компресор за въздух

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13540
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: компресор за въздух

Мнениеот kris11 » Вто 17 апр 2012 14:43


вместо да ти я лее , че после да се обработва на струг - направо 1 стругар да ти я разстърже по размер от подходящо фи. Няма нужда да е чугун.




6ansa
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 04 апр 2012 15:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: компресор за въздух

Мнениеот 6ansa » Вто 17 апр 2012 16:18


Съгласен съм с тебе ама неможехме да намерим материал доста е голяма 27см. Намерих ама някво парче закалена стомана и даже не се обадих на стругаря защото ще трябва да му купувам и ножове :):):)
пускам и малко снимчици :Mr Green Fun
Прикачени файлове
kompresor.JPG
kompresor.JPG (29.87 KиБ) Видяна 1666 пъти
kompresor1.JPG
kompresor1.JPG (29.3 KиБ) Видяна 1665 пъти


6ansa
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 04 апр 2012 15:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: компресор за въздух

Мнениеот 6ansa » Вто 17 апр 2012 16:23


Сега като е нагледно е друго :Mr Green Fun
Шайбата на мотора е по-голяма, а на компресора по-малка съответно слагам 2 малки еднакви по около 12 см. и не ще да тръгне моторът нещо се мъчи, не мога да си го обясня :oops:


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13540
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: компресор за въздух

Мнениеот kris11 » Вто 17 апр 2012 20:50


[quote="6ansa"]Съгласен съм с тебе ама неможехме да намерим материал доста е голяма 27см. Намерих ама някво парче закалена стомана и даже не се обадих на стругаря защото ще трябва да му купувам и /quote]
Човек теб със апунче те работят.
Няма нужда от закалена стомана. Нямате ли фирми за черни железа? Във варна има фирми с т.н. банциг за метал. От фелязен прът примерно ф 27 или 30 см ти се реже филия , колкото е шайбата + необходимото за закрепване на струг . Примерна цена за сряз а 10-15 лв + цената на материала на килограм. Оттам стругаря хваща филията в патронника, стърже , пробива централния отвор , разстъргва канала за ремъка.
Дори да вземеш филия 100 мм дебела при необходимост от широчина на шайбата 20 мм пак си на кирия отколкото да се излива, да има шупли , после да се стругова ...
Ако е стругар няма нужда да е пр. 100 мм дебела шайбата, а ще се справи с 30-35 м дебела филия хваната на центри. Няма нужда да му се дава акъл.


6ansa
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 04 апр 2012 15:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: компресор за въздух

Мнениеот 6ansa » Сря 18 апр 2012 10:36


Съгласен съм но няма матриял... другото което е шайбата има перка която същевременно и охлажда което си е добре, а от материял стругар няма как да я издокара. Цената която ще ми го направят е 50 - 60 лева заедно със струговането (един човек прави всичко).


6ansa
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 04 апр 2012 15:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: компресор за въздух

Мнениеот 6ansa » Сря 18 апр 2012 10:42


Само не знам ако не е балансирана добре как се балансира немците са пробивали някакви дупки със свредло по самата шайба :):):)


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: компресор за въздух

Мнениеот vladovelin » Сря 18 апр 2012 16:43


Колега, като видях снимката - този двуцилиндров / може би двустепенен / компресор иска KW.
Провери на табелката на мотора каква е мощността му. Пробвай мотора без ремъци дали върти нормално.
Ако се върти добре, опитай да го натовариш с една дъска / или трупче / като спирачка на шайбата.Ако двигателя е наред и мощноста му е поне 2,2 kW , насочи се към компресора.С тази шайба която е счупена го завърти на ръка за да провериш лагерите в какво състояние са/ да няма блокиране или нещо задрало..../
Препоръчвам шайбата на мотора да бъде малка, а на компресора по-голяма независимо, че на него пише 2000 об/м. Ще ти помпи по-бавно. След като си видял тази цифра на табелата не пише ли мощността на компресора?? Тя не трябва да превишава мощността на мотора.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: компресор за въздух

Мнениеот muns61 » Сря 18 апр 2012 17:03


Абе на мен ли ми се привижда, или наистина на мотора е голямата шайба? Ако е така, няма да тръгне.
На мотора се слага малката, на компресора - голямата, за да свалиш оборотите.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13540
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: компресор за въздух

Мнениеот kris11 » Сря 18 апр 2012 19:35


6ansa написа:Само не знам ако не е балансирана добре как се балансира немците са пробивали някакви дупки със свредло по самата шайба :):):)


За балансиране не се притеснявай - това става при самото изработване на струга по централняи отвор.


6ansa
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 04 апр 2012 15:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: компресор за въздух

Мнениеот 6ansa » Чет 19 апр 2012 10:46


Мощноста ще я погледна колко е но нали ви казвам смъкван е компресора заедно с мотора от някаква немска машина и действително шайбата на мотора е по голема. Сега се замислям да не би да се е прецакал нещо самият компресор той си върти ама като дойде моментът да направи "ПУК" да вкара въздух в ресивера малко по трудно. Но компресорът си е работил така с тези големи шайби.


dreammaker
Мнения: 88
Регистриран на: Пон 02 мар 2009 10:56
Автомобил: Mk2 golf
Двигател:
Местоположение: Karlovo

Re: компресор за въздух

Мнениеот dreammaker » Чет 19 апр 2012 19:05


6ansa написа:Мощноста ще я погледна колко е но нали ви казвам смъкван е компресора заедно с мотора от някаква немска машина и действително шайбата на мотора е по голема. Сега се замислям да не би да се е прецакал нещо самият компресор той си върти ама като дойде моментът да направи "ПУК" да вкара въздух в ресивера малко по трудно. Но компресорът си е работил така с тези големи шайби.


Дано го направиш колега.
Та само един въпрос ако мога да задам(да не повдигам нова тема).За правен компресор от зил двуцилиндров, ел. двигателя с каква мощност трябва да бъде приблизително?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6360
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: компресор за въздух

Мнениеот ktamen » Чет 19 апр 2012 19:50


Аз не съм убеден, че компресора наистина е работил някога с тези шайби, или ако е работил е създавал някакво символично налягане.
Потърси стругар без да си купуваш нищо, той като го прегледа ще ти обясни какво е нужно да се направи. Голяма шайба може да се вземе от стара пералня, но така съвети от разстояние е трудно да се дават.
Поне като го гледам на снимката 2,2кВт не е желателно да въртят този компресор с повече от 750об/мин, ако искаш някакво по-сериозно налягане.


6ansa
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 04 апр 2012 15:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: компресор за въздух

Мнениеот 6ansa » Пет 20 апр 2012 9:20


За налягането може и да си прав с тези шайби прави около 4-5 атмосвери не знам достатъчни ли са:):):)
Мога ли да разбирам че с по малка шайба ще прави по голямо налягане?
А за колегата питащ за големината на мотора си мисля, че колкото по голям по добре може би поне 2,5 - 3КВ ама оборотите си нямам представа колко да са :oops:


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6360
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: компресор за въздух

Мнениеот ktamen » Пет 20 апр 2012 9:28


6ansa написа:Мога ли да разбирам че с по малка шайба ще прави по голямо налягане?

:да: Стига да не е издухан компресора. При всички случаи ще работи по-добре с по-малка шайба на двигателя. Дебита ще намалее, но пак ще е предостатъчен за боядисване примерно.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: компресор за въздух

Мнениеот muns61 » Пет 20 апр 2012 10:41


ktamen написа:
6ansa написа:Мога ли да разбирам че с по малка шайба ще прави по голямо налягане?

:да: Стига да не е издухан компресора. При всички случаи ще работи по-добре с по-малка шайба на двигателя. Дебита ще намалее, но пак ще е предостатъчен за боядисване примерно.

И с малка, и с голяма - налягането е еднакво. Променя се дебита.
Големината на шайбите зависи от мощността на мотора и конструкцията на компресора, но при всички случаи оборотите на компресора трябва да са по-малки от оборотите на мотора. Затова на мотора шайбата е по-малка. Ако я увеличиш, може да се стигне до претоварване на мотора при пуск под товар и да го прегрееш и изгориш.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта