Слаба изходна температура на климатроника Б5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Marshala90
Мнения: 88
Регистриран на: Пет 27 май 2011 18:45
Автомобил: Skoda Superb II VW Passat B5
Двигател:
Местоположение: България

Слаба изходна температура на климатроника Б5

Мнениеот Marshala90 » Чет 07 юни 2012 13:39


Здравейте!
На колата (Пасат Б5 1.9 TDI 110 к.с.) се оказа, че "не й работи" климатроника. По-точно работи, но изходната му температура е някъде около около 17 градуса което е доста топло и е абсурдно да охлади някога купето в тази жега. Бях тук на едно място да дозаредят фреон (имаше някой грам за дозареждане в рамките на нормалното), след 10-на дни ходих да проверят дали е изтекал и нямаше теч, казаха, че "уж" налягането и той било добре, перката си работила, компресора също, но температурата от въздоховодите е 17 градуса. Смениха ми и капилярната тръбичка или там как точно беше, тя е некав вид филтърче или поне така ми се струва като я видях, но имаше доста наслоени метални частици по нея или по-точно в горния й край. Някакви идей от какво може да е този проблем, че лятото без климатроник... :)




Станимир 45
Мнения: 82
Регистриран на: Вто 23 авг 2011 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Слаба изходна температура на климатроника

Мнениеот Станимир 45 » Чет 07 юни 2012 15:13


Някви неестествени звуци откъм компресора да се чуват (стържене ,тропане)?


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Слаба изходна температура на климатроника

Мнениеот Благовест » Чет 07 юни 2012 15:23


Тази тръбичка,която са ти сменили редуцира налягането на фреона,а наличието на стружки не е добър показател...
А това,че има налягане,пък не охлажда-може да е фреон-менте.
Можеш да се обърнеш към нашето гуру в климатичните системи-zfa159 :beer

Последна промяна от Благовест на Чет 07 юни 2012 18:40, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Слаба изходна температура на климатроника

Мнениеот pe6kata » Чет 07 юни 2012 18:38


Marshala90 написа:Здравейте!


здр. тия дето са ти пипали колата, какво обяснение ти дадоха за неработещия ти климатик, взе пак са ти взели парите, а резултат няма?

Кое налагане е добре- това на рабнотеща система или в покой? Има голяма разлика

пипни си дебелата тръба, без значение къде, трябва да е студена. Тънката тръба трябва да е от топла до гореща, или пък кондензатора(климатичния радиатор). Това означава, че разгледана като хлдаилник, системата работи.Няма ли загряване, означавва че компресора не нагнетява.

С тия стружки не е добре работата, да знаеш


Потребителски аватар
Marshala90
Мнения: 88
Регистриран на: Пет 27 май 2011 18:45
Автомобил: Skoda Superb II VW Passat B5
Двигател:
Местоположение: България

Re: Слаба изходна температура на климатроника Б5

Мнениеот Marshala90 » Чет 07 юни 2012 22:30


Станимир 45 написа:Някви неестествени звуци откъм компресора да се чуват (стържене ,тропане)?

Ммм... не или тъй казано ремъка малко свиреше (стегнаха го малко и се оправи, но сиг. ще трябва да се смени).
Благовест написа:Тази тръбичка,която са ти сменили редуцира налягането на фреона,а наличието на стружки не е добър показател...
А това,че има налягане,пък не охлажда-може да е фреон-менте.
Можеш да се обърнеш към нашето гуру в климатичните системи-zfa159 :beer

Ами те зареждат целия град дето се вика (Свиленград) и надали е заради това (преди зареждането си имаше фреон около 500гр. и пак не можеше да охлажда).
pe6kata написа:здр. тия дето са ти пипали колата, какво обяснение ти дадоха за неработещия ти климатик, взе пак са ти взели парите, а резултат няма?

Кое налагане е добре- това на рабнотеща система или в покой? Има голяма разлика

пипни си дебелата тръба, без значение къде, трябва да е студена. Тънката тръба трябва да е от топла до гореща, или пък кондензатора(климатичния радиатор). Това означава, че разгледана като хлдаилник, системата работи.Няма ли загряване, означавва че компресора не нагнетява.

С тия стружки не е добре работата, да знаеш

Не знам, ще те излъжа дали в покой или работеща, но тази дебелата съм забелязал ще направо е "изпотена" т.е. студена е при допир, а за другата не съм я барал за да видя състоянието й.
Утре един каза, че ще го види и каза, че имало вариант да смесва топлия със студения въздух (първо ме пита дали духа топло и му отговорих, че духа) и оттам да бил проблема, но...
Евентуално ако ония утре не намери нищо/не го оправи,, в събота ще ходя към София и може се свържа с zfa, разбирра се ако на него ще му е удобно да му хвърли едко око:.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Слаба изходна температура на климатроника Б5

Мнениеот pe6kata » Чет 07 юни 2012 22:51


щом дебелата тръба е студена и кондензира, значи системата работи и е изправна. Това трябва да го прави през цялата си дължина до компресора. Проблемът е в клапите/моторчетатза клапите в този случай, бърка се смесването на въздуха. Казвам со с уговорката, че дебелата тръба е студена, както твърдиш.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Слаба изходна температура на климатроника Б5

Мнениеот zfa159 » Пет 08 юни 2012 8:27


От фреон до фреон има разлика,като всичко друго в БГ има истински и менте....Зависи с какво е била пълна,с какво е пълна и сега.Иначе колегата е напълно прав - ако дебелата тръба е студена (дори трябва да има конденз по нея),тогава климатика работи добре и проблемът трябва да се търси в мотора за топло/студено под таблото (не отваря до край или въобще не се движи и т.н.).
:beer


Потребителски аватар
Marshala90
Мнения: 88
Регистриран на: Пет 27 май 2011 18:45
Автомобил: Skoda Superb II VW Passat B5
Двигател:
Местоположение: България

Re: Слаба изходна температура на климатроника Б5

Мнениеот Marshala90 » Пет 08 юни 2012 14:29


Значи днеска бях при един друг който закачи само машината за фреон за да види налягането и каза, че има проблем с компресора (уж при предния който бях беше нормално всичко.... -_-). Едните показатели на оборот бяха около 150, адругия около 50. Каот направи 2k оборота единия се повиши на около 190, а другия падна на около 30 и двата показателя постоянно трептяха, каза че не трябвало да треаптят и, че не трябвало да са в тези стойности. Извода бил, че имало проблем с компресора и каза, че най-удачно било направо да се вземе един компресор втора ръка, 'щото кажи-речи ремонта пак щял да дойде толкова. И да дебелата тръба си прави конденз. zfa аз ще идвам към София в събота, евентуално ако работиш тогава, ако имаш свободен час, ако ще сатане за един ден нз... Ако проблема е компресора и трябва да се смени имаш ли наличен такъв, да се намери от някъде ли не знам. Като цяло тоя компресор като цена втора ръка и барането по него какви пари е г/д ориентировъчно. Или пък ако е по-добре да ми пратиш един лс с телефон за да се разберем набързо вместо да правим романи тука!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Слаба изходна температура на климатроника Б5

Мнениеот zfa159 » Съб 09 юни 2012 0:45


Не,аз събота и неделя не работя :) Принципно не трябва да подскачат.Трябва да се местят,ама плавно - плавно се покачва високото налягане,ниското плавно си намалява.Нормалните стойности при празен ход са както следва - високо около 15-18 атмосфери (явно това си гледал ама с една 0 в повече :) ) и ниско около 2-2.5 атмосфери.
Подскачането на манометъра определено е белег за това, че има проблем с компресора.Вариантите за проблем са няколко - или не работи някой клапан или не работи някой цилиндър (износени сегменти на въпросното бутало).Едното се ремонтира,другото не.Ако подскача много,може и да е счупен клапан,не само да не затваря,това вече трябва да се види.
И в двата варианта ти е доста по-евтино да си вземеш един друг компресор 2-ра употреба (от прясно ударена кола),да се разглоби,за да се прегледа,да му се сменят всички гумени части (гарнитури,осев уплътнител и т.н.) и да се монтира на колата ти,като пак се смени капилярната тръбичка и се прегледа маслото на системата (сивото масло е белег за стружки,тогава преди да се сложи новия компресор,системата трябва да се промие).
Компресора ти е еднакъв с компресорите на всички Ауди А4 и Пасат В5 без значение дали е бензин или дизел.Само дизелите помпа-дюза и V6 моторите са с различни компресори.
:beer


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Слаба изходна температура на климатроника Б5

Мнениеот pe6kata » Съб 09 юни 2012 6:45


zfa159 написа:Иначе колегата е напълно прав ...
:beer


Явно учителя му е добър mhihi

ако се приеме, че написаното е вярно- няма как всм. дебела тръба да кондензира от студ, а в купето да не се случва нищо. Това говори за проблем с клапата топло/студено и първо трябва да се тръгне оттам. После диагноза от човек, къде е наясно, а не само пълни. Компресора не е спешен, ако е прецакан, то така и иначе ще се купува друг, ще се сменя капилярка и филтър дехидратор, и ще се промива всичко. Демек по-зле няма как да стане.

Компресорите са дензо и зексел и имат много разновидости.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Слаба изходна температура на климатроника Б5

Мнениеот zfa159 » Съб 09 юни 2012 10:37


Всъщност е точно така,компресора в даден момент ще се дочупи,ако въобще му има нещо (трябва да се види налягането от някой,който знае какво да гледа) и чак тогава ще го сменяш.За да кондензира тръбата,а вътре да не се случва нищо,значи има проблем и с клапата за топло/студено и съответно загрява въздуха.Напълно е възможно някой клапан да не затваря съвсем добре и затова да се получава така,което не е кой знае какъв проблем и така може да си кара още години (зависи колко точно подскача налягането).
За компресорите - използват се две марки - Zexel DCW17D се слага на всичките В5 и А4, които не са V6 или помпа дюза, Denso се слага на помпа-дюза и V6,като за помпа-дюза е различен от този за V6 (имат разлика само в един горен капак,понеже тръбата за ниското налягане при V6 излиза на другата страна).
:beer


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Слаба изходна температура на климатроника Б5

Мнениеот pe6kata » Съб 09 юни 2012 13:03


Една а4-ка правя в момента, 97г 1.8 20в, с компресор зексел,що компресори от а4 минаха, докато намеря същия :shock
Има разлика в шайбата, съединителя, в задния капак, имаше компресри с датчик за високо...заради който неможе да легне на стойката...

Стигне ли се до компресор, препоръчително е по номер или направо по моргите със стария, за да се избегнат евентуални главоболия


Потребителски аватар
Marshala90
Мнения: 88
Регистриран на: Пет 27 май 2011 18:45
Автомобил: Skoda Superb II VW Passat B5
Двигател:
Местоположение: България

Re: Слаба изходна температура на климатроника Б5

Мнениеот Marshala90 » Съб 09 юни 2012 23:09


Благодаря за изчерателните отговори. Ще докладвам при развитие на нещата :P.


Потребителски аватар
Marshala90
Мнения: 88
Регистриран на: Пет 27 май 2011 18:45
Автомобил: Skoda Superb II VW Passat B5
Двигател:
Местоположение: България

Re: Слаба изходна температура на климатроника Б5

Мнениеот Marshala90 » Пон 11 юни 2012 21:43


Йохохо :), в събота бях до София и в неделя се върнах. На отиване и връщане климатроника си работеше (колко да не ни се сварят мозъците :П), на точно на магистралата 1-2 km. преди Пловдив (ремъка на климатроника просвирваше от време на време) и ремъка както свиреше (бях отворил прозореца да слушам) и извеж изфири с повишаващ се тон и затихна. Оттам на задните седалки се оплакаха, че почнало да става малко топло (аз не го усетих 'щот ми беше постоянно топло :D), допрях дланта до въздоховодите и наистина духаше леко хладък въздух или тъй казано въздухът отвън, защото беше вечерта и не беше толкова топло. Като преминах на Econ изходната температура не се промени. Като спра, изгася, запаля и в началото има едно виене от ролка ли е какво е нз, за около 5 секунди някъде и кажи-речи затихва. Компресора ли е отишъл вече или...? Утре почвам да търся компресори де що има и ще отсея най-добрата оферта :), ако някой има нещо да казва ;).
ETID: От време на време когато климатроника духа се чува ръжене на някаква перка ли там на какво не знам. Като увелича малко оборотите и шума й се покачва, като намаля оборотите затихава. А при преминаване в Econ режим се спира шума моментално.. -_-

Последна промяна от Marshala90 на Вто 12 юни 2012 2:06, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
mccoy
Мнения: 993
Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
Двигател: N22A2
Местоположение: Стара Загора

Re: Слаба изходна температура на климатроника Б5

Мнениеот mccoy » Пон 11 юни 2012 22:36


в ebay може да се намери НОВ компресор за под 300лв.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта