Добре изпънатото и боядисано купе е основата на всеки проект.Тук липсваше защото при боядисването през 2006-та купето беше освежено с евтин акрил и непълно разглобяване.Имаше и кит по предните врати и леки кривини по предния капак.След Рожен 2011 реших че е време за истинско боядисване каквото заслужаваше колата.Говорих с професионален бояджия и започнах събиране на части последвано от пълно разглобяване на колата в края на септември 2011...всичко трябваше да бъде съборено и построено наново:
Така разглобена колата си чакаше реда до началото на декемри 2011,когато влезна за подготовка и боядисване
Дълго чаканото боядисване в средата на януари 2012,база и лак на Sikkens,код на цвета - класиката L90E:
След прибирането на колата се започна със задачите който си бях поставил - първата беше цялостната смяна на инсталацията с по-новия тип СЕ2.Старата беше преправяна на няколко пъти,исках всичко да е истинско без снадки и тонове изолирбанд.Набавих пълен комплект двигателна и вътрешна инсталации от Golf GTI с мотор KR,задeн кръг от Jetta с К-Jetronik,бушониера и стойка,релета и инструменти.Новата инсталация беше старателно измита с топла вода и обезмаслител и работата започна:
Изваждане на старата инсталация:
CE2 и CE1:
Исках кормилната колонка и лостчетата за мигачите да си останат от старите,това наложи смяна на някой от буксите на новата инсталация.Това стана без рязане на кабели и снаждане а директно от кабелните обувки,който бяха разтворени и наново кримпнати с клещи за кабелни обувки :
Смяна на буксата на лостчето за MFA :
Нареждане на инсталацията за дигиталното табло и модула 244:
CE2 бушониерата с релета,почистена основно и смяна на всички бушони с оригинални:
Всички планки и стойки минаха през прахово боядисване:
Двигателния отсек беше следващата задача.Беше разглобен почти до основи,исках да се обърне внимание на всичко без да се претупва и бърза...работата по него продължи повече от два месеца :
Разглобяване и измиване:
Освежаване на сервото,нова спирачна помпа и оригинален маркуч с клапан от 16V :
Повечето части бяха боядисани прахово:
Кожуха на скоростната кутия се окисляваше много от влагата,реших да я направя черна заедно с блока на мотора.Използвах черен полумат спрей на Dupli Color:
По охладителната уредба - намерих оригинален дифузор с две перки,термовключвателя беше сменен с двускоростен,намерих оригинално разширително казанче с датчик,радиатора беше боядисан в черно:
Всичко по колата трябва да е оригинално,затова и предпочетох това казанче през новите бели китайски:
Колектора и капака на клапаните бяха полирани наново,предишния път имаше доста пропуски, пък и бяха матирали през годините:
Последна промяна от Жоро Делчев на Съб 18 авг 2012 12:17, променено общо 1 път.
Не мисля,виждал съм доста черни радиатори фабрично(не VW),мислех за нов, но този е оригиналния на мотора а напоследък всичко ново е под всякаква критика
Колата май става единствен в България Макар , че в по предишните постове беше написал , че колата ще пропусне всички мероприятия тази година но все пак да питам...на Узана дали ще и се радваме ??
Идеята на "новия" моторен отсек беше автентичност на всички детайли с годините на колата - това означаваше смяна на въздуховоди,филтърна кутия и горивопроводите на дюзите.Лека полека частите бяха набавени благодарение на приятелите Sashobas и Valentin Jekov и Форума: