменен и горивния филтър при цена в магазина 25 лв.).
Дано на някой му е било от полза.
Първоначално обслужване на двигател ANY при 120 000 км изминати:
- Ангренажен ремък - 65 лв
- Ролка 1
- Ролка 2
- Водна помпа (на ангренажа е) - 70
- Хидравличен обтегач (обтяжка) - 166 лв
Общо ~ 450 лв (като е сменен и горивния филтър при цена в магазина 25 лв.).
Дано на някой му е било от полза.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Първоначално обслужване 1.2 TDI
450 с трудът ли е?Самата смяна на маслото с филтрите колко пари е и през колко километра се прави?
-
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
- Автомобил: Tiana MK5 Variant
- Двигател: CAXA
- Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
- Контакти:
Re: Първоначално обслужване 1.2 TDI




- hayabusa_gsxr
- Мнения: 470
- Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 23:12
- Автомобил: Opel Vectra B
- Двигател: X20XEV
- Местоположение: Бургас/Варна
Re: Първоначално обслужване 1.2 TDI
Mish87 написа::shock Толкова пари за такава "пича въшка"Това с труд ли
![]()
Кораба за около 200 лв му беше обслужването на: масло, маслен филтър въздушен филтър, горивен филтър, предни накладки, ангренаж и ролки + труд.
"Пичата въшка" е с 1-2 поколения по-нов модел от твоя "кораб" и е нормално това.
А за тези 200лв,където си ги писал за всичките тези работи+работа нещо си се заблудил или се опитваш нас да заблудиш,върни се в реалния свят моле те.
п.с.Изброявам на грубо:
Ангренаж 30тина лв
Масло около 50лв
Ролки 100тина лв според зависи кои си сменял
филтри + накладки 50 до 100лв според зависи марките
Труд 50тина лева в най-добрия случай
Като теглим чертата нещата отиват над 250лв минимум.
-
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
- Автомобил: Tiana MK5 Variant
- Двигател: CAXA
- Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
- Контакти:
Re: Първоначално обслужване 1.2 TDI
Е да по - новичко е но не бих дал толкова кинти... Ами 200 и малко +/-. Нещата ги взехме с някакви отсъпки. Може би щото майстора ми е познат затова не взе толкова мнго
Но никого не искам да заблуждавам
200 и малко май беше


- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Първоначално обслужване 1.2 TDI
Mish87 написа:Е да по - новичко е но не бих дал толкова кинти...
Никой не те кара ,или пък пита дали ще ги дадеш.Ако питането беше да си купя ли 1,2 ТДИ криво ляво можеше да коментираш ,макар че и тогава твоя "кораб" е нещо което автора видно няма намерение да си купи.
- kr1sh0
- Мнения: 202
- Регистриран на: Вто 21 юни 2011 11:39
- Автомобил: BMW
- Двигател: 335d
- Местоположение: София
Re: Първоначално обслужване 1.2 TDI
Mish87 написа::shock Толкова пари за такава "пича въшка"Това с труд ли
![]()
Кораба за около 200 лв му беше обслужването на: масло, маслен филтър въздушен филтър, горивен филтър, предни накладки, ангренаж и ролки + труд.
Освен че колата е 10години по-нова от кораба ти, е ДИЗЕЛОВ автомобил. Мисля че за кола 2000год е нормално тия пари за части+ труд..
Отделно че човека явно говори за части за клиенти, а не за отстъпки на майстори, отстъпки в сервизи, сам да си ги сменя или каквото и да било...
- villi78
- Мнения: 117
- Регистриран на: Съб 21 май 2011 13:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Troyan
- Контакти:
Re: Първоначално обслужване 1.2 TDI
Трябва да смениш:
Въздушен филтър:10-15лв 1 457 433 538 BOSCH-номенклатура Бощ
Маслен филтър: 10-15 1 457 429 192 BOSCH
Ремък ангренаж:50-55лв ZRK 1439 OPTIBELT 117зъба/300мм
Обтяжна ролка:60-100лв 531 0436 20 INA ширина [mm]:35 външен диаметър [mm]:72
Ролка фиксиран:60-80лв 532 0197 10 INA ширина [mm]:34 външен диаметър [mm]:28,5
Горивен филтър: 15-30лв (Голф2) 0 450 906 373 BOSCH
Филтър купе:15-30лв дължина [mm]: 279 ширина [mm]: 206 височина [mm]: 25
Пистов ремък:15-30лв 6 пистов 995-1000мм
труд:100-120лв
Въздушен филтър:10-15лв 1 457 433 538 BOSCH-номенклатура Бощ
Маслен филтър: 10-15 1 457 429 192 BOSCH
Ремък ангренаж:50-55лв ZRK 1439 OPTIBELT 117зъба/300мм
Обтяжна ролка:60-100лв 531 0436 20 INA ширина [mm]:35 външен диаметър [mm]:72
Ролка фиксиран:60-80лв 532 0197 10 INA ширина [mm]:34 външен диаметър [mm]:28,5
Горивен филтър: 15-30лв (Голф2) 0 450 906 373 BOSCH
Филтър купе:15-30лв дължина [mm]: 279 ширина [mm]: 206 височина [mm]: 25
Пистов ремък:15-30лв 6 пистов 995-1000мм
труд:100-120лв
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Първоначално обслужване 1.2 TDI
villi78 написа:Трябва да смениш:
Въздушен филтър:10-15лв 1 457 433 538 BOSCH-номенклатура Бощ
Маслен филтър: 10-15 1 457 429 192 BOSCH
Ремък ангренаж:50-55лв ZRK 1439 OPTIBELT 117зъба/300мм
Обтяжна ролка:60-100лв 531 0436 20 INA ширина [mm]:35 външен диаметър [mm]:72
Ролка фиксиран:60-80лв 532 0197 10 INA ширина [mm]:34 външен диаметър [mm]:28,5
Горивен филтър: 15-30лв (Голф2) 0 450 906 373 BOSCH
Филтър купе:15-30лв дължина [mm]: 279 ширина [mm]: 206 височина [mm]: 25
Пистов ремък:15-30лв 6 пистов 995-1000мм
труд:100-120лв
Компетентен отговор по темата

- surgula
- Мнения: 73
- Регистриран на: Съб 27 дек 2008 0:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Първоначално обслужване 1.2 TDI
@villi78 Мерси колега жалко, че е малко късно, но за другия път ще знам та да си купя частите с отстъпка. Иначе си пропуснал хидравличната обтяжка, която има мотора. Доколкото съм запознат при смяна на ангренажа ако е омаслена смяната й е препоръчителна.
@ping23 скоро ще кача снимки иначе си е с магнезиевите джанти. Скоро ще го оборудваме с правилните гуми, защото го купихме с 175/65/14, а трябва да са 155/65/14 и от там разхода е малко по-висок 4.2/100 по борд в зимните месеци.
@Rabbit_TDI цената е с труда, а маслото го сменихме 1 месец по-рано заедно със задните пружини (слабо място на модела особено ако е каран в Австрия). Маслото е Q8 0в30 и смяната е на 15 хил. км.
@ping23 скоро ще кача снимки иначе си е с магнезиевите джанти. Скоро ще го оборудваме с правилните гуми, защото го купихме с 175/65/14, а трябва да са 155/65/14 и от там разхода е малко по-висок 4.2/100 по борд в зимните месеци.
@Rabbit_TDI цената е с труда, а маслото го сменихме 1 месец по-рано заедно със задните пружини (слабо място на модела особено ако е каран в Австрия). Маслото е Q8 0в30 и смяната е на 15 хил. км.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Първоначално обслужване 1.2 TDI
На 1.4 при първоначално обслужване на кола втора злоупотреба колегите гледам сменят верига на балансиращия вал ,че иначе
.При 1.2 не е ли същото?Ако разхода е 4,2 градско верно си заслужава парите за обслужване тая моторетка 


- surgula
- Мнения: 73
- Регистриран на: Съб 27 дек 2008 0:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Първоначално обслужване 1.2 TDI
Не знам за тази верига ако някой по-компетентем може да се изкаже ще бъда благодарен. Иначе този разход е доста висок даже. По принцип 3/100 й е фабричния който съвсем не е мит макар че горивата в нашата мила родина не са много стока. Все пак има и старт/стоп система 

Re: Първоначално обслужване 1.2 TDI
surgula написа:Не знам за тази верига ако някой по-компетентем може да се изкаже ще бъда благодарен. Иначе този разход е доста висок даже. По принцип 3/100 й е фабричния който съвсем не е мит макар че горивата в нашата мила родина не са много стока. Все пак има и старт/стоп система
Това за старт стопа не го знаех

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: mithatova и 47 госта