Плавно регулиране на скоростта на чистачките?
					Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
	Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- spokomen
 - Мнения: 188
 - Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
 - Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
 - Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Плавно регулиране на скоростта на чистачките?
Някой знае ли дали това може да се направи на Пасата? Последните две седмици си мисля за това. Като карам в зависимост от условията се случва най бавната скорост( тази с интервалите в долно положение на лоста) да ми е или малко бавна или малко бърза. Карал съм кола която фабрично има възможност за регулиране на интервала на включване и скоростта на чистачките. Страшно е удобно - поне според мен. Та си мисля знае ли някой от какво зависи продължителността на паузата между две движения на чистачките на Пасата? Ако тази пауза с малка интервенция може да се направи регулируема - няма да е зле.
			
									
									- BuGmaN
 - Мнения: 3037
 - Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: Бургас
 - Контакти:
 
Работата става с потенциометър - имах един който искара един ден и изгърмя - ма бе6е страшно удобно - търсил съм по ел-магазините ма няма такъв голям ампираж - и съм решил да си направя сам - ако се сещате как са направени старите потенциометри едно цилиндърче, а стените му са увити в проводник, ма това е досра ретро и си мисля, че някой елтехниче може да измисли нещо по хитро, а има и още - каних се да пробвам как ще стане с потенциометъра от лампите в къщи, ма да се получи работата е малко вероятно - все пак ако пробва някой да свирка кво стая 
 
За релето мисля най-лесният вариант е да се сложи още едно реле от друга кола и да се ползват степените на 2 релета...
			
									
										
						За релето мисля най-лесният вариант е да се сложи още едно реле от друга кола и да се ползват степените на 2 релета...
- spokomen
 - Мнения: 188
 - Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
 - Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
 - Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
BuGmaN написа:Работата става с потенциометър - имах един който искара един ден и изгърмя - ма бе6е страшно удобно - ...
Не знам как си го вързал този потенциометър та е изгърмял. Ако имаш подробна схема на системата за чистачките и я постнеш може би ще помогне. От volkswagen.msk.ru си свалих някакви схеми , но да си призная трудно се ориентирам в тях ( да не кажа никак
- kris11
 - VW експерт

 - Мнения: 13563
 - Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
 - Автомобил: VW Sharan 7M8
 - Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
 - Местоположение: Варна
 - Контакти:
 
Най - евтино според мен от моргите. Обиколете и търсете от ФИАТ 125Р -имаха електронно реле .Намира се отляво под километража.Закрепено е с 2 винта , "Копчето" на потенциометъра с един назъбен диск около 70мм диаметър,който се показва малко. На кабела има съединител с 4 клеми.Ако някой се сдобие с такъв да ми пише- имам схемата на свързване, както и на самото реле.
Другият начин е да се направи електронно реле за време /може и с таймер 555 може и с транзистори с регулируемо време от потенциометър.Изходният транзистор командва 1 реле което от своя страна ел.мотора на чистачките.
Ако е от Варна мога да му дам и схема/ иначе съм затруднен със сканирането/.
			
									
										
						Другият начин е да се направи електронно реле за време /може и с таймер 555 може и с транзистори с регулируемо време от потенциометър.Изходният транзистор командва 1 реле което от своя страна ел.мотора на чистачките.
Ако е от Варна мога да му дам и схема/ иначе съм затруднен със сканирането/.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта