Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е тромав? решено

Техническа и сервизна информация за Passat
DaNTeS
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 01 окт 2011 15:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Българско

Re: Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е толкова тромав?

Мнениеот DaNTeS » Вто 17 юли 2012 9:16


Толкова си върви колега :cry:




Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Re: Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е толкова тромав?

Мнениеот neon » Вто 17 юли 2012 9:27


Volkswangel написа:В повечето теми се навежда на факта, че който е карал дизел, никога не би се върнал на бензин. Еми не е така. Ето аз съм човек, който никога повече няма да се върне към тракането, въглищата, чернилката, грубата работа, тресенето, лъжливата тяга на въртящия момент в ниските, тесния работен диапазон, рязкото и кратко идване на мощността, капризността към нафта, бавният старт от място, трудното палене зимата, гадният звук и т.н и т.н

Колега, разбирам, че си бил горд собственик на парен локомотив с въглища....... :roll: Аз пък от доста години съм на нафта и нямам никакво намерение да я заменя с бензин. Ако теб те устроива разход 10/100 и можеш да си го позволиш,то за мен това ще е астрономическо набутване.

:063: "Астрономическо набутване" викаш колега! facepalm А ти да не караш дизел, който да харчи 4/100 та да е толкова голяма разликата?! Друг вариант е да сипваш нафта от туби,но него няма да го коментирам. :wink:


Volkswangel
Мнения: 627
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
Двигател: 2015
Местоположение: Plovdiv

Re: Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е толкова тромав?

Мнениеот Volkswangel » Вто 17 юли 2012 11:24


Не, не сипвам нафта от туби.Що се отнася до разхода на моя Пасат, не питаи мен а колегите с AFN, те ще кажат за какво става въпрос


apu
Мнения: 33
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 21:14
Автомобил: Passat 1.8T
Двигател: APU 1999
Местоположение: Burgas

Re: Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е тромав? решено

Мнениеот apu » Вто 17 юли 2012 21:02


Колега един ГИ и имаш същото ако не и по-вече вървене на доста по-ниска цена, казвам го от опит.


nasekomoto
Мнения: 87
Регистриран на: Нед 19 дек 2010 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е тромав? решено

Мнениеот nasekomoto » Съб 28 юли 2012 10:17


пак се почна спора.Колегата с дизеляка съм сигурен че не му харчи повече от 3 х100 и то зимата на къси растояния.Но ако се створи един сайт за продажва на автомобили и ще видим че основните коли за продан са нафтовите печки и не защото се търсят а зящото хората не ги искат.За това говори и факта че повечето са на номера от разочаровани дизел маняци.Скоро чокоме и формула 1 да е на нафта за да вървят повече и да им е по еФтино..


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е толкова тромав?

Мнениеот sportul » Съб 28 юли 2012 21:01


Volkswangel написа:В повечето теми се навежда на факта, че който е карал дизел, никога не би се върнал на бензин. Еми не е така. Ето аз съм човек, който никога повече няма да се върне към тракането, въглищата, чернилката, грубата работа, тресенето, лъжливата тяга на въртящия момент в ниските, тесния работен диапазон, рязкото и кратко идване на мощността, капризността към нафта, бавният старт от място, трудното палене зимата, гадният звук и т.н и т.н

Колега, разбирам, че си бил горд собственик на парен локомотив с въглища....... :roll: Аз пък от доста години съм на нафта и нямам никакво намерение да я заменя с бензин. Ако теб те устроива разход 10/100 и можеш да си го позволиш,то за мен това ще е астрономическо набутване.



тебе те ръководи цената, ако бензина беше по-евтин щеше да говориш обратно което показва ,че твоето мнение е обстоятелствено променливо ,докато студента по право се кефи на бензина без значение каква е цената това го правя и аз и 3 лв да е пак ще карам на бензин защото усещането мн по-приятно .


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е толкова тромав?

Мнениеот bnick » Съб 28 юли 2012 22:22


Volkswangel написа:Преди време мои колега си купи чисто нов Авенсис бензин от официалния дилър.След два три дни го виждам омърлушен :cry: и го питам какво става.А бе не върви тая кола бе, тромава една такава.Отива при дилъра и се оплаква. Качват я на компютри, стендове - всичко О.К. Качва се едно момче от сервиза, кара я и казва че колата си е наред.След това се разменят с колегата и другия гледа как я кара. По едно време го пита - а бе човек, ти досега да не си карал дизел бе? Ами да - само дизел досега.
Свикна и и сега е много доволен.


Абе той толкова си и върви този Авенсис. Мой роднина си взе и е потресен, пък не е карал дизел никога. Аз също го карах и един с бус направо ме съсипа, докато разбера, че човека просто така си кара :screwy Трябват много обороти за да върви що годе прилично, а не е никак безшумен под товар. В Пасата ми е доста по-безшумно въпреки, че е поне 5г по-стар и дизел все пак :beer


Потребителски аватар
Student_pravo
Мнения: 245
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница, София

Re: Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е толкова тромав?

Мнениеот Student_pravo » Вто 28 авг 2012 22:33


sportul написа:
тебе те ръководи цената, ако бензина беше по-евтин щеше да говориш обратно което показва ,че твоето мнение е обстоятелствено променливо ,докато студента по право се кефи на бензина без значение каква е цената това го правя и аз и 3 лв да е пак ще карам на бензин защото усещането мн по-приятно .


Евала, колега. И аз съм на същото мнение. В подкрепа на тезата си ще задам на дизел-сектантите един въпрос, който следва да внесе необходимата яснота по въпроса.

Почитаеми фенове на дизела, сигурни ли сте че ако бензинът не беше по-скъп и разходът му не ви бъркаше, пак щяхте да си купите дизел?

Наистина лично за мен единственото преимущество на дизела е икономията му, която в определени случаи излиза доста солено и "през носа".

А на хората, които казват че много върви дизела, ще им кажа че дизела придава едно твърде субективно усещане за ускорение, дължащо се на по-големия му въртящ момент. И аз си спомням как преди време се лъжех и се възхищавах как един дизел 100 коня върви повече от 150 коня бензин, как изкачва баири на пета с 80 км и как доускорява. Съмненията ми се разсеяха когато установих че въпреки илюзията за огромна тяга в колата, пътната маркировка и стрелката на километража едвам се помръдваха. А когато направих няколко гонки с бензиновия автомобил напълно затвърдих усещанията си. Дизела наистина тегли яко още от ниските но след 4000 умира, а бензинът пък тегли от 3000 до 7000. Хората, които цял живот карат дизел са свикнали и когато се качат на мощен бензинов автомобил, по навик започват да го карат до към 2000-2500 оборота, където той въобще не разбира че го караш да върви. За да е справедливо сравнението, бензинът трябва да се кара между 3000 и 7000, а дизела между 2000 и 4000. Там повечето двигатели могат да покажат максимума си и в този диапазон трябва да бъдат сравнявани. Аз и 200 коня бензин да си взема, ако го дам на някой дизелджия и го кара до 2000 оборота, нормално е да каже че не върви, като се опитва да изкачва баири на пета с 1800 оборота :) А относно субективното усещане за ускорение при дизела, дължащо се на високия въртящ момент - това че вътре се усеща тяга като от летяща чиния, не значи че дизела е бърз на чертата. И още нещо - по въпроса за доускорението. Често обект на дискусии става ускорението от 80 до 120. Ако и двата двигателя са на пета скорост, нормално е бензина да падне и то с много. Но нека дизела е на пета, а бензина на трета и ще си говорим пак коя от двете коли ще ускори по-бързо от 80 до 120 при това положение. Просто бензина за да върви си иска обороти, докато дизела тръгва да опъва още от 1200 оборота и на 3500 ти казва лека нощ - там където бензина се събужда. Ако някой се качи в 200 коня бензин и тръгне да изпреварва камион на пета със 70, както е при дизела, ще реши че този бензин е супер бавен. Но дали така ще стои въпроса ако от пета върне трета - където бензина вече ще е в пика на въртящия момент и мощността си и ще се изстреля за секунди?
Някак си нищо спортно не виждам в кола, която тръгва да набира и след 2 секунди ми иска следваща предавка (тесният работен диапазон на дизела), която работейки на празен ход бели семки и чупи орехи, която пуши като изпреваря някой, мирише сутрин на нафта, работи твърдо, рита като откачена в ниските обороти, мощността и се изсипва рязко и в супер тесен работен диапазон, капризна е откъм поддръжка, нафта, не държи на каране на яка стъпка.
Дизелисти, признайте че ако бензина беше 2 лева и харчеше 5 на 100, никой от вас нямаше да кара дизел.
Признайте че ако можете да си позволите да издържате високия разход на бензина и за вас шофирането не е точка а до точка б не бихте си купили дизел.
Признайте че дизела има да си мечтае за плавната, тиха и мека работа на бензиновия мотор, съчетана с постепенното разгръщане на мощността и перфектния звук.

Обект на сравненията ми са средностатистическите коли, карани по бг пътищата и по-конкретно дизеловите и бензиновите двигатели.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е толкова тромав?

Мнениеот dlug » Сря 29 авг 2012 9:00


Student_pravo написа:....

Не каза нищо за работният диапазон на дизела...
Не знам защо, ама някак си не виждам никаква връзка между заглавието на темата и дискусията дизел срещу бензин. Това са два аболютно несравними двигателя като общото май е само че са с вътрешно горене. Не знам защо е това мерене на пишки. Аз съм карал и бензин и дизел (и по-стари и по-нови). В този свят пълно щастие няма. Не може да се каже еднозначно кой е по-удобен за каране. Лично на мен в града дизела ми е много по-добре. Навън-бензина. Зимата дизела също ми харесва повече. И сега ако не ме притесняват парите и трябва да си купя кола нямам еднозначно мнение какъв двигател бих предпочел. Не виждам смисъл от тези безмислени спорове


Потребителски аватар
marchq
Мнения: 381
Регистриран на: Вто 27 мар 2007 22:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е тромав? решено

Мнениеот marchq » Нед 30 сеп 2012 0:34


А колега какво беше решението кой точно маркуч.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е толкова тромав?

Мнениеот Iezekil » Пон 01 окт 2012 7:02


Student_pravo написа:



Дизела наистина тегли яко още от ниските но след 4000 умира, а бензинът пък тегли от 3000 до 7000.

Обект на сравненията ми са средностатистическите коли, карани по бг пътищата и по-конкретно дизеловите и бензиновите двигатели.

Колега,много неточно написано някак...Един средно статистически бензинов ПАСАТ едва ли може да вдигне повече от 5500об/мин.,понеже помпата му ще иключи.За дизела предполагам е същото след 4000об.Да не говорим,че наистина максимален въртящ момент се постига при различни обороти,както и това,че различните кутии също си казват думата.Ако сложиш на бензинов двигател дизелова кутия едва ли ще успееш да ускоряваш и доускоряваш на която и да е предавка,а на 5-та не знам до къде ще стигнеш...Аз съм бензинов фен но също търся евтиното, за това съм и на газ.Това не може да се изтъква като причина да си фен...моя раход на газ е колкото на колегите на дизел с тази разлика,че съм се лишил от ивестна динамика.


Потребителски аватар
Soze13
Мнения: 207
Регистриран на: Нед 26 авг 2012 19:24
Автомобил: Passat B5
Двигател: APR
Местоположение: София

Re: Пасат Б5 1.8Т 150hp - нормално ли е да е тромав? решено

Мнениеот Soze13 » Пон 01 окт 2012 7:25


Аз също съм почитател на бензина, но не мога да отрека качествата на дизела. Миналата зима по стечение на обстоятелствата, трябваше да редувам бензинова и дизелова кола, напълно аналогични(Дачия Логан) и дизела ми хареса много повече. Според мен няма как да усещаш демараж и колата да не се движи, както го описа. За градско каране например, където е необходимо бързо изтегляне на светофарите, дизела според мен е за предпочитане...и изобщо от практична гледна точка. А ако търсиш удоволствие от карането - бензин :да:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: neznaiko и 59 госта