Алтернатор - проблем! - решен

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Алтернатор - проблем! - решен

Мнениеот w_smith » Вто 17 окт 2006 17:52


Ще започна с малко предистория - днес беше много куц ден. При опит да си разгъна огледалото (защо въобще го прибирах) го счупих. Това както и да е, следобяд вдъхновен от тази тема реших да видя как са ми четките на алтернатора. След като го свалих се оказа, че четките са на края на курса и аз реших да ги сменя. Речено сторено отидох в Ауто + купих си четки за 4.20 инсталнах ги по метода на Вили98 (Човека не е виновен, а само тъпата ми глава) получи се горе долу и отидох да сложа релето (това на което, се слагат четките е реле-регулатор нали?), дадох на контакт и тук вече е развръзката - не светна лампата на таблото (с акумулаторчето на нея) и не работи оборотомера(аз съм с печка и оборотомера взима данни от алтернатора). Помагайте с идеи и съвети, какво точно се е объркало ва тази наглед проста работа(проста работа, но не за прости хора).
П.П. Търсачката не помогна.
П.П. 2 Става дума за хафтомобиля от гаража.
П.П. 3 Ако си взема ново реле регулатор нещата ще се оправят ли?

Последна промяна от w_smith на Сря 18 окт 2006 13:23, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Вто 17 окт 2006 18:45


първо провери дали всички кабели си монтирал правилно и дали контактуват добре.не би трябвало да има друга причина ако не си укъсявал някъде.


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот w_smith » Вто 17 окт 2006 18:49


Още едно допълнение, с махнат реле-регулатор като се даде на контакт пак не светва лампата, което ме води на мисълта, че не окъсява. Другото лошо е че нямам мултицет за да премеря дали зарежда(не че знам как става :oops: ).


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 17 окт 2006 18:54


Изображение

Без мултицет или пробен светодиод не си е работа.
Споко едва ли си оплескал нещо голямо.
Огледай жиците пак и ако са наред може да се пробваш с нов цял регулатор с четките.

Последна промяна от L&R на Вто 17 окт 2006 18:57, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Вто 17 окт 2006 18:54


мултицет=10 лв ,това е първото нещо което е трябвало да направиш,да провериш дали зарежда.също така не зарежда и ако крушката на таблато е изгоряла по някакава причина-така че провери и нея.


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот w_smith » Вто 17 окт 2006 18:59


Това ще е утре просто нещата се развиха около 18:30. А диода според мен не е изгорял защото и оборотомера не работи.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 17 окт 2006 21:39


Още един акъл: Да не би, ако си ги запоявал, по кабелчето на четката да се е просмукал тинол и да го е вдървил? И сега просто някоя от четките да не контактува, защото седи свита в четкодържателя?
А и дебелия и тънкия кабел си свързал, нали?


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот w_smith » Сря 18 окт 2006 13:32


Благодаря на всички взели отношение по темата + Ваското №1, който нито ме зане нито ме познава и ми отговори на питането като му се изтъпаних в сервиза. Значи по проблема Васко ме посъветва да мина на варианта нов реле-регулатор, но аз тъп и упорит (а като бонус не обичам да пълня джобовете на магазинерите) реших да презапоя четките и да почистя всичките места, които изглеждаха контактуващи + сложих по едно парченце изолирбанд върху спойките за да изключа окъсяване. Врътнах ключа и о чудо всичко си тръгна както си требе оборотомера си отчита, диода светна когато трябваше, а после изгасна. Премерих го с мултицет без консуматори зарежда на 14.3 волта и съм невероятно доволен. Отново благодаря на всички и на Вили98 за готината му тема. :lock:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 83 госта