Сваляне глава Б3 РП-мотор

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Сваляне глава Б3 РП-мотор

Мнениеот kr1s0 » Чет 19 юли 2012 0:08


Здравейте колеги.След толкова четенe в този късен час мисля да пусна отделна тема,защото съм прецедент .. мисля mhihi

Та от симптомите започвам.Колата си работи равномерно,пали от раз,има ряз (колкото за 90те си коня) ..но ! не обича маслото.Яде го като топъл хляб.В момента съм на 10хилядния километър от смяната,и съм долял 4ти литър.Голямото доливане започна да става от 6хиляди.Ясно ми е, че трябва да сменя маслото много по-рано,но някак преди това ми се искаше да се заиграя с главата,защото имам подозрения,че там се крие дзвера mhihi

Мерих компресия на мотора и нещата не бяха добре,въпреки че беше загрял мотора,свалени свещи,газ до долу и т.н.
1-10,5
2-9
3-7,5
4-6 ?!?!
нещо от този сорт не помня,но тези дни пак ще замеря точно,за да съм сигурен какво говоря :beat_butt2

Главата ще се свали,за да се шлайфа,да се сменят гумичките и да се напаснат клапаните.
За водачите достатъчно условие ли ще е това да проверя дали самите клапани имат голям луфт вътре в тях или има друг метод ? :screwy
Мога ли да проверя по някакъв начин дали нещата надолу под главата вървят към зле,защото нямам възможност да разколача мотора на този етап,а и мисля,че няма и да имам такава занапред (студент втора година в ТУ съм :063: )
Какво масло препоръчвате да сложа в мотора на този етап (след интервенцията с главата) ?
Досега карах с 10в40,на някой места ми казват ,че 15в40 щяло да му "заспи" , но на други пък ме разубеждават,че ще стане и обратен ефект (да го яде още повече) :beer

И последния ми въпрос е дали ще ми стигнат 200лева,за да направя това,което съм решил ? :bishop

Искам да благодаря на хората,които ще си направят труда да ми отговорят предварително.Прочел съм абсолютно всичко по тази тема в раздела,но повечето теми датираха от 2006,08,09.Не намерих актуална освен на радотом,където е влязъл в сериозни битки с мотора си,за което го поздравявам :applause:




Потребителски аватар
n-i-k-o
Мнения: 496
Регистриран на: Съб 09 яну 2010 16:12
Автомобил: mk2 i passat b3
Двигател: ev 1984 rp 1992
Местоположение: plovdiv

Re: Сваляне глава Б3 РП-мотор

Мнениеот n-i-k-o » Чет 19 юли 2012 0:21


с тая компресия дето си писал проблема нее в главата а долу в блока и по точко сегментите,ако отваряш мотора по добре смени и тях и основни и биелни лагери
аз карам същия мотор на пасата ми и го карам с репсол 15/40


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Re: Сваляне глава Б3 РП-мотор

Мнениеот vit_autosofia » Чет 19 юли 2012 5:34


Сам ли ще правиш ремонта?Мисля,че резултатите от измерената компресия са показател че ще трябва да пипаш и на долу.Свали буталата и ги огледай добре те могат да кажат много за състоянието на мотора.Виж ключа на сегментите дали е в допустими стойности.Хонинга на цилиндрите гаранция давам,че е позачезнал.Измери цилиндрите за износване.Сппоред резултата от измерването взимаш и сегменти.Внимавай защото на родния ни пазар е пълно с кашкавалени сегменти.

Желая ти успех,но да знаеш че за човек който не е правил подобни ремонти и не знае какво прави е трудна работа.

Последна промяна от vit_autosofia на Чет 19 юли 2012 8:47, променено общо 1 път.


Volkswangel
Мнения: 627
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
Двигател: 2015
Местоположение: Plovdiv

Re: Сваляне глава Б3 РП-мотор

Мнениеот Volkswangel » Чет 19 юли 2012 8:09


Казваш колега, че до 6хил.км. няма разход на масло и след това започва доливането....В такъв случаи мисля, че проблема е в маслото а не в този железен мотор RP.Що се отнася до компресията, може да има грешка от замерването или пък клапани.На първо време смени гумичките и сложи читаво масло и ако това не помогне почваш мотора.Ама както казват колегите по горе не е само свалянето на главата, трябва да свалиш и блока


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сваляне глава Б3 РП-мотор

Мнениеот popeye » Чет 19 юли 2012 9:15


не мисля че 200 лева ще ти стигнат, сигурен съм че ще се наложи смяна на клапани и водачи. мери ли компресия с малко масло в цилиндрите


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Сваляне глава Б3 РП-мотор

Мнениеот kr1s0 » Чет 19 юли 2012 10:15


Ще ми бъде втори двигател ,който ще отворя и ще му правя такива работи,но първият беше сега на една жигула 1200,която отворихме уж за сегменти само,то стана дълга и широка .. ~700лв. :lol: :lol:

Ще направя второ измерване сега тези дни.Това мерене с маслото как се правеше?
Меря първо по нормалния си начин.После вкарвам масло през отвора на свещите и пак завъртам да пробвам ли ? :roll:

В долната част на този етап със сигурност няма да слизам,но с такива показания (ако са обективни) от компресията и аз имам такива подозрения и опасения.. :bishop
Ще опитам с главата докъдето ми стигнат възможностите,не мисля ,че ще стане по-зле ако се погрижа за нея само. :oops: :oops:


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Сваляне глава Б3 РП-мотор

Мнениеот pas1.8mi » Чет 19 юли 2012 11:01


По-зле няма да стане,но пък и ефекта от операцията...Ако по-натам решиш да си оправяш двигателя ,пак ганитура,шлайф....С 200лв ще си оправиш Главата,но за цялостен си отиват около 1000 лв!


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Сваляне глава Б3 РП-мотор

Мнениеот kr1s0 » Чет 19 юли 2012 11:05


именно,при всички положения няма да слизам надолу.нямам възможността,иначе ще го разколача до основи :lol:

ще замеря тезни дни и ще споделя данните,само ме интересува за начина с маслото при мерене на компресията как беше да кажат колегите :beer


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Сваляне глава Б3 РП-мотор

Мнениеот pas1.8mi » Чет 19 юли 2012 11:39


Мериш първо без масло,после сипваш напр. на 1-ви цилиндър половин капачка масло и ако компресията се повиши фрапантно-сегменти! :idea:


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Сваляне глава Б3 РП-мотор

Мнениеот Danny boy » Чет 19 юли 2012 21:39


приготви си 600лв,с работата.Този филм го минах,масло вече не бара.
включва сегменти,ревизия на главата-шлайфане пасване клапани,гумички,лагери,гарнитури... ако не излезе нещо по-сериозно.


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Сваляне глава Б3 РП-мотор

Мнениеот kr1s0 » Пет 20 юли 2012 12:53


Днес на топъл мотор замерихме компресията и показа 10,5 и на 4-те цилиндъра .. :shock

Не знам как може да покаже 10ки ,като губи толкова масло.Ако изтича само през и гумичките..голям случай съм mhihi

При всички положения в понеделник ще се сваля главата,нови водачи,гумички,шлайфане,нови фаски на леглата на клапаните,напасване и вече очаквам резултат .. death


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Сваляне глава Б3 РП-мотор

Мнениеот muns61 » Пет 20 юли 2012 12:56


И профилактика за спечени сегменти!


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12136
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Сваляне глава Б3 РП-мотор

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 20 юли 2012 14:51


kr1s0 написа:Днес на топъл мотор замерихме компресията и показа 10,5 и на 4-те цилиндъра .. :shock

Не знам как може да покаже 10ки ,като губи толкова масло.Ако изтича само през и гумичките..голям случай съм mhihi

При всички положения в понеделник ще се сваля главата,нови водачи,гумички,шлайфане,нови фаски на леглата на клапаните,напасване и вече очаквам резултат .. death

Гумички на клапаните, горех около 3 литра за 10 хиляди км. Смених само гумичките, отгоре без да свалям главата, сега стотина милилитра, я му долял, я не за същите 10 хиляди км.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Сваляне глава Б3 РП-мотор

Мнениеот radotom » Пет 20 юли 2012 15:33


kr1s0 написа:1-10,5
2-9
3-7,5
4-6 ?!?!

Това може и от нагар по клапан да се получи ;)
Ако си въртял градско, на ниски обороти, може на IV да се е понатрупало нагарче и да не затваря клапан.
След това си го поиздухал и ти е дал 10-ки ;)
Сваляш и гледаш, майка!
Друга оправия нЕма!


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Сваляне глава Б3 РП-мотор

Мнениеот Iezekil » Нед 22 юли 2012 12:07


И да знаеш,наложи ли се да се прави по-голям ремонт от предполагаемия вече е по-изгодно да смениш целия мотор...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта