За жалост Пасатора хвърля масло от кормилната рейка, като майсторът каза, че единствения избор е да се смени рейката,
Молбата ми е ако някой е сменял да ме ориентира в цената на рейката (нова и евентуално втора употреба).
Дали е редно да се слага рейка втора употреба или е рисковано?
Някой сменял ли е кормилна рейка?
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
МНОГО рядко рециклираните реики на тоя модел пасат издържат пове4е от няколко месеца след ремонта,с десетина си загубих времето (пари4ки също) като няколко пращах до бг за рециклиране, на няколко им сменях к-т семерини и о-пръстени.ли4но за мен проте4е ли търси направо друга,няма зна4ение нова или не.които се е хванал на хорото го играе до краи,ама на рециклирана реика никои не дава гаранция пове4е от няколко месеца!на тоя модел пасат се сменя лесно и работата е около два 4аса.vaskoto1 написа:рейките се правят-толкова ли е зле или просто не му се разправя и иска да я сменя?
Последна информация от майстора:
1. Каза, че "свястно рециклиране" правят само в Пловдив, като струвало около 400 лв и с пътя не си струвало.
2. Рейка на старо струвала около 200 лв, което било за предпочитане.
Интересна информация, която и той научи случайно покрай нас: кормилните рейки за бензинови и дизелови пасати се различавали
1. Каза, че "свястно рециклиране" правят само в Пловдив, като струвало около 400 лв и с пътя не си струвало.
2. Рейка на старо струвала около 200 лв, което било за предпочитане.
Интересна информация, която и той научи случайно покрай нас: кормилните рейки за бензинови и дизелови пасати се различавали

Пасата ми е същия модел 1998 г., 1.8, рейката течеше. В Сливен има майстор-хидравлик, който ремонтира рейки и като го попитах - каза няма проблем - ще я ремонтирам, но искам да ми я донесеш, т.е. той не разглобява и сглобява (по-късно в магазина ми казаха, че той от тях купувал ремонтни комплекти, но за по-стария модел).
Намерих майстори, които обещаха да ми извършат демонтирането на рейката. Взех си отпуск, закарах им колата, вдигнаха я на подемника и се уплашиха - не можаха да разберат как да я свалят - на много трудно място била - трябвало направо да свалят първо двигателя, за да имат достъп до нея. А и трябвало да откачат електрониката на ербега, за което не отговарят, че могат отново да направят. Направо ми отказаха - щяло да отнеме няколко дни и незнайно колко пари.
Тръгнах да търся други майстори. Намерих; казах им за каква кола става въпрос - те самите я видяха - ела в други ден в 9 часа.
Отивам в определения ден и час - пак се въртяха около нея като около голям камък и взеха да вдигат рамене.
Отпуската от една седмица свърши. Отидох в специализирания сервиз-магазин на VW в Стара Загора. Погледнаха и ми казаха - смяна с нова - същата е като на AUDI А4 - два варианта: 1100 лв. с връщане на свалената обратно или 1300 лв. - без връщане. (Между другото същите бяха цените и в магазина на VW в Сливен.)
Съгласих се за първия вариант - 1100 лв. - нямаха в момента на склад - поръчаха от централен склад от Унгария (капаро). След седмица ми се обадиха, че рейката е получена. Отидох в 9 ч. и половина, оставих колата и докато разгледам Ст. Загора в 14 ч. ми позвъниха, че е готова. Получих я ремонтирана с една година гаранция и извършен реглаж на предницата - мисля, че за труда ми взеха около 100 лв. плюс посочените горе 1100, при това заредена със специалната "зелена" хидравлична течност на VW, която знам че струва 30 лв. литъра. Това - около преди година и половина.
Та това е! Не съм сигурен, дали и майсторът-хидравлик, след като му занесях свалената рейка нямаше да каже, че такъв модел не е виждал и ремонтирал.
Извода ми е - за някои важни работи специализираните сервизи са за предпочитане, макар и да вземат солено - бяха доста по-млади и вероятно с по-малко стаж от тези, които вдигнаха ръце, които са с по голям стаж, но вероятно повечето от него на коли от типа ЖИГУЛИ, МОСКВИЧ (не отричам, че те в други отношения - знам, че не са лоши).
Съвета ми - избери този вариант, ако ти позволяват възможностите - не знаеш ремонта с какви части (семеринги, О-пръстенчета и маншони) ще извършат - все пак повтарям, че в няколко магазина ми показаха германски ремонтен комплект за около 50 лв., но за стария модел - за "Volkswagen PASSAT В3".
Намерих майстори, които обещаха да ми извършат демонтирането на рейката. Взех си отпуск, закарах им колата, вдигнаха я на подемника и се уплашиха - не можаха да разберат как да я свалят - на много трудно място била - трябвало направо да свалят първо двигателя, за да имат достъп до нея. А и трябвало да откачат електрониката на ербега, за което не отговарят, че могат отново да направят. Направо ми отказаха - щяло да отнеме няколко дни и незнайно колко пари.
Тръгнах да търся други майстори. Намерих; казах им за каква кола става въпрос - те самите я видяха - ела в други ден в 9 часа.
Отивам в определения ден и час - пак се въртяха около нея като около голям камък и взеха да вдигат рамене.
Отпуската от една седмица свърши. Отидох в специализирания сервиз-магазин на VW в Стара Загора. Погледнаха и ми казаха - смяна с нова - същата е като на AUDI А4 - два варианта: 1100 лв. с връщане на свалената обратно или 1300 лв. - без връщане. (Между другото същите бяха цените и в магазина на VW в Сливен.)
Съгласих се за първия вариант - 1100 лв. - нямаха в момента на склад - поръчаха от централен склад от Унгария (капаро). След седмица ми се обадиха, че рейката е получена. Отидох в 9 ч. и половина, оставих колата и докато разгледам Ст. Загора в 14 ч. ми позвъниха, че е готова. Получих я ремонтирана с една година гаранция и извършен реглаж на предницата - мисля, че за труда ми взеха около 100 лв. плюс посочените горе 1100, при това заредена със специалната "зелена" хидравлична течност на VW, която знам че струва 30 лв. литъра. Това - около преди година и половина.
Та това е! Не съм сигурен, дали и майсторът-хидравлик, след като му занесях свалената рейка нямаше да каже, че такъв модел не е виждал и ремонтирал.
Извода ми е - за някои важни работи специализираните сервизи са за предпочитане, макар и да вземат солено - бяха доста по-млади и вероятно с по-малко стаж от тези, които вдигнаха ръце, които са с по голям стаж, но вероятно повечето от него на коли от типа ЖИГУЛИ, МОСКВИЧ (не отричам, че те в други отношения - знам, че не са лоши).
Съвета ми - избери този вариант, ако ти позволяват възможностите - не знаеш ремонта с какви части (семеринги, О-пръстенчета и маншони) ще извършат - все пак повтарям, че в няколко магазина ми показаха германски ремонтен комплект за около 50 лв., но за стария модел - за "Volkswagen PASSAT В3".
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
тая реика се захваща само с три болта към купето:единия е до акумулаатора,другия до сервото и третия отдолу (пак от страната на сервото,отка4ат се и двата накраиника от шенкелите.отвътре се сваля пластмасата под кормилото и се маха болта които хваща кормилния кардан и след това се отка4ат и тръби4ките и реиката се дърпа от лявата страна-дори и гумите не се махат;бях писал окола два 4аса работа е и е с пъти по лесно в сравнение с Б3 или Б4
- dimoboy
- Мнения: 287
- Регистриран на: Сря 11 яну 2006 12:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
niks76 написа:тая реика се захваща само с три болта към купето:единия е до акумулаатора,другия до сервото и третия отдолу (пак от страната на сервото,отка4ат се и двата накраиника от шенкелите.отвътре се сваля пластмасата под кормилото и се маха болта които хваща кормилния кардан и след това се отка4ат и тръби4ките и реиката се дърпа от лявата страна-дори и гумите не се махат;бях писал окола два 4аса работа е и е с пъти по лесно в сравнение с Б3 или Б4
Абсолютно вярно! Изобщо не е толкова сложно да се свали, но рециклирането е друга работа. В Техническия дават една година гаранция и казват че били най-добрите. Сервиза е зад 9-ти блок(там свалят рейката), а самата работилница за рециклиране е в катедра "Хидравлика" зад 12-и блок.
- KGL
- Мнения: 801
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
- Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
- Двигател: CUAA 2016
- Местоположение: София
- Контакти:
Данни за смяна на рйката на Пасата от профила ми.
Демонтиране и монтиране в сервиза под моста на кръговото на Цариградско Шосе. Рециклиране на рейката в сервиза на Жан на спирката на тролея на окръжна болница. Хората от сервиза ми преложиха те да я занесат там, но аз сам си свърших тази работа. Отне ми малко повече от половин ден. Ремонта беше юли месец и до сега никакви проблеми, редовно проверявам нивот на маслото в резервоара. За точните цени трябва да проверя и мога да ги напиша ако се интересуваш, но не беше скъпо.
Демонтиране и монтиране в сервиза под моста на кръговото на Цариградско Шосе. Рециклиране на рейката в сервиза на Жан на спирката на тролея на окръжна болница. Хората от сервиза ми преложиха те да я занесат там, но аз сам си свърших тази работа. Отне ми малко повече от половин ден. Ремонта беше юли месец и до сега никакви проблеми, редовно проверявам нивот на маслото в резервоара. За точните цени трябва да проверя и мога да ги напиша ако се интересуваш, но не беше скъпо.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта