Четах във форума че с помоща на на някакъв реактив който се оцветява в различни цветове след проба от антифриза може да се установи за пропуск на гарнитурата на главата.
Моля, пишете ако някой знае къде мога да направя това замерване,че питах в няколко "сервиза " и всички ме гледат мноого умно.Сетих се за вица: По какво си приличат студента на изпит и кучето ? И двамата те гледат умно и ахаа да проговорят.
Шегата настрана , но не искам да свалям главата напразно. Въпроса ми е свързан с темата за "Прегряване на двигател"
Как да проверим за изгоряла гарнитура на главата
batmilko написа:виж като се дава газ, пуши ли бяло от ауспуха
Пуши и с газ и без газ , но двигателя е студен , времето е студено , а пък и аз не я карам сега щото нали термостата ми издъхна.Не виждам да ми връща мехури или пяна в разширителното казанче , не виждам нивото на антифриз да е паднало , но пък видях че има мъничко пресечено масълце на капачката за маслото.А и от както термостата блокира не съм карал колата , дори ме достраша да я прибера на ход , въпреки че ми оставаха десетина километра ( извънградско ) та ме теглиха.
- Undertaker
- Мнения: 158
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 12:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Виж маслото как е - да не е пресекло. Виж и антифриза как е. Не помня дали бяхме говорили с тебе дали ти губи антифриз. Един от най-точните начини е проверка на маркучите на загряла кола - ако са твърди ЛОШО.
Има няколко варианта да духне гарнитурата - между цилинтър и водна магистрала, м-у цилиндър и маслена, между маслена и водна.
Мисля че ако не се бъркам това е второ прегряване /нали беше с тъмен Пасат седан/. Най-вероятно си кривнал главата още първия път.
А за твое успокоение 80% от моторите които съм отварял са били ABS и са отваряни за гарнитура и шлайф /поради прегряване, смесване на масло и вода и т.н./
Има няколко варианта да духне гарнитурата - между цилинтър и водна магистрала, м-у цилиндър и маслена, между маслена и водна.
Мисля че ако не се бъркам това е второ прегряване /нали беше с тъмен Пасат седан/. Най-вероятно си кривнал главата още първия път.
А за твое успокоение 80% от моторите които съм отварял са били ABS и са отваряни за гарнитура и шлайф /поради прегряване, смесване на масло и вода и т.н./
- IvoG
- Мнения: 861
- Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
- Автомобил: Golf III
- Двигател: 2.0 AGG
- Местоположение: София
Re: Как да проверим за изгоряла гарнитура на главата
niviat написа:Четах във форума че с помоща на на някакъв реактив който се оцветява в различни цветове след проба от антифриза може да се установи за пропуск на гарнитурата на главата.
Моля, пишете ако някой знае къде мога да направя това замерване,че питах в няколко "сервиза " и всички ме гледат мноого умно.Сетих се за вица: По какво си приличат студента на изпит и кучето ? И двамата те гледат умно и ахаа да проговорят.
Шегата настрана , но не искам да свалям главата напразно. Въпроса ми е свързан с темата за "Прегряване на двигател"
И аз съм чувал за този тест наистина ще е полезно ако някой го е пробвал да сподели от каде може да се намери.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Ами аз съм го пробвал (с неприятни резултати, защото теста беше положителен), а и аз бях писал за него във форума.
Теста е съвсем точен и дава еднозначен отговор, докато това до колко са твърди маркучите може да определи (и то приблизително) човек, който се е сблъсквал и с двата варианта: т.е. изправна и неизправна гарнитура.
За съжаление, мога да кажа къде може да се напрви подобен тест само в Пловдив. За в София не знам...
Теста е съвсем точен и дава еднозначен отговор, докато това до колко са твърди маркучите може да определи (и то приблизително) човек, който се е сблъсквал и с двата варианта: т.е. изправна и неизправна гарнитура.
За съжаление, мога да кажа къде може да се напрви подобен тест само в Пловдив. За в София не знам...
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
погледни свещите на колата - ако е вкарвала вода в цилиндрите стоят като измити, но имат наклеп - особено се вижда вътре в свеща около порцелановата изолация.
и ако гори антифриз сутрин най-често ще работи на 3 цилиндъра, понеже от загряло състояние на двигателя, като го оставиш в покой - антифриз се стича в цилиндрите и после като запалиш - в този цилиндър в който има антифриз не работи равномерно, докато не го гори - това е най-показателно за изгнила гарнитура или недай си боже пукната глава.
Това, че по капачката на маслото има пресечено е нормално, тъй като топлото масло олива капака на клапаните и като изстива се образува конденз - споко.
Желая ти успех.
и ако гори антифриз сутрин най-често ще работи на 3 цилиндъра, понеже от загряло състояние на двигателя, като го оставиш в покой - антифриз се стича в цилиндрите и после като запалиш - в този цилиндър в който има антифриз не работи равномерно, докато не го гори - това е най-показателно за изгнила гарнитура или недай си боже пукната глава.
Това, че по капачката на маслото има пресечено е нормално, тъй като топлото масло олива капака на клапаните и като изстива се образува конденз - споко.
Желая ти успех.
°niksi° написа:Виж маслото как е - да не е пресекло. Виж и антифриза как е. Не помня дали бяхме говорили с тебе дали ти губи антифриз. Един от най-точните начини е проверка на маркучите на загряла кола - ако са твърди ЛОШО.
Има няколко варианта да духне гарнитурата - между цилинтър и водна магистрала, м-у цилиндър и маслена, между маслена и водна.
Мисля че ако не се бъркам това е второ прегряване /нали беше с тъмен Пасат седан/. Най-вероятно си кривнал главата още първия път.
А за твое успокоение 80% от моторите които съм отварял са били ABS и са отваряни за гарнитура и шлайф /поради прегряване, смесване на масло и вода и т.н./
Маслото в картера не е пресечено. Нивото на антифриза е ОК . След "прегряването" палих само ведняж двигателя да загрее да видя дали пък няма да отвори термостата . Също бях отворил капачката на разш. казанче и не видях в антифриза да се появяват мехурчета , водата си въртеше само нивото се покачи малко ( от мин. да макс. ) в процеса на загряване на двигателя.Това което ме притесни е че след като загасих двигателя видях че се е образувало мъничко пресечено масълце върху капачката за маслото , иначе това в картера е добре , поне от това което виждам върху щеката.
Колкото до прегряването това ми е за първи път , а и не съм сигурен че е прегрята защото показанието на таблото ми беше 90 градуса ( при градско винаги ми е показвало 80-85 градуса ).След потегляне от караулката на околовръсното към МЕТРО веднага темп. падна , но след2-3 км. пак се вдигна и когато достигна до около 95 гр. спрях колата.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта