
Профилактика на климатроника да се види всичко дали му е наред само в сервиз ли се прави или може и да се извика човек примерно да погледне колата където се намира

И какви са парите за това?
xploid91 написа:Около 60-70лв, зависи колко грама пише на табелката под капака. А за профилактика за течове се пуска някаква цветна течност, която влиза в цената ако не се лъжа.
Cern Swiss написа:39лв. в София, от това по-евтино - здраве му кажи! viewtopic.php?f=45&t=200014
zfa159 написа:Малко бъркате нещата
Цялостното зареждане на системата,е доста по-различно от профилактиката,защото в 1-вия случай вътре няма фреон и системата е тотално празна.Тогава си смяташ средна тарифа по 10лв на 100 грама фреон според табелката и си смяташ колко лв ти трябват.На повечето места в тази цена влизат масло и оцветител (онова за течовете).Голф 4 събира 800 грама фреон т.е. на повечето места по сервизите би ти струвало 80лв да се зареди изцяло празна система на този автомобил.
Ако си работи,тогава ценообразуването е по-сложно,при мен примерно се заплаща разликата между източен и налят фреон (т.е. не мога да ти кажа твърда цена преди да източа фреона и да видя колко е),като минималната цена за това е 30лв,в което влизат и доливане на до 300 грама фреон.От там нагоре за всеки 100 грама липса отгоре +10лв.В тази цена влиза масло,оцветител,труд и т.н.
Ако беше прочел в раздел "сервизи",щеше да видиш,че имаме и 20% отстъпка за зареждане и профилактика на системите до края на Април и на доста колеги (освен с Пасат В5 или В5,5,където се сменя и капилярната тръбичка), това им струваше 24лв
Общо взето зависи - аз го правя машинно с техника за маса пари и цените ми са една идея по-ниски от тези на другите сервизи,които се занимават с автоклиматици.Не мога да си позволя да работя на цената на другите колеги,които го правят без автоматична техника,защото аз имам доста повече разходи от тях по поддръжка на техниката и не ми е рентабилно.Качеството на услугата не е толкова силно зависимо от техниката (и тя си казва думата все пак ест.),но и от човека,който го прави,защото вече всеки гумаджия има машина за климатици и табела "автоклиматици" и резултатите от посещението при тях е покъртително просто,защото машините им са евтин клас китайчета,с огромни неточности,а и изобщо не знаят какво да правят с тях...Зависи и какви материали се ползват.Предвид,че аз ползвам най-скъпото и качествено масло и оцветител и фреон с една папка сертификати за липса на примеси,гаранция от производителя,вносителя и т.н.,истината е,че не мога да си позволя да заредя система от 800 грама за 40лв (само материалите няма да мога да си платя,камоли износването на машината,камоли някаква печалба от цялата работа).
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Потребители, разглеждащи този форум: nikolay_ss и 49 госта