Олекотяване на Купето Г3
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Олекотяване на Купето Г3
едни +/-50кг на 400метра, се усещат много, да не говорим ако се замерва време, така че не се ебавайте на тази тема.
- miro_hack
- Мнения: 517
- Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
- Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
- Двигател: Cffb
Re: Олекотяване на Купето Г3
Карал съм супер олекотен опел кадет 1.3 сток и супер олекотен ми голф 2 1.8 16в(сток)
Разликата е такава...
Когато съм карал кадета не олекотен,като му смачкам педала на 1 и 2 тръгва да върви като за 70 коня кола(умреляк)...
Когато му оставихме само една седалка,като му смачкам педала на 1 и 2 се пука да върти все едно си му добавил 100 коня към мощността! Обаче захапе ли асфалта си личи,че е същия (пенсионер).
2
Когато карах 2-ката не олекотена със PL-a 129 коня палеше гумата и вървеше прилично.
Когато я олекотихме почти на макс на първите 2-3 сфетофара се изомихме колко рязка е станала,но като вкарахме 2-3-4 скорост видяхме,че качествени промени в силата на мотора липсват.
Извод 1 съотношението конска сила-килограм се изменя положително,но като цяло величините конска сила и въртящ момент не мърдат а точно те са важните за силата на един мотор и по-точно въртящият момент!
Извод 2 "Конската сила продава колата,въртящият момент печели състезания"
Разликата е такава...
Когато съм карал кадета не олекотен,като му смачкам педала на 1 и 2 тръгва да върви като за 70 коня кола(умреляк)...
Когато му оставихме само една седалка,като му смачкам педала на 1 и 2 се пука да върти все едно си му добавил 100 коня към мощността! Обаче захапе ли асфалта си личи,че е същия (пенсионер).
2
Когато карах 2-ката не олекотена със PL-a 129 коня палеше гумата и вървеше прилично.
Когато я олекотихме почти на макс на първите 2-3 сфетофара се изомихме колко рязка е станала,но като вкарахме 2-3-4 скорост видяхме,че качествени промени в силата на мотора липсват.
Извод 1 съотношението конска сила-килограм се изменя положително,но като цяло величините конска сила и въртящ момент не мърдат а точно те са важните за силата на един мотор и по-точно въртящият момент!
Извод 2 "Конската сила продава колата,въртящият момент печели състезания"

- judasss
- Мнения: 1484
- Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
- Автомобил: neshto nezakonno
- Двигател: 2.9 VR6
- Местоположение: в гаража
- Контакти:
Re: Олекотяване на Купето Г3
И аз съм карал голфа ТДИ 1.9 олекотен , и то доста , преди боя , без врати капаци и интериор - амии въревеше на умирачка , и не съм съгласен с колегата миро-хак , че като захапе пак е същата работа , колата продължава да си ускорява доста по бързо ! Както каза Петър , и 50 кила се усещат , но колега според мен не прекалявай , със пласмасови прозорци и такива неща ...
И това за въртящия момент .... знам ли ?
http://www.heed-auto.com/index.php?opti ... view&id=76

И това за въртящия момент .... знам ли ?
http://www.heed-auto.com/index.php?opti ... view&id=76
- ZeroCool
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
- Автомобил: ImamDa
- Двигател: sVatreshnoGorene
- Местоположение: Горна Оряховица
- Контакти:
Re: Олекотяване на Купето Г3
Аз карах моя умрел АММ на газ без интериор преден капак и предни калници....и после като го зглобих и се разочеровах 
Олекотяването си е олекотяване......и 10 кила да свалиш си е плюс....може и да не го усещаш тоя плюс но го има....физика....

Олекотяването си е олекотяване......и 10 кила да свалиш си е плюс....може и да не го усещаш тоя плюс но го има....физика....
- miro_hack
- Мнения: 517
- Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
- Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
- Двигател: Cffb
Re: Олекотяване на Купето Г3
judasss написа:И аз съм карал голфа ТДИ 1.9 олекотен , и то доста , преди боя , без врати капаци и интериор - амии въревеше на умирачка , и не съм съгласен с колегата миро-хак , че като захапе пак е същата работа , колата продължава да си ускорява доста по бързо ! Както каза Петър , и 50 кила се усещат , но колега според мен не прекалявай , със пласмасови прозорци и такива неща ...![]()
И това за въртящия момент .... знам ли ?
http://www.heed-auto.com/index.php?opti ... view&id=76
Това,че сам си преценил,че колата ти се е развървяла на умиралка си е лично твое мнение,когато я замериш със техника тогава ще разбереш точната разлика.
А ако само със олекотяване на купето ставаха работите,нямаше да има тунери и тунингисти а щеше да има фирми за олекотяване на купе и колкото по-леко купе,толкова по-бърза кола.
Да ама до някъде,а от някъде нататък си иска силов тиниг

И сравнението ти на тди със бензинова кола според мен не е правилно

Последна промяна от miro_hack на Съб 16 юни 2012 12:45, променено общо 1 път.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Олекотяване на Купето Г3
miro_hack написа: Това,че сам си преценил,че колата ти се е развървяла на умиралка си е лично твое мнение,когато я замериш със техника тогава ще разбереш точната разлика.
А ако само със олекотяване на купето ставаха работите,нямаше да има тунери и тунингисти а щеше да има фирми за олекотяване на купе и колкото по-леко купе,толкова по-бърза кола.
И сравнението ти на тди със бензинова кола според мен не е правилно
твърдиш че в ускорението съотношението кг/кс няма значение и усещането че става по-бърза, е чисто субективно

Замерена с апаратура, с намаляне на теглото, колата става все по-бърза...
Като ми кажат време и терминална скорост и веднага ми става ясно за каква кола става въпрос- лека и немного мощна или тежка, но мощна... Ако ми кажат и марката или теглото, с доста голяма точност съдя за конските и сили
направо ти давам линк с тази зависимост, за да не приказвам празни приказки- мощност, тегло, терминална и време:
надявам се да се ориентираш и да видиш как влияе дори малко изменение в теглото http://www.eldemoniorojo.com/calculator.htm
Дали на бензин или тди е все тая...
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Олекотяване на Купето Г3
Миро, 80-90кг човек забавя с около 0.3 кола в 15ките на 400м. Това субективно усещане ли е? Тествано е многократно от мноооого хора. 

- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Олекотяване на Купето Г3
олекотяването си има положително въздействие върху ускорението и разхода на гориво-чиста физика
за извършване на определена работа,разбирай ускорение или изминаване на разтояние на едно тяло е нужна определена енергия/бензин,мощност/ако увеличиш теглото на тялото увеличаваш и бензина,ама мощноста ти остава същата тя е константа за това се увеличава времетоускорението/ за преместването на тялото
конкретно VR6-цата в купето ми на голф2 кооето е олекотено до 900 кила дава ниски 14-ки на 400м,докато същия мотор в купе на голф3 дава средни 15-ки и това е щото разликата в килограмите е 400+,разхода незнам колко е заводския разход на голф-а извънградско предполагам 8-9 литра на 100км,е аз съм го свалял до 6.2 и това го знам с точност понеже резервоара е външен 8литров и разграфен
и като цяло извода е че ефект има,но той е за сметка на комфорта в колата,естествено всичко в рамките на разумното е оправдано-в колите си хората имат всевъзможни ненужни вещи
пп:а суперколите често са олекотени- в смисъл с карбонови елементи,примерно бмв x6 е с пластмасови калници, а сигурно и други части
за извършване на определена работа,разбирай ускорение или изминаване на разтояние на едно тяло е нужна определена енергия/бензин,мощност/ако увеличиш теглото на тялото увеличаваш и бензина,ама мощноста ти остава същата тя е константа за това се увеличава времетоускорението/ за преместването на тялото
конкретно VR6-цата в купето ми на голф2 кооето е олекотено до 900 кила дава ниски 14-ки на 400м,докато същия мотор в купе на голф3 дава средни 15-ки и това е щото разликата в килограмите е 400+,разхода незнам колко е заводския разход на голф-а извънградско предполагам 8-9 литра на 100км,е аз съм го свалял до 6.2 и това го знам с точност понеже резервоара е външен 8литров и разграфен
и като цяло извода е че ефект има,но той е за сметка на комфорта в колата,естествено всичко в рамките на разумното е оправдано-в колите си хората имат всевъзможни ненужни вещи
пп:а суперколите често са олекотени- в смисъл с карбонови елементи,примерно бмв x6 е с пластмасови калници, а сигурно и други части
- miro_hack
- Мнения: 517
- Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
- Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
- Двигател: Cffb
Re: Олекотяване на Купето Г3
pe6kata Kога съм твърдял,че ефект никакъв няма? Ефект има,ама истинската раобта с която трябва да се захване е под капака 
Гледайте реално на нещата,изхвърлил е едни 50 кила,айде сега ми кажете колко е засилен този мотор,с колко времената са му паднали на 402 метра и колко гориво пести на 100 км.
Разлики има,неможе да няма ама айде стига...
За да го развърви до ралиджийска кола и да му падне разхода трябва да го олекоти до мотор-и две гуми...

Гледайте реално на нещата,изхвърлил е едни 50 кила,айде сега ми кажете колко е засилен този мотор,с колко времената са му паднали на 402 метра и колко гориво пести на 100 км.
Разлики има,неможе да няма ама айде стига...

За да го развърви до ралиджийска кола и да му падне разхода трябва да го олекоти до мотор-и две гуми...

- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Олекотяване на Купето Г3
Че си прав, прав си.. ама момчето просто иска да вземе нещо малко с минимални усилия.. на клада ли да го изгорим? Никъде не помня да е споменавал за рекорди в "клас А" на шампионата, купи и международни участия.. с тия 50 кила неговата маломощна кола според мен е паднала с неква/некви десети на 400м. А за иконимия на гориво и т.н. не искам да се ангажирам с мнение..
-
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Олекотяване на Купето Г3
Никой не спори, че олекотяването носи със себе си горепосочените плюсове. Въпросът е друг - на цената на какво?
Колегата Зерга "малко" се е попрестарал, разваляйки визията и функционалността на колата. Половината модификации са смехотворни... водата в казанчето за чистачките, я пак?
Факт е, че 1.4 и 1.8 моно харчат еднакво, даже на магистрала везната се накланя в полза на 1.8-цата. Ако ще и всички седалки, стъкла и ламарини да изхвърлиш на "мъртвородения" пак ще си остане мъртъв мотор. Колкото до изказването, че 1.6 АБУ вървял наравно с АБФ до 140...

Колегата Зерга "малко" се е попрестарал, разваляйки визията и функционалността на колата. Половината модификации са смехотворни... водата в казанчето за чистачките, я пак?
Факт е, че 1.4 и 1.8 моно харчат еднакво, даже на магистрала везната се накланя в полза на 1.8-цата. Ако ще и всички седалки, стъкла и ламарини да изхвърлиш на "мъртвородения" пак ще си остане мъртъв мотор. Колкото до изказването, че 1.6 АБУ вървял наравно с АБФ до 140...



- Zerga3GT
- Мнения: 1276
- Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
- Автомобил: Golf A3
- Двигател: ABU 94
- Местоположение: ВТ
- Контакти:
Re: Олекотяване на Купето Г3
Abf-a Може и да е бил издухан и/или на газ за това не споря. Колкото до това че съм почнал да подържам 120, някой прочете ли че съм си махнал и катализатора. Както и да е купих си едно блъснато венто и почнах да си прехвърлям части от него. Колата ще си я възстановя и ще си я карам. Разлика в цялата работа имаше.
Аиде да си останем приятели.

Аиде да си останем приятели.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: MyLens и 30 госта