относно парно B5.5, 131к.с.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
holi
Мнения: 43
Регистриран на: Сря 15 апр 2009 10:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

относно парно B5.5, 131к.с.

Мнениеот holi » Съб 19 май 2012 10:18


Здравейте колеги!
Въпроса ми е следния... от два месеца нямам парно в автомобила си VW Passat 5.5 1.9 TDI 131 hp. Смених термостата, но се оказа, че не е от него. Правих диагностика, но се оказа, че всичко е ОК. казаха ми, че е запушен радиатора в купето, свалях маркуча, който излиза от него и на истина при работещ двигател, антифриза едвам течеше. Възможно ли е да е това проблема и ако да... къде може да се прочисти, без да се налага демонтаж на радиатора и таблото?

Благодаря предварително :)




Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: относно парно B5.5, 131к.с.

Мнениеот Благовест » Съб 19 май 2012 10:21


Доколкото съм чел тук промивката с разни бози не дава особен ефект...


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: относно парно B5.5, 131к.с.

Мнениеот 6669 » Съб 19 май 2012 10:23


Пробвай с откачане и на 2та маркуча и промивка с водоструйка. Може да са заминали и лопатките на водната помпа и да няма достатъчно циркулация в системата :wink:


Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: относно парно B5.5, 131к.с.

Мнениеот blade84 » Съб 19 май 2012 10:23


Възможно е да е запушен. Може да е имала теч някъде системата и да са сипали добавка за запушване и тя да се е отложила в малкото радиаторче и да го е запушила. От колко време имаш колата? Иначе не ти препоръчвам да сипваш добавки за отпушване, щото някой са много агресивни и ще разядат системата някъде а и в повечето случай не помагат при запушване на малкото радиаторче.


Потребителски аватар
holi
Мнения: 43
Регистриран на: Сря 15 апр 2009 10:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Re: относно парно B5.5, 131к.с.

Мнениеот holi » Съб 19 май 2012 10:28


Карам я втора година и нищо не съм и сипвал. Не смятам да я отпушвам с разни добавки, да не протече като лейка, все пак е автомобил на 10г.
С водоструйка, няма ли опасност от допълнителни деформации или пробиви от силното налягане?


Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: относно парно B5.5, 131к.с.

Мнениеот blade84 » Съб 19 май 2012 10:31


Няма страшно промивай я, ама ако не стане ще се наложи смяна.


Потребителски аватар
holi
Мнения: 43
Регистриран на: Сря 15 апр 2009 10:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Re: относно парно B5.5, 131к.с.

Мнениеот holi » Съб 19 май 2012 10:34


Аз лично съм за смяна, проблема ми е в това, че таблото никога няма да е същото след демонтажа. Това е причината да не го сменям и да търся алтернативен вариант.


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: относно парно B5.5, 131к.с.

Мнениеот 6669 » Съб 19 май 2012 10:44


holi написа:...проблема ми е в това, че таблото никога няма да е същото след демонтажа...

Защо да не е същото, в завода не го отливат по колата :wink:


Потребителски аватар
holi
Мнения: 43
Регистриран на: Сря 15 апр 2009 10:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Re: относно парно B5.5, 131к.с.

Мнениеот holi » Съб 19 май 2012 10:48


Двама мои приятели от сервиза, ми казаха, че след демонтажа на таблото, нещата няма да са същите след това. Фабричната сглобка и монтаж не могат да се постигнат според мен. В краен случай ще се сваля :(


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: относно парно B5.5, 131к.с.

Мнениеот Благовест » Съб 19 май 2012 10:54


Зависи кой пипа :) Ако знаят всички чопчета,болчета и прочеи няма никакъв проблем после,ама ако са някои самодейци... :bishop


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: относно парно B5.5, 131к.с.

Мнениеот 6669 » Съб 19 май 2012 12:28


Благовест написа:Зависи кой пипа :) Ако знаят всички чопчета,болчета и прочеи няма никакъв проблем после,ама ако са някои самодейци... :bishop

Именно :wink:


Потребителски аватар
aliyatin.com
Мнения: 538
Регистриран на: Сря 06 апр 2011 8:54
Автомобил: HONDA CR-V
Двигател: 2008
Местоположение: popovo

Re: относно парно B5.5, 131к.с.

Мнениеот aliyatin.com » Съб 19 май 2012 16:56


Колега ако съм на твое място бих се обърнал към колегата zfa 159.Макар че не ти е много близо. Но аз също не бих си дал колата да и разхвърлят таблото на човек който не е много наясно с нещата.А за проблема аз съм за смяна на радиаторчето!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: относно парно B5.5, 131к.с.

Мнениеот zfa159 » Съб 19 май 2012 20:40


Това табло да не е совалка бе хора mhihi Всъщност ако човек знае къде са му всички болтчета и т.н. и нещата не са потрошени от преди това,таблото си се сваля и си се слага съвсем нормално,без никакви проблеми.При В5 и В5.5 си има водачи навсякъде и таблото си застава точно,както си е било и преди това (не зейват разни луфтове от тук от там).За да се смени радиатора,се сваля всичко по таблото,както и самото табло,сваля се и тялото на парното,което при В5 и В5.5 е едно цяло и не може да се раздели на 2,както при В3 и В4,което налага и фреона от климатика да е източен (откачате се тръбите към изпарителя).Манипулацията струва различно,според сервиза - 0т 80 до 250лв,аз лично го свалям и слагам за 120лв (отделно е източването и наливането на фреона,което се заплаща като за профилактика,понеже системата се зарежда винаги с предписаното количество фреон т.е. се допълва в този случай).
Сега по темата - радиаторчето редовно се запушва,пробва се с промивка отвън,без да се сваля,като се свърже един маркуч от чешмата към радиатора и се пробва в правата посока и на обратно по 10-тина пъти със сериозна струя,за да изкара евентуално някаква мизерия.Обикновено при В5 и В5.5 няма особен ефект и се налага радиатора да се смени.Оригинален радиатор струва 270лв,евтини китайчета има за по 20-25лв,средния клас,които горе-долу стават за нещо и горе-долу топлят,са от порядъка на 60-70лв.
Имат и още един проблем - измята пластмасата между входа и изхода и водата започва да минава директно то входа към изхода,без да върти през тръбите и съответно радиатора спира да топлоотдава и нямате парно,ама ако пипате маркучите и двата са горещи,а при опит за промивка - тече сериозен дебит от чиста вода :)
:beer


Потребителски аватар
holi
Мнения: 43
Регистриран на: Сря 15 апр 2009 10:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Re: относно парно B5.5, 131к.с.

Мнениеот holi » Пон 21 май 2012 9:57


Колега zfa159, аз нямам дебит, никакъв... има ли опастнос от някакви повреди ако го надуя с водоструйка?


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: относно парно B5.5, 131к.с.

Мнениеот 6669 » Вто 22 май 2012 11:49


Не, промил съм десетки радиатори по този начин и никога съм нямал проблеми. Пробвай дали ще се оправи, понеже дебит се губи и от износени лопатки на водната помпа, както споменах по нагоре - също ми се е случвало няколко пъти :idea:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта