Разход на гориво на Автопилот

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
dimakabs
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 20 яну 2012 23:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот dimakabs » Вто 01 май 2012 16:55


Въпроса ми е : Когато е на автопилот една кола , по икономично ли е или вдига разхода :?




Потребителски аватар
Cern Swiss
Мнения: 397
Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот Cern Swiss » Вто 01 май 2012 17:14


Зависи от много неща (стил на каране, обем и коне на мотора, вид на пътя, скорост, механични или автоматични предавки и др.) и е относително. Теоретично трябва да е малко по-икономично, на практика е горе-долу същото.


Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот Aprilia » Вто 01 май 2012 17:24


Колегата го е казал по-горе, също така много зависи и от това колко е натоварен пътя, ако постоянно си играеш на пусни спри разхода е много нагоре, същото важи ако ускоряваш с автопилота защото подава газ доста рязко. Иначе ако пътуваш в ненатоварен трафик и го пуснеш и поне 50-на км не го пипаш си сваля разход. Аз съм минавал цяла Сърбия от единия до другия край нощно време на автопилот (г/д 500км абсолютно никакъв трафик) с 3 изключвания само за да спра да си платя магистралата и бутна разхода с около литър, дали не и повече :wink:


Потребителски аватар
Cern Swiss
Мнения: 397
Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот Cern Swiss » Вто 01 май 2012 17:32


Aprilia написа:...същото важи ако ускоряваш с автопилота защото подава газ доста рязко...
Има една теория, че с цел икономия, винаги трябва да се ускорява с пълна газ (напълно отворена дроселова клапа). Защото като е напълно отворен дроселът, създава минимално (и най-ниско възможно за системата) съпротивление и завихряне на преминаващите газове. А съпротивлението и завихрянето на входящите газове или горивна смес води до повишен разход.
Дали е така или не не коментирам, просто има такава теория и я споменавам.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот Haralampi » Вто 01 май 2012 19:04


Cern Swiss написа:
Aprilia написа:...същото важи ако ускоряваш с автопилота защото подава газ доста рязко...
Има една теория, че с цел икономия, винаги трябва да се ускорява с пълна газ (напълно отворена дроселова клапа). Защото като е напълно отворен дроселът, създава минимално (и най-ниско възможно за системата) съпротивление и завихряне на преминаващите газове. А съпротивлението и завихрянето на входящите газове или горивна смес води до повишен разход.
Дали е така или не не коментирам, просто има такава теория и я споменавам.


Има и една друга теория, която е напълно доказана - много по икономично е да караш постоянно с константна скорост, отколкото да даваш газ, после да отпускаш по инерция и пак да даваш и пак да отпускаш.

И именно заради това да караш (продължително) на тампомат е по-икономично и на теория и на практика. :idea:

Конкретни цифри от моя опит - при отсечка от около 120 км, карането почти изцяло на темпомат се отразява положително с около 0,1-0,3 л/100 спрямо поддържането приблизително на същата скорост чрез педала (разбира се с отклонения надолу и нагоре).


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот KirilGeorgiev » Сря 02 май 2012 9:49


Естествено че на автопилот харчи повече Тези дето им харчи по малко да започват да четат как се кара икономично :beer


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот Haralampi » Сря 02 май 2012 9:54


KirilGeorgiev написа:Естествено че на автопилот харчи повече Тези дето им харчи по малко да започват да четат как се кара икономично :beer


:shock :shock :shock

Точно обратното!!! Горе съм написал защо. Равномерното шофиране без излишно ускорение и въобще игране на скоростта винаги е по-икономично :idea: :idea: :idea:

http://www.motor-talk.de/forum/mehrverb ... 68846.html
http://www.gutefrage.net/frage/hilft-es ... mat-faehrt
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 44927.html

и мн. др.

Имаше и статия в (немското) аутобилд преди време, както и mythbusters предаване по темата.


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот KirilGeorgiev » Сря 02 май 2012 10:00


Остава да помислиш сега темпомата дали има интелект и дали вижда кога се движи колата нагоре и кога надолу и може ли да използва инерцията или може САМО да подържа зададената му скорост


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот Haralampi » Сря 02 май 2012 10:18


KirilGeorgiev написа:Остава да помислиш сега темпомата дали има интелект и дали вижда кога се движи колата нагоре и кога надолу и може ли да използва инерцията или може САМО да подържа зададената му скорост


Миличък.... темпомата поддържа определена скорост, а не определено подаване на газ :idea:

Спускайки се по баир надолу подаването на газта намалява тъй като иначе скоростта ще се увеличи :idea: Прави разлика ;) Инерцията се използва точно толкова (и по-добре, тъй като нямаш излишно отклонение от скоростта!), колкото ако сам отпуснеш педала на газта когато слизаш надолу :idea:

Единственото, което темпомата не може и съответно би вдигнало разхода е - сменяне на скоростта! За това и темпомата не е предвиден за каране по планински път, което изисква честа смяна на скорост. темпомата е за каране по магистрала/шосе, където наклоните са силно ограничени и се шофира обикновено на една и съща предавка :idea:

Попрочети малко материали по въпроса... има какво да научиш ;) А и ми се струва, че не си карал много на темпомат, иначе щеше да знаеш поне някои основни неща ;)


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот KirilGeorgiev » Сря 02 май 2012 10:34


Относно икономично каране мога да давам уроци не да се уча Това дето си го подчертал ако го беше осмислил щеше да разбереш че колата харчи повече когато се кара на темпомат Точно от определеното подаване на газ независимо дали се движиш със 100км нагоре или със 150надолу идва икономията За да има икономия като се спускаш газта не се отпуска Предполагам си съгласен че ще изхарчиш по малко гориво ако ускоряваш надолу а не нагоре което темпомата няма как да свърши защото подържа зададената му скорост


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот Haralampi » Сря 02 май 2012 10:40


:!: :!: http://de.wikipedia.org/wiki/Tempomat :!: :!:

Vor- und Nachteile

Eine Geschwindigkeitsregelanlage erweist sich als besonders nützlich auf Autobahnen und Straßen mit Geschwindigkeitsbeschränkungen. Sie führt zu entspannterem Fahren.

Auswirkungen auf den Spritverbrauch ergeben sich nach Angaben von Fahrzeugherstellern keine. Dies gilt allerdings nur für den technischen Teil der Steuerung. Eine Veränderung der Geschwindigkeit durch den Einsatz eines Tempomaten ergibt sich schon dadurch, dass ein Mensch die Geschwindigkeit nicht so exakt auf konstantem Niveau halten kann wie die automatische Regelung.

Aus physikalischen Gründen ist bei gleicher Durchschnittsgeschwindigkeit der Kraftstoffverbrauch bei einer Fahrt mit Tempomat gegenüber einer Fahrt ohne Einsatz des Tempomat niedriger. Grund hierfür ist, dass bei manueller Fahrweise selbst bei sehr geübten Fahrern die Geschwindigkeit mal über und mal unter der Durchschnittsgeschwindigkeit liegt. Der Energieverbrauch zur Überwindung des Luftwiderstandes wächst jedoch quadratisch mit der Geschwindigkeit. Die Fahrstreckenanteile mit Geschwindigkeiten über der Durchschnittsgeschwindigkeit führen damit zu mehr Spritverbrauch als in den Fahrstreckenanteilen mit unterdurchschnittlicher Geschwindigkeit gespart wird.


Превеждам удебеления текст за неговорещите немски:

" Предимства и недостатъци на темпомата:

Влияние върху разхода на гориво по данни на прозиводителите на автомобили - няма. Това важи обаче единствено за техническата страна на нещата! Промяна в разхода се получава дори само от това, че човек не е в състояние да поддържа скоростта толкова прецизно на дадено ниво, колкото автоматичното управление.

По физични съображения, разходът на гориво при поддържане на една и съща скорост с темпомат е по-нисък, спрямо поддържането на същата средна скорост "ръчно". Причината за това е, че при "ръчно" шофиране, дори и при най-опитните шофьори скоростта преминава ту над, ту под желаната средна. Разходът на енергия за преборване със съпротивлението на въздуха расте на квадрат спрямо скоростта. В следствие от това, участъците, шофирани със скорост над средната водят до по-висок разход на гориво от спестяването в участъците със скорост под средната."


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот Haralampi » Сря 02 май 2012 10:44


KirilGeorgiev написа:Относно икономично каране мога да давам уроци не да се уча Това дето си го подчертал ако го беше осмислил щеше да разбереш че колата харчи повече когато се кара на темпомат Точно от определеното подаване на газ независимо дали се движиш със 100км нагоре или със 150надолу идва икономията За да има икономия като се спускаш газта не се отпуска Предполагам си съгласен че ще изхарчиш по малко гориво ако ускоряваш надолу а не нагоре което темпомата няма как да свърши защото подържа зададената му скорост


... отново те приканям да помислиш над разликата "константна скорост" vs. "константна газ" :idea: Разликата е огромна и очевидно не ти е съвсем ясна :idea:
Темпомата НЕ поддържа константна газ, а константна скорост :idea: :idea: :idea: Подаването на гориво се определя според затормозяване на двигателя за поддържане на зададена скорост :!: Наклон надолу = по-малко затормозяване = по-ниско горивоподаване. Наклон нагоре = по-високо затормозяване = по-високо горивоподаване.


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот KirilGeorgiev » Сря 02 май 2012 10:54


Къде прочете че ще подържам една и съща скорост ако гона икономия? Това което пиша съм го засичал многократно и винаги колата ми е харчела по малко като аз и казвам кога как да върви А сега ти помисли надолу ли се уморяваш като тичаш или нагоре


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот Haralampi » Сря 02 май 2012 10:59


KirilGeorgiev написа:Къде прочете че ще подържам една и съща скорост ако гона икономия? Това което пиша съм го засичал многократно и винаги колата ми е харчела по малко като аз и казвам кога как да върви А сега ти помисли надолу ли се уморяваш като тичаш или нагоре


Направих си труда да преведа нещо по-горе.... поне го прочети, може да ти остане нещо в главата :idea:
Виждам, че и ти си от хората, които не са съгласни с "теорията" за гравитацията и всичко след нея обобщено в науката "физика", но поне се опитай да я разбереш. или ако ти затормозява толкова много мозъка - зарежи ама недей да ръсиш глупости - има хора, които искат да научат нещо (иначе нямаше да питат).

Шофирането с константна скорост винаги е по-икономично! А няма по-прецизен начин за поддържането на такава от автоматизирания. Горе е описано на съвсем прост език защо и как, някой трябва само да го прочете...


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот KirilGeorgiev » Сря 02 май 2012 11:19


Аз вярвам на очите си и на колонката за нафта а не на това дето някой е написал Преди 20 години по вестниците пишеше че ни очаква светло бъдеще ама аз нещо не го виждам :предавам се



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Iezekil и 95 госта