Повече въздух ? 1з

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
2.4I
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Повече въздух ? 1з

Мнениеот 2.4I » Съб 19 май 2012 20:33


muns61 написа:Диаметърът на фунията няма нищо общо с напора {налягането} на въздуха.
Физика...

Не слагай зад гърба си нещо което не седи зад него .




Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Повече въздух ? 1з

Мнениеот joker » Съб 19 май 2012 22:05


muns61 написа:Диаметърът на фунията няма нищо общо с напора {налягането} на въздуха.
Физика...

Тук бъркащ...има!С налягането на изхода на фунията.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Повече въздух ? 1з

Мнениеот muns61 » Съб 19 май 2012 22:43


Ако беше така, заборниците на самолетните турбини щяха да са с по-голям диаметър, за да вкарват повече въздух в мотора. Същото е и налягането на воден стълб - на дъното на язовир, дълбок 20 м е 2 атмосфери. Същото налягане има на края на маркуч с диаметър 10 мм, изправен вертикално и дълъг 20 м, пълен с вода.
Така е и при движение - има значение скоростта, не диаметъра и стеснението. При свъхзвукови скорости има един вълнов ефект, затова в заборниците се ползват направляващи конуси - например Миг 21, SR 71.

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Повече въздух ? 1з

Мнениеот samo_pechka » Съб 19 май 2012 22:45


На TSI бензинките не беше ли точно този търсения ефект или се бъркам :oops: механичен и от изгорелите газове задвижвани компресори (т.е. са с два компресора) :roll:


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Повече въздух ? 1з

Мнениеот muns61 » Съб 19 май 2012 22:55


Ne, там се комбинират двата компресора, за да се увеличи оборотния диапазон и да се запази въртящия момент.
Импулсното пълнене го правеха японците, с променлива геометрия на смукателния колектор и използване на резонансна вълна от дросел и клапани. Подобен резонансен ефект се ползва при двутактовите двигатели, с подходящ ауспух.

Последна промяна от muns61 на Съб 19 май 2012 23:01, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Повече въздух ? 1з

Мнениеот samo_pechka » Съб 19 май 2012 22:59


Аха...ясно колега! :kissy: :beer


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6370
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Повече въздух ? 1з

Мнениеот ktamen » Съб 19 май 2012 23:11


joker написа:
muns61 написа:Диаметърът на фунията няма нищо общо с напора {налягането} на въздуха.
Физика...

Тук бъркащ...има!С налягането на изхода на фунията.

:да:
С muns61 май сме учили от различни учебници по физика. С по-голяма фуния се получава и по-високо налягане. Но при ниски скорости (ниски в сравнение със скоростта на въздушните частици) наляганията, които могат да се получат с фуния отпред на колата са твърде малки за да окажат съществено повишаване на мощността.
При достатъчно високи скорости компресора пречи и затова двигателите SR 71 имат специални тръби, по които да минава въздуха заобикаляйки компресора. Смисъла от този конус във въздухозаборника май е точно да се намали отвора му (все едно да намалим диаметъра на фунията) и по този начин да се намали и количеството въздух, което влиза в двигателя.
Аз съм пробвал на стария голф да му сложа фуния, но не направих нищо за да не се обедни сместа. В резултат мощността спадна драстично и можех да вдигна най-много 100км/ч, като още при 40 се усещаше голяма загуба на мощност. Реших, че за няколко процента повече не си струва да продължавам с експериментите и я свалих.
Като се замисля, ако на дъното на фунията има манометър (тоест е затапена и дебита е равен на нула) налягането наистина не зависи от диаметъра, а само от скоростта, но ако черпим някакъв дебит по-голямата фуния ще даде и по-голямо налягане.


Потребителски аватар
2.4I
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Повече въздух ? 1з

Мнениеот 2.4I » Нед 20 май 2012 16:46


ktamen написа:
joker написа:
muns61 написа:Диаметърът на фунията няма нищо общо с напора {налягането} на въздуха.
Физика...

Тук бъркащ...има!С налягането на изхода на фунията.

:да:
С muns61 май сме учили от различни учебници по физика. С по-голяма фуния се получава и по-високо налягане. Но при ниски скорости (ниски в сравнение със скоростта на въздушните частици) наляганията, които могат да се получат с фуния отпред на колата са твърде малки за да окажат съществено повишаване на мощността.
При достатъчно високи скорости компресора пречи и затова двигателите SR 71 имат специални тръби, по които да минава въздуха заобикаляйки компресора. Смисъла от този конус във въздухозаборника май е точно да се намали отвора му (все едно да намалим диаметъра на фунията) и по този начин да се намали и количеството въздух, което влиза в двигателя.
Аз съм пробвал на стария голф да му сложа фуния, но не направих нищо за да не се обедни сместа. В резултат мощността спадна драстично и можех да вдигна най-много 100км/ч, като още при 40 се усещаше голяма загуба на мощност. Реших, че за няколко процента повече не си струва да продължавам с експериментите и я свалих.
Като се замисля, ако на дъното на фунията има манометър (тоест е затапена и дебита е равен на нула) налягането наистина не зависи от диаметъра, а само от скоростта, но ако черпим някакъв дебит по-голямата фуния ще даде и по-голямо налягане.

Мерси колега ,ето пак има полза от форума - разбрах ,че работи идеята без да съм пробвал :D Впрочем при турбо двг налягането и тнт е заводско конструирано да се „саморегулира" ,т.е. там би трябвало да има ефект ,без да се бара дозировката на гориво.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Повече въздух ? 1з

Мнениеот muns61 » Сря 30 окт 2013 21:20


Я дай да видим, след толкова време за размисъл и творчество, каква фуния сътвори и колко бара налягане ти прави? :mrgreen



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: JMJ и 25 госта