Стар Зехтин -става ли да го налея в резорвоара ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
treyyy
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 21 авг 2011 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Стар Зехтин -става ли да го налея в резорвоара ?

Мнениеот treyyy » Пет 11 май 2012 16:29


и на CR няма абсолютно никакви проблеми, какво да е масло ;)


Чак какво да е не, но двутактово на комънрейл няма проблем да се сипва.




Jivko7777
Мнения: 402
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: постоянно...

Re: Стар Зехтин -става ли да го налея в резорвоара ?

Мнениеот Jivko7777 » Пет 11 май 2012 21:08


именно ;)


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Стар Зехтин -става ли да го налея в резорвоара ?

Мнениеот brum » Съб 12 май 2012 8:06


joker написа:Не става въпрос само за смазочни качества,а за комбинация на смазочни качества и подобрено изгаряне...затова немците препоръчват двутактово масло в малки количества ..1:200..


И с какво маслото ще помогне за по-добро изгаряне?

И основното е точно смазочни свойства на нафтата. Нискосярната нафта (последната дето уж се ползва - дизел Евро5 е точно такава) има влошени смазочни свойства. Които при роторни помпи водят до ускорено износване. И точно щото PD и CR моторите нямат роторни помпи не страдат от този проблем.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Стар Зехтин -става ли да го налея в резорвоара ?

Мнениеот Zinoto » Съб 12 май 2012 8:22


brum написа:
joker написа:Не става въпрос само за смазочни качества,а за комбинация на смазочни качества и подобрено изгаряне...затова немците препоръчват двутактово масло в малки количества ..1:200..


И с какво маслото ще помогне за по-добро изгаряне?

И основното е точно смазочни свойства на нафтата. Нискосярната нафта (последната дето уж се ползва - дизел Евро5 е точно такава) има влошени смазочни свойства. Които при роторни помпи водят до ускорено износване. И точно щото PD и CR моторите нямат роторни помпи не страдат от този проблем.

Като не е роторна помпата да не е на принципа на турбото? Напротив особено при тия налягания, които трябва да гони в рейла 1600 - 2000 бара е задължително добро смазване и уплътняване от горивото. При помпа-дюзата в по-малка степен, но пак не е лошо. Освен това това, че е комън-рейл или помпа-дюза в никакъв случай не приближава дюзите механично до тия на бензиновите двигатели. Механичната част е едно към едно с дюзите за дизели с директно впръскване с роторна помпа. Иглата в дюзата заминава по-бързо при лошо мазане от която и да е помпа.


Потребителски аватар
2.4I
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Стар Зехтин -става ли да го налея в резорвоара ?

Мнениеот 2.4I » Съб 12 май 2012 8:46


Zinoto написа:
brum написа:
joker написа:Не става въпрос само за смазочни качества,а за комбинация на смазочни качества и подобрено изгаряне...затова немците препоръчват двутактово масло в малки количества ..1:200..


И с какво маслото ще помогне за по-добро изгаряне?

И основното е точно смазочни свойства на нафтата. Нискосярната нафта (последната дето уж се ползва - дизел Евро5 е точно такава) има влошени смазочни свойства. Които при роторни помпи водят до ускорено износване. И точно щото PD и CR моторите нямат роторни помпи не страдат от този проблем.

Като не е роторна помпата да не е на принципа на турбото? Напротив особено при тия налягания, които трябва да гони в рейла 1600 - 2000 бара е задължително добро смазване и уплътняване от горивото. При помпа-дюзата в по-малка степен, но пак не е лошо. Освен това това, че е комън-рейл или помпа-дюза в никакъв случай не приближава дюзите механично до тия на бензиновите двигатели. Механичната част е едно към едно с дюзите за дизели с директно впръскване с роторна помпа. Иглата в дюзата заминава по-бързо при лошо мазане от която и да е помпа.

Я пак колега ,че възбуди интерес написаното ,но нещо логиката се губи , къде мина от дизел към бензин и обратно ,па накрая?


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Стар Зехтин -става ли да го налея в резорвоара ?

Мнениеот Zinoto » Съб 12 май 2012 8:59


Чети внимателно бензина го намесих, че неговите дюзи нямат нужда от мазане, но при дизела нещата без мазане... :bishop


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Re: Стар Зехтин -става ли да го налея в резорвоара ?

Мнениеот neon » Нед 13 май 2012 1:45


2.4I написа:
neon написа:
jeli vw написа:Здравейте колеги,разполагам с около 300 литра стар гренясал зехтин на около 7-8 години.Интересува ме,мога ли да го налея в резорвоара 50% нафта и 50% зехтин....колата е ауди а3 1.9 тди АХФ

Ако дриснеш и във филтъра на климатика вместо да слагаш ароматизатор те признавам! Може даже да смесиш 50/50 с маргаритки - ефекта ще е подобен.

Колега ако ти отговоря на този коментар подобаващо ,може би ще разсърдя я потребител ,я модератор ,т.е. културно.
Повечето от писалите в темата предполагам пишат коментари които са заключение на опита им ,ако това което си писал е от опит - ОК ,щом си пробвал само с фекалии и повторно със смес явно това ти е вкуса ,няма лошо - щом ти харесва .

Я! Ама ти освен философ и адвокат ще излезе, че си! Само не разбрах кой те натисна та звъниш?!
П.П.Имам опит и с дизела, и с ароматизаторите, и с лайната. С едното съм си карал колата, другото съм го продавал, а с третото понякога си пиша по форумите. На тебе (понеже си философ) оставям да се сетиш кое - къде съм използвал. :kissy:


Потребителски аватар
2.4I
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Стар Зехтин -става ли да го налея в резорвоара ?

Мнениеот 2.4I » Нед 13 май 2012 6:11


neon написа:
2.4I написа:
neon написа:
jeli vw написа:Здравейте колеги,разполагам с около 300 литра стар гренясал зехтин на около 7-8 години.Интересува ме,мога ли да го налея в резорвоара 50% нафта и 50% зехтин....колата е ауди а3 1.9 тди АХФ

Ако дриснеш и във филтъра на климатика вместо да слагаш ароматизатор те признавам! Може даже да смесиш 50/50 с маргаритки - ефекта ще е подобен.

Колега ако ти отговоря на този коментар подобаващо ,може би ще разсърдя я потребител ,я модератор ,т.е. културно.
Повечето от писалите в темата предполагам пишат коментари които са заключение на опита им ,ако това което си писал е от опит - ОК ,щом си пробвал само с фекалии и повторно със смес явно това ти е вкуса ,няма лошо - щом ти харесва .

Я! Ама ти освен философ и адвокат ще излезе, че си! Само не разбрах кой те натисна та звъниш?!
П.П.Имам опит и с дизела, и с ароматизаторите, и с лайната. С едното съм си карал колата, другото съм го продавал, а с третото понякога си пиша по форумите. На тебе (понеже си философ) оставям да се сетиш кое - къде съм използвал. :kissy:

Разбрах защо си така заядлив ,явно бизнеса с лайната не върви ,смени амплоато па барем се очовечиш.
С дизел колко опит имаш не знам ,по това което пишеш не се разбира да имаш такъв ,интересно и колко дизелови машини имаш ,аз имам 6 и бих казал ,че горе-долу съм наясно кое какво може да гори ,въпреки това съвет трудно бих дал в тази насока ,ти как и защо даваш ,че и по начин по който да обидиш хората.


Потребителски аватар
bay mip
Мнения: 108
Регистриран на: Чет 02 окт 2008 20:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Стар Зехтин -става ли да го налея в резорвоара ?

Мнениеот bay mip » Вто 15 май 2012 18:46


Молбата ми е да подбирате изразните средства. Забравих да затворя страницата и детето е успяло да прочете коментарите.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Стар Зехтин -става ли да го налея в резорвоара ?

Мнениеот joker » Вто 15 май 2012 21:07


brum написа:
joker написа:Не става въпрос само за смазочни качества,а за комбинация на смазочни качества и подобрено изгаряне...затова немците препоръчват двутактово масло в малки количества ..1:200..


И с какво маслото ще помогне за по-добро изгаряне?

И основното е точно смазочни свойства на нафтата. Нискосярната нафта (последната дето уж се ползва - дизел Евро5 е точно такава) има влошени смазочни свойства. Които при роторни помпи водят до ускорено износване. И точно щото PD и CR моторите нямат роторни помпи не страдат от този проблем.

viewtopic.php?f=24&t=236604&hilit=%D0%B4%D0%B2%D1%83%D1%82%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BE+%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE
чети преди да пишеш....


xdimitrov
Мнения: 76
Регистриран на: Нед 14 ное 2010 11:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Стар Зехтин -става ли да го налея в резорвоара ?

Мнениеот xdimitrov » Пон 21 май 2012 18:17


колеги начи аз познавам няколко хора приятели мой ...който карат на олио ... и са много доволни и те само ми вкарват офертата да карам и аз моята кола е голф 3 1,9 ТД и се чудя да карам ли и аз на олио... дочух от майстори че голф 3 ТДИ има доста електроника по ГНП-то и не си заслужава да спече някой дюза и да си хварли двигателят...идеята е следната моята количка е 1,9 ТД без електроника на ГНП-то мога ли да си слагам и аз и да карам с олио ??? 50 на 50 дето се вика дайте си мнението...


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Стар Зехтин -става ли да го налея в резорвоара ?

Мнениеот samo_pechka » Пон 21 май 2012 18:48


Чети колега viewtopic.php?f=24&t=182287 Виждам,че и там си отправил същото питане , но като почнеш като мен да четеш отначало,страница по страница ,ще ти стане ясно :wink:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 41 госта