Чухте ли че февруари 2011 първите бълг. коли са на пазара?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
nurv
Мнения: 1664
Регистриран на: Пон 04 фев 2008 10:13
Автомобил: Audi A6
Двигател: ALF
Местоположение: София, Младост 3

Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бълг. коли са на пазара?

Мнениеот nurv » Пон 30 апр 2012 23:48


В завода на Литекс Моторс към момента са заети над 120 души, като средната възраст на операторите е 19 години, а на инженерите е 25 години. В ръководния екип участват чуждестранни консултанти и мениджъри с дългогодишен опит в производството на водещи световни автомобилни марки. При пълен капацитет на завода от 50 000 автомобила годишно в него се очаква да бъдат заети близо 2 000 души. Българската компания прилага на практика една от най-съвременните мениджмънт системи за производство на автомобили в света


Източник: http://www.greatwall.bg/za-liteks-motors.html




Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1749
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бълг. коли са на пазара?

Мнениеот MMX » Сря 02 май 2012 10:23


nurv написа:В завода на Литекс Моторс към момента са заети над 120 души, като средната възраст на операторите е 19 години, а на инженерите е 25 години.


Направо съм потресен от тая гигантска "заетост" на цели 120 души. А средната възраст на тъй наречените "инженери" е още по-впечатляваща :)


Потребителски аватар
stoi4o.d
Мнения: 3332
Регистриран на: Съб 27 фев 2010 17:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бълг. коли са на пазара?

Мнениеот stoi4o.d » Сря 02 май 2012 10:37


MMX написа:Направо съм потресен от тая гигантска "заетост" на цели 120 души. А средната възраст на тъй наречените "инженери" е още по-впечатляваща :)

Млад и амбициозен екип,отлично :да:


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1749
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бълг. коли са на пазара?

Мнениеот MMX » Сря 02 май 2012 11:50


BG_Golf4e написа:
MMX написа:Направо съм потресен от тая гигантска "заетост" на цели 120 души. А средната възраст на тъй наречените "инженери" е още по-впечатляваща :)

Млад и амбициозен екип,отлично :да:

Вярно, млад е. Може би и амбициозен. Само че да вземем да изчакаме 4-5 години да се научат кое как се прави, а? Особено инженерите - учили са минимум до 23 години, ако не и до 24. На 25 какво точно могат - да пишат (преписват) проекти и курсови работи или да кълват за сесия? Всъщност ясно е, че местните инженери няма да проектират и измислят нищо - просто са работници за малко по-сложни действия, където случайно хванат младеж няма да се ориентира в терминологията.


Потребителски аватар
ak_47
Мнения: 190
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бълг. коли са на пазара?

Мнениеот ak_47 » Сря 02 май 2012 13:36


MMX написа:Особено инженерите - учили са минимум до 23 години, ако не и до 24. На 25 какво точно могат - да пишат (преписват) проекти и курсови работи или да кълват за сесия? Всъщност ясно е, че местните инженери няма да проектират и измислят нищо - просто са работници за малко по-сложни действия, където случайно хванат младеж няма да се ориентира в терминологията.

Ами то понеже мащабната българска автомобилна индустрия е подготвяла кадри с десетилетия. По-добре е в началото да гледат наготово, да натрупат опит. Като станат инженери с по 5-10 години опит, ще започнат да измислят и те. Автомобилните гиганти, като изкарват нов модел, да не би да го почват от нулата ? Сядат на масата, земат една каса бира и почват. Има си развойни отдели и т.н. Тук засега идеята е да се сглобяват, дай боже в бъдеще повечето агрегати и да се произвеждат тук. Защо все така черногледо трябва да гледаме на всичко, не мога да разбера ? Да не би за Москвичите едно време в Ловеч да са правили проекти наши инженери ? Пак е сглобявано. Виж, ако това производство беше останало, сега можеше и да имаме готови кадри да измислят нещо ново, съвсем "собствено" производство.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бълг. коли са на пазара?

Мнениеот radi_nrj » Сря 02 май 2012 14:58


Ай стига черногледство! Основателя на Хюндай е държал една малка железария пък глей до къде стигна. Може някой от тези млади инженери след време да стане собственик на автомобилен концерн :D


Потребителски аватар
luciuz
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 11 юни 2004 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бълг. коли са на пазара?

Мнениеот luciuz » Сря 02 май 2012 15:17


Ръководният състав на комплекса (или както му викат "Plant") са от UK, които са работили в заводи на Нисан и Тойота. Работили са в екип преди това и са наети в пакет.

На всяко място в поточната линия има подробни указания на български и английски придружени със снимков материал. Накрая на поточната линия всяка кола има супер подробен паспорт с дейности и баркод на служителя извършил операцията. Например ако някой кабел не е закачен правилно може да се разбере точно кой служител го е направил.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бълг. коли са на пазара?

Мнениеот nikson85 » Чет 03 май 2012 10:02


ще ги видим колите дали ще издържат на над 500 000км пробег, така както фолксвагините издържат. mhihi
хората на чисто нов голф 5 за 4 години навъртат по около 200 000км. правете си изводите, ако искате проверете в германското мобиле.
да не говорим за голф тройките които вече гонят 700 000км и още работят. mhihi


kiril_bulgaria
Мнения: 594
Регистриран на: Съб 28 фев 2009 21:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Царево / Бургас

Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бълг. коли са на пазара?

Мнениеот kiril_bulgaria » Чет 03 май 2012 10:35


Ей, голяма хвалба, че след като хората ги изхвърлят, ние им се радваме на "нов внос".
Новата кола си е нова. Само който не е карал нова кола, само той не знае удоволствието.
За съжаление бизнеса на джамбазите ще залезе, Спирката на таралястниците ще бъде Надин.
И след като знаем, че ще има преразглеждане на данъците > колкото е по-стара колата, толкова повече данък ще се плаща, аз мисля, че ще намерят добро място на пазара. Особено пикапите.
Някой от пишещите тук сигурно незнаят къде е Ловеч,ама говорят против коли, които само на картинка са виждали.
Дори това, че реномираните марки ща намалят цените си в България, трябва да Ви радва!

Че се повреждат? Ами влезте в които и да е орторизиран сервиз в задният двор, на която и да е престижна марка, и ще видите колко коли чакат за гаранционен ремонт. Ама всички си мълчат.

Допълнение: Ето тук един отзив за Мерцедес. Това не значи, че като има един такъв екземпляр, трябва всички Мерцедеси да бъдат под един знаменател.
Отзыв о Mercedes-Benz E 2002 г.в.
http://auto.jee.ru/reviews/?brand_id=83 ... 7ed2376640

Както знаете, Полиция, Гранична, Митница, Горско,Елетро и други ДЪРЖАВНИ институции ще са сред първите купувачи на тези автомобили. Ще ги видим, ще ги оценим и всеки от нас ще си направи сметката.


Потребителски аватар
ak_47
Мнения: 190
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бълг. коли са на пазара?

Мнениеот ak_47 » Чет 03 май 2012 14:35


kiril_bulgaria написа:Както знаете, Полиция, Гранична, Митница, Горско,Елетро и други ДЪРЖАВНИ институции ще са сред първите купувачи на тези автомобили. Ще ги видим, ще ги оценим и всеки от нас ще си направи сметката.
:да:
Голяма част от отрицателния ни външно търговски баланс е за сметка на новите автомобили които внасяме.Това е една от стоките, които доскоро изобщо не произвеждахме. Дори и частите за тези коли да се водят като внос у нас, те със сигурност ще се продават над себестойността на този внос, т.е. пак държавата ще е на плюс. Дай боже в утрешен ден в заводите у нас да почнат да се произвеждат повечето части - имаме традиции в машиностроенето, в текстила, в химическата индустрия. И без това в момента маса неща се произвеждат за всякакви марки у нас, но добавената им стойност не е кой знае колко голяма, защото не са краен продукт. А ако почнем да си произвеждаме части за собственото производство, което да изнасяме, е съвсем друга бира :beer Тогава ще почне да има повече пари и за заплати и за пенсии и за пътища и т.н.


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1749
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бълг. коли са на пазара?

Мнениеот MMX » Чет 03 май 2012 14:55


kiril_bulgaria написа:Ей, голяма хвалба, че след като хората ги изхвърлят, ние им се радваме на "нов внос".


Хайде стига простотии.
1) Ако имаш 2000-3000-5000лв и искаш да имаш някаква кола какви са вариантите? Китайски боклук "на лизинг"? Само и само да е нова. По тая логика защо да не си купя джип Нисан на лизинг? Дали ще изплащам 7 или 15 години - "все тая".
2) Ако мога да си купя 3-годишно BMW, смяташ ли че: 2.1) някой я изхвърля защото видиш ли вече е на 3г. и дали на мен или на автоморгата ще я продаде му е все едно; 2.2) ако си купя един китайски аналог по габарити и мощност ще спестя пари и ще имам по-хубава кола (като комфорт, като издържливост и т.н.)?
Големи поклонници на Китай се навъдиха. Около 1930-1940г. доста американци и хора от цял свят са се възхищавали от постиженията на СССР. Дали са били заблудени?


Потребителски аватар
dxd
Мнения: 1174
Регистриран на: Съб 11 фев 2006 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бълг. коли са на пазара?

Мнениеот dxd » Чет 03 май 2012 17:36


MMX написа:
kiril_bulgaria написа:Ей, голяма хвалба, че след като хората ги изхвърлят, ние им се радваме на "нов внос".


Хайде стига простотии.
1) Ако имаш 2000-3000-5000лв и искаш да имаш някаква кола какви са вариантите? Китайски боклук "на лизинг"? Само и само да е нова. По тая логика защо да не си купя джип Нисан на лизинг? Дали ще изплащам 7 или 15 години - "все тая".
2) Ако мога да си купя 3-годишно BMW, смяташ ли че: 2.1) някой я изхвърля защото видиш ли вече е на 3г. и дали на мен или на автоморгата ще я продаде му е все едно; 2.2) ако си купя един китайски аналог по габарити и мощност ще спестя пари и ще имам по-хубава кола (като комфорт, като издържливост и т.н.)?
Големи поклонници на Китай се навъдиха. Около 1930-1940г. доста американци и хора от цял свят са се възхищавали от постиженията на СССР. Дали са били заблудени?

Пич пишеш глупости само и само да си в опозиция и да се намираш на работа-само едно ще ти кажа 15-7 прави 8г-това е доста mhihi mhihi Да и откъде разбра,че е китайски боклук-голям клавиатурен експерт си mhihi mhihi


gp20
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 22 ное 2010 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бълг. коли са на пазара?

Мнениеот gp20 » Сря 09 май 2012 16:25


Относно това какви са им работниците - според мен, въпреки всичко в България има доста способни хора и не е нужно до имаш индивидуален дългогодишен личен опит, за да правиш нещо добре. В крайна сметка в завода си ги изграждат като специалисти и си ги контролират, което е по-добре за крайния продукт.


Потребителски аватар
hooligans
Мнения: 18733
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
Двигател: 1.6 AEE
Местоположение: София

Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бълг. коли са на пазара?

Мнениеот hooligans » Сря 09 май 2012 21:04


Днес видях патрулка от марката :shock


Потребителски аватар
ZeroCool
Мнения: 1840
Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
Автомобил: ImamDa
Двигател: sVatreshnoGorene
Местоположение: Горна Оряховица
Контакти:

Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бълг. коли са на пазара?

Мнениеот ZeroCool » Сря 09 май 2012 21:11


hooligans написа:Днес видях патрулка от марката :shock


Това е похвално.....ако питаш мене....онея там в оная зграда дето и викат народно събрание...всичките трябва да се качат на такива.


Имах въжможността да разлгедам доста обстойно SUV-то Hover...и честно казано въпреки, че принципно съм доста песимистично настроен...на цена от 34 000 (по спомен) джипарата си беше повече от добре....кожи, блокажи, бързи бавни, затъмнени стъкла, камера за заден ход, и разни други екстри които не помня..а и не са ми толквоа интересни....по интересна ми беше ходовата част все пак е SUV...това че е на шаси е доста голям плюс според мен..тросиони....абе добре беше...само времето ще покаже за какво въсщнос иде реч.....минат ли 5-те години тогава може да се говори.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта