Олекотяване на Купето Г3

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Олекотяване на Купето Г3

Мнениеот pe6kata » Пет 15 юни 2012 20:00


едни +/-50кг на 400метра, се усещат много, да не говорим ако се замерва време, така че не се ебавайте на тази тема.




Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: Олекотяване на Купето Г3

Мнениеот miro_hack » Пет 15 юни 2012 20:35


Карал съм супер олекотен опел кадет 1.3 сток и супер олекотен ми голф 2 1.8 16в(сток)

Разликата е такава...

Когато съм карал кадета не олекотен,като му смачкам педала на 1 и 2 тръгва да върви като за 70 коня кола(умреляк)...

Когато му оставихме само една седалка,като му смачкам педала на 1 и 2 се пука да върти все едно си му добавил 100 коня към мощността! Обаче захапе ли асфалта си личи,че е същия (пенсионер).

2

Когато карах 2-ката не олекотена със PL-a 129 коня палеше гумата и вървеше прилично.

Когато я олекотихме почти на макс на първите 2-3 сфетофара се изомихме колко рязка е станала,но като вкарахме 2-3-4 скорост видяхме,че качествени промени в силата на мотора липсват.

Извод 1 съотношението конска сила-килограм се изменя положително,но като цяло величините конска сила и въртящ момент не мърдат а точно те са важните за силата на един мотор и по-точно въртящият момент!

Извод 2 "Конската сила продава колата,въртящият момент печели състезания" ;)


Потребителски аватар
judasss
Мнения: 1484
Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
Автомобил: neshto nezakonno
Двигател: 2.9 VR6
Местоположение: в гаража
Контакти:

Re: Олекотяване на Купето Г3

Мнениеот judasss » Пет 15 юни 2012 23:01


И аз съм карал голфа ТДИ 1.9 олекотен , и то доста , преди боя , без врати капаци и интериор - амии въревеше на умирачка , и не съм съгласен с колегата миро-хак , че като захапе пак е същата работа , колата продължава да си ускорява доста по бързо ! Както каза Петър , и 50 кила се усещат , но колега според мен не прекалявай , със пласмасови прозорци и такива неща ... eusa

И това за въртящия момент .... знам ли ?
http://www.heed-auto.com/index.php?opti ... view&id=76


Потребителски аватар
ZeroCool
Мнения: 1840
Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
Автомобил: ImamDa
Двигател: sVatreshnoGorene
Местоположение: Горна Оряховица
Контакти:

Re: Олекотяване на Купето Г3

Мнениеот ZeroCool » Пет 15 юни 2012 23:21


Аз карах моя умрел АММ на газ без интериор преден капак и предни калници....и после като го зглобих и се разочеровах :)

Олекотяването си е олекотяване......и 10 кила да свалиш си е плюс....може и да не го усещаш тоя плюс но го има....физика....


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: Олекотяване на Купето Г3

Мнениеот miro_hack » Съб 16 юни 2012 3:16


judasss написа:И аз съм карал голфа ТДИ 1.9 олекотен , и то доста , преди боя , без врати капаци и интериор - амии въревеше на умирачка , и не съм съгласен с колегата миро-хак , че като захапе пак е същата работа , колата продължава да си ускорява доста по бързо ! Както каза Петър , и 50 кила се усещат , но колега според мен не прекалявай , със пласмасови прозорци и такива неща ... eusa

И това за въртящия момент .... знам ли ?
http://www.heed-auto.com/index.php?opti ... view&id=76

Това,че сам си преценил,че колата ти се е развървяла на умиралка си е лично твое мнение,когато я замериш със техника тогава ще разбереш точната разлика.

А ако само със олекотяване на купето ставаха работите,нямаше да има тунери и тунингисти а щеше да има фирми за олекотяване на купе и колкото по-леко купе,толкова по-бърза кола.

Да ама до някъде,а от някъде нататък си иска силов тиниг ;)

И сравнението ти на тди със бензинова кола според мен не е правилно :)

Последна промяна от miro_hack на Съб 16 юни 2012 12:45, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Олекотяване на Купето Г3

Мнениеот pe6kata » Съб 16 юни 2012 5:38


miro_hack написа: Това,че сам си преценил,че колата ти се е развървяла на умиралка си е лично твое мнение,когато я замериш със техника тогава ще разбереш точната разлика.

А ако само със олекотяване на купето ставаха работите,нямаше да има тунери и тунингисти а щеше да има фирми за олекотяване на купе и колкото по-леко купе,толкова по-бърза кола.

И сравнението ти на тди със бензинова кола според мен не е правилно :)


твърдиш че в ускорението съотношението кг/кс няма значение и усещането че става по-бърза, е чисто субективно :shock . Твърдиш пълни глупости, толкова е абсурдно че... Ако ти сложа 20кг на гърба, дали ще тичаш по същия начин! Това че не се пише за олекотяването толкова, колкото за силовата част, не означава че е ташак работа, еднакво важно е...

Замерена с апаратура, с намаляне на теглото, колата става все по-бърза...

Като ми кажат време и терминална скорост и веднага ми става ясно за каква кола става въпрос- лека и немного мощна или тежка, но мощна... Ако ми кажат и марката или теглото, с доста голяма точност съдя за конските и сили

направо ти давам линк с тази зависимост, за да не приказвам празни приказки- мощност, тегло, терминална и време:
надявам се да се ориентираш и да видиш как влияе дори малко изменение в теглото http://www.eldemoniorojo.com/calculator.htm

Дали на бензин или тди е все тая...


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Олекотяване на Купето Г3

Мнениеот Iago » Съб 16 юни 2012 6:58


Миро, 80-90кг човек забавя с около 0.3 кола в 15ките на 400м. Това субективно усещане ли е? Тествано е многократно от мноооого хора. :012:


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Олекотяване на Купето Г3

Мнениеот moimoimoi » Съб 16 юни 2012 7:19


олекотяването си има положително въздействие върху ускорението и разхода на гориво-чиста физика
за извършване на определена работа,разбирай ускорение или изминаване на разтояние на едно тяло е нужна определена енергия/бензин,мощност/ако увеличиш теглото на тялото увеличаваш и бензина,ама мощноста ти остава същата тя е константа за това се увеличава времетоускорението/ за преместването на тялото

конкретно VR6-цата в купето ми на голф2 кооето е олекотено до 900 кила дава ниски 14-ки на 400м,докато същия мотор в купе на голф3 дава средни 15-ки и това е щото разликата в килограмите е 400+,разхода незнам колко е заводския разход на голф-а извънградско предполагам 8-9 литра на 100км,е аз съм го свалял до 6.2 и това го знам с точност понеже резервоара е външен 8литров и разграфен

и като цяло извода е че ефект има,но той е за сметка на комфорта в колата,естествено всичко в рамките на разумното е оправдано-в колите си хората имат всевъзможни ненужни вещи

пп:а суперколите често са олекотени- в смисъл с карбонови елементи,примерно бмв x6 е с пластмасови калници, а сигурно и други части


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: Олекотяване на Купето Г3

Мнениеот miro_hack » Съб 16 юни 2012 7:49


pe6kata Kога съм твърдял,че ефект никакъв няма? Ефект има,ама истинската раобта с която трябва да се захване е под капака ;)
Гледайте реално на нещата,изхвърлил е едни 50 кила,айде сега ми кажете колко е засилен този мотор,с колко времената са му паднали на 402 метра и колко гориво пести на 100 км.
Разлики има,неможе да няма ама айде стига... :lol:
За да го развърви до ралиджийска кола и да му падне разхода трябва да го олекоти до мотор-и две гуми... :lol:


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Олекотяване на Купето Г3

Мнениеот Iago » Съб 16 юни 2012 9:04


Че си прав, прав си.. ама момчето просто иска да вземе нещо малко с минимални усилия.. на клада ли да го изгорим? Никъде не помня да е споменавал за рекорди в "клас А" на шампионата, купи и международни участия.. с тия 50 кила неговата маломощна кола според мен е паднала с неква/некви десети на 400м. А за иконимия на гориво и т.н. не искам да се ангажирам с мнение..


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Олекотяване на Купето Г3

Мнениеот didoriginal » Съб 16 юни 2012 18:06


Никой не спори, че олекотяването носи със себе си горепосочените плюсове. Въпросът е друг - на цената на какво?
Колегата Зерга "малко" се е попрестарал, разваляйки визията и функционалността на колата. Половината модификации са смехотворни... водата в казанчето за чистачките, я пак?

Факт е, че 1.4 и 1.8 моно харчат еднакво, даже на магистрала везната се накланя в полза на 1.8-цата. Ако ще и всички седалки, стъкла и ламарини да изхвърлиш на "мъртвородения" пак ще си остане мъртъв мотор. Колкото до изказването, че 1.6 АБУ вървял наравно с АБФ до 140... heavy metal zork :banana :063:


Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: Олекотяване на Купето Г3

Мнениеот Zerga3GT » Съб 16 юни 2012 21:46


Abf-a Може и да е бил издухан и/или на газ за това не споря. Колкото до това че съм почнал да подържам 120, някой прочете ли че съм си махнал и катализатора. Както и да е купих си едно блъснато венто и почнах да си прехвърлям части от него. Колата ще си я възстановя и ще си я карам. Разлика в цялата работа имаше.
Аиде да си останем приятели.
:beer



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта