Здравейте,
от около 2 седмици се опитвам да отстраня проблема при Турана, 1,9tdi - при потегляне на 1-ва и 2-ра скорост, няма мощност, не дърпа, почва да пуши прекалено много.
Като включа на 3-та издърпва и проблема изчезва.
Тъй като колата е нова за мен (притежавам я от 2 седмици, докарана е на собствен ход от Германия), досега съм сменил ангренажа, ролките, водна помпа, всички филтри.
Ходих в 2 сервиза на Бош. Имаше записани 3 грешки:
- дебитомера, който смених, сега е ок
- грешка Р1698-001, което е автопилота, а това не касае горните признаци
- P161B/005659, това е подгряващата на втори цилиндър (днес смених четирите свещи)
Докато карах колата, беше вързан комп, така че видяхме в движение че всички показатели на колата са в норми. Филтъра за твърди частици показва, че е на 7%.
Никой не можа да ми каже къде е проблема и как може да помогне. Всеки се взира дали има грешки, никой не се опитва по симптомите да ми каже какво би могло да бъде.
Предполагат евентуално позадръстен egr или колектор, които трябвало да опитат да почистят.
Въпроса ми е - възможно ли е задръстените egr или колектор, да водят до липсата на дърпане и нормална работа при 1-ва и 2-ра скорост? Или е от проблем при излизащите газове, демек филтъра за твърди частици?
Мерси



Проблем при потегляне на Туран 1,9tdi
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Проблем при потегляне на Туран 1,9tdi
Напълно възможно е проблема да е от отворен егр и задръстени колектори.Направете качествени логове,колегата Брезел е обяснил в една тема доста подробно кои канали и как.
Пусни ги тук за разнищване!

Пусни ги тук за разнищване!

Re: Проблем при потегляне на Туран 1,9tdi
Днес сутринта ходих до Годеч и се видях с "брезел", направи ми диагностика.
Случая беше супер странен, защото egr и филтъра за тв. частици + турбото се държаха ок.
Имаше невероятно високи показатели за налягане в турбината.
Той предполагам има показанията, така че може да ги качи тука.
Според него има вероятност да е мап сензора.
Малко по-късно смених сензора, като се оказа, че и тръбата от интер кулъра към турбото е леко излязла, 1-2 мм, плюс скъсано кръгло гумено уплътнение на металната част на тръбата.
След това изчистиха грешките. Колата се движи неузнаваемо, ускорява, направо си лепи за седалките. И не пуши както преди, изпушва съвсем леко, но това си е нормално.
Само остана едно леко замисляне на първа и втора скорост, за 1-2 секунди, при което двигателя някак си не може да се изфорсира.
Случая беше супер странен, защото egr и филтъра за тв. частици + турбото се държаха ок.
Имаше невероятно високи показатели за налягане в турбината.
Той предполагам има показанията, така че може да ги качи тука.
Според него има вероятност да е мап сензора.
Малко по-късно смених сензора, като се оказа, че и тръбата от интер кулъра към турбото е леко излязла, 1-2 мм, плюс скъсано кръгло гумено уплътнение на металната част на тръбата.
След това изчистиха грешките. Колата се движи неузнаваемо, ускорява, направо си лепи за седалките. И не пуши както преди, изпушва съвсем леко, но това си е нормално.
Само остана едно леко замисляне на първа и втора скорост, за 1-2 секунди, при което двигателя някак си не може да се изфорсира.
Re: Проблем при потегляне на Туран 1,9tdi
Днес проблема отново се появи, светна и чека.
Този път реших да отида в сервиза на VW, да видя какво те ще ми кажат при диагностиката:
- проверили са защо дебитомера записва грешка, въпреки че е нов. Дава нормални стойности
- проверен egr, наред е
- проверена компресия, ок е
- налягането в турбината е прекалено високо, в диапазона до към 2000 оборота
Това е.
Не ми остава нищо друго, освен да ви попитам да ме насочите към сервиз, където да отворят турбината и да я проверят.
Този път реших да отида в сервиза на VW, да видя какво те ще ми кажат при диагностиката:
- проверили са защо дебитомера записва грешка, въпреки че е нов. Дава нормални стойности
- проверен egr, наред е
- проверена компресия, ок е
- налягането в турбината е прекалено високо, в диапазона до към 2000 оборота
Това е.
Не ми остава нищо друго, освен да ви попитам да ме насочите към сервиз, където да отворят турбината и да я проверят.
Re: Проблем при потегляне на Туран 1,9tdi
колега наи вероятно задръстена геометрия на турбото, но беще добре поне да кажещ какъв ти е мотора на колата, според мен без разглобчване на турбото няма да се размине.при задържане на пълна газ колата влиза ли в авариен режим?
Re: Проблем при потегляне на Туран 1,9tdi
1.9 е двигателя. В сряда ще сменя дебитомера с нов бошовски, защото в момента го записва като грешка (лош сигнал, вината е моя че сложих не на бош, а се оказа че vw е чувствителен към това).
Ако и след това прави същите проблеми, ще дойде ред и на турбото и геометрията му
Понякога влиза в авариен, светва чека с двигателчето. От вчера светва и символа ауспуха. Филтъра за твърди частици сме го проверявали. Не е там проблема.
Ако и след това прави същите проблеми, ще дойде ред и на турбото и геометрията му

Понякога влиза в авариен, светва чека с двигателчето. От вчера светва и символа ауспуха. Филтъра за твърди частици сме го проверявали. Не е там проблема.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Проблем при потегляне на Туран 1,9tdi
Често дефектирва диференциалният датчик за налягане на ДПФ-а .
- Special mk3
- Мнения: 702
- Регистриран на: Пон 08 авг 2011 22:36
- Автомобил: Vw Golf Mk3
- Двигател: TDI
- Местоположение: Видин.
- Контакти:
Re: Проблем при потегляне на Туран 1,9tdi
турбото(геометрията) е за чистене 100%,колата на колко километра е и от къде е внос ако знаеш?
-
- Мнения: 402
- Регистриран на: Сря 23 юни 2010 15:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: постоянно...
Re: Проблем при потегляне на Туран 1,9tdi
абе ако турбото пренадува точно че пък загуба на мощност и пушаци няма да има, жив обаче това което каза колегата добромирски е интересно!
Re: Проблем при потегляне на Туран 1,9tdi
Утре ще сменя дебитомера и ще видя какво ще се случи (както споменах, с новия италиански не ще да върви, дава лош сигнал, докато със стария бошовски не записва грешка; а и кабелите ги проверихме).
Ако не се оправи, идва ред на турбото. Ще подметна на майстора и за диференциалният датчик за налягане на ДПФ-а. Човека мисли логично и ми харесва как работи.
Колата си я внесох от Германия миналия месец, на собствен ход. Сега е на 201К.
Ако не се оправи, идва ред на турбото. Ще подметна на майстора и за диференциалният датчик за налягане на ДПФ-а. Човека мисли логично и ми харесва как работи.
Колата си я внесох от Германия миналия месец, на собствен ход. Сега е на 201К.
Re: Проблем при потегляне на Туран 1,9tdi
1. Грешката, която записваше за дебитомера изчезна. Явно наистина фолксваген признава само бош.
2. Налягането в турбината до 2000 оборота, се кротна, като сменихме клапата за регулирането.
3. Проблема със замислянето до 2000 оборота, повечето пушлявене и шума от изравняването на налягането във въздушния филтър, се оправи пък съвсем елементарно.
Вчера прегледах маркуча, който води от клапата към кутията на въздушния филтър и открих 2 снаждания и едно скъсване. Снажданията бяха с тръбичка с по-малък диаметър.
Резултата от всичко дотук е, че вече колата набира перфектно, не прави кълба дим, а шума на двигателя е песен
2. Налягането в турбината до 2000 оборота, се кротна, като сменихме клапата за регулирането.
3. Проблема със замислянето до 2000 оборота, повечето пушлявене и шума от изравняването на налягането във въздушния филтър, се оправи пък съвсем елементарно.
Вчера прегледах маркуча, който води от клапата към кутията на въздушния филтър и открих 2 снаждания и едно скъсване. Снажданията бяха с тръбичка с по-малък диаметър.
Резултата от всичко дотук е, че вече колата набира перфектно, не прави кълба дим, а шума на двигателя е песен

Re: Проблем при потегляне на Туран 1,9tdi
На следващия ден признаците се появиха отново.
Така че стигнах до последния вариант - отваряне на турбината.
В крайна сметка се оказа точно тя, засега вървежа на колата се оправи.
Така че стигнах до последния вариант - отваряне на турбината.
В крайна сметка се оказа точно тя, засега вървежа на колата се оправи.
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Проблем при потегляне на Туран 1,9tdi
Сподели де,какво се оказа все пак!Радвам се,че си се оправил! 

Re: Проблем при потегляне на Туран 1,9tdi
стандартното...загуба на вакуум, загуба на налягане...всичко отива по-дяволите. Понякога сериозните проблеми са най-елементарни всъщност. Съветвам те да я подкараш извънградско като я задържиш поне 100км над 3000об/мин. След това почни да си играеш принудителен празен ход, газ до дупка, високи обороти, ниски обороти газ до дупка. Разтъпчи тая турбина малко, преди да тръгнеш може да сипеш и 2 литра бензин в един цял резервоар хубава нафта и ще се влюбиш в колата си отново. 

- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Проблем при потегляне на Туран 1,9tdi
DoH_KuXoT написа:.... Разтъпчи тая турбина малко, преди да тръгнеш може да сипеш и 2 литра бензин в един цял резервоар хубава нафта и ще се влюбиш в колата си отново.
?! Защо е това добавяне на бензин в нафтата? Каква е ползата?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: licho58 и 49 госта