най-лесния начин да измерите пада (загубите) на напрежение по цялата фабрична верига от акумулатора до крушката е....
ами
1. сложете мултицета на волтметър,
2. сложете черната сонда на крушката
3. сложете червената сонда на клема "+" на акумулатора
показанието ще е загубата на фабричната инсталация(кабели, реле контакт, ключ фарове... и др.) в волтове....
колкото по-близо е до 0V толкова по-добре....
Релета за Фаровете на Голф 3
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: Релета за Фаровете на Голф 3
Моя мултицед е за 2 лева,приключих с фаровете,определено разлика има преди релетата ми показваше 11.50в след релетата ми показва 13.60в и на къси и на дълги като се има предвид че меря директно на крушката и двете си светят.Мисля че резултата е добър сега започвам с халогените.
- da4ko
- Мнения: 52
- Регистриран на: Чет 10 дек 2009 21:31
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEX 1995
- Местоположение: pazardjik
Re: Релета за Фаровете на Голф 3
Хмм интересна тема. Мисля и аз да направя същото с моята кола. Подръка имам 2 релета по 35А. Дали биха ми свършили работа, или трябва да си купувам по 40А ?
И другото нещо, над което се замислих... оригиналните кабели на колата... германеца нали е измислил динамото да работи на 14V... би трябвало и оригиналните кабели да могат да издържат на това напрежение (нали пак той ги е сложил там)
Не знам, може и да греша. Аз все пак мисля да сложа и някакви бушони, че тая работа с постоянния + не ми вдъхва много доверие и ме малко страх.

И другото нещо, над което се замислих... оригиналните кабели на колата... германеца нали е измислил динамото да работи на 14V... би трябвало и оригиналните кабели да могат да издържат на това напрежение (нали пак той ги е сложил там)

- dontaskdontsay
- Мнения: 1466
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Релета за Фаровете на Голф 3
Днес мисля да се пробвам с релетата
само може ли някои да каже какви точно трябва да са те ?

- Bucket
- Мнения: 297
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
- Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
- Двигател:
- Местоположение: Вр/Сф
Re: Релета за Фаровете на Голф 3
dontaskdontsay написа:Днес мисля да се пробвам с релетатасамо може ли някои да каже какви точно трябва да са те ?
Кажи ни от къде си, дали има магазини за електронни компоненти в твоето населено място или искаш on-line магазин :)
- dontaskdontsay
- Мнения: 1466
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Релета за Фаровете на Голф 3
От Берковица съм и тук там се намира некои магазин за ел. чаркове пък и морги има
Ако случайно не се намери бегом до мнт и елимекс
Само кажи какво трябва да бъде... отворено,затворено, черно,бело


Ако случайно не се намери бегом до мнт и елимекс

Само кажи какво трябва да бъде... отворено,затворено, черно,бело


- Bucket
- Мнения: 297
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
- Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
- Двигател:
- Местоположение: Вр/Сф
Re: Релета за Фаровете на Голф 3
Oo, наш човек от СеверозападЪ, баце.
Ето такова на външен вид, контакти и изводи:
http://www.hit-electronics.com/el-materiali/releta/releta-grupa/rele-12v-30a-avtomobilno-4pin.htm
http://www.tpetrov.com/search.php?prod=%D0%A0%D0%B5%D0%BB%D0%B5+12V%2F30A+896H+5
Ако имаш ходене до Елимекс, търси подобно:
http://elimex.bg/product/20660/rele-frc3-12f.html Но за много по-малък ток, примерно 20-30А
Ще тие много по-лесно за окабеляване със стандартни кабелни обувки ;)
Ако има магазини за елеткроника или авто-аксесоари в Берковица 100% имат такива релета - реалната цена е до около 3-3,50лв
Това може да е от полза -> http://elimex.bg/product/4749/tsokal-za-rele-avtom.html
Edit: Трябва ти нормално отворен контакт, при задействане на намотката -> затворен!
Задължително взимай захранване след предпазител! Никакви голи жици и връзки тип "на ръка, за един, два дни, после ще го оправя.."
Ето такова на външен вид, контакти и изводи:
http://www.hit-electronics.com/el-materiali/releta/releta-grupa/rele-12v-30a-avtomobilno-4pin.htm
http://www.tpetrov.com/search.php?prod=%D0%A0%D0%B5%D0%BB%D0%B5+12V%2F30A+896H+5
Ако имаш ходене до Елимекс, търси подобно:
http://elimex.bg/product/20660/rele-frc3-12f.html Но за много по-малък ток, примерно 20-30А
Ще тие много по-лесно за окабеляване със стандартни кабелни обувки ;)
Ако има магазини за елеткроника или авто-аксесоари в Берковица 100% имат такива релета - реалната цена е до около 3-3,50лв
Това може да е от полза -> http://elimex.bg/product/4749/tsokal-za-rele-avtom.html
Edit: Трябва ти нормално отворен контакт, при задействане на намотката -> затворен!
Задължително взимай захранване след предпазител! Никакви голи жици и връзки тип "на ръка, за един, два дни, после ще го оправя.."
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: Релета за Фаровете на Голф 3


- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12155
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Релета за Фаровете на Голф 3
Правих го аз тоя номер с релетата, изкараха 4-5 години до преди седмица.
Изметнал се нещо единия крак на релето и светнаха късите е така посред нищото, нещо ръчках нощеска в тъмното под една лампа и като пуснах ключа за фаровете, голям облак дим и една червена дълга и дебела змия в двигателния отсег.
Всичко се стопи за секунда време, за щастие цялата инсталация беше там зад акумулатора в една влагозащитена кутия та не се запали цялата кола. Нещастието е че от 6 бушона в системата нито един не изгоря, а не са ментаци от левчето, сваляни са от коли от морги и са от стария материял!
Съдба
Изметнал се нещо единия крак на релето и светнаха късите е така посред нищото, нещо ръчках нощеска в тъмното под една лампа и като пуснах ключа за фаровете, голям облак дим и една червена дълга и дебела змия в двигателния отсег.
Всичко се стопи за секунда време, за щастие цялата инсталация беше там зад акумулатора в една влагозащитена кутия та не се запали цялата кола. Нещастието е че от 6 бушона в системата нито един не изгоря, а не са ментаци от левчето, сваляни са от коли от морги и са от стария материял!
Съдба
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Релета за Фаровете на Голф 3
DimitarBT написа:Може ли някои колега...да ми обясни като на олигофрен аджеба как се слагат тея релета.И възможно най-лесния вариант за монтаж.Пък аз ще се раздам докрай и ще дам всичко от себе си и моя интелект за да се справя със задачата.
Виж дали тая картинка може да ти помогне с нещо. В тая тема тука трябва да има нещо подобно, ама тя темата е станала невъзможно голяма за четене :) . Картинката е взета от http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=171747, а те от къде са я взели - пише нещо на нея :) .
- dontaskdontsay
- Мнения: 1466
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Релета за Фаровете на Голф 3
Gencata написа:Колеги искам да Ви попитам на една от снимките, където CCCP_FAN е решил, че е най-уместно да отреже кабелите, защо са 4 кабела(жълт, жълт с черно, бял, бял с черно)? Ако са плюс за къси и дълги за ляв и десен, заедно ли се връзват ляв за къси и десен за къси и отиват в едното реле? :)
Еи това и аз се чудя

Двата жълти (левия и десния) заедно ли влизат в релето или се взима само един (примерно жълт) а другия с черното се изолира и оставя на страна ?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Релета за Фаровете на Голф 3
Я да събудя една стара тема с една нова идея. Та релетата дават разни бонуси, ама имат и разни минуси. Допълнителната инсталация, допълнителни бушони, релета разни. Пък и имат ограничение - напрежението ще е максимум това което е на акумулатора. А точно това искам да заобиколя.
И съм намислил една по-лесна за опроводяване схема, но по-трудна за реализация. Модул за повишаване на напрежението с високо КПД (>92-94%) с фиксирано изходно напрежение на 14.5V. Винаги има опция и да се вдигне още :) . Има разни евтини китайски модули по 15тина лева дето ще свършат работа. Със защита, с ограничаване на масималния ток - все хубавини. Запазва се голяма част от оригиналната инсталация, включително и бушона. Модула ще се връзва непосредствено преди фаровете. Т.е. цялата инсталация е 1 прекъсната жица (тая за крушката) + земята. Недостатък е и това, че ще работи само на късите.
Крушките май ги смятата 55W на 13.2 волта. С малко сметки излиза, че на 14.5 волта ще заработят на 66 вата - съвсем приемливо завишаване (не като 100W крушка). Никак не лоша цифра - 20% отгоре. Теоретично би трябвало и светлинният поток да е 20% отгоре. При тези условия би трябвало евтина крушка ще светне като Night Breaker UNLIMITED :) . Относно живота на крушките - най-вероятно ще е по-къс. Ама трябва да се пробва за да се види колко.
И съм намислил една по-лесна за опроводяване схема, но по-трудна за реализация. Модул за повишаване на напрежението с високо КПД (>92-94%) с фиксирано изходно напрежение на 14.5V. Винаги има опция и да се вдигне още :) . Има разни евтини китайски модули по 15тина лева дето ще свършат работа. Със защита, с ограничаване на масималния ток - все хубавини. Запазва се голяма част от оригиналната инсталация, включително и бушона. Модула ще се връзва непосредствено преди фаровете. Т.е. цялата инсталация е 1 прекъсната жица (тая за крушката) + земята. Недостатък е и това, че ще работи само на късите.
Крушките май ги смятата 55W на 13.2 волта. С малко сметки излиза, че на 14.5 волта ще заработят на 66 вата - съвсем приемливо завишаване (не като 100W крушка). Никак не лоша цифра - 20% отгоре. Теоретично би трябвало и светлинният поток да е 20% отгоре. При тези условия би трябвало евтина крушка ще светне като Night Breaker UNLIMITED :) . Относно живота на крушките - най-вероятно ще е по-къс. Ама трябва да се пробва за да се види колко.
- crashman
- Мнения: 321
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 16:29
- Автомобил: Bora
- Двигател: AUS
- Местоположение: морето
- Контакти:
Re: Релета за Фаровете на Голф 3
brum написа:.. Има разни евтини китайски модули по 15тина лева дето ще свършат работа. Със защита, с ограничаване на масималния ток - все хубавини. Запазва се голяма част от оригиналната инсталация, включително и бушона. Модула ще се връзва непосредствено преди фаровете. Т.е. цялата инсталация е 1 прекъсната жица (тая за крушката) + земята. Недостатък е и това, че ще работи само на късите.
Крушките май ги смятата 55W на 13.2 волта. С малко сметки излиза, че на 14.5 волта ще заработят на 66 вата - съвсем приемливо завишаване (не като 100W крушка). Никак не лоша цифра - 20% отгоре. Теоретично би трябвало и светлинният поток да е 20% отгоре. При тези условия би трябвало евтина крушка ще светне като Night Breaker UNLIMITED :) . Относно живота на крушките - най-вероятно ще е по-къс. Ама трябва да се пробва за да се види колко.
Здрасти, точно "евтин китайски.." каквото и да следва никога няма да сложа в колата си! Още повече по ел инсталацията и то защо, за да може евтините крушки да светят като хубавите..
Всеки има право на експерименти, но топлата вода е открита вече, и си е супер. Искаш да пробваш - пробвай.
Само да ти кажа - колкото по-просто е едно нещо, толкова по-надеждно е

-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Релета за Фаровете на Голф 3
Абсолютно съм съгласен, че простите неща са надеждни. Обаче държада да отбележа, че евтиното в случея не е за сметка на лошото качество. Китайците от доста време предлагат евтини читави неща :) .
- kapakacherenmat
- Мнения: 373
- Регистриран на: Съб 10 сеп 2011 16:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Релета за Фаровете на Голф 3
Колега благодаря за интересната тема имам само 2 въпроса,2 къси светлини на 1 реле ли си ги вързал и за десния фар нови кабели ли си пуснал обясни малко по подробно
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта