Плавно регулиране на скоростта на чистачките?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
spokomen
Мнения: 188
Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
Местоположение: София
Контакти:

Плавно регулиране на скоростта на чистачките?

Мнениеот spokomen » Вто 01 фев 2005 21:07


Някой знае ли дали това може да се направи на Пасата? Последните две седмици си мисля за това. Като карам в зависимост от условията се случва най бавната скорост( тази с интервалите в долно положение на лоста) да ми е или малко бавна или малко бърза. Карал съм кола която фабрично има възможност за регулиране на интервала на включване и скоростта на чистачките. Страшно е удобно - поне според мен. Та си мисля знае ли някой от какво зависи продължителността на паузата между две движения на чистачките на Пасата? Ако тази пауза с малка интервенция може да се направи регулируема - няма да е зле.




Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Вто 01 фев 2005 22:23


Работата става с потенциометър - имах един който искара един ден и изгърмя - ма бе6е страшно удобно - търсил съм по ел-магазините ма няма такъв голям ампираж - и съм решил да си направя сам - ако се сещате как са направени старите потенциометри едно цилиндърче, а стените му са увити в проводник, ма това е досра ретро и си мисля, че някой елтехниче може да измисли нещо по хитро, а има и още - каних се да пробвам как ще стане с потенциометъра от лампите в къщи, ма да се получи работата е малко вероятно - все пак ако пробва някой да свирка кво стая :wink:
За релето мисля най-лесният вариант е да се сложи още едно реле от друга кола и да се ползват степените на 2 релета...


Потребителски аватар
bomini
Мнения: 3037
Регистриран на: Чет 14 окт 2004 19:41
Автомобил: Audi A4 Quattro
Двигател: AVF
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Мнениеот bomini » Сря 02 фев 2005 1:26


Ами по принцип при мен си има начин за регулиране на бързината на чистачките при натиснато лостче надолу... Това става, като включиш надолу, изключиш и пак включиш.., та паузата която си направил е паузата, с която ще ти чистят чистачките :wink:


Потребителски аватар
spokomen
Мнения: 188
Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот spokomen » Сря 02 фев 2005 1:58


BuGmaN написа:Работата става с потенциометър - имах един който искара един ден и изгърмя - ма бе6е страшно удобно - ...

Не знам как си го вързал този потенциометър та е изгърмял. Ако имаш подробна схема на системата за чистачките и я постнеш може би ще помогне. От volkswagen.msk.ru си свалих някакви схеми , но да си призная трудно се ориентирам в тях ( да не кажа никак :( ). Предполагам, че релето не е просто реле а някаква комбинация между обикновенно реле и реле за време. Това са само теоретични предположения тъй като изобщо не знам как работи , но може би в първото положение нагоре се подава постоянно напрежение на моторчето и чистачките работят непрекъснато . В следващото положение може би напрежението е по високо и те работят пак непрекъснато но по бързо. В положение надолу обаче трябва вече реле за време. ( май) Трябва някаква електроника. Предполагам един два транзистора или интегрална схема и една RC група от която зависят интервалите. Ако има подробна схема и на мястото на резистора се върже потенциометър ( ако расъжденията ми изобщо са верни за начина на работа на чистачките) може би ще се регулират плавно оборотите като максимума ще е положение 1 нагоре.Ако нещата са така както си ги представям няма нужда от мощен потенциометър. По всяка вероятност съпротивлението в RC групата е маломощно. Сигурно схемата е по сложна защото не знам как се броят трите оборота когато дръпна лоста към мен и включа и пръскалката .... Просто ако някой има схема включваща и подробната електроника на релето или някаква платка към него - може да излезе нещо.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пон 07 мар 2005 18:05


Най - евтино според мен от моргите. Обиколете и търсете от ФИАТ 125Р -имаха електронно реле .Намира се отляво под километража.Закрепено е с 2 винта , "Копчето" на потенциометъра с един назъбен диск около 70мм диаметър,който се показва малко. На кабела има съединител с 4 клеми.Ако някой се сдобие с такъв да ми пише- имам схемата на свързване, както и на самото реле.
Другият начин е да се направи електронно реле за време /може и с таймер 555 може и с транзистори с регулируемо време от потенциометър.Изходният транзистор командва 1 реле което от своя страна ел.мотора на чистачките.
Ако е от Варна мога да му дам и схема/ иначе съм затруднен със сканирането/.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта