АЕЕ то на Поло не е с комп на магнети Марели/само Голф 3 са с Марели/.
Няма нищо страшно при откачане на акумулатора.С Марели е зор обучаването на клапата - не възприема -пробвано е и с Адиа и с Ваг Ком. Проблема в клапата е изтъркване на пситите - 3 бр плъчгачи и въпреки, че плъзкачите им са като четка 3-4 косъма трият по пистите идва момент с надирането на пистити и само смяната на целия възел дроселова клапа помага. Плочката с потенциометрите не се предлага като отделна резервна част.
Проблеми на АЕЕ то са и малснеа помпа и ниско налаягане на маслото. При Г3 обор. на ПХ са 650 и там при поизносена помпа чукат повдигачите при топло масло. На Плуоверите обор. на ПХ са 850 и го няма чукането на повдигачите. При тях компа е Бош.
Инжекцията е 4 спринцовки с раздфелно впръскване.
Забр. И смукателния колектор е пластмасов. Само ГИ .
Въпрос за мотор 1.6 АЕЕ
- mom4ooo
- Мнения: 6
- Регистриран на: Нед 12 фев 2012 17:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna,Pleven
Re: Въпрос за мотор 1.6 АЕЕ
Здравеите,
От почти година карам с голям кеф първата си кола Поло 1999г. АЕЕ 1,6 без газ без нищо много я щадя, но все пак ми прави разход от 7,5-8л/100км градско.
Наближава смяната на масло,филтри и искам да попитам има ли нещо на което трябва да обърна внимание(да наблюдавам) след като модела има проблеми както казахте с налягането на маслото(трябва ли да слагам по специално).Кажете някакви проблеми или неща който мога да оправя или да следя за да остане пушка
И този проблем с колектор за който говорите може ли да се смени проблем ли е?
Имах 1 проблем наскоро-След като ми светне лампата за бензина 10-15км каране започва да придърпва ама много( натискам педала едва едва върви после ускори малко после пак едва едва ) карах я на едни майстори който уш много разбират казаха ми че и 4-те свещи са се били стопили и горивния филтър ми е бил черен и ги смениха .След седмица каране пак се получи същия проблем и ходих пак при тях да ги питам и те казаха че незнаят от какво е и да съм отидел на Елкон , но не ходих и от тогава нямам този проблем.
Иначе като цяло съм много доволен от колата
Супер е
Благодаря и приятен ден
От почти година карам с голям кеф първата си кола Поло 1999г. АЕЕ 1,6 без газ без нищо много я щадя, но все пак ми прави разход от 7,5-8л/100км градско.
Наближава смяната на масло,филтри и искам да попитам има ли нещо на което трябва да обърна внимание(да наблюдавам) след като модела има проблеми както казахте с налягането на маслото(трябва ли да слагам по специално).Кажете някакви проблеми или неща който мога да оправя или да следя за да остане пушка
Имах 1 проблем наскоро-След като ми светне лампата за бензина 10-15км каране започва да придърпва ама много( натискам педала едва едва върви после ускори малко после пак едва едва ) карах я на едни майстори който уш много разбират казаха ми че и 4-те свещи са се били стопили и горивния филтър ми е бил черен и ги смениха .След седмица каране пак се получи същия проблем и ходих пак при тях да ги питам и те казаха че незнаят от какво е и да съм отидел на Елкон , но не ходих и от тогава нямам този проблем.
Иначе като цяло съм много доволен от колата
Благодаря и приятен ден
Re: Въпрос за мотор 1.6 АЕЕ
Здравейте,от около месец имам поло 1,6 75коня,АЕЕ мотор.Сложих газов инжекцион,и кво да ви кажа
,хем газ хам бензин.Явно дюзите пикаят,сега съм решил да сложа реле на бензиновата помпа.Как смятате,дали ще карам само на газ.
,хем газ хам бензин.Явно дюзите пикаят,сега съм решил да сложа реле на бензиновата помпа.Как смятате,дали ще карам само на газ.- kris11
- VW експерт

- Мнения: 13565
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Въпрос за мотор 1.6 АЕЕ
mom4ooo написа:-След като ми светне лампата за бензина 10-15км каране започва да придърпва ама много( натискам педала едва едва върви после ускори малко после пак едва едва ) карах я на едни майстори който уш много разбират казаха ми че и 4-те свещи са се били стопили и горивния филтър ми е бил черен и ги смениха .След седмица каране пак се получи същия проблем и ходих пак при тях да ги питам и те казаха че незнаят от какво е и да съм отидел на Елкон , но не ходих и от тогава нямам този проблем.
Иначе като цяло съм много доволен от колатаСупер е
Благодаря и приятен ден
Зимата резервоара празен ли е бил все? Предполагам, че имаш конденз в резервоара или са ти подобрили бензина с вода на някоя бензиностанция.А също и батаци в резервоара .Оттам ти се е напълнил горивния филтър с боклуци. Сваляне на резервоара и промивка му е спасението докато пак ти напълнят помия.
- kris11
- VW експерт

- Мнения: 13565
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Въпрос за мотор 1.6 АЕЕ
popit написа:Здравейте,от около месец имам поло 1,6 75коня,АЕЕ мотор.Сложих газов инжекцион,и кво да ви кажа,хем газ хам бензин..
Това как го реши ?? С Ги палиш на бензин и на около 40-43 гр темепература на антифриза ти се обръща автоматично на газ при ускорение.
Остави си помпата да работи и да циркулира бензин през дюзите - иначе ще сменяш и помпа и дюзи. Периодично доливай бензинза да се меши с остатъка. Иначе остатъка става с неизвестана структура и скпва и дюзи и помпа.
-
alexww
- Мнения: 3
- Регистриран на: Съб 29 авг 2009 17:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: nova zagora
Re: Въпрос за мотор 1.6 АЕЕ
Не знам колко е вярно това с тестера след сваляне на акумулатора ама аз го имам същия двигател на поло комби 98 и същия проблем - на празни обороти за момент се чуди кой път до фане но се справя.....с климата направо си гасне... сега като прочетох си спомних че предната зима му смених акумулатора..... така че мисля да го закарам до го видят....
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Въпрос за мотор 1.6 АЕЕ
Ако гори и двете ще дави мотора и ще работи отвратително.За всеки случай пробвай да откачиш бушона на помпата и виж дали ще има промяна в работата на мотора докато бачка на газ 

- bee7le
- Мнения: 55
- Регистриран на: Нед 22 авг 2010 8:47
- Автомобил: Golf 5
- Двигател: BSE 2007
- Местоположение: Варна
Re: Въпрос за мотор 1.6 АЕЕ
В аутодата всички 1.6 АЕЕ двигатели са с магнет марели комп. има и други два 1F и АЕА които са с bosh и са 1.6-75 hp, май се водят моно инжекция. Стори ми се много странно да си махнеш акумулатора, например за да го заредиш и да ти е нужна после настройка на компа. При изправна дроселова клапа прави ли го това АЕЕ-то ?
- TodorSlavkov
- Мнения: 37
- Регистриран на: Нед 15 фев 2009 11:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за мотор 1.6 АЕЕ
Моят двигател е точно АЕА 1.6 моно 75 коня, нямам проблем с настройката на дроселклапата при сваляне на акумолатора.
Поздрави
Поздрави
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Въпрос за мотор 1.6 АЕЕ
TodorSlavkov написа:Моят двигател е точно АЕА 1.6 моно 75 коня, нямам проблем с настройката на дроселклапата при сваляне на акумолатора.
Поздрави
Нито при АЕА нито при АЕЕ няма проблем с откачането на акумулатора.Като цяло двата мотора си приличат само на външен вид.Разликите са много.
Re: Въпрос за мотор 1.6 АЕЕ
Все пак сложих реле на помпата,то иначе не се издържа-за 500км на газ да изгори и 1/4 резервоар бензин.Относно паленето-пали на бензин и при 35гр. прехвърля на газ.
-
dimitko12
- Мнения: 9
- Регистриран на: Сря 08 юли 2009 10:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Re: Въпрос за мотор 1.6 АЕЕ
Здравейте! Аз вече три години карам Поло с мотор АЕЕ на газ и нямам никакви ядове. Като махна акумулатора нямам никакви проблеми после. За купето си мисля, че мотора е добър.
- sasho_sb
- Мнения: 194
- Регистриран на: Сря 14 май 2008 19:07
- Автомобил: Vw Golf mk3
- Двигател: AEE 1996
- Местоположение: Костинброд
Re: Въпрос за мотор 1.6 АЕЕ
Здравейте,аз карам Г3 с този мотор вече 102000 км.Смених 2 дроселови клапи втора ръка и една нова /сега съм с нея/,настройките на клапата се губят при откачане на клапата без да е откачена клема на акумулатора /това се получи при две клапи втора ръка и след това настройките не се въстановиха с никакви уреди ,справка Иво /Машината//.Иначе моторчето е добро за всекидневна кола, достатъчно пъргаво за нашите прекрасни пътища,среден разход 8-9 газ и с ГИ и с обикновената газова с който изминах около половината километри докато сам си развалих настройките и сцепих два колектора,недостатък е че са редки и трудно се намират сравнително истински части .
- Hristov838
- Мнения: 101
- Регистриран на: Чет 01 май 2008 19:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Бяла Слатина
Re: Въпрос за мотор 1.6 АЕЕ
Аз също имах Голф с този мотор АЕЕ. Като разход и динамика бях доволен от него. Започна от време на време да ми гасне на светофарите, при загрял двигател на празен ход. Почистих дросела и повече не го прави този проблем. Странно, защото дросела не беше зацапан, имаше съвсем малко черно около клапата. Други проблеми не съм имал.
- kris11
- VW експерт

- Мнения: 13565
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Въпрос за мотор 1.6 АЕЕ
bee7le написа:В аутодата всички 1.6 АЕЕ двигатели са с магнет марели комп.
Не е така ,на Поло 6Н компа е Бош ,обороти на ПХ над 850 .
На Голф АЕЕ обороти на ПХ - 650.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 91 госта