muns61 написа:Диаметърът на фунията няма нищо общо с напора {налягането} на въздуха.
Физика...
Не слагай зад гърба си нещо което не седи зад него .
muns61 написа:Диаметърът на фунията няма нищо общо с напора {налягането} на въздуха.
Физика...
muns61 написа:Диаметърът на фунията няма нищо общо с напора {налягането} на въздуха.
Физика...
joker написа:muns61 написа:Диаметърът на фунията няма нищо общо с напора {налягането} на въздуха.
Физика...
Тук бъркащ...има!С налягането на изхода на фунията.
ktamen написа:joker написа:muns61 написа:Диаметърът на фунията няма нищо общо с напора {налягането} на въздуха.
Физика...
Тук бъркащ...има!С налягането на изхода на фунията.
![]()
С muns61 май сме учили от различни учебници по физика. С по-голяма фуния се получава и по-високо налягане. Но при ниски скорости (ниски в сравнение със скоростта на въздушните частици) наляганията, които могат да се получат с фуния отпред на колата са твърде малки за да окажат съществено повишаване на мощността.
При достатъчно високи скорости компресора пречи и затова двигателите SR 71 имат специални тръби, по които да минава въздуха заобикаляйки компресора. Смисъла от този конус във въздухозаборника май е точно да се намали отвора му (все едно да намалим диаметъра на фунията) и по този начин да се намали и количеството въздух, което влиза в двигателя.
Аз съм пробвал на стария голф да му сложа фуния, но не направих нищо за да не се обедни сместа. В резултат мощността спадна драстично и можех да вдигна най-много 100км/ч, като още при 40 се усещаше голяма загуба на мощност. Реших, че за няколко процента повече не си струва да продължавам с експериментите и я свалих.
Като се замисля, ако на дъното на фунията има манометър (тоест е затапена и дебита е равен на нула) налягането наистина не зависи от диаметъра, а само от скоростта, но ако черпим някакъв дебит по-голямата фуния ще даде и по-голямо налягане.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Потребители, разглеждащи този форум: JMJ и 25 госта