Как да проверим за изгоряла гарнитура на главата

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Как да проверим за изгоряла гарнитура на главата

Мнениеот niviat » Сря 18 окт 2006 14:17


Четах във форума че с помоща на на някакъв реактив който се оцветява в различни цветове след проба от антифриза може да се установи за пропуск на гарнитурата на главата.
Моля, пишете ако някой знае къде мога да направя това замерване,че питах в няколко "сервиза " и всички ме гледат мноого умно.Сетих се за вица: По какво си приличат студента на изпит и кучето ? И двамата те гледат умно и ахаа да проговорят.
Шегата настрана , но не искам да свалям главата напразно. Въпроса ми е свързан с темата за "Прегряване на двигател"




Потребителски аватар
batmilko
Мнения: 8857
Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
Автомобил: Opel Zafira
Двигател: 1900 CDTI
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batmilko » Сря 18 окт 2006 14:21


виж като се дава газ, пуши ли бяло от ауспуха


Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niviat » Сря 18 окт 2006 14:43


batmilko написа:виж като се дава газ, пуши ли бяло от ауспуха

Пуши и с газ и без газ , но двигателя е студен , времето е студено , а пък и аз не я карам сега щото нали термостата ми издъхна.Не виждам да ми връща мехури или пяна в разширителното казанче , не виждам нивото на антифриз да е паднало , но пък видях че има мъничко пресечено масълце на капачката за маслото.А и от както термостата блокира не съм карал колата , дори ме достраша да я прибера на ход , въпреки че ми оставаха десетина километра ( извънградско ) та ме теглиха.


Потребителски аватар
Undertaker
Мнения: 158
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 12:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово
Контакти:

Мнениеот Undertaker » Сря 18 окт 2006 15:59


И на мен ми пуши бяло, и на топъл и на студен двигател. Върху ръката ми зад ауспуха се образува конденз, не е мазно и не мирише.Интересно ми е дали и моя случай е като твоя.


Потребителски аватар
dxd
Мнения: 1174
Регистриран на: Съб 11 фев 2006 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dxd » Чет 19 окт 2006 16:19


За конденза е нормално ако караш на газ при мен направо си тече водицата :wink:


Потребителски аватар
SLO
Мнения: 185
Регистриран на: Съб 02 юли 2005 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот SLO » Чет 19 окт 2006 16:32


Ще ти надува маркучите,ще гори антифриз,белия пушек отзад ще е доста изразен.Това е в опщи линии.


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6383
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Чет 19 окт 2006 19:58


SLO написа:Ще ти надува маркучите,ще гори антифриз,белия пушек отзад ще е доста изразен.Това е в опщи линии.
:да:


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alexx » Чет 19 окт 2006 20:04


то горе долу 150000 кара една гарнитура така че се стягай и сваляй ако не е правено досега, а ако е X-Ray на главата


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Чет 19 окт 2006 22:48


Виж маслото как е - да не е пресекло. Виж и антифриза как е. Не помня дали бяхме говорили с тебе дали ти губи антифриз. Един от най-точните начини е проверка на маркучите на загряла кола - ако са твърди ЛОШО.
Има няколко варианта да духне гарнитурата - между цилинтър и водна магистрала, м-у цилиндър и маслена, между маслена и водна.
Мисля че ако не се бъркам това е второ прегряване /нали беше с тъмен Пасат седан/. Най-вероятно си кривнал главата още първия път.
А за твое успокоение 80% от моторите които съм отварял са били ABS и са отваряни за гарнитура и шлайф /поради прегряване, смесване на масло и вода и т.н./


Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Re: Как да проверим за изгоряла гарнитура на главата

Мнениеот IvoG » Чет 19 окт 2006 23:08


niviat написа:Четах във форума че с помоща на на някакъв реактив който се оцветява в различни цветове след проба от антифриза може да се установи за пропуск на гарнитурата на главата.
Моля, пишете ако някой знае къде мога да направя това замерване,че питах в няколко "сервиза " и всички ме гледат мноого умно.Сетих се за вица: По какво си приличат студента на изпит и кучето ? И двамата те гледат умно и ахаа да проговорят.
Шегата настрана , но не искам да свалям главата напразно. Въпроса ми е свързан с темата за "Прегряване на двигател"

И аз съм чувал за този тест наистина ще е полезно ако някой го е пробвал да сподели от каде може да се намери.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 20 окт 2006 0:17


Ами аз съм го пробвал (с неприятни резултати, защото теста беше положителен), а и аз бях писал за него във форума.
Теста е съвсем точен и дава еднозначен отговор, докато това до колко са твърди маркучите може да определи (и то приблизително) човек, който се е сблъсквал и с двата варианта: т.е. изправна и неизправна гарнитура.
За съжаление, мога да кажа къде може да се напрви подобен тест само в Пловдив. За в София не знам...


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 20 окт 2006 7:37


погледни свещите на колата - ако е вкарвала вода в цилиндрите стоят като измити, но имат наклеп - особено се вижда вътре в свеща около порцелановата изолация.
и ако гори антифриз сутрин най-често ще работи на 3 цилиндъра, понеже от загряло състояние на двигателя, като го оставиш в покой - антифриз се стича в цилиндрите и после като запалиш - в този цилиндър в който има антифриз не работи равномерно, докато не го гори - това е най-показателно за изгнила гарнитура или недай си боже пукната глава.

Това, че по капачката на маслото има пресечено е нормално, тъй като топлото масло олива капака на клапаните и като изстива се образува конденз - споко.
Желая ти успех.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 20 окт 2006 7:46


°niksi° написа:А за твое успокоение 80% от моторите които съм отварял са били ABS и са отваряни за гарнитура и шлайф /поради прегряване, смесване на масло и вода и т.н./

Ти ма оправи тотално :roll: Че що тогава смених Опела с Пасат?


Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niviat » Пет 20 окт 2006 8:27


°niksi° написа:Виж маслото как е - да не е пресекло. Виж и антифриза как е. Не помня дали бяхме говорили с тебе дали ти губи антифриз. Един от най-точните начини е проверка на маркучите на загряла кола - ако са твърди ЛОШО.
Има няколко варианта да духне гарнитурата - между цилинтър и водна магистрала, м-у цилиндър и маслена, между маслена и водна.
Мисля че ако не се бъркам това е второ прегряване /нали беше с тъмен Пасат седан/. Най-вероятно си кривнал главата още първия път.
А за твое успокоение 80% от моторите които съм отварял са били ABS и са отваряни за гарнитура и шлайф /поради прегряване, смесване на масло и вода и т.н./

Маслото в картера не е пресечено. Нивото на антифриза е ОК . След "прегряването" палих само ведняж двигателя да загрее да видя дали пък няма да отвори термостата . Също бях отворил капачката на разш. казанче и не видях в антифриза да се появяват мехурчета , водата си въртеше само нивото се покачи малко ( от мин. да макс. ) в процеса на загряване на двигателя.Това което ме притесни е че след като загасих двигателя видях че се е образувало мъничко пресечено масълце върху капачката за маслото , иначе това в картера е добре , поне от това което виждам върху щеката.
Колкото до прегряването това ми е за първи път , а и не съм сигурен че е прегрята защото показанието на таблото ми беше 90 градуса ( при градско винаги ми е показвало 80-85 градуса ).След потегляне от караулката на околовръсното към МЕТРО веднага темп. падна , но след2-3 км. пак се вдигна и когато достигна до около 95 гр. спрях колата.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 20 окт 2006 8:30


от това което описваш - нямаш проблеми с двигателя - със сигурност не е прегрят - а 95 градуса не са температура за да прегрее.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта