Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот brum » Пон 23 юли 2012 8:17


orbital написа:
vankata__098 написа:луфта е радиален на сглобена турбина

Братле, луфта трябва да е м-у 0.03мм и 0.05мм.


Ама той не казва къде го е мерил. Ако с толкова му мърда края на оста :) . Не съм сигурен къде точно се падат лагерит спрямо дължината на оста, но ме съмнява да е толкова навътре, че да увеличи луфта 10 пъти в края на оста. Друго обаче също е съмнително - тия 1мм луфт в края как ги е хванал. Няма да се учудя ако са по-малко :) .




Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот dancing_niki » Пон 23 юли 2012 9:42


На мен ми е много интересно компютъра как се справя с новото налягане от студената част и как е вървежа.


Потребителски аватар
vankata__098
Мнения: 619
Регистриран на: Вто 15 май 2007 17:42
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: ALH 1999g.
Местоположение: Самоков, с.Говедарци

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот vankata__098 » Пон 23 юли 2012 13:50


dancing_niki написа:На мен ми е много интересно компютъра как се справя с новото налягане от студената част и как е вървежа.

върви си перфектно, няма грешки на компютъра и така, но не смея да я напъвам още за да улегнат сегментите на турбинката. На 140 като подам газ дърпа много рязко, не е както преди. И преди дърпаше но по-слабо. Нека да мина около 1000км и ще пиша за резултата.


Потребителски аватар
vankata__098
Мнения: 619
Регистриран на: Вто 15 май 2007 17:42
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: ALH 1999g.
Местоположение: Самоков, с.Говедарци

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот vankata__098 » Пон 23 юли 2012 13:54


brum написа:
orbital написа:
vankata__098 написа:луфта е радиален на сглобена турбина

Братле, луфта трябва да е м-у 0.03мм и 0.05мм.


Ама той не казва къде го е мерил. Ако с толкова му мърда края на оста :) . Не съм сигурен къде точно се падат лагерит спрямо дължината на оста, но ме съмнява да е толкова навътре, че да увеличи луфта 10 пъти в края на оста. Друго обаче също е съмнително - тия 1мм луфт в края как ги е хванал. Няма да се учудя ако са по-малко :) .


да с толкова мърда края на оста. А бе важното е че плюеше масло а сега вече се мола да не го прави, че направо незнам. От ЕГР-а преди изхвърляше много и цапаше целия мотор. Дано тази гадост да спре сега.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот brum » Пон 23 юли 2012 14:38


dancing_niki написа:На мен ми е много интересно компютъра как се справя с новото налягане от студената част и как е вървежа.


Следи постоянно налягането и при промяна - корегира. Отваря/затваря геометрията или уестгейта. Ако разликата между двете турбота е малка - няма проблеми. Ако е голяма - може да се наложи софтуерна промяна.

По-голямото турбо на високи обороти ще е по-добре, въпроса е като лаг в ниските обороти как е положението. И до колко ефективно е спрямо старото турбо.


Потребителски аватар
boss_901
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот boss_901 » Вто 24 юли 2012 18:15


Колеги днеска намерих една турбина за 150лв обаче има луфт(като хвана перките има луфт на ляво и дясно,нагоре и надолу и гледам че има масло от едната тръба това нормално ли е???)


cccp_sds7
Мнения: 100
Регистриран на: Вто 15 сеп 2009 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: yambol

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот cccp_sds7 » Вто 24 юли 2012 18:53


morfei1 написа:И мен ме беше обзела такава идея на скоро, обаче като се замислих.... първо си трябват доста познания и техника с която да се замери правилно кое е за смяна и в какви граници трябва да е. Второто което е трябва да си набавиш ремонтен комплект, а това въобще не е лесно.

Накрая ще ти трябва баланс, това е що годе най лесната част от всичко.

Според мен не си струва, освен с чисто образователна цел с каквато и аз си разглобих турбината за да разгледам какво има в нея. Можеш да я оставиш в сервиз на турбо, за да преценят колко ще струва рециклирането.
да е по добре да даде няколко стотин лева за ремонт на дерачите отколкото да си я поправи сам щом има тази възможност :screwy


Потребителски аватар
boss_901
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот boss_901 » Чет 06 дек 2012 17:18


Колеги и аз наскоро смених турбината. Сега с тая новата колата върви здраво и най-важното не бара маслото.Минал съм около 2000км и маслото не е мръднало :да: :да: :да: :beer


Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 469
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот venll-vr » Пон 23 дек 2013 6:33


Искам да попитам ако се бележи перката на студената част към гайката и след това и към оста, ще е необходимо ли балансиране след подмяната на елементите, ако докараме всичко както си е било. Питам защото реално не се променя баланса на оста , спазва се натягането на болта и положението на турбината. Четох някъде във форумите из нета, че един така си е направил турбината . Нали след ремонта всичко си е точно на мястото.


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот penko_pulev » Вто 24 дек 2013 18:17


Аз мислех така да го направя но в крайна сметка реших да го балансирам. Другото което е, че когато го занесеш за баланс ще го почистят и ще стане като чисто ново. Коксувалото масло и нагар по топлата перка ще бъде изчистено до блясък. Това не можеш да го направиш в домашни условия. А ако успееш то ще е частично и импелера ще е тотално дисбалансиран. По принцип да можеш да сглобиш всичко и без баланс но всичко трябва да е добре белязано и да съвпадне след сглобяването.


Потребителски аватар
go4o.m
Мнения: 127
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 16:08
Автомобил: VW POLO
Двигател: AMF 2001
Местоположение: София

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот go4o.m » Чет 13 мар 2014 20:21


KirilGeorgiev написа:Добре де какво ми пречи да си бележа как е перката спрямо оста и после да си я сложа по същия начин? Тези турбини като са толкова прецизни нагара по перката не ги ли разцентрова Този баланс на много сложната машина мой е оправдание за цената от 600-700лв за рециклиране mhihi

Евала колега изчерпа темата останалото е за философите от форума,вероятно нагара се "самобалансира" :mrgreen :Mr Green Fun :th_up


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот penko_pulev » Пет 14 мар 2014 0:54


май нагара в следствие на въртенето се понатрупва по-равномерно а, кво ще кажеш? Ако я жулиш ти, да я направиш все едно има лекета по перката ще е най-балансирана, сглобяваш и газ до като му се завие свят на охлюва.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот brum » Пет 14 мар 2014 9:14


Абе то и без баланс се върти и работи. Ама до кога :) ...


Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 469
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот venll-vr » Нед 18 май 2014 13:22


Това е турбо от Опел астра F T-15, но доколкото съм запознат се монтира и на AGR мотори.
Изображение
Луфта е около 4 мм радиално и около 1 мм аксиално.
Това е положението в студената част
Изображение
При разглобяването се установи, че износването на бронзовата втулка е минимално
Изображение
Но вижте оста на перката в какво състояние.
Изображение
Да не повярва човек как може бронз да доведе до такова износване на оста.
Турбото беше разглобено с образователна цел /може би ми предстои същото с GT1749V/ и ако може да се рециклира, но явно това е невъзможно без да се купи нова ос.


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети

Мнениеот penko_pulev » Сря 21 май 2014 17:23


Не само нова ос трябва да се купи колега! Като гледам и втулката не е по здрава от оста и се вижда колко е изядена защото там трябва да е заключването и е под формата на полумесец! Ти как разбра на какво дередже е втулката. Имаш ли триопорен микрометър или вътромер, на който както му е удобно, или някой точен електронен шублер! И не бронза изяжда стоманата на оста! Оста е изядена от маслото защото повечето хора не четат спецификации с какво масло да карат колите си, допълнително почти никой не спазва едно златно правило : Никога не гаси кола с турбокомпресор веднага след като спреш !!!! Особено ако си я ръчкал преди това. Маслото прегаря и коксува в следствие на високата температура на колекторите и турбокомпресора. При всяко следващо палене коксувалото масло надира втулката и оста и е**ва мамата на агрегата! Хубаво е да се проверят и маслените магистрали защото такова надиране и посиняване може да се получи и от не достатъчно мазане. Мен ако питаш няма смисъл да го правиш това турбо. Ще ти излязат една камара пари частите :) Другия вариант е шлайфане на оста ако не е много провлачен материала и направа на втулка по размера на оста. Ама като гледам колко надрало и посиняло аз не бил се захванал, а ако стане не бих искал да я кача на колата си с тази изтъняла ос :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgi82, simo7 и 87 госта