:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Перка за климатик на Б4-Диавия

Техническа и сервизна информация за Passat
axeon
Мнения: 92
Регистриран на: Чет 21 май 2009 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Harmanli

Перка за климатик на Б4-Диавия

Мнениеот axeon » Сря 11 апр 2012 11:59


Здравейте колеги имам Пасат Б4 1,8 ABS мотор с допълнително слаган в Италия климатик Диавия,преди седмица усетих че климатика ту вкл ту изкл когато колата работи на място и в купето няма охлаждане когото е в движение колата няма проблеми охлажда си перфектно, реших да видя какво става и установих че перката на климатика която се намира пред радиатора е с прецакан мотор надолу в темата ще пусна снимки на въпросния мотор.Колата ми е с големия воден радиатор с дифозьора с двете перки от модела който втората перка се задвижва с ремък от първата перка когато вкл климатика перките сработват на бавната степен.Не мога да намеря такъв мотор като оригиналния на перката на климатика,давайте идеи какво да направя че идват жегите.Ако някой му се намира такъв мотор в излишък да свирка
Изображение
Изображение
Изображение




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Перка за климатик на Б4-Диавия

Мнениеот zfa159 » Сря 11 апр 2012 12:52


Колата ми е с големия воден радиатор с дифозьора с двете перки от модела който втората перка се задвижва с ремък от първата перка когато вкл климатика перките сработват на бавната степен.

Това само по себе си означава,че предната перка не ти е необходима :) Въпросът е да се върже 2-та степен на заводските перки да си тръгва,когато се повиши налягането на фреона над 17 атмосфери (както е при заводския климатик на В4 ).Това се прави най-лесно с едно реле между червен и червено-черен кабел на датчика на радиатора,като релето взима сигнал от пресостата (датчика за налягане на фреона).
Иначе тези ел. мотори могат да се ремонтират обикновено,прати ми го по Еконт,да ти го оправим и да ти го пратя обратно,но пак остава опцията да си го направиш,както си е заводски и да не се занимаваш с други перки.
:beer


axeon
Мнения: 92
Регистриран на: Чет 21 май 2009 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Harmanli

Re: Перка за климатик на Б4-Диавия

Мнениеот axeon » Сря 11 апр 2012 13:05


zfa159 написа:
Колата ми е с големия воден радиатор с дифозьора с двете перки от модела който втората перка се задвижва с ремък от първата перка когато вкл климатика перките сработват на бавната степен.

Това само по себе си означава,че предната перка не ти е необходима :) Въпросът е да се върже 2-та степен на заводските перки да си тръгва,когато се повиши налягането на фреона над 17 атмосфери (както е при заводския климатик на В4 ).Това се прави най-лесно с едно реле между червен и червено-черен кабел на датчика на радиатора,като релето взима сигнал от пресостата (датчика за налягане на фреона).
Иначе тези ел. мотори могат да се ремонтират обикновено,прати ми го по Еконт,да ти го оправим и да ти го пратя обратно,но пак остава опцията да си го направиш,както си е заводски и да не се занимаваш с други перки.
:beer

Мерси браточка можеш ли да ми дадеш точна схема кое как да свържа, ще снимам пресостата ако трябва поне си мисля че това е пресостата де, цилиндър с стъклено око на него и датчик с четири кабела.

ПП Другия мотор е тотална щета братле целия е стопен вътре

Последна промяна от axeon на Сря 11 апр 2012 13:22, променено общо 1 път.


axeon
Мнения: 92
Регистриран на: Чет 21 май 2009 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Harmanli

Re: Перка за климатик на Б4-Диавия

Мнениеот axeon » Сря 11 апр 2012 13:17


Ето и снимки на това което мисля че е пресостата дано съм прав
Изображение
Изображение


axeon
Мнения: 92
Регистриран на: Чет 21 май 2009 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Harmanli

Re: Перка за климатик на Б4-Диавия

Мнениеот axeon » Пет 13 апр 2012 8:00


Благодарности на колегата zfa159 който ми обясни как да свържа перките :bowdown и ся си бячкат.Но забелязах нещо друго,перките не тръгват веднага след сработването на компресора а с доста голямо закъснение ,значи вкл;компресора работи изкл за малко пак вкл и чак тогава сработват скапаните перки и то директно на втора степен което ме кара да си мисля че има нещо сбъркано в цялата схема на свързване на скапаните италианци .За мен не е нормално компресора да вкл и изкл а перките да тръгват чак след като станат 17 бара и пресостата ги вкл на бързи


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Перка за климатик на Б4-Диавия

Мнениеот zfa159 » Пет 13 апр 2012 16:42


Неща се правят така - с тръгване на компресора,тръгват и перките на 1-ва степен.След като това охлаждане не е достатъчно и фреона вдига високо налягане,се пускат перките на 2-ра степен,за да доохлаждат фреона.
Когато климатика е допълнително слаган,е най-лесно да се намесите в инсталацията на датчика за перките на радиатора.Там са 3 проводника - един постоянен + и два други,съответно за 1-ва и 2-ра степен.Взима се един сигнал за пускане на климатика (или веднага след пресостата или от кабела на компресора) и през едно реленце,симулира пускането на 1-ва степен на перките.От втория контакт на пресостата,се взима сигнал за още едно реле,което пуска 2-ра степен и това е :) Заводски пак е реализирано така,само че ел. схема е доста по-прецизна :)
:beer


axeon
Мнения: 92
Регистриран на: Чет 21 май 2009 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Harmanli

Re: Перка за климатик на Б4-Диавия

Мнениеот axeon » Вто 17 апр 2012 11:13


Благодаря за всичко Стефане имам да черпя :bowdown Явно трябва всичко да преправя на скапаната Диария аххххххх колко е близо да изкормя всичко и да я направя само климатик .



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта