Гуми, тестове - размисли и страсти - абе бърборилня

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
chukov
Мнения: 165
Регистриран на: Пон 27 мар 2006 15:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дряново
Контакти:

Мнениеот chukov » Чет 12 окт 2006 8:47


kokovanev написа:
5. Жена ми е от Габрово, имаме мн. близки хора и от Дряново. Знам ПРЕКРАСНО зимата колко много сняг имат и колко лошо се поддържат пътищата - то да беше само там... В Бургас или Пловдив /примерно/ не поглеждат зимните гуми, които се търсят в Габрово, В. Търново и Смолян /пак примерно/.



Точно това исках да кажа, когато говорих за разликата в местоживеенето.




Потребителски аватар
bobo7
форумно КГБ
Мнения: 9453
Регистриран на: Чет 16 юни 2005 20:43
Автомобил:
Двигател: AGN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот bobo7 » Чет 12 окт 2006 8:51


добре де има разлика ;) така е ... ама да не мислите че в софия е перфектно да се кара....като половината Шофиори карат с летни гуми....


пример... Защо пътя към банско, предела , го чистят точно на 7 декември...когато очакват най голям прилив на автомобили.... и не са подготвени поне от 1 декември ..... аре че не ми се разказва... просто и Държавата си е*бало мамата

значи каквито и зимни гуми да сложиш, разумно каране... е по добре от летните през зимата ;)

а наистина темата беше кои с какви гуми е и дали е доволен ;) (може и аз да не съм разбрал правилно).


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 12 окт 2006 8:54


chukov написа:Виж го и ти и тогава дрънкай глупости.


Човек говори. Дрънка да речем пробита газена тенекия, а глупости - ти!
Хайде сподели как се познава качеството, само да те предупредя, сега влизаш в моя професионална област, та внимавай какви ще ги редиш!


Потребителски аватар
chukov
Мнения: 165
Регистриран на: Пон 27 мар 2006 15:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дряново
Контакти:

Мнениеот chukov » Чет 12 окт 2006 8:56


bobo7 написа:добре де има разлика ;) така е ... ама да не мислите че в софия е перфектно да се кара....като половината Шофиори карат с летни гуми....


Не съм казал, че в София е лесно. Все пак София е на 500м надморско равнище, но нека вземем примерно Варна. Хайде миналата година падна един голям сняг макар, че там и да падне не се задържа дълго, но по-миналата година снегът падна средата на януари и няма и 5 см покривка, която се стопи за нула време. Е какъв е смисъла там да си купиш един Гиславед Нордфрост като няма да можеш да го използваш по предназначение и само за един максимум 2 сезона ще го изтриеш

От друга страна в Смолян нещата изглеждат по диаметрално противоположния начин. Естествено, че има смисъл да се подбира гума за различните пътни условия.


Потребителски аватар
chukov
Мнения: 165
Регистриран на: Пон 27 мар 2006 15:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дряново
Контакти:

Мнениеот chukov » Чет 12 окт 2006 9:03


yossarian написа:Хайде сподели как се познава качеството, само да те предупредя, сега влизаш в моя професионална област, та внимавай какви ще ги редиш!



Единият каучук, колега, стои твърд и порест с видими шупли по повърхността на протектора (Made in Brazil, China) дургият е мек, еластичен с плътна консистенция (Made in Italy, Germany).

И това го виждаш на двете гуми без да се напрягаш.

Ако се спазват условия за повтаряемост на качеството на произведени в различни заводи едни и същи модели не е възможно да излязат гуми с такава разлика в направията.


Потребителски аватар
bobo7
форумно КГБ
Мнения: 9453
Регистриран на: Чет 16 юни 2005 20:43
Автомобил:
Двигател: AGN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот bobo7 » Чет 12 окт 2006 9:06


chukov написа:
bobo7 написа:добре де има разлика ;) така е ... ама да не мислите че в софия е перфектно да се кара....като половината Шофиори карат с летни гуми....


Не съм казал, че в София е лесно. Все пак София е на 500м надморско равнище, но нека вземем примерно Варна. Хайде миналата година падна един голям сняг макар, че там и да падне не се задържа дълго, но по-миналата година снегът падна средата на януари и няма и 5 см покривка, която се стопи за нула време. Е какъв е смисъла там да си купиш един Гиславед Нордфрост като няма да можеш да го използваш по предназначение и само за един максимум 2 сезона ще го изтриеш

От друга страна в Смолян нещата изглеждат по диаметрално противоположния начин. Естествено, че има смисъл да се подбира гума за различните пътни условия.
да ще трябва да се подбират според условията трябва ;)


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 12 окт 2006 9:42


chukov написа:Единият каучук, колега, стои твърд и порест с видими шупли по повърхността на протектора (Made in Brazil, China) дургият е мек, еластичен с плътна консистенция (Made in Italy, Germany).


На това колега му се казва органолептичен анализ т.е. на око. Свойства като, омокряне усточивост на изтриване, огъване, късане, UV, температура и т.н. не се определят на пипане а в специализирана лаборатория. Та кой дрънка глупостите да уточнявам ли?


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Чет 12 окт 2006 9:43


само искам да вметна-някой беше писъл за файърстоун Ф590...лятната гума, хора, за бога, не карайте точно с тая /такива бяха на голфа-летните/ става на пластмаса при т. под 10 градуса, адски твърда и лИзгава, много опасна гума за студове-лично впечатление, като катастрофирах беше края на октомври, блокираха гумите /нямам АБС/ и колата се лъзгаше като лагерница на СУХ, но студен път. НЕДЕЙТЕ с летни гуми при ниски температури.Зимната гума не е само за СНЯГ


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 12 окт 2006 9:45


оххх. събирам сили да изчистя темата.. и да отделя "споровете" в офтопик в нова тема..


Потребителски аватар
chukov
Мнения: 165
Регистриран на: Пон 27 мар 2006 15:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дряново
Контакти:

Мнениеот chukov » Чет 12 окт 2006 9:56


yossarian написа:
chukov написа:Единият каучук, колега, стои твърд и порест с видими шупли по повърхността на протектора (Made in Brazil, China) дургият е мек, еластичен с плътна консистенция (Made in Italy, Germany).


На това колега му се казва органолептичен анализ т.е. на око. Свойства като, омокряне усточивост на изтриване, огъване, късане, UV, температура и т.н. не се определят на пипане а в специализирана лаборатория. Та кой дрънка глупостите да уточнявам ли?


Ами виж, ти като искаш си ги тествай в лабораторни условия, аз предпочитам да се доверя на това, което виждам. Очевидно при изработката е използвана друга технология или материал, което със сигурност ще доведе до разлика в качеството на крайния продукт.

Ти като мислиш, че няма такава - изследвай гумите в лаборатория.
Или за да докажа, че има разлика ще ме караш да пусна тук лабораторни тестове :lol:

wili98
колкото до заяждането
мисля, че въпреки заядливия тон, който поддържаме за да се види, че форумът е с характер :D , доста неща се поизясняват, над които малко хора са се замисляли или изобщо са обръщали внимание.


Потребителски аватар
chukov
Мнения: 165
Регистриран на: Пон 27 мар 2006 15:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дряново
Контакти:

Мнениеот chukov » Чет 12 окт 2006 9:59


Като видя, че гумата е пожълтяла знам, че е остаряла, но нали не трябва да се доверявам на органолептичния анализ ще трябва лабораторно да докажа, че това е вярно :D

На гумите за тежки зимни условия подгъваш с кутре протектора на опъки. Очевидно, че при една и съща форма на протектора при различна твърдост на каучука бих избрал по-мекия без да го доказвам лабораторно :D


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 12 окт 2006 10:05


chukov написа:Като видя, че гумата е пожълтяла знам, че е остаряла, но нали не трябва да се доверявам на органолептичния анализ ще трябва лабораторно да докажа, че това е вярно :D

На гумите за тежки зимни условия подгъваш с кутре протектора на опъки. Очевидно, че при една и съща форма на протектора при различна твърдост на каучука бих избрал по-мекия без да го доказвам лабораторно :D


Да разбирам ли че в Турция завода на Ласса няма изпитателна лаборатория и на твоето кутре се крепи целия им качествен контрол :shock

Вили, това е направо да го заковеш най-отгоре на форума със златен пирон :D


Потребителски аватар
chukov
Мнения: 165
Регистриран на: Пон 27 мар 2006 15:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дряново
Контакти:

Мнениеот chukov » Чет 12 окт 2006 10:10


Не знам какво искаш да кажеш с последния си постинг
Не разбирам какво общо има заводът на Ласа, който е само един с това, което казах по-горе.

Коментирам гума, произведена на две очевадно различни места като Италия и Бразилия?!?!?!?!?!

И престани да намесваш Ласа
Аз говоря по принцип. Като закъсаш в спора и все там се връщаш.


Потребителски аватар
alien1
Мнения: 339
Регистриран на: Сря 31 авг 2005 12:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот alien1 » Чет 12 окт 2006 11:00


Колеги, последните 4-5 страници няма нито едно мнение за гуми, какво става с тоя спор, изроди се темата нещо.
:039:


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 12 окт 2006 11:14


chukov написа:... Италия и Бразилия?!?!?!?!?!


Mиналата зима в Бразилия ако знаеш какъв сняг ме валя и с тия клапави бразилски зимни гуми... :Mr Green Fun



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 124 госта