


някой да ми обясни
- SMEL
- Мнения: 1404
- Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
- Автомобил: MK4 TDI
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Варна
някой да ми обясни
хм-нещо несъм много добре с физиката,а и не ми се рови.Как или какво точно е НЮТОН/МЕТРИ на ДВГ и какъв е ефекта от промяната.Как и какво точно се смята/измерва/ и на кое точно.Благодаря предварително-и моля да ми отговори някой който наистина знае-да не се забатачя повече.И по разбираемо.
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: Сря 23 ное 2005 13:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Определя се от кубатурата,въртящият момент в Nm и оборотите на двигателя.
Въртящият момент изразен в Нютон метри е това-силата която се придава от коляновия вал на движещите колелета в метри.Колкото при по-ниски обороти достига максимален въртящ момент двигателя,толкова е по мощен.Автобусите и камионите и т.н. достигат макс на върт. момент при около 1200/2200 оборота в мин ,но не са оборотни двигателите.Леките автомобили достигат при около 4000 хил оборота макс на върт момент,но не могат да теглят 25 тона товар напр.
А така също и зависи предавателното число на скоростната кутия-
Въртящият момент изразен в Нютон метри е това-силата която се придава от коляновия вал на движещите колелета в метри.Колкото при по-ниски обороти достига максимален въртящ момент двигателя,толкова е по мощен.Автобусите и камионите и т.н. достигат макс на върт. момент при около 1200/2200 оборота в мин ,но не са оборотни двигателите.Леките автомобили достигат при около 4000 хил оборота макс на върт момент,но не могат да теглят 25 тона товар напр.
А така също и зависи предавателното число на скоростната кутия-
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
00Cool написа:Колкото при по-ниски обороти достига максимален въртящ момент двигателя,толкова е по мощен
Бре малко не е така


С други думи - въртящият момент е силата на двигателя, а работата която върши е мощността му, съответно колкото е "по-силен" мотора, и колкото по-бързо се върти, толкова повече работа ще свърши (демек ще е по-мощен).
Различните автомобили имат различна крива на въртящия момент, идеалния вариант е, тя да е права (постоянна величина) но поради ред трудности(разни закони за триенето и т.н.), е крива


http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=2991
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4234
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
формула за смятане НЯМА!
зависи от много неща, но в общи линии дефиницията е следната:
ако вземеш един двигател, свалиш го от колата, вържеш му всички аксесоари и го запалиш ей така без скоростна кутия, и на коляновия вал (където обикновено се връзва съединителя) му закачиш радиално един лост дълъг точно един метър, взимаш и мериш НАТИСКА който този лост ще упражнява в нютони - ще получиш въртящия момент в нютон метри.
де факто един нормален ТИР има +/- 450-500 конски сили и около 2700 нютон метра.
един бензинов лек автомобил с двулитров мотор има +/- 120-130 конски сили и рядко повече от 200 нютон метра.
едно сузуки хаябуса има 175 коня но още по-малко въртящ момент.
тоест тира може да влачи ремарке 40 тона, а колата не може. мотоциклета пък хептен няма да отлепи с такова ремарке...
както е казал Ли Якока (бивш шеф на Дженерал Моторс) конските сили продават колата, а нютон метрите я движат.
На практика въртящият момент се справя с теглото на МПС-то - представи си го така : един спринтьор който може да пробяга 100м за 10 секунди би имал "конски сили" , докато един щангист ще ги пробяга за 1 минута, но за сметка на "въртящия си момент" той може да влачи една лека кола зад себе си по пистата без особенно усилие.
ОК?

зависи от много неща, но в общи линии дефиницията е следната:
ако вземеш един двигател, свалиш го от колата, вържеш му всички аксесоари и го запалиш ей така без скоростна кутия, и на коляновия вал (където обикновено се връзва съединителя) му закачиш радиално един лост дълъг точно един метър, взимаш и мериш НАТИСКА който този лост ще упражнява в нютони - ще получиш въртящия момент в нютон метри.
де факто един нормален ТИР има +/- 450-500 конски сили и около 2700 нютон метра.
един бензинов лек автомобил с двулитров мотор има +/- 120-130 конски сили и рядко повече от 200 нютон метра.
едно сузуки хаябуса има 175 коня но още по-малко въртящ момент.
тоест тира може да влачи ремарке 40 тона, а колата не може. мотоциклета пък хептен няма да отлепи с такова ремарке...
както е казал Ли Якока (бивш шеф на Дженерал Моторс) конските сили продават колата, а нютон метрите я движат.
На практика въртящият момент се справя с теглото на МПС-то - представи си го така : един спринтьор който може да пробяга 100м за 10 секунди би имал "конски сили" , докато един щангист ще ги пробяга за 1 минута, но за сметка на "въртящия си момент" той може да влачи една лека кола зад себе си по пистата без особенно усилие.
ОК?

-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Сря 14 фев 2007 12:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- titi7707
- Мнения: 2482
- Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABS 1993
- Местоположение: Плевен
да така е затова с тоз двигател на 5 предавка си качваш баири без проблем със скорост 60 км/ч. и може да ускорявяш без да превключваш на по ниска предавкаjagler написа:ами например един АБС двигател на VW го дават 147-150нютон/м при 2500об/мин ,а мощноста от 90-100к.с. при 5200-5500об/мин. значи най-голяма теглителна сила този двигател има при 2500 об/мин. и се наема бързо при ниски обороти.

- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
kalashnikow написа:мале мале какви съждения:)))
КИЛОГРАМ УСКОРЕНИЕ НА МЕТЪР-са нютоните
ПРИМЕРНО НО ТОЧНО
100 НЮТОНА СА-10,20КГ-УСКОЕРНИЕ НА МЕТЪР
нютон [N] – единица за сила. Един нютон сила придава на маса 1 килограм ускорение от 1 m/s за 1 s; по името английския математик и физик Исак Нютон (1642-1727).
Сега е ред и аз да напиша по повод твоята теория "мале мале, какви съждения"
Още в третия пост в тази тема и то миналата година, колегата 00Cool е написал
което е абсолютната истина по въпроса. Последващите коментари са изяснили и как влияе въртящият момент на мощността и т.н.Въртящият момент изразен в Нютон метри е това-силата която се придава от коляновия вал на движещите колелета
Всъщност каква беше целта на поста ти?
П.П. Писането само с главни букви в нет-а се приема за един вид крещене, а една изкрещяна глупост не става по-вярна:idea:
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 103 госта