някой да ми обясни

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

някой да ми обясни

Мнениеот SMEL » Пет 13 окт 2006 16:00


хм-нещо несъм много добре с физиката,а и не ми се рови.Как или какво точно е НЮТОН/МЕТРИ на ДВГ и какъв е ефекта от промяната.Как и какво точно се смята/измерва/ и на кое точно.Благодаря предварително-и моля да ми отговори някой който наистина знае-да не се забатачя повече.И по разбираемо.




00Cool
Мнения: 190
Регистриран на: Сря 23 ное 2005 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 00Cool » Пет 13 окт 2006 16:07


Определя се от кубатурата,въртящият момент в Nm и оборотите на двигателя.
Въртящият момент изразен в Нютон метри е това-силата която се придава от коляновия вал на движещите колелета в метри.Колкото при по-ниски обороти достига максимален въртящ момент двигателя,толкова е по мощен.Автобусите и камионите и т.н. достигат макс на върт. момент при около 1200/2200 оборота в мин ,но не са оборотни двигателите.Леките автомобили достигат при около 4000 хил оборота макс на върт момент,но не могат да теглят 25 тона товар напр.
А така също и зависи предавателното число на скоростната кутия-


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Пет 13 окт 2006 18:27


Въртящия момент е грубо казано теглителната сила ,като е по голям колата не ,,умалява,, по нагорнища,има ряз при изпреварване на голяма предавка,позволява по рядко превключване на скоростите.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Съб 14 окт 2006 2:06


00Cool написа:Колкото при по-ниски обороти достига максимален въртящ момент двигателя,толкова е по мощен


Бре малко не е така :) Общо взето ситуацията е следната - мощността е равна на въртящият момент по оборотите по някаква константа :)

С други думи - въртящият момент е силата на двигателя, а работата която върши е мощността му, съответно колкото е "по-силен" мотора, и колкото по-бързо се върти, толкова повече работа ще свърши (демек ще е по-мощен).

Различните автомобили имат различна крива на въртящия момент, идеалния вариант е, тя да е права (постоянна величина) но поради ред трудности(разни закони за триенето и т.н.), е крива :) Основното е, че при максимален въртящ момент, колата "дърпа" най-много. При дизеловите автомобили това е много ясно изразено, като за разлика от бензиновите, на тях силата им е в ниските обороти (до 4к примерно) докато повечето бензинови от 4к нагоре се наемат. Това позволява дизеловия двигател да постига еквивалентна мощност на по-ниски обороти (защото има по-голям въртящ момент) и съответно да има доста по-малко износване от бензинов двигател със същата мощност. Тове се дължи на факта, че за едни и същи изминати километри, дизеловия мотор ще е навъртял с около 30% по-малко обороти или с други думи - ще се е износил с 30% по-малко (съответно по-голям общ пробег без ремонт). Този ефект важи и при бензиновите мотори - примерно колкото е по-голяма кубатурата на мотора, толкова силата му (въртящия момент) е по-голяма и това позволява да достига по-голяма мощност при по-ниски обороти в сравнение с малолитражката. Примерно 2 литра бензинов мотор ако има максимална мощност 100 кс. на 6000 оборота, на 3000 оборота ще има 70кс, докато 1.4 мотор за да достигне 70кс. трябва да е на 6000 оборота, което значи, че за да вървят наравно двете коли, малолитражката ще хаби два пъти повече двигателя си и съответно мотора ще се скапе по-бързо. Единственото придимство на малките двигатели е в градски условия, където в трафик реално постига по-малък разход от големия.

:търсачкаа

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=2991


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Съб 14 окт 2006 9:17


мерси на всички за отговорите,но това и на мен ми е ясно-исках формулата за смятане.


batjoro
Мнения: 138
Регистриран на: Вто 14 мар 2006 15:55
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот batjoro » Нед 15 окт 2006 15:17


00Cool написа:
Колкото при по-ниски обороти достига максимален въртящ момент двигателя,толкова е по мощен.
Това не е вярно!


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Нед 15 окт 2006 23:27


формула за смятане НЯМА!
зависи от много неща, но в общи линии дефиницията е следната:
ако вземеш един двигател, свалиш го от колата, вържеш му всички аксесоари и го запалиш ей така без скоростна кутия, и на коляновия вал (където обикновено се връзва съединителя) му закачиш радиално един лост дълъг точно един метър, взимаш и мериш НАТИСКА който този лост ще упражнява в нютони - ще получиш въртящия момент в нютон метри.
де факто един нормален ТИР има +/- 450-500 конски сили и около 2700 нютон метра.
един бензинов лек автомобил с двулитров мотор има +/- 120-130 конски сили и рядко повече от 200 нютон метра.
едно сузуки хаябуса има 175 коня но още по-малко въртящ момент.
тоест тира може да влачи ремарке 40 тона, а колата не може. мотоциклета пък хептен няма да отлепи с такова ремарке...
както е казал Ли Якока (бивш шеф на Дженерал Моторс) конските сили продават колата, а нютон метрите я движат.
На практика въртящият момент се справя с теглото на МПС-то - представи си го така : един спринтьор който може да пробяга 100м за 10 секунди би имал "конски сили" , докато един щангист ще ги пробяга за 1 минута, но за сметка на "въртящия си момент" той може да влачи една лека кола зад себе си по пистата без особенно усилие.
ОК?
:roll:


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 16 окт 2006 8:30


Елементарно:
Мощността = силата * скоростта (При висока скорост -малка сила и обратното)
и същата формула за въртящите механизми е
Мощността= въртящия момент * ъглова скорост или оборотитеТова е основата , ако искаш да изчисляваш за двигатели формулите са по-дебели :wink:


kalashnikow
Мнения: 2
Регистриран на: Сря 14 фев 2007 12:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kalashnikow » Съб 18 авг 2007 13:33


мале мале какви съждения:)))
КИЛОГРАМ УСКОРЕНИЕ НА МЕТЪР-са нютоните
ПРИМЕРНО НО ТОЧНО
100 НЮТОНА СА-10,20КГ-УСКОЕРНИЕ НА МЕТЪР


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Съб 18 авг 2007 15:44


ами например един АБС двигател на VW го дават 147-150нютон/м при 2500об/мин ,а мощноста от 90-100к.с. при 5200-5500об/мин. значи най-голяма теглителна сила този двигател има при 2500 об/мин. и се наема бързо при ниски обороти. :wink:


Потребителски аватар
titi7707
Мнения: 2482
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Плевен

Мнениеот titi7707 » Съб 18 авг 2007 21:11


jagler написа:ами например един АБС двигател на VW го дават 147-150нютон/м при 2500об/мин ,а мощноста от 90-100к.с. при 5200-5500об/мин. значи най-голяма теглителна сила този двигател има при 2500 об/мин. и се наема бързо при ниски обороти. :wink:
да така е затова с тоз двигател на 5 предавка си качваш баири без проблем със скорост 60 км/ч. и може да ускорявяш без да превключваш на по ниска предавка :wink:


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Съб 18 авг 2007 21:33


SMEL написа:мерси на всички за отговорите,но това и на мен ми е ясно-исках формулата за смятане.


Мощност(kW)=Въртящ момент(Nm)х2х3.14хОб. мин/60000


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Съб 18 авг 2007 21:37


kalashnikow написа:мале мале какви съждения:)))
КИЛОГРАМ УСКОРЕНИЕ НА МЕТЪР-са нютоните
ПРИМЕРНО НО ТОЧНО
100 НЮТОНА СА-10,20КГ-УСКОЕРНИЕ НА МЕТЪР


нютон [N] – единица за сила. Един нютон сила придава на маса 1 килограм ускорение от 1 m/s за 1 s; по името английския математик и физик Исак Нютон (1642-1727).

Сега е ред и аз да напиша по повод твоята теория "мале мале, какви съждения"

Още в третия пост в тази тема и то миналата година, колегата 00Cool е написал
Въртящият момент изразен в Нютон метри е това-силата която се придава от коляновия вал на движещите колелета
което е абсолютната истина по въпроса. Последващите коментари са изяснили и как влияе въртящият момент на мощността и т.н.

Всъщност каква беше целта на поста ти?

П.П. Писането само с главни букви в нет-а се приема за един вид крещене, а една изкрещяна глупост не става по-вярна:idea:



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта