Радиатор на парно!!!!!!! УЖАС!

Техническа и сервизна информация за Passat
SpoileR_777
Мнения: 7
Регистриран на: Съб 21 окт 2006 14:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Радиатор на парно!!!!!!! УЖАС!

Мнениеот SpoileR_777 » Съб 21 окт 2006 15:07


Преди да започна, искам да се извиня ако има тема конкретно по въпроса който ще задам. Вече търсих, открих такава, но не видях никъде точно това което ме интересува и ако съм изпуснал се извинявам ако дублирам нечия тема.


Така...значи преди няколко дена ми се случи най-лошото...
Демек първите симптоми:
изпотяване на стъклата, мириз на антифриз, пари от всички отвори и тн...
От начало пробвах със с течност за запушване на малки отвори но нищо не стана...и поради продължителното ми отлагане и пробване на "НЕЩО ПО ЛЕСНО", в последствие ми се прецака и турбината на парното.
Зимата идва, така че реших да не отлагам повече. Първоначално ми направи впечатление следното :

http://img206.imageshack.us/img206/902/hpim1106ek3.jpg

От начало си помислих, че от парите е изгорял. Но в последствие разбрах че колектора се е омаслил. (Вътре е нафлякан с масло, така ли трябва и защо толкова много е сложено така и не разбрах. И дали има общо със цялата работа с парното не знам.)Както и да е...оправи се перката след почистване и нова няма да се взима :)

Таааа.... Смяна на радиатора? УЖАС:
http://img206.imageshack.us/img206/3077/hpim1111nf7.jpg

http://img120.imageshack.us/img120/1889/hpim1119pn4.jpg

http://img213.imageshack.us/img213/8483/hpim1122cp3.jpg

http://img206.imageshack.us/img206/2966/hpim1116te4.jpg


Най-голямото нещастие. Шанс...

Слава богу някак си успях да сваля таблото без да свалям волана! (Хванат е със гайка 21 или 22, а нямам такъв глух ключ)

Както и да е....след продължителен демонтаж, стигнах до парното.
Свалих му "околностите" иииииии.....ШАХ.

Значи въпросът ми е следния: Как се свалят пластмасите които са около радиатора? Видях, че са на щипки и се разполовяват, но идеята ми е може ли някак си да се свалят само те, без да се разкачам самият радиатор? Защото мислех само него да го оставя и да запала колата да видя точно от къде тече. Ако се демонтира заедно със пластмасите и тогава се разглабя значи идеята ми пропада...

И вторият ми въпрос е: Как да се свали целия радиатор?

Отворих капака и свалих от към входа на парното дългия въздухо-провод от дясната страна.Сваля се с 2 болта от към мрежата.

Видях също така, зад инжекциона един болт с гайка. И него го развих, и разкачих 2те съединения които влизат в радиатора, но отвътре радиатора не мърда. Да попитам има ли някакъв болт още някъде или някакво друго окачване другаде което да съм изпуснал?


Благодаря предварително.


Пиша цялата тази тема, просто защото намам средства в момента, а във сервизите които питах (много са) като ми казаха цената само за работата каква е и ми се доплака. Отделно, че трябва радиатора да си взема. Пък и казаха, че и турбината не може да се оправи направо да я хвърлям...

Последна промяна от SpoileR_777 на Сря 03 яну 2007 1:18, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Съб 21 окт 2006 15:52


По това което прочетох установявам,че си пропуснал още една гайка.Тя се намира в двигателния отсек,на около една педя под първата,която виждаш и си развил.Намира се под фолираната изолация в която е изрязано капаче!Явно не си проверил още цената на ново радияторче и си мислиш,че е безценно.Преди две седмици смених такова на един приятел на Пассата:25-35лв.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 21 окт 2006 16:47


имаш лично.


SpoileR_777
Мнения: 7
Регистриран на: Съб 21 окт 2006 14:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот SpoileR_777 » Пон 23 окт 2006 22:47


Благодаря и на 2-мата...радиатора е свален, утре ще се сглабя наново (ако друга пречка не се появи) :)


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пон 23 окт 2006 23:24


1. Гайката на волана е 27
2. Гайките в двигателния отсег са 3.
3. Не си се обадил да ти кажа нормална /клубна :wink: :wink: / цена за тази операция.
4. Като извадиш радиатора от пластмасата го закачи на маркучите ако ти е толкова зор да го провериш.
Пък ако имаш зор със събирането викай да идем да помагам.

Айде пък утре ще пусна снимки на Пасат с климатроник как му се прави парното. :wink: :wink:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 24 окт 2006 9:22


°niksi° написа:1. Гайката на волана е 27


упс-24 е! mhihi


Потребителски аватар
nikolae
Мнения: 6
Регистриран на: Съб 20 май 2006 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nikolae » Вто 24 окт 2006 18:11


Като стана въпрос за радиаторче, просто видях, че е нова тема и аз да попитам нещо, което не съм открил във форума. Как може да се разбере дали е запушено чудото? Пипах тръбите входяща и изходяща - парят, но ако течността минааааааава директно като през тръба в единия край на радиатора? Колата я купих преди около 10месеца и никога не съм имал свестно парно. Може ли да е от изпарителя на газовата? Монтиран е по странен начин - тройници разделят течността, която излиза от двигателя и после я събират за да подължи към радиатора. Проверил съм жилата, единствено не съм стигнал до клапата, която разделя топлия от студения въздух. Та има ли някой идея как се проверява дали не е запушено радиаторчето? :lol:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 24 окт 2006 20:54


nikolae написа:Пипах тръбите входяща и изходяща - парят, но ако течността минааааааава директно като през тръба в единия край на радиатора? Колата я купих преди около 10месеца и никога не съм имал свестно парно.


ми ти си си отговорил като те гледам-запушено е! :wink:


Потребителски аватар
MrDeath
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 23 мар 2006 11:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот MrDeath » Чет 26 окт 2006 11:26


И аз правих същото в събота. Само че на пасат.
Сваля се цялото табло, жабки, барчета - всичко!
Нов радиатор - 60 лева, немски казаха че е, а турския 40 лева.
Незнам дали има разлика с това на Голф.
Та да попитам колега. Незнам до колко си погледнал, но ме интересува регулатора, който сменя посоката на въздуха от духалката да минава или не минава през радиатора на парното (регулира се с врътката студено/топло) как изглежда ?
При мен е една вертикална ламарина ~20х10 см, която е цялата надупчена с около 2-3 см дупки. Върти се около вертикална ос по 20 см страна.
Питам понеже подобрение в парното се усеща след смяната на радиатора, но не е това, което ТРЯБВА да бъде на пасат и голф.
Ако няма дупките - ще насочва всичкия въздух, цялата струя към радиатора, който е много горещ и ефекта ще е поразителен.

Имам сложен климатик, явно не фабрично производство и покрай монтажа сигурно се е наложило доста преработка на ситемата.
Мислех нова тема да пускам с въпроса ми, но тук доста добре е направено със снимките. Ех това го пуснах в направи си сам в една супер тема с много снимки. Тука като гледам Ваското, Никси все майстори и знаещи и можещи! Та отговора, ще е професионален :)
Никси - давай си мението, щото мисля пак да разглабям и да ги запуша тез дупки. А ко има други врътки давай и цени да идвам да ме топлиш :)

П.П. Това същото е за изтриване от направи си сам, че само загрозява темата, която от своя страна си е за "Полезни..." направо


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Чет 26 окт 2006 12:23


Малеееее човечееееее да свалиш парно и да не запушиш клапите, за бой си. Оригинално тези клапи са облечени в нещо като дунапрен. Сваляй пак и облепяй с нещо /аз ги правя с едно като тиксо ама е сиво и по-дебело - води се и термоустойчиво/ Като ги облепиш ше видиш какво ще стане с парното - жегаааааааааааа.


Потребителски аватар
MrDeath
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 23 мар 2006 11:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот MrDeath » Чет 26 окт 2006 13:22


Ооох никси!
Де да го знам! Гледам не са пробивани допълнително и си викам има защо да са дупки! Следа няма от дунапрени. Отдавна са издухани явно!
А и нов радиатор слагам - викам си ще има парно! Е! Има си, ама знам какво е парно на пасат, а това е злееее :(
Ще свалям! Като не питам първо, а тогава да работя - сега два пъти, че да си знам!
Абе четох из форума, че се облепват разни неща и си мисля за крайните клапи точно зад решетките на таблото.
Поне ще съм спец по сваляне табло на таз кола! Особено ако и вторият път не счупя лостчетата за чистачките...
А друго да те питам! Ако му занитя една допълнителна ламарина с поп нитове, дали няма да е по-добре, или да търся с какво да облепям?


Потребителски аватар
fen_bora
Мнения: 53
Регистриран на: Чет 14 сеп 2006 14:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот fen_bora » Чет 26 окт 2006 14:05


Искам да ви попитам за това облепяне че и аз ще свалям таблото(събота и неделя) , та я кажете каква е далаверата с облепянето.



П.П. Приемам всякакви други съвети че ще ми е за първи път
:oops: :oops: :oops:


Благодария на всички от форума - много ми помагат темите тук.


Потребителски аватар
MrDeath
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 23 мар 2006 11:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот MrDeath » Чет 26 окт 2006 14:27


Далаверата е, че швабата си е спестил от ламарината и облепял клапана с дунапрен. Далавера No 2 е че на стара кола дунапрена е заминал вече и вентилатора го издухва през решетките. Така на клапана, който се регулира от врътката за топло/студено (синьо/червено) има едни голеееми кръгли отвори и така си върши много малка част от работата, която е да откланя въздушната струя към радиатора за отопление.
Та както каза Никси - това трябва да се поправи. Аз лично дунапрен не слагам и си мисля за нещо по-дълготрайно. Материала трябва да е топлоустойчив, че радиатора бая вдига.
Ако не си го правил досега fen_bora, по-добре си намери някой сръчен и действайте заедно. Първият път заедно, а ако се наложи пак - ще знаеш.
Има тънки моменти като едни скоби за пластмасите, много внимание ако решиш да не сваляш волана с прилежащите му лосчета, че се чупят за време t=0, и гледай кое откъде идва (пада) че после пак да си го сложиш на местото ;)
свалане:
- Кожуха на ръчната
- барче
- жабка
- пластмаси над педалите, под кормилото, под жабката
- панела с контролите (там внимателно, че светловодите се чупят лесно), касетофони, радио - квото имаш
- Отвинтваш таблото с по 2 винта отстрани и два от страна на барчето.
- Внимателно за лостчетата го издърпваш напред и като отвиеш главния въздухоразпределител (понеже незнам как се нарича - така го кръщавам) и го извадиш от страната на жабката, зад него ще видиш въпросния клапан.
- та направо бъркаш и го облепяш с нещо здраво и термоустойчиво.
- ако ще вадиш таблото, при мен лесно излезе на дясно, но с двама човека че тежи и е малко пространството за маневри.
Ама съм си аматьор де, та Никси да ме корегира, ако греша и да допълва.


Потребителски аватар
Стиви Джи
Мнения: 1987
Регистриран на: Пет 05 авг 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Стиви Джи » Чет 26 окт 2006 14:31


Да ползвам на колегата темата за едно въпросче. След смяна на радиатора на парното, при първото пускане се разнесе някаква страшна воня на нещо изгоряло (нагоряло), но не кабел, бакелит и т.н. Радиатора е нов.
Има ли за какво да се притеснявам (освен, че ми сълзят очите) или с времето ще се оправи.


Потребителски аватар
MrDeath
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 23 мар 2006 11:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот MrDeath » Чет 26 окт 2006 14:34


Цяла седмица колега и си насмърдява още при мен.
Не мога да оприлича миризмата с нещо!
Дано не тече антифриз и да е от това!
Аз намазах с Хелми и лепнах един дунапрен за уплътнение и май това беше грешка! Щото хелмито разяде дунапрена и ....

Майната му! Нали пак ще свалям да запушвам дупките. Тогава ще гледам по-качествено да свърша работата.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта