Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
alex-paynera
Мнения: 79
Регистриран на: Нед 20 сеп 2009 20:25
Автомобил: Seat Leon 1P
Двигател:
Местоположение: Pyce

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот alex-paynera » Сря 25 юли 2012 20:09


Колеги и аз имах същия проблем на предната ми кола(Голф3 1,8ми).Когато се караше под 2500 оборота и вътре свети,пищи...абе лудница.Набивах по малка предавка да може да качи обороти и се оправяше.Проблема ми беше че при един удар на колата отдолу се било откачило малко парче пластмаса в картера.С карането ( около 10 дена) се получиха боклуци като струшки и запушват цялата система на маслото.Накрая колата ми изобщо не качваше масло и работеше като дизел.Прочистване на системата и смяна на масло е моя съвет към колегата + профилактичен преглед на датчика на маслото. :beer




Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот nikson85 » Сря 25 юли 2012 20:47


A някой да се е сетил, че като отвориш картера се вижда една цедка и тя може да е запушена. Напълно е възможно да е от оная цедка, или маслената помпа на 100% съм сигурен едно от двете е. Ако е от биелни лагери работата става дебела и може да остане мотора на двора , както е писал един колега в една тема тук във форума. Биелните лагери се намират на коляновия вал при голямо износване се получава луфт , но не мога да си обясня факта , как от този луфт ще има проблем смазването може би се прекъсват маслени отвори в следсвие на луфта. Единсвеното лекарство е смяна на биелните лагери(пояси) за около 400лв най малко.

Последна промяна от nikson85 на Сря 25 юли 2012 20:59, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот muns61 » Сря 25 юли 2012 20:56


Ако е запушена цедката, не се влияе толкоз от температурата, а от оборотите. Вадил съм от там даже парцалче, с което някой е запушвал маслосливните канали. Като сменя гумички, да не падне някое кученце и после забравил да махне парцалчетата! :lol:


Потребителски аватар
megatone
Мнения: 486
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 15:05
Автомобил: Golf 3 1.8 ABS
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот megatone » Сря 25 юли 2012 21:17


nikson85 написа:Биелните лагери се намират на коляновия вал при голямо износване се получава луфт , но не мога да си обясня факта , как от този луфт ще има проблем смазването може би се прекъсват маслени отвори в следсвие на луфта.
Когато се износят лагерите, маслото започва по-бързо да изтича през хлабината и налягането спада.


Потребителски аватар
boro7777777
Мнения: 215
Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пазарджик,София

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот boro7777777 » Сря 25 юли 2012 21:20


alex-paynera написа:Колеги и аз имах същия проблем на предната ми кола(Голф3 1,8ми).Когато се караше под 2500 оборота и вътре свети,пищи...абе лудница.Набивах по малка предавка да може да качи обороти и се оправяше.Проблема ми беше че при един удар на колата отдолу се било откачило малко парче пластмаса в картера.С карането ( около 10 дена) се получиха боклуци като струшки и запушват цялата система на маслото.Накрая колата ми изобщо не качваше масло и работеше като дизел.Прочистване на системата и смяна на масло е моя съвет към колегата + профилактичен преглед на датчика на маслото. :beer


Колега,твоят проблем е бил съвсем различен.Аз нямам нито един от твоите признаци на запушена система.Просто колата свирна загасих я и повече не се е случвало.Забравих да споделя,че маркучите на газта ми минават точно над датчика и го натискат,та може и от тях да е.Колко му е и компа да е получил някаква грешка.Комшията има същия Голф с по-стария мотор.Вчера ми каза,че от както кара този Голф ,това му се е случвало два пъти и пак по необясними причини.Той не е вземал никакви мерки,а на колата му нищо и няма.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6186
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот Iezekil » Сря 25 юли 2012 21:40


То като се задълбаем ясно,че най-добре е да няма нищо.Тази лампа и този зумер са сложени да се обадят при проблем с налягането на маслото.И преди да набедим датчика или пък да продължим до следващия път е хубаво да направим един профилактичен преглед на системата.Замерване на налягането на маслото е наложително,пък после ще осъждаме парцалчета и лагери ли е проблема...


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот joker » Сря 25 юли 2012 22:01


muns61 написа:Ха на бас, че лагерите на кол вал са олуфтовяли, а маслената помпа не е първа хубост. Съчетано с калпаво масло и висока температура...

Ха на бас,че може просто де е от клапата на масления филтър(ако е "Филтрон" още по-сигурно!) и,че без да се измери налягането подобни неща няма как да се твърдят.


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот vit_autosofia » Чет 26 юли 2012 4:17


joker написа:
muns61 написа:Ха на бас, че лагерите на кол вал са олуфтовяли, а маслената помпа не е първа хубост. Съчетано с калпаво масло и висока температура...

Ха на бас,че може просто де е от клапата на масления филтър(ако е "Филтрон" още по-сигурно!) и,че без да се измери налягането подобни неща няма как да се твърдят.


:да: :да: :да:


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот muns61 » Чет 26 юли 2012 5:51


joker написа:
muns61 написа:Ха на бас, че лагерите на кол вал са олуфтовяли, а маслената помпа не е първа хубост. Съчетано с калпаво масло и висока температура...

Ха на бас,че може просто де е от клапата на масления филтър(ако е "Филтрон" още по-сигурно!) и,че без да се измери налягането подобни неща няма как да се твърдят.

Я обясни, ама с илзстрация, от коя клапа на филтъра как и защо пада налягането на маслото? Обратен клапан, редукционен, или байпас?


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот vit_autosofia » Чет 26 юли 2012 16:58


muns61 написа:
joker написа:
muns61 написа:Ха на бас, че лагерите на кол вал са олуфтовяли, а маслената помпа не е първа хубост. Съчетано с калпаво масло и висока температура...

Ха на бас,че може просто де е от клапата на масления филтър(ако е "Филтрон" още по-сигурно!) и,че без да се измери налягането подобни неща няма как да се твърдят.

Я обясни, ама с илзстрация, от коя клапа на филтъра как и защо пада налягането на маслото? Обратен клапан, редукционен, или байпас?


Аз бих ти обяснил,ако ми кажеш значението на думата илзстрация

Работил съм доста време в фирма вносител на авточасти.Имахме един клиент който надуваше всеки един маслен филтър.


Потребителски аватар
boro7777777
Мнения: 215
Регистриран на: Съб 19 май 2012 17:41
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пазарджик,София

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот boro7777777 » Чет 26 юли 2012 18:01


Вече два пъти минавам по същия маршрут и не е пищяло.Даже днес я напънах колкото може и всичко е точно. :beer
Отмосно филтъра, не знам какъв е, но е 9-10лв и е син.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот muns61 » Чет 26 юли 2012 18:04


Да, в 7 без 10 вместо Ю съм натиснал З, на фонетик клавиатура са съседни. Ама я обясни за клапаните, че ми е много интересно. А тоя с надуването, човек може да надуе май около 0.2 бара, или атмосфери. С поправка 0.98, да не се хване някой за барове и атмосфери. И как точно ги надуваше, през коя дупка? Така може да се прави проба на обратен клапан, ама той не влияе на налягането на маслото.
Чакам схеми, илЮстрации! :beer
А, сетих се още нещо! На пазара в Люлин съм виждал как клиент пробва пъпешите с почукване с пръст! :lol:


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот vit_autosofia » Пет 27 юли 2012 3:52


muns61 написа:Да, в 7 без 10 вместо Ю съм натиснал З, на фонетик клавиатура са съседни. Ама я обясни за клапаните, че ми е много интересно. А тоя с надуването, човек може да надуе май около 0.2 бара, или атмосфери. С поправка 0.98, да не се хване някой за барове и атмосфери. И как точно ги надуваше, през коя дупка? Така може да се прави проба на обратен клапан, ама той не влияе на налягането на маслото.
Чакам схеми, илЮстрации! :beer
А, сетих се още нещо! На пазара в Люлин съм виждал как клиент пробва пъпешите с почукване с пръст! :lol:


Маслените филтри пречистват циркулиращото моторно масло от прах, отделени при триенето метални частици, остатъци от горивния процес и сажди, осигурявайки оптимална защита на компонентите на двигателя.
Възвратният клапан предотвратява изпразването на филтъра от масло след спиране на двигателя и осигурява бързо покачване на налягането и незабавно задействане на мазилната уредба при стартиране.
Байпас-клапан
За осигуряване на непрекъснатото подаване на масло към двигателя при ниски външни температури, филтърът трябва да се справи със сгъстяващото се в такива условия масло. Проблемът се решава чрез байпас-клапан, който се отваря при определено съотношение на наляганията в системата и позволява на маслото да постъпва в двигателя без да преминава през филтъра. В този момент компонентите на двигателя могат да влязат в контакт с известно количество замърсявания, но вредата от това е по-малка, отколкото при евентуално прекъсване на подаването на масло и
свързаното с него прекъсване на мазането и охлаждането на триещите се повърхности.


Илстрация:

Изображение


Опитваш се да ми докажеш нещо или?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот muns61 » Пет 27 юли 2012 6:38


Чакам да покажеш на шарената картинка от кой клапан може да падне налягането. Въпросът е за това.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6186
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот Iezekil » Пет 27 юли 2012 6:52


Азз пък като гледам на тая картинка как е нарисуван пътя на маслото,не ми става ясно тоя байпас клапан кво точно пуска?Ако беше нарисувано маслото че отива първо до дъното на филтъра и от там се разпределя-да.Ама то как минава през средата,а клапана е в дъното?Да не се окаже,че такива джаджи в нашите филтри няма?
При всички случои се мери налягането първо,а как филтъра му влияе-не знам.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта